Rangaistus törkeästä rattijuopumuksesta?

lynkattu.juoppo

Syyllistyin 6 vuotta sitten törkeään rattijuopumukseen. Olin tuolloin nuori 2-kymppinen poika joka oli liikkunut epämääräisissä kaveriporukoissa ja sieltä tuli eräältä vanhemmalta kaverilta "opittua" tällainen toimintatapa. Olin ollut siis kännikuskin kyydissä niin usein, että rattijuopumus tavallaan lakkasi näyttämästä minulle rikokselta.

Huomoitavaa on että jos näitä känniajeluita tein, niin ne tapahtuivat yöllä kuten kyseinen tapaus josta jäin kiinni. Tuomion jälkeen useiden viranomaisten taholta minuun ollaan kuitenkin suhtauduttu lähes kuin lapsentappajaan ja yleensä sain kuullakkin että olisin voinut ajaa vaikka lapsen yli.

Tästä on nyt siis 6 vuotta miinus 1 vuosi kun olin kun olin "lusinut" rangaistukseni ehdonalaisessa.

Silti poliisi tuntuu kantavan vielä vuosien jälkeen kaunaa tästä tekemästäni rattijuopumuksesta eri tekosyillä ja tavoin, esimerkiksi rikoksen jälkeen poliisi on systemaattisesti keskeyttänyt rikosilmoituksieni tutkimuksia (laiton uhkaus, vahingonteko, kunnianloukkaus, sairaanhoitajan virkarikos).

Tällainen lainsuojattomuus siis tuntuu lähes rangaistuksen pehmojatkumolta, joka on jatkunut jo 6 vuotta, eli yhtä pitkään kuin olisin voinut saada tuomion taposta. Sama kohtelu on jatkunut paikkakunnan vaihdosta huolimatta ja on lähes Suomen sisäistä ammattilaislynkkausta. Poliisi suhtautuu minuun muutenkin vihamielisesti, esimerkiksi heppoisin perustein viemällä känniputkaan. Minulla on silti vielä sen verran luottamusta poliisiin, että mikäli minut satutaan murhaamaan niin tutkintaa ei poliisin toimesta keskeytetä, eli tunnen henkeni vielä suojatuksi vaikka porukka saa ilman seurauksia uhkailla minua puukolla.

Haluaisin nyt kysyä palstalaisilta, että millainen tuomio on teidän mielestä oikea törkeästä rattijuopumuksesta? Onko kuvailemani toiminta poliisin taholta ansaittua vielä 10 vuoden jälkeen?

2

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläkeksijuttuja

      Taidat vaan kuvitella, että sua vanhan törkyratin vuoksi "vainottaisi".

      "Poliisi suhtautuu minuun muutenkin vihamielisesti, esimerkiksi heppoisin perustein viemällä känniputkaan"

      Eli sulla on tapana hortoilla kaduilla ympäripäissäs? Jos sen lopetat, et joudu känniputkaan.

      • jurrrrristi

        Niin, juoppoputkassa vierailut ja tehdyn neljän rikosilmoituksen tutkinnan keskeyttäminen kertovat poliisille, ettei aloittajan ongelma ole juridinen vaan lääketieteellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe