No jopas jotakin

täysin harmiton aloitukseni kirjani valmistumisprosessista ja alustava markkinatutkimus mahdollisista kiinnostuneista on otettu pois. Kysymys ei luonnollisestikaan ole mistään kaupallisesta projektista eikä edes mainostamisesta; olen kertonut aikaisemminkin harrastuksestani ja ei kai siitä mitään haittaa ole ollut kenellekään.
Massapostituksesta ei myöskään ollut kysymys, koska toinen aloitukseni asiasta ei ole kopio poistetusta. Ei ollut kiltisti tehty.

135

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan sinulla ylhäällä ne jotka varasivat kirjasi?

    • Valitettavan törkeä mainos se oli.
      Täällä on ja on ollut parenpiakin.
      Mm.Leikki-kalu-mainos.
      Mainostamisestaan on muistettava maksaa saitille missä mainostaa.
      Vain YLE mainostaa Vero-rahoilla.
      Maksaen myös "ystäviensä" mainostamisen.

      H.

      • Törkeästi teit sinä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Törkeästi teit sinä.

        "Paloma.se.co"

        Minä en ole tehnyt mitään.

        H.


      • kylmätotuus

        Minunkin mielestäni Paloman aloitus oli selkeästi mainos. Sanan törkeä jätän pois.

        Osasin odottaa, että aloitus tullaan poistamaan, joten ei poisto minulle yllätyksenä tullut.


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Törkeästi teit sinä.

        Todennäköisesti ajattelit, ettå nimim. "hunksz" olisi poistattanut aloituksesi.
        Näin minä kirjoituksesi, jota nyt kommentoin, tulkitsin.

        Käviköhän sinulle nyt niin, että teit liian hätäisen johtopäätöksen ja se itsevarmuuteen olennaisesti kuuluva itsehillintä petti.


      • Kalu.leikki

        Sun kalusko on leikkivehje? No niinpä tietenkin. Alkuperäinen on mädäntynyt ja pudonnut pois. Sen siitä saa kun ei mieti minne lihatikkunsa kastaa.


    • tulipahanvaanmieleen

      toivottavasti jokainen joka kirjasi sinulta tilaa, ymmärtää että sitten toimituksen yhteydessä joutuu antamaan sinulle oikeat henkilötietonsa ... se on sitten anonyymiyden loppu tällä palstalla, jossa riitatilanteissa revitellään sillä kuka kukin on oikeassa elämässä.

      • Monen tilanneen henkilötiedot minulla on jo. Koska olen mitään täällä levitellyt paitsi omia asioitani?


      • Heikunkeikku

        "tulipahanvaanmieleen"

        Ei sopisi lainkaan Paloman tyyliin ruveta palstalla naputtelemaan kuka kukin nimimerkki on.
        Minä en empinyt ollenkaan antaessani Palomalle mun oikeaa nimeäni tietoonsa.
        Ja antamisestani on jo tovi aikaa kulunut.


      • Eipä ole mitään salattavaa. Luotan täysin siihen että asiani eivät leviä kuin itseni kautta.


    • tsypy

      Ei se mielestäni ollut mitenkään erityisesti tyrkyllä, mutta kenties herättänyt vähemmän närää, jos ko. seikka olisi tullut sivulauseessa mainittua, eikä varsinaisena aloituksena.

    • Heikunkeikku

      Hämmästyin minäkin, kun tänne tulin ja huomasin, että aloituksesi oli poistunut.
      Vähän lapsellista kun poistettiin.
      Olet kirjoittanut moneen eri kertaan tuosta kirjan kirjoittamisesta, eri vaiheista ja sen semmosta, niin olisi ollut kuin piste iin päällä, kun ilmoitat ilouutisen että nysse sitte painetaan.
      Ja myös, että palstalaisilla olisi mahdollisuus se tilata, jos haluaisivat. Uskon, että moni olisi halukas lukemaan kirjasi.
      Minä ainaskin odotan malttamattomana kirjaa. Nimikirjoituksen kera tietty. Se olisi sitten ensimmäinen kirja, jossa olisi kirjan kirjoittajan käsin kirjoitettu nimi. Tradaa :)

      • "Heikunkeikku"

        Vaikka kuinka yrität selitellä.
        Se oli mainos.
        Ja mainostamisesta pitää maksaa vanhuksenkin.
        Jotta voidaan edes jotenkin varmistaa ettei.
        Kysymyksessä ole vanhusten nenästä-vetäminen tai herkkä-uskoisten rahastus typeryyksillä.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Vaikka kuinka yrität selitellä.
        Se oli mainos.
        Ja mainostamisesta pitää maksaa vanhuksenkin.
        Jotta voidaan edes jotenkin varmistaa ettei.
        Kysymyksessä ole vanhusten nenästä-vetäminen tai herkkä-uskoisten rahastus typeryyksillä.

        H.

        Se oli Piste iin päällä.
        Kummallista, että et lue kunnolla mun kirjoituksiani.
        Luet hutasemalla, suuressa kiireessä, että saat ruveta sormillas heiluttelemaan Omia mielipiteitäsi.
        Ei niin saa.
        Minä perustelin mielipiteeni.
        Kirjaprosessi on tullut niinku palstalaisten "yhteiseksi" kivaksi asiaksi. Ja se oli keskeneräinen, kunnes Paloma ilmoitti, että "nysse tulee".
        Ettet nyt vaan olisi jotenkin kateellinen, ku yks saa aikaseksi mut sä et:)
        Ei niin saa.

        Olisi mukavaa edes joskus lukea sun tekstiä, joka olisi positiivinen ja/tai kannustava.
        Mutta ehei pelkkää tympeyttä.
        Johtuu varmaan vitamiinien puutteesta. Vitamiinit eivät sankoin joukoin pompiskele käsitellyissä vihanneksissa ja vieläpä pakastimeen tökättynä. Kuten tiedät. Olenhan sinua neuvonut.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Se oli Piste iin päällä.
        Kummallista, että et lue kunnolla mun kirjoituksiani.
        Luet hutasemalla, suuressa kiireessä, että saat ruveta sormillas heiluttelemaan Omia mielipiteitäsi.
        Ei niin saa.
        Minä perustelin mielipiteeni.
        Kirjaprosessi on tullut niinku palstalaisten "yhteiseksi" kivaksi asiaksi. Ja se oli keskeneräinen, kunnes Paloma ilmoitti, että "nysse tulee".
        Ettet nyt vaan olisi jotenkin kateellinen, ku yks saa aikaseksi mut sä et:)
        Ei niin saa.

        Olisi mukavaa edes joskus lukea sun tekstiä, joka olisi positiivinen ja/tai kannustava.
        Mutta ehei pelkkää tympeyttä.
        Johtuu varmaan vitamiinien puutteesta. Vitamiinit eivät sankoin joukoin pompiskele käsitellyissä vihanneksissa ja vieläpä pakastimeen tökättynä. Kuten tiedät. Olenhan sinua neuvonut.

        "Heikunkeikku"

        "Nysse tulee" sopii hyvin myös mainos-lauseeksi.
        Minä olen kirjoittanut jokainen päivä.
        Jo vuosia olen.
        Ja aina uutta ja virkistävää.
        Olet näköjään huomannut sinäkin että.
        Minun ei tarvitse mainostaa itseäni. :)
        -
        Enemmän minä olen palstalaisten yhteinen asia kun...
        Ja tota...
        Poikkeapa Finelissä vitamiineinesi.

        H.


    • ö-Öö

      Hunkki oikeassa

      Olihan se sääntöjen vastainen. Sitä tosin en tiedä, miksi avoimen rasistisia tms. kirjoituksia kyllä julkaistaan. Moderointi nyt on täysin sattumanvaraista, ollut aina. Noin markkinoinnin kannalta tällanen muutaman kirjoittajan foorumi tehoton, ostolupauksia voi tulla, eri juttu tuleeko kauppoja. Se kandee muistaa, ei ihmiset välttämättä halua jaella henkilötietojaan. Ka, täällä kun nikit, ei nimiä.

      Vaan kandee vilkaista säännötkin joskus, vaikkei niistä kai kukaan mitään perustakkaan:

      https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

      =DW=

    • Komppaan hunksia.
      Aivan oikea poisto yp:ltä.

      Miksi ruotsalaisrouva vaikuttaa 60 palstalla myymässä kirjaansa.
      Ei tämä ole mikään toripalsta.

      Paloma pysyköön ikäisissään.
      Kyllä fanit hänet löytävät ja hänen tulevan bestesellerinsä.

    • Rahakkaat "fanit" löytyvät parhaiten mainostamalla ja muulla julkisuudella.
      Myöskin palstoilla, joissa liikkuu vanhuuden-höperöitä paljon.
      Niissä niitä Pyramideja syntyy.

      H.

      • 44G.iant_diapers

        Mitäs tuohon lisätä muutakuin


        IMHO ja TIRSK


    • Jäin vain miettimään että onkohan niin että ihmisen perimmäinen luonne tulee kaikkein parhaiten esiin näillä anonyymipalstoilla?

      • "Paloma.se.co"

        Aika paljon on noin.
        Iät ja ajat on yritetty kaikki tehdä mahdollisimman halvalla.
        Peruna-Laatikot, Koti-Viinit, Marja-Mehut...
        -
        Palstoilla myöskin pyritään tekemään kaikki halpa kalliiksi.
        Jopa hengen-tuotteet, aatteet, ajatuksien hajatelmat.
        Riimeistäkin yritetään runoilla.
        Palstoilla jotka eivät ole tarkoitettuja.
        -
        Vain hyvin harva on palstoilla puhdas ja aito.
        Sen-lainen, jonka Perunoiden virheet eivät ole multaisesti mustatut.

        H.


      • vilkaisetaaspeiliin
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Aika paljon on noin.
        Iät ja ajat on yritetty kaikki tehdä mahdollisimman halvalla.
        Peruna-Laatikot, Koti-Viinit, Marja-Mehut...
        -
        Palstoilla myöskin pyritään tekemään kaikki halpa kalliiksi.
        Jopa hengen-tuotteet, aatteet, ajatuksien hajatelmat.
        Riimeistäkin yritetään runoilla.
        Palstoilla jotka eivät ole tarkoitettuja.
        -
        Vain hyvin harva on palstoilla puhdas ja aito.
        Sen-lainen, jonka Perunoiden virheet eivät ole multaisesti mustatut.

        H.

        miksi kopioit minua?


      • Kyllä se niin on, ihan miettimättäkin.


    • staka

      Onpas outoa. Just illalla kirjoitin ja 'varasin' kirjasi. Olen ostanut/hankkinut useammankin kirjan netin harrastusryhmien kautta. En ymmärrä miksi pitkäaikainen kirjoittajakaveri miltä tahansa palstalta ei voisi ilmoittaa että nyt puheena ollut kirja alkaa valmistua? Kaikenlaista veetä täällä todellakin on liian kanssa. Ja kaupallisia mainoksia putkahtelee silmille että inhottaa.

      Minua huolettaa vain se ehtikö Paloma ottaa varaukseni ylös. Toivon niin <3

      • Varauksesi on turvassa, staka. Kiitos sinulle!


    • vilkaisetaaspeiliin

      oletko lukenut ohjeet?
      "Suomi24 keskusteluissa EI saa:
      -Markkinoida tai mainostaa tuotteita tai palveluita ilman Suomi24:n lupaa
      -Käyttää palvelun sisältöä kaupallisiin tarkoituksiin ilman Suomi24:n lupaa"

      vai etkö ole ymmärtänyt niitä? todella ala-arvoista ryhtyä arvostelemaan kanssakirjoittajia, turha syyttää poistajiksi ilman parempaa tietoa, varsinkin jos avaus on ollut selkeästi s24 sääntöjen vastainen

      "ihmisen perimmäinen luonne tulee kaikkein parhaiten esiin näillä anonyymipalstoilla" kommenttisi saattaa osua hyvinkin kohdalleen, varsinkin itsesi kohdalla

      • staka

        Ei tuota Paloman pohdintaa elämänkertakirjansa tilausmäärästä nyt varsinaiseksi markkinoinniksi voi sanoa. Tai ehkä voi jos oikein pikkumaisiksi ruvetaan.

        Tämän maailman tärkeimmän ilmiannon tekijäkin taisi jo löytyä. Kun kateus ja pahansuopaisuus ihmisessä saa vallan, niin tällaista jälkeä tulee. Surullinen tapaus.


      • HutkitaankoTaasHutiin
        staka kirjoitti:

        Ei tuota Paloman pohdintaa elämänkertakirjansa tilausmäärästä nyt varsinaiseksi markkinoinniksi voi sanoa. Tai ehkä voi jos oikein pikkumaisiksi ruvetaan.

        Tämän maailman tärkeimmän ilmiannon tekijäkin taisi jo löytyä. Kun kateus ja pahansuopaisuus ihmisessä saa vallan, niin tällaista jälkeä tulee. Surullinen tapaus.

        Kukakohan se oli? itselleni ei ainakaan tämän ketjun perusteella selvinnyt.
        Ei kai ilmiantajaksi voi leimata sillä perusteella että pitää avausta sääntöjen vastaisena, sehän on vielä kaukana täpin painalluksesta.


    • Utumaija

      No voi perhana kun tulin uteliaaksi. En ole nähnyt koko tekstiä. Sanokaa nyt edes mistä se kirja kertoo.

      • 70 palstalta vielä löytyy sama massapostaus. Otsikkona "Lempeät tuulet" tai jotain yhtä imelää.


      • Utumaija

        Kävin 70-sivulla lukemassa ketjun. En siellä muuten käy kun en ole lähelläkään 70iä. Ei missään kerrota kirjan aihetta, onko se ruoka, jännitys, draama, rakkaus vai mikä. Kaikesta muusta vain kinastellaan.


    • et.sillälailla

      Alkaa olla tämäkin ketju edellisen ketjun mukaista mainosta. Tilausta ja kauppausta.

    • Jännitys tiivistyy.
      kaikki epäillyt ovat nyt kokoontuneet hotellin lobbyyn.
      Hercule Poirot sivelee viiksiään ja mulkoilee läsnäolijoita häränsilmillään. Neiti Sitruuna hymyilee siveästi. Kuka on murhannut Valkoisen Kyyhkyn? Rauhan ja Valon Airuen? Kenellä oli siihen tilaisuus, motiivi ja keinot?
      (Motiivi voisi olla se että Kyyhky on painattamassa kirjaa jossa ovat kaikkien palstalaisten henkilötiedot ja tarkimmin varjellut salaisuudet, paitsi niiden 85 henkilön jotka ovat ennakkotilanneet hänen kirjansa).
      Tilaisuus? Ketkä olivat paikalla, vanhoillisesti ilmaistuna "online" kun tämä tapahtui?
      Keinot? Kaikilla paikallaolevilla on keinot hallussaan. Ilmianto, raukkamainen, lapsellinen, kateellinen ilmianto riittää syyksi, koska kyyhky oli rikkonut SÄÄNTÖJÄ.
      ***
      Syyllinen istuu huoneessa, muiden joukossa ja virnistelee hieman sisäänpäin. Onko se korkeasti koulutettu, mutta huonosti työllistetty yön eläjä Tukholman esikaupungista? Vai reheväreitinen koiranpissattaja ja kioskiviihteen sepittäjä Länsi.Suomesta? Keskisuomalainen, stadiin muuttanut tietokonenörtti joka nyt istuu nurkkapöydässä ja ahtaa itseensä SF-sekavihanneksia? Savon Mullikka joka ei ole vielä päässyt puusta alas? Vai joku ihan muu?

      • "Paloma.se.co"

        Jaahas.
        Mainostaminen jatkuu.
        Minä en ole tehnyt mitään.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Jaahas.
        Mainostaminen jatkuu.
        Minä en ole tehnyt mitään.

        H.

        "Non, non, non, mi amí"
        Et se ollut sinä, sanoo Hercule. "Bon appetit"


      • oudoksun

        Noin kovilleko se otti. Se, että totuus ja säännöt tuotiin esille. Kaikenlaista kirjoittajien ominaisuuksiin menemistä. Herää kysymys miten niistä pikkuisista ihmisaluista on puhuttu siellä tarhatätien maailmassa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Non, non, non, mi amí"
        Et se ollut sinä, sanoo Hercule. "Bon appetit"

        Sori ja anteeksi ranskani :) "mon amie"


      • oudoksun kirjoitti:

        Noin kovilleko se otti. Se, että totuus ja säännöt tuotiin esille. Kaikenlaista kirjoittajien ominaisuuksiin menemistä. Herää kysymys miten niistä pikkuisista ihmisaluista on puhuttu siellä tarhatätien maailmassa.

        Ominaisuuksiin?
        Palstapersoonien tunnusmerkkeihin vain hieman viittailin. Ovatko ne sitten kirjoittajien omia ominaisuuksia vai vain niiden vääristyneitä peilikuvia näissä varjokabineetin naamiaistanssiaisissa?
        Otti koville?
        Tai sitten ei, koska edellinen kommentti on ilmeinen kevennys.


      • outoaon
        oudoksun kirjoitti:

        Noin kovilleko se otti. Se, että totuus ja säännöt tuotiin esille. Kaikenlaista kirjoittajien ominaisuuksiin menemistä. Herää kysymys miten niistä pikkuisista ihmisaluista on puhuttu siellä tarhatätien maailmassa.

        Kovin on ilkeä tämä kirjaansa kaupitteleva. Olisi kantsinut laittaa Tori.fi, sehän on myyntipalsta.


      • oudoksun

        Ehkä se tori.fi on vielä alhaisempi myyntialusta kuin tämä suolen palsta.


      • kylmätotuus

        Tällaista kirjoitusta en osannut sinulta odottaa.
        Varsinkin kirjoituksesi viimeinen kappale yllätti minut täysin. Eikä ylläri ollut positiivinen, vaan suuri pettymys.

        Lähdit arvuuttelemaan "ilmiantajaa" tavalla, joka kuitenkin viittasi selkeästi palstan nimimerkkeihin. Ainoastaan mainitsemasi Savon Mullikka jäi minulle arvoitukseksi. En tiedä, ketä sillä tarkoitit. Minua et sillä voi tarkoittaa, koska en ole uros. Savolaisuuteni olen usein maininnut, mutta en tiedä ketään toista nimimerkkiä, joka savolaisuuttaan täällä "hehkuttaisi".

        Minusta olisi ollut parempi mainita suoraan ne nimimerkit, joita epäilee syyllisiksi poistoon.
        Eikö itsevarmuutesi riittänyt sittenkään rehtiin toimintaan?

        Oletan, että ylläpito poisti aloituksesi, koska se rikkoi sääntöjä.

        Toivon menestystä kirjallesi!
        Kirjan kirjoittaminen ja sen julkaiseminen ei varmaankaan ole helppo projekti.
        Minusta ei siihen olisi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tällaista kirjoitusta en osannut sinulta odottaa.
        Varsinkin kirjoituksesi viimeinen kappale yllätti minut täysin. Eikä ylläri ollut positiivinen, vaan suuri pettymys.

        Lähdit arvuuttelemaan "ilmiantajaa" tavalla, joka kuitenkin viittasi selkeästi palstan nimimerkkeihin. Ainoastaan mainitsemasi Savon Mullikka jäi minulle arvoitukseksi. En tiedä, ketä sillä tarkoitit. Minua et sillä voi tarkoittaa, koska en ole uros. Savolaisuuteni olen usein maininnut, mutta en tiedä ketään toista nimimerkkiä, joka savolaisuuttaan täällä "hehkuttaisi".

        Minusta olisi ollut parempi mainita suoraan ne nimimerkit, joita epäilee syyllisiksi poistoon.
        Eikö itsevarmuutesi riittänyt sittenkään rehtiin toimintaan?

        Oletan, