Syyllistyin 6 vuotta sitten törkeään rattijuopumukseen. Olin tuolloin nuori 2-kymppinen poika joka oli liikkunut epämääräisissä kaveriporukoissa ja sieltä tuli eräältä vanhemmalta kaverilta "opittua" tällainen toimintatapa. Olin ollut siis kännikuskin kyydissä niin usein, että rattijuopumus tavallaan lakkasi näyttämästä minulle rikokselta.
Huomoitavaa on että jos näitä känniajeluita tein, niin ne tapahtuivat yöllä kuten kyseinen tapaus josta jäin kiinni. Tuomion jälkeen useiden viranomaisten taholta minuun ollaan kuitenkin suhtauduttu lähes kuin lapsentappajaan ja yleensä sain kuullakkin että olisin voinut ajaa vaikka lapsen yli.
Tästä on nyt siis 6 vuotta miinus 1 vuosi kun olin kun olin "lusinut" rangaistukseni ehdonalaisessa.
Silti poliisi tuntuu kantavan vielä vuosien jälkeen kaunaa tästä tekemästäni rattijuopumuksesta eri tekosyillä ja tavoin, esimerkiksi rikoksen jälkeen poliisi on systemaattisesti keskeyttänyt rikosilmoituksieni tutkimuksia (laiton uhkaus, vahingonteko, kunnianloukkaus, sairaanhoitajan virkarikos).
Tällainen lainsuojattomuus siis tuntuu lähes rangaistuksen pehmojatkumolta, joka on jatkunut jo 6 vuotta, eli yhtä pitkään kuin olisin voinut saada tuomion taposta. Sama kohtelu on jatkunut paikkakunnan vaihdosta huolimatta ja on lähes Suomen sisäistä ammattilaislynkkausta. Poliisi suhtautuu minuun muutenkin vihamielisesti, esimerkiksi heppoisin perustein viemällä känniputkaan. Minulla on silti vielä sen verran luottamusta poliisiin, että mikäli minut satutaan murhaamaan niin tutkintaa ei poliisin toimesta keskeytetä, eli tunnen henkeni vielä suojatuksi vaikka porukka saa ilman seurauksia uhkailla minua puukolla.
Haluaisin nyt kysyä palstalaisilta, että millainen tuomio on teidän mielestä oikea törkeästä rattijuopumuksesta? Onko kuvailemani toiminta poliisin taholta ansaittua vielä 10 vuoden jälkeen?
Rangaistus törkeästä rattijuopumuksesta?
lynkattu.juoppo
2
214
Vastaukset
- äläkeksijuttuja
Taidat vaan kuvitella, että sua vanhan törkyratin vuoksi "vainottaisi".
"Poliisi suhtautuu minuun muutenkin vihamielisesti, esimerkiksi heppoisin perustein viemällä känniputkaan"
Eli sulla on tapana hortoilla kaduilla ympäripäissäs? Jos sen lopetat, et joudu känniputkaan.- jurrrrristi
Niin, juoppoputkassa vierailut ja tehdyn neljän rikosilmoituksen tutkinnan keskeyttäminen kertovat poliisille, ettei aloittajan ongelma ole juridinen vaan lääketieteellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697031
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes632686- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se651330Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561289- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181166Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171000Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978