Peräkkäin kulkeva pariskunta

hamejatuulipuku

Edellisessä asuinkunnassani katselin pariskuntaa joka kävi päivittäin lenkillä ja oikaisi aina taloyhtiömme piha-alueen läpi, ilmeisesti ymmärtämättömyyttään. Kulkivat peräkanaa, 5m muori jäljessä.
Vaihdoin asuinpaikkaa 600km etelämmäksi. Nyt näen taas pariskunnan joka kulkee aamuisin peräkanaa, muori on perässä raahaten jotain kassia, vissiin lenkkieväät.

Minä joudun liikkumaan yksin, miten teillä, vierekkäin vai peräkanaa?

59

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se.hänelle.siuotakoon

      Minä näen vastapäisen talon ikkunassa 70 kymppisen naisen alati seuraavan mitä ulkona tapahtuu.

      • hamejatuulipuku

        Tämä kyttöäminen on mukavaa suuret ikkunat ja tietokone ikkunan edessä ja taas on uusia tuntemattomia ihmisiä joita kytätä


      • että.oli.painovirhe

        Tuosta alati-sanasta taisi jäädä pois s-kirjain. Eihän se muuten kiinnostaisi.


      • klo10.08.kirjoitteneelle

        Ajattele edes vähän!

        Sitä vartenhan ikkunat ovat, että näkee ulos!

        Hän on itse kalliisti maksanut ne ikkunansa saadakseen valoa ja katsellakseen ulos ikkunoistaan.

        Luulitko, että ne ovat siksi, että voit katsella sisään ja häiritä siten kotirauhaa siellä sisällä?

        Sinä et ole maksanut niitä ikkunoita, sinulla ei ole osaa eikä arpaa niihin.


      • Miten sinä näet sen vastapäisessä ikkunassa olevan naisen, jos et itse katsele vastapäiseen ikkunaan? Jostain vähän ikkunasta kauempaako tarkkailet häntä?


      • Se.hänelle.suotakoon

        Tutulla on valvontakamerat jolla voi seurata näytöstä mitä talon ulkopulella tapahtuu,


      • Kerrostalo-ongelmia
        Tellukka kirjoitti:

        Miten sinä näet sen vastapäisessä ikkunassa olevan naisen, jos et itse katsele vastapäiseen ikkunaan? Jostain vähän ikkunasta kauempaako tarkkailet häntä?

        Niinhän se entinenkin asukas valitti, että näkee suoraan naapurin makuuhuoneeseen, kun nousee tikapuille ja kumartuu ikkunaa vasten.


      • Tarve.esine
        Se.hänelle.suotakoon kirjoitti:

        Tutulla on valvontakamerat jolla voi seurata näytöstä mitä talon ulkopulella tapahtuu,

        Ennen vanhaanhan oli katupeilit, jotka asetettiin ikkunaan. Niistä saattoi seurata kadun elämää kumpaankin suuntaan. Muistaakseni Porvoossa Runebergin talossa on katupeili vieläkin, ja monissa pikkukaupungeissa vanhojen puutalojen kortteleissa niitä on yhä jäljellä.


      • juorupeili
        Tarve.esine kirjoitti:

        Ennen vanhaanhan oli katupeilit, jotka asetettiin ikkunaan. Niistä saattoi seurata kadun elämää kumpaankin suuntaan. Muistaakseni Porvoossa Runebergin talossa on katupeili vieläkin, ja monissa pikkukaupungeissa vanhojen puutalojen kortteleissa niitä on yhä jäljellä.

        Juorupeili


    • mrews

      """taloyhtiömme piha-alueen läpi, ilmeisesti ymmärtämättömyyttään."""

      Onko se laitonta? Pitääkö kerrostalossa mennä omia vieraita vastaan taloyhtiön rajalle.

      • hamejatuulipuku

        En ole kirjoittanut kenenkään vieraista taloyhtiön nurmikot ja käytävät on sen taloyhtiön yksityisaluetta Ei mitään yleistä lenkkipolkua


    • oletatko_vain

      Mistä tiedät, että ovat pariskunta?

      • hamejatuulipuku

        Oletan voi olla myös sisko ja veli vanhoja ovat kummiskin


    • flegmaatti

      Ruuhkaisella kävelykadulla minä kuljen edellä ja vaimoni niin lähellä perässäni, ettei tekemäni ura ehdi umpeutua.
      Juuri tälläisissä paikoissa minua inhottavat levällään hiipivät ranteissa roikkujat!

      • hamejatuulipuku

        tuo onkin ihan sopiva väli el pääse vaimo eksymään häviämään


      • hamejatuulipuku kirjoitti:

        tuo onkin ihan sopiva väli el pääse vaimo eksymään häviämään

        Siinähän se olisikin helppo häippästä toisen selän takaa.
        Ehkä nainen antaakin miehen kävellä edellä, että saa seurata tämän menoa, ikäänkuin vartioi ettei mies pääse hukkumaan ihmismassaan.


      • "levällään hiipivät ranteessa roikkujat", olipa hauskasti sanottu.


    • Ramoona_

      Peräkanaa...mistähän sanonta on tullut ? Kananpojat kyllä kulkevat hauskasti emonsa perässä jonossa, samoin olen nähnyt sorsapoikueen seuraavan emoaan tien yli tiiviissä marssijonossa. Köyhän talon porsaat kulkevat sanonnan jonossa myös, vai oliko se rivissä. Jono ja rivi ovat ilmeisesti samanlaiset, koska köyhässä talossa on ehkä vain yksi porsas.

      Me kuljemme jalkakäytävillä rinnatusten, mies joutuu hidastamaan askeliaan, koska hänellä on pidempi askel. Naisten askeleen pituus on 0,413 x oma pituus, miehillä kerroin on 0,415. Minun askeleeni on 68, 145 cm. Ehkä tämän askelpituuden ero selittää joidenkin parien peräkanatyylin. Tai ehkä ritarillisuus velvoittaa miehen tarkistamaan reitin, ettei ole esteitä tai vaaroja. Pyöräilemme peräkanaa, koko ajan ei tarvitse olla puhumassa toinen toisilleen ha olisihan se vaarallistakin valloittaa siten pyörätie. Mies polkee yleensä edellä, hän voimakkaampana haluaa olla tuulenhalkaisijana. En oikein usko sananlaskuun, että naiset ensin, vaikka heikoille jäille.

      • hamejatuulipuku

        Mies tulen halkaisijana on hyvä hänellä leveämmät hartiat .On tullut joskus mieleen kun näen peräkkäin kulkevia iäkkäitä että Kulkeeko mies edellä siksi ettei tarvitse kuunnella neuvoja ja muuta papatusta


      • UkotjaAKAT

        Aika rumaa nimitellä entistä "rakkautta" ämmäksi ja Akaksi, häväistysmuodossa. Muutamilla alueilla vaimoa on aina kutsuttu "AKAKSI", mutta se on eri asia. Miehetkin ovat "UKKOJA".


    • Pohdittava.asia

      Jospa he ovat jehovantodistajia? Siellä on uskollisia orjia ja tienraivaajia.
      voisi ymmärtää, että tienraivaaja marssii edellä ja muut seuraavat.

      Tämä on tosiaan suuri kysymys, joka ansaitsee huolellisen pohdinnan.

      • hamejatuulipuku

        siksi teenkin tämän aloitteen😇


      • päänkääntöä

        Just. JTtodistajissa, mies on pää ja nainen on kaula, mikä sitä päätä kääntää, jos ei kaula ?


    • Aikuinen____

      Minun tomera tummuni käveli aina muutaman metrin edellä ja tuora leppoisasti myhäillen seurasi.

    • Minulla on niin paljon reippaampi askel että on alettu lenkkeillä erikseen, useimmiten eri reittejäkin. En jaksaisi odotella... onhan lenkin tarkoitus mennä niin reippaasti kuin hyvältä tuntuu. Ei hidastellen.

      Kaupungillakin minun pitää aina hidastaa ettei kulkumme näytä hölmöltä : akka johtaa, hähhää :)

      • Makriina.ei.kirj

        Minulla oli puhelias naapuri, jonka kanssa kävin lenkillä. Hänellä vain oli se ongelma, että hän ei osannut puhua ja kävellä yhtä aikaa. Niinpä me seisoimme tuon tuostakin pitkät tovit, kun kumppani selitti asiaansa monisanaisesti. Minä palelin ja halusin kävellä ripeästi, mutta kun ei sitten keskustelu onnistunut, niin taas oli pysähdyttävä.
        Aloin lenkkeillä yksikseni.


