teetetystä työstä koska miten voi muka vähentää verotuksessa jos on niin pieni eläke ettei veroa mene? Elikkä se siitä siivousvähennyksestä. Pitää vaan löytää joku tosi edullinen siivooja /ikkunanpesijä. Törkeän kalliita monet siisvoojien keikat ovat. En ole koskaan käyttänyt siivoojaa mutta olen katsellut joidenkin siivouspalvelujen taksoja netistä
Maahanmuuttajat varmaan tekevä edullisesti kun tekevät verottomasti. Ja muutkin pimeitä keikkoja tekevät eivät välttämättä ajattele että sellaisesta ei kerry latiakaan eläkettä.
Oletteko käyttäneet siivoojia ja onko ollut kallista touhua?
Pieneläkkeinen ei saa kotitalousvähennystä
33
580
Vastaukset
- ötetäänmummot
onko noin.mikä on eläkkeenraja.sit kyl ötetaan ku ameriikoissa.PIMEESTI.öön nyt sit päkkö.ku halval elätetään kantaväestöö nii ötetään hälvällä.
- saaoikaista
Minulla on sellainen kuva, että pienestä eläkkeestä maksetaan vain kunnallisveroa ja siitä ei saa kotitalousvähennystä. Vero menee kuitenkin.
- alletonni
Noin todella on! 7%! Vaikka vähennysoikeuden piiriin kuuluvista palkoista saisi puolet vähentääkin niin sittenkin vaikutus olisi kuin itikan pissi Itämeressä.
- saaoikaista
alletonni kirjoitti:
Noin todella on! 7%! Vaikka vähennysoikeuden piiriin kuuluvista palkoista saisi puolet vähentääkin niin sittenkin vaikutus olisi kuin itikan pissi Itämeressä.
Se on aika älytöntä. Jos on vain pieni työeläke ja siitä kunnallisvero, ei saa edes tuota apua sitten kun vanhana kotiapua tarvitsisi.
Eiköhän tämäkin asia pitäisi ottaa esille enemmän? - saaoikaista
alletonni kirjoitti:
Veroprosenttini on 19. Kunnallisveroa kun on, en saane kotitalousvähennystä.
- hocipero
saaoikaista kirjoitti:
Se on aika älytöntä. Jos on vain pieni työeläke ja siitä kunnallisvero, ei saa edes tuota apua sitten kun vanhana kotiapua tarvitsisi.
Eiköhän tämäkin asia pitäisi ottaa esille enemmän?Apua saa vielä.
Tuosta allaolevasta linkistä selviää, että alimmillaan eläkettä olisi 775 euroa, mutta silloin on oikeutettu toimeentulotukeen jos ei satu olemaan varallisuutta päivittäisiin menoihin.
www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-taydentavat/
https://asiointi.kela.fi/Toimeentulotuen_internetlaskenta/alku.faces - saaoikaista
hocipero kirjoitti:
Apua saa vielä.
Tuosta allaolevasta linkistä selviää, että alimmillaan eläkettä olisi 775 euroa, mutta silloin on oikeutettu toimeentulotukeen jos ei satu olemaan varallisuutta päivittäisiin menoihin.
www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-taydentavat/
https://asiointi.kela.fi/Toimeentulotuen_internetlaskenta/alku.facesMilloinkas sitä Kansaneläkettä saa ? Työeläke voi olla siinä rajoilla ettei saa. Jos taas on jotain kiinteää omaisuutta niin sehän estää muut tuet. Pien kesämökki tms.
En valita omaa kohtaani, olen hiukan säästänyt pahan päivän varalle. Ties miten sitten tulevaisuudessa kun kiinteistöjä ei kukaan osta.
Ihmeesti kuitenkin vanhat omakotitalot menevät kaupaksi näillä seuduin.
Tässä kai kuitenkin on tarkoitus puhua yleisesti, anteeksi omien tuominen. - alletonni
saaoikaista kirjoitti:
Milloinkas sitä Kansaneläkettä saa ? Työeläke voi olla siinä rajoilla ettei saa. Jos taas on jotain kiinteää omaisuutta niin sehän estää muut tuet. Pien kesämökki tms.
En valita omaa kohtaani, olen hiukan säästänyt pahan päivän varalle. Ties miten sitten tulevaisuudessa kun kiinteistöjä ei kukaan osta.
Ihmeesti kuitenkin vanhat omakotitalot menevät kaupaksi näillä seuduin.
Tässä kai kuitenkin on tarkoitus puhua yleisesti, anteeksi omien tuominen.Nettosummina eläkkeeni ovat tällä hetkellä 785,70€ KELA 177,41€. Vero 7% sisältäen invlidivähennyksen.
Asun omassa enkä saa asumistukea, toimeentulotukea enkä muitakaan tukia.
- Kauppaaaaaa
Tarkoitushan on ollut nuoleskella keskiluokkaa tuomalla piika tyyppinen liiketoimi . Demarien ja muun vihervasemmiston aikaansaannos .
Kuinkas se nyt demarien tai muun vasemmiston aikaansaannosta olisi, kun ne ovat olleet vallassa viimeksi 70-luvulla?
- siinä.kaikki
jocus kirjoitti:
Kuinkas se nyt demarien tai muun vasemmiston aikaansaannosta olisi, kun ne ovat olleet vallassa viimeksi 70-luvulla?
Älä höpise, kyllä demukat ja vassut on olleet hallituksessa sen jälkeenkin.
Tuo kodinhoitovähennys on ainakin meillä porvarihallituksen aikaansaannosta ja etenkin keskustan suuri ja ihana keppihevonen. (Annie Lööfin silmät loistavat kuin aurinko kun hän kertoo miten se työllistää maahanmuuttajanaisia jotka muuten siivoaisivat pimeästi maksamatta veroa). Kukaan oikeiston tai keskustan poliitikoista ei ole tuonut esille sitä että tämä vähennys ei helpota pätkääkään pienituloisia eläkeläisiä joilla verotus ei anna tätä mahdollisuutta. Elikkä kodinhoitovähennys auttaa ja helpottaa ainoastaan suurituloisia ja ansiotyössä olevia korkeapalkkaisia.
Näin meillä Ruotsissa.
Jos Suomessa on eri tavalla asia järjestetty niin hyvä. Useinhan siellä kopioidaan vain suoraan mitä tällä puolella lahtea keksitään.Paloma.se.co kirjoitti:
Tuo kodinhoitovähennys on ainakin meillä porvarihallituksen aikaansaannosta ja etenkin keskustan suuri ja ihana keppihevonen. (Annie Lööfin silmät loistavat kuin aurinko kun hän kertoo miten se työllistää maahanmuuttajanaisia jotka muuten siivoaisivat pimeästi maksamatta veroa). Kukaan oikeiston tai keskustan poliitikoista ei ole tuonut esille sitä että tämä vähennys ei helpota pätkääkään pienituloisia eläkeläisiä joilla verotus ei anna tätä mahdollisuutta. Elikkä kodinhoitovähennys auttaa ja helpottaa ainoastaan suurituloisia ja ansiotyössä olevia korkeapalkkaisia.
Näin meillä Ruotsissa.
Jos Suomessa on eri tavalla asia järjestetty niin hyvä. Useinhan siellä kopioidaan vain suoraan mitä tällä puolella lahtea keksitään.Tarkoitin tietenkin kotitalousvähennystä (rutavdrag) (siivous, kunnossapito ja pyykinpesu, nyt myös kevyempi puutarhanhoito ja it-avustus).
siinä.kaikki kirjoitti:
Älä höpise, kyllä demukat ja vassut on olleet hallituksessa sen jälkeenkin.
En puhunut hallituksessa olosta, vaan vallasta. Oikeisto on ollut joka hallituksessa enemmistönä 70-luvulta lähtien, ja kai heillä silloin on vastuu päätöksistä. Yhtään päätöstä ei ole voitu tehdä vastoin porvarien tahtoa.
- bessie--
Paloma.se.co kirjoitti:
Tarkoitin tietenkin kotitalousvähennystä (rutavdrag) (siivous, kunnossapito ja pyykinpesu, nyt myös kevyempi puutarhanhoito ja it-avustus).
Täällä Suomessa kotitalousvähennyksen saa myös hoiva- ja hoitotyöstä, varmaan Ruotsissakin?
Mielestäni on aivan oikein, että enemmän veroja maksavatkin saavat jotain 'etuuksia', varsinkin kotitalousvähennyksen työllistävine vaikutuksineen hyväksyn täysin.
Ajan henki tuntuu olevan vastakkainasettelu (ja yleistäminen) ja en niitä nyt yksiselitteisesti huonoina asioina pidä (edistänevät vuoropuhelun alkamista jne.?), mutta mutta, tässäkään asiassa vastakkainasettelu ei vain toimi, ei ainakaan rakentavasti.
Jos minun tuloistani ei pidätettäisi veroa niin olisin varmaan aika tyytyväinen, ei johtuisi mieleenikään ajatus, että minullekin kuuluisi joku verovähennysoikeus.
Mikäli omat rahat eivät riittäisi pakollisiin ja välttämättömiin remontteihin ja muutostöihin (joita siis en pysty itse tekemään) luottaisin siihen, että saan tarvitsemaani apua ja tukea päätösten tekemiseen.
Sosiaalipalveluja onneksemme ei voida yksityistää, ainakin toistaiseksi sen turvaa laki. (Hieman kyllä huolestuttaa.)
Niin kauan kun sängystä ylös pääsen, siivoan asuntoni itse, poikkeuksena ikkunoiden ja parvekelasien pesu. Jos en jostain syystä pystyisi tai jaksaisi, pystyisin huomattavasti pienemmilläkin tuloilla ostamaan tarvitsemani palvelut itsekin. Antaisin kuitenkin poikani tai miniäni ne minulle ostaa (ja kotitalousvähennyksen hyödyntää), toistaiseksi olen kieltäytynyt tarjouksistaan.
- Siivonnut
Keskusta osaa temput. Sipilä ottanut avustuksia 30 miljoonaa. Eikä koskaan maksa takaisin, vaikka olisi tienesti miljardi. On eri kansanluokka kuin me pieneläkeläiset.
Tällaiset aloitukset saavat minut uein ihmettelemään.
Miksi ihmiset niin himokkaasti haluavat riistää rahaa toisilta ihmisiltä.
Ihmisiltä, jotka ovat nähneet vaivaa rahojensa ja palkkansa edestä.
Niin-kuin nyt autoilijoilta ja YLE:ttomilta.
Perunan-viljelijätkin vetäisevät keväisin vain vakosen.
Makoilevat kesän ja niin tulee rahaa ilmaiseksi.
Miksi rahattomat eivät ala vetelemään vakoa keväisin?
H.Miten liittyy aloitukseen, aloittaja ei riistä kenenkään rahoja. Varakkaat sensijaan riistävät, heillä on varaa teettää kotitalousvähennykseen oikeuttavia töitä. Koko kotitalousvähennys tulonsiirto hyväosaisille.
Monikin pienituloinen on taatusti nähnyt enempi vaivaa ja tuskaa pienen palkkansa eteen kuin monet, jotka saaneet moninkertaistakin tuloa. Jonkun on tehtävä ne siivoushommatkin ym., joista ei makseta riittävää palkkaa.
Käsityksesi keskiverto maajussin työmäärästä ja palkasta taitaapi olla koko lailla persiistä. Mutta mitä muuta sinulta voisi odottaakkaan.
Aikoinaan työssä käydessäni en saanut markkaakaan verovähennystä kotiapulaisen, lastenhoitajan, enkä siivoojan palkasta, en edes pakollisista maksuista, jotka ”pidätettiin palkkaa maksettaessa”. Ei liene ihme, että monet maksoivat osan palkasta tai koko palkan pimeänä. Jos jäi kiinni, joutui maksamaan sanktioita yhteiskunnalle.
Au paireille ei kai varsinaista palkkaa yleensä makseta, joten ei kai tarvitse maksaa verojakaan.jos on niin pieni eläke ettei mene kuin kunnallisveroa, onko silloin tosiaan varaa teettää kotitalousvähennykseen oikeuttavia töitä vieraalla? olen pari kertaa viime vuosina pesettänyt asuntoni ikkunat ja parvekelasit firmalla. minusta hinta ei ollut mikään yltiökallis, maksoi hiukan alle 150 €, hommaan kului aikaa melkein 5 tuntia ja työn jälki oli erinomaista.
- tammikuiselle
Siis, mikä kommenttisi pointti on ? Miten ne pientuloiset elävät tulevaisuudessa kun kotona pitää säästösyistä asua mahdollisimman kauan?
- Hullu-ajatuskin
Milloin kaikesta rahasta on tullut valtion 100% omistamaa?
Eihän verottaja kysele, millä rahalla, laina-säästö-pankkiryöstö, remonttisi maksat.
Itse olen saanut vähennykset täytenä. Ilman että on tarvinnut ilmiantaa rahoitusta. Vuokralla-asumisessa on sekin hyvä puoli.
Että en koskaan ole himoinnut toisten rahoja.
Verojenkaan avulla.
On mukava tunne, kun on aina valinnut elämässään oikein.
Eläkkeensäkin.
Eikä ole tarvinnut valua kerjäämään veroja jonoissa.
H.- ymmärrän
Niin, sairaseläkkeet ovat kuulemma parempia kuin norm. työeläkkeet,
- terveys-eläke
ymmärrän kirjoitti:
Niin, sairaseläkkeet ovat kuulemma parempia kuin norm. työeläkkeet,
Kyl noin menee. Etenkin latva-laho-eläkkeet on runsaampia kuin pienpalkka työläisen tai kansan-eläkeläisen. Ei enää nykyisin. Vaan ne jotka ovat onnistuneet MT-sairastumaan 70/80 luvuilla.
Siks varmaan hunksikin saa kohtuullista eläkettä. Yhteiskuntahan maksaa osan tukiasunnon vuokrasta.
- ikäloppux
Pääomatulosta ei myöskään saa tehtyä vähennyksiä, jos sijoitukset ovat menneet pieleen. Miten sitä vähentää, jos tuloa ei ole. Viime vuonna dollari romahti ja takkiin tuli. Nyt dollari on tehnyt comebackin, mutta ei ole voittoja turhan paljon, ehkä saan kryptovaluuttatappion kuitenkin hyödynnettyä, ettei verotettavaa pääomatuloa synny tänäkään vuonna.
- TaasVelkaa1.5miljardia
Äänestä tulevissa vaaleissa samoja kuten ennenkin,
niin pian et saa edes sitä pientä eläkettäkään !
Maahan muuttopolitiikkaan kun on saatava joka ikinen vuosi 4-8 miljardia euroa,
ja EU:hun pari miljardia euroa.
Pitäähän meitin herrat sentään päästä Rysseliin kehuun
miten hyvin meillä (lue: heillä) menee Suomessa - ÖööÖÖÖÖ1ÅÅ
Kylpyhuoneremontti 11000€. Pariskunta saa vähennykset MOLEMPIEN osalta.
Eli yksinasuvan remontti jää maksamaan enemmän. Helvatin suuri epäkohta. - beethooven
Heh ja mulla on ne kylppärit maksaneet täysin itsetehtynä tähän asti likimain alle 1000:- euroa kokonaisuudessaan ilman mitään sen koomisempia vähennyksiä yleensä valtion lukuun.
- Psykoterapeutitar
Yli 65vuotiaan vähävaraisen kannattaa kysyä kunnalta siivoukseen palveluseteliä ja asunnonmuutostöihin avustusta.
Teetin kotini remontin, joka maksoi n. 7000€, veroprosentilla 15 sain kotitalousvähennystä 2100€. Parempi sekin, kun ei mitään! Täytyy tyytyä siihen, mitä saa! Tosin samoilla eläkkeillä ja veroprosenteilla kaksi ihmistä olisi saanut samanhintaisesta remontista kotitalousvähennystä 4200€. Tasanhan ei tietysti onnenlahjat mene! - Hyvä_hyssykkä
Jos asunto on hyväkuntoinen ja siistinä pidetty, en lähtisi kotitalousvähennyksen houkuttelemana ottamaan lainaa/velkaa saatika säästöjäni käyttämään ollakseni mukana trendeissä tyyliin ennen ja nyt.
Sosiaalisena ihmisenä Minulla siivoojat käy kahvilla, koska minua tuetaan kotona-asumisessa ja omatoimisuudessa mahdollisimman iäkkääksi. Kahvitarpeet eivät ole mitenkään verovähennyskelpoisia, koska en ole yrittäjä, joka voi kahvitkin laittaa kirjanpitoonsa vähennyksinä. Vaikkapa virkistyksenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571299Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804