    • vanha.tukkijätkä

      Piintyneitä arvo- ja arvostuskäsityksiä. Vielä sotien jälkeen oli varsin yleistä, että vaimo kulki muutaman metrin puolison takana . Parisängyssä nainen nukkui lähempänä ovea, sekään ei sattuma.

      • Vielä nykyäänkin vaimo yleensä nukkuu sillä puolella missä lapsen sänky on. Siksi että helposti ja nopeasti voi kaapata lapsen syliinsä jos se itkee, ja voi alkaa imettää jos vauvasta on kyse. Usein se puoli myös on just oven puolella. Käytännöllistä ja täysin luonnollista.

        Minä nukun oven puolella vieläkin, vaikka lapsensänkyä ei ole huushollissa näkynyt vuosikymmeniin.


      • vanha.tukkijätkä
        Mrs.Winterbutton kirjoitti:

        Vielä nykyäänkin vaimo yleensä nukkuu sillä puolella missä lapsen sänky on. Siksi että helposti ja nopeasti voi kaapata lapsen syliinsä jos se itkee, ja voi alkaa imettää jos vauvasta on kyse. Usein se puoli myös on just oven puolella. Käytännöllistä ja täysin luonnollista.

        Minä nukun oven puolella vieläkin, vaikka lapsensänkyä ei ole huushollissa näkynyt vuosikymmeniin.

        Ei se johdu lastensängyistä tutkijoiden käsityksen mukaan. En tiedä, johtuuko sanonta mörön syö tti tästä, käytännössä naiset ovat nukkuneet ikkunattomissakin tiloissa perinteisesti lähempänä tilan sisääntuloaukkoa. Miehelle on annettu aikaa puolustautua mahdolista tunkeilijaa tai petoa vastaan,


    • Kaikkein mieluiten kuljen yksin, että saan itse määrätä suunnan ja vauhdin.
      Jos käy näin, että joku on mukanani, eikä mahdu rinnakkain kulkemaan, niin minusta normaalein järjestys on se, että hitaampi kulkee edellä, ettei tarvitse läähättää toisen perässä.

    • isotKAPSEKIT

      Kaiken huippu tapahtui lentokentällä, jossa mies käveli tyhjin käsin edellä, ja kutsui perässä tulevaa vaimoaan, "tuoppas EMMA ne KAPSEKIT". Emma raahasi kahta mahtavaa matkalaukkua hikisenä ?

      • Ei sitä ulospäin tiedä mennä sanomaan, kumpi on terveempi kantamaan painavimpia kantamuksia.
        Minä olen useinkin painavien kauppakassien ja muun painavan kantajana itseäni puolta nuoremmalla likalleni, joka ei saa kantaa mitään paria kiloa painavampaa vaikka ulospäin näyttää terveeltä. On hän monesti sitä sanonut, että miltähän tämä mahtaa näyttää ulkopuolisen silmin katsottuna.


    • tääkinsyy

      on paljon vanhoja miehiä, jotka pitää vaimoa palvelijanaan...

    • ei-ymmärrä-perässä-hiipp

      Meikä näkee enimmmäkseen toisinpäin
      ukko a i n a kulkee akan perässä,
      samoin oma ukko kulki aina mun takana,
      joskus tunsin sen kiusalliseksi,
      tulin siihen tulokseen että perässä kulkija on mustasukkainen
      vahtaa puolisaan ettei vain sitä kukaan salaa tervehdi, eikä silmää iske,
      ku perässä kulkee näkee kaiken mitä edessä tapahtuu,

    • Sukkelasäärinen

      Meitsin siippa ei lähde lenkille kanssani lainkaan, koska ei pysy perässä.

    • Per-kel

      Vyhozhu odin ja na dorogu .-

    • Satakkarille

      klo 10.08 kirjoitteneelle, joka hiiviskelee illassa tuiottelemassa muiden koteihin:

      Miten sinä näet sen vastapäisessä ikkunassa olevan naisen, jos et itse katsele vastapäiseen ikkunaan? Jostain vähän ikkunasta kauempaako tarkkailet häntä?

      Oletko kuullut kotirauhasta, joka pitää antaa asukkaille?

      Ajattele edes vähän!

      Sitä vartenhan ikkunat ovat, että näkee ulos!

      Hän on itse kalliisti maksanut ne ikkunansa saadakseen valoa ja katsellakseen ulos ikkunoistaan.

      Luulitko, että ne ovat siksi, että voit katsella sisään ja häiritä siten kotirauhaa siellä sisällä?

      Sinä et ole maksanut niitä ikkunoita, sinulla ei ole osaa eikä arpaa niihin.

      Lopeta stalkkaaminen.

      • Edelliselle

        Korjaan: Stalkkerille ( engl.)


    • Yksityiskokoelmat2

      Nappaskengät.


      Hänellä oli vaimo
      kaunis
      vaaleaverikkö
      hiukan pyöreä
      hymykuopat poskilla

      käveli piikkikoroilla kuin mannekiini
      vaikka kengät hiukan lintallaan
      korot kyljellään
      hiekkatiellä
      kymmenen askelta
      miehensä perässä.

      Mies kuin pehtoori
      ruutupaidassa ja henkselihousuissa
      monitaskuinen liivi henkselien peittona
      napit auki
      ei mahan yli ylettynyt
      paitakaan kiinni.
      Kulkivat peräkkäin kylille ja kotiin.

      Sitten, eräänä aamuna nainen edellä
      mies perässä.
      Naisella iso laukku
      kirkuvan punainen
      jalassa kirkuvan punaiset korkokengät.
      Ihoa myötäilevä paita paljasti rinnat
      jotka pomppivat askelten tahdissa.
      pyöreät, täyteläiset.

      Kiivaasti asteli mies kymmenen askelta perässä
      isoissa saappaissaan, alushousuissaan.
      Naapurit kurkkivat ikkunoista
      mikä niille nyt tuli?

      Kuuluin huuto;
      ” Akka perkele
      se mies valehteli sinulle
      ei sillä ole kartanoita
      eikä autoja
      eikä se sua huoli
      turhaan siinä pakkasit.”

      Auto pysähtyi
      punainen laukku heilahti takapenkille
      nainen kuljettajan viereen.

      ” Mene Perkele, mene
      jo siinä olet
      perässäni kävellytkin!
      Mene nappaskenkinesi…”

      • Aikamoisen runon kirjoitit. Oli kuin suomifilmistä kohtaus.


      • perässäja.edellä

        Jotkut osaavat! Kiitos, yhdyn viljankukan sanoihin.

        Heti hiljeni ketjussa kommentointi, kun mukaan tuli "taiteellinen teksti" sellaiselta joka taitaa sanan käytön.


    • Hyvinsanottu

      "Sitä vartenhan ikkunat ovat, että näkee ulos!

      Hän on itse kalliisti maksanut ne ikkunansa saadakseen valoa ja katsellakseen ulos ikkunoistaan.

      Luulitko, että ne ovat siksi, että voit katsella sisään ja häiritä siten kotirauhaa siellä sisällä?

      Sinä et ole maksanut niitä ikkunoita, sinulla ei ole osaa eikä arpaa niihin.

      Lopeta stalkkaaminen."

      • valon.vuoksi

        Miksikö on ikkunat?
        Etkö ole lukenut kuinka kävi hölmöläisten pirtin rakentamisen, kun ei ollut ikkunaa oli pimeää ja siitähän se ikkunan tarina alkoi!

        Jos minäkin katson ulos kaupunkiasuntoni ikkunasta näen vastapäisten talojen ikkunoita ja usein naamoja niissä, mutta näkeväthän hekin minun naamani. Mitä ihmeellistä siinä on. Saa kai sitä omasta ikkunastaan katsoa vaikka elokuvateatteriin, jos ja kun näkee.

        Maalla näen ikkunastani sänkipellon joka juuri kastui kunnon vesisateen osuttua tälle tienoolle.
        Katosivat naakat ja varikset pellolta, ihan laumana lensivät niittyladolle majapaikkaansa, tai taitaa niistä jokunen majailla ihan puussakin. On ahtaat nuo naakkojenkin asuinsijat, riitaakin kuuluu olevan yöpuusta.

        Naapuritalon pihalla on tynnyrisauna ja joskus näen kun viilettävät tynnyriin naiset tissit heiluen ja miehillä kulkuset liikkeessä. Kivahan se on katsoa kun muut ihmiset osaavat ottaa ilkon irti, ne nuoret, eimsiellä vanhoja juoksentele ilkosillaan. Yhtään ei minua häiritse, enkä jää tuijottamaan millaisia kalusteita kukin omistaa, mutta en voi välttyä näkemästä jos satun samaan aikaa ulos katsomaan kun paljussa on vesi lämminnyt.

        Että valon ja ulos ja sisään katsomisen vuoksihan ne ikkunaton tehty.
        Vanhaan asumattomaan mökkiin sisään katsoessa näkee kuinka aika on harmaannuttanut ja haalistanut pölykerroksen alle ennen niin elämää täynnä olevia pirttejä.

        Käyppäs joskus kurkistamassa sinäkin.


    • "Älä kävele perässäni, koska en ehkä halua johtaa sinua"
      "Älä kävele edelläni, koska en ehkä ehkä halua seurata sinua"
      "Älä kävele rinnallani, koska en ehkä halua kävellä sinun tahtiasi. Jalkamme ovat eri pituiset."
      (Vanha kiinalainen sananlasku tyyppi näin sanoi Confucius".....tai sitten facebookista kopsattua :)

      • ei.rinnalle.ketään

        Kun kuvaillaan parien elämää, sehän on kulkemista käsikkäin, samalla polulla, mutta, vanhalle polulle ei mahdu kahta rinnakkain, toinen joutuu rämpimään suossa!

        Yleisimmin maalla näkee pariskunnat lenkilläkin peräkkäin, jompi kumpi johtaa ja määrää vauhdin.

        Vain kaupunkien kaduilla on tilaa käsikkäin ja rinnakkain suorittaa pakollista liikuntaa, ja sekin vain, jos ei ole kovin ruuhkainen katu. Esplanaadillakaan ei aina sovi rinnakkain.

        Vanhaan aikaa sanottiin pariskunnista näin; Peräkkäin kuin Parikkalan pirut!


      • ei.rinnalle.ketään kirjoitti:

        Kun kuvaillaan parien elämää, sehän on kulkemista käsikkäin, samalla polulla, mutta, vanhalle polulle ei mahdu kahta rinnakkain, toinen joutuu rämpimään suossa!

        Yleisimmin maalla näkee pariskunnat lenkilläkin peräkkäin, jompi kumpi johtaa ja määrää vauhdin.

        Vain kaupunkien kaduilla on tilaa käsikkäin ja rinnakkain suorittaa pakollista liikuntaa, ja sekin vain, jos ei ole kovin ruuhkainen katu. Esplanaadillakaan ei aina sovi rinnakkain.

        Vanhaan aikaa sanottiin pariskunnista näin; Peräkkäin kuin Parikkalan pirut!

        "Peräkkäin kuin Parikkalan pirut!"

        Olen vain kuullut köyhäntalon porsaista, mutta väliäkö hällä, mitä minä olen kuullut.

        Sen tiedän todeksi, että kerran meidän omakotitalon juoksu(kävely)kilpailuissa olin paprempi, kuin useimmat ukot, siis miehet, jotka luulivat olevansa vaimojaan parempia, mutta niin vain me naiset tulimme voittajina maaliin.

        Oman mieheni kanssa minun oli turhaa rynniä edelle hänestä, koska se seurusteluaika oli ohi, jolloin mies kulki aina rinnallani.

        Sattui sitten sellaista, että lähdimme anopin luokse jäätä pitkin ja tietenkin mies harppoi siinä edellä, ilmeisesti mukamas näyttäen, kuinka tämä järvi ylitettään "aivan heittämällä", lainataksenit Tuntemattoman sotilaan kirjasta tuota sanontaani.

        Van minäpä käännyin takaisin isän ja äidin luokse, joten siinäpä mies sai harppoa oman äitinsä luokse! Yllättävän pian hän saapui takaisin ja sitten mentiinkin autolla sinne kylään.

        Sen ainakin tiedän, että en ala juoksemaan kenekään perässä, joka ei odota minua yhteisilä kävelylenkeillä.


      • Kävin lenkillä ennen ja seitsemän vuotta sitten.
        Ennen, 30 vuotta sitten kaveri pysyi rinnalla, mutta oli juoksemisessa minua parempi vielä 60 vuotiaanakin.
        Seitsemän vuotta sitten, kaveri huuteli kaiken aikaa, älä juokse, vaikka kävelin ihan normaalia lenkkivauhtiani. Lädimme lenkille rinnakkain, mutta kahdenkymmenen askeleen jälkee hän oli perässäni.

        Olen nainen.


      • M-L

        Äitini iltakävelyt vähentyivät, kun hän lähestyi 90. ikävuottaan,
        aikaisemmin oli helppo kulkea yhtä matkaa, mutta sitten aika väsyttävää minusta.

        Loma-aikoinani kuitenkin pidin hänelle seuraa niillä retkillä.


      • äitiinsätullut
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Peräkkäin kuin Parikkalan pirut!"

        Olen vain kuullut köyhäntalon porsaista, mutta väliäkö hällä, mitä minä olen kuullut.

        Sen tiedän todeksi, että kerran meidän omakotitalon juoksu(kävely)kilpailuissa olin paprempi, kuin useimmat ukot, siis miehet, jotka luulivat olevansa vaimojaan parempia, mutta niin vain me naiset tulimme voittajina maaliin.

        Oman mieheni kanssa minun oli turhaa rynniä edelle hänestä, koska se seurusteluaika oli ohi, jolloin mies kulki aina rinnallani.

        Sattui sitten sellaista, että lähdimme anopin luokse jäätä pitkin ja tietenkin mies harppoi siinä edellä, ilmeisesti mukamas näyttäen, kuinka tämä järvi ylitettään "aivan heittämällä", lainataksenit Tuntemattoman sotilaan kirjasta tuota sanontaani.

        Van minäpä käännyin takaisin isän ja äidin luokse, joten siinäpä mies sai harppoa oman äitinsä luokse! Yllättävän pian hän saapui takaisin ja sitten mentiinkin autolla sinne kylään.

        Sen ainakin tiedän, että en ala juoksemaan kenekään perässä, joka ei odota minua yhteisilä kävelylenkeillä.

        Minun äiti oli kuolemaansa saakka kova kävelemään. Hänellä oli aina askel kuin puoli juoksua. Oli kiva mennä kävelylle kun hän jaksoi pitkiä matkoja ja osasi nauttia kaikesta mitä näki ja kuuli polkumme varrella. Pieninkin mesimarjan kukka kiinnitti hänen huomionsa, ja sanon vain, että niitä sillä tienoolla monta eden näkynyt.

        Hän käveli aina isän edellä, koska isällä oli astma vanhemmiten.
        Kyllä minä niin kaipaan niitä kävelijöitä.


    • mikähän-oli-syy-

      Yleensä kuljimme lenkillä ( pitkillä metsäisillä pururadoilla ) rinnakkain,
      mutta heti kun ilmaantui vastaan tulevia
      puolisoni jättäytyi taakseni,
      sitä ihmettelin, jos ihan harmitti,
      en koskaan kuitenkaan kysyny moista käytäytymisen syytä,
      hän poistui elävien kirjoista noin 6 v sitten,

      • Yksinkertaisesti

        Metsäinen pururata lienee niiin kapea / kapeahko, että kun on vastaantulijoita, täytyy siirtyä kulkemaan kapeammalle, jotta mahtuu ohittamaan.


    • mieseläjä

      Elintarvikekaupoissa näkee usein, että nainen kulkee edellä tutkien hyllyjä, ja mies työntää hiljaisena kärryjä takana. Monesti nainen valitsee ruokaostoksia yksinvaltiaan oikeudella, sillä mies tuntuu valitsevan väärin näitten siippojen mielestä. Monesti ikänaiset hyvin tarkkaaan E-koodit ynnä prosentit.

      • kassajono

        Kaupoissa näkee kumpi on enemmän aikaansa seuraava ja kumpi näkee paremmin.
        Mikkelin kauppakeskuksen K- kaupan kassa mieskassa on saanut kiitosta ja ylistystä monelta kanavalta, suosittu kassa, aina jono hänen kassallensa ja kerran sattui mukava juttu. Hän oli ruokatauolta palaamassa työpisteellensä, siinä yksi vanha pari sattui kääntymään kärryjensä kanssa hänen eteensä. He olivat hyvin hätääntyneen oloisia ja niinpä kassapoika(Mies on jo) kysyi mitä he etsivät, voisiko hän auttaa. Olipa pariskunta onnellinen kun saivat asiantuntevan ohjeen.

        Usein naisella on hallussa (päässä) puutelista ja usein hän on näppärämpi liikkeissään joten tavarankeruu kärryyn on naisen työ, mies työntää kärryt.
        Tositarinaa. Nainen jätti miehen kärryjen kanssa odottamaan hyllyrivin päähän kun hän kipaisee hakemassa jauhopussin.
        Eihän mies paikallaan pysynyt, lähti kärryineen kuljeksimaan. Nainen palasi samaan paikkaan, siinä oli kärryt, hän jauhopussin kärryihin ja samalla oli jo lähtemässä maitohyllyä kohti, kun huomsi vieraan miehen siinä kärryjen aisassa ja hymyilevä nainen tuli kohti kärryjä. Jauhopussin viejä havahtui, väärät kärryt, missä se mies on kärryineen. Paikalle tullut nainen loihe lausumaan, minun mies tämä kyllä on, mutta voit lainata.
        Havaitaanko oma ja vieras kiireessä ja seurataanko samoja kärryjä peräkkäin tai rinnakkain, mitä sen väliä, kaikilla oma tapansa metsässä ja kaupassa.


    • advocat

      On siinä ymmärrys kaukana , jos pariskunta oikaisi taloyhtiönne pihan läpi. Ja muutettuasi näinkin kauas, taas jatkavat samaan tahtiin nukyisessä asuinpaikassanne. Olisiko vielä teillä mahdollisuus muuttaa vaikka 600 km etelämmäksi, vaikkapa Puolaan. Jos edellämainitut tapaukset vielä siellä jatkuvat tämän pariskunnan suhteen , niin olettaisin paikallisen tuomioistuimen ottavan käsittelyynsä tämän asian jopa kiireellisenä tapauksena.

      • hamejatuulipuku

        Yks päivä kulki nuoripari rinnakkain. Tyttö taputti poikaa pepulle!
        Tuollaista pepulle taputtelua ei näkynyt edellisessä asuinkunnassa.


      • puolaaja
        hamejatuulipuku kirjoitti:

        Yks päivä kulki nuoripari rinnakkain. Tyttö taputti poikaa pepulle!
        Tuollaista pepulle taputtelua ei näkynyt edellisessä asuinkunnassa.

        Kovin oli hiljaista palvelutalon tienoilla eräässä kunnassa, kun eilen ajelin pariin kertaan siitä ohitse.
        Ei sielun sielua pihalla, vaikka aurinko paistoi ja tuulikaan ei ylettynyt siihen seinustalle jossa oleskellaan pihalla.

        Taitaakin olla arkuutta vanhuksilla.
        Eivät tule ulos arvosteltaviksi jos luulevat että kielteisessä mielessä heitä naapuritalon ikkunasta katsellaan.
        Minä nautin siitä jos ja kun naapuritalon vanha pari tulee pihalle ja yhteistoimin järjestävät autonsa lähtökuntoon kovassa pakkasessa ja lumien alta. Näin kesällä se on helpompaa, ei tarvitse vaimon, joka on parempi liikkumaan, putsata lumia, eikä auttaa miestä kuskin paikalle. Ihana, toisiaan tukeva pariskunta.

        Meistä tulee vanhuuttamme omien vaivojemme vankeja ja muille ihmisille katsottavaa kotona ja kylässä.
        Tärkeintä meidän on hyväksyä ensiksi omat puutteemme ja erilaisuutemme niin ulkonäön kuin tapojemme osalta, sitten voimme hyväksy muiden katseet ja mielipiteet.
        Ei ole paha tapa kertoa näkemästään, mutta joillekin tuntuu olevan kaikki liikaa ja pitäisi muuttaa jo puolaa ihailemaan Komea, teräksinen puolarivi on ompelukoneeni työkalujen lisänä.

        Että puolataan sadepäivänä.


    • Lemmenkäinen

      Tykkään kulkea kunnon pepun perässä :-*

      • Kämmenleinen

        Mikä sitten lie "kunnon peppu" kenellekin.


      • eianneta

        Ne kulkee perässä joita ei eteen lasketa. Puutteessa kyttää, eikä saa kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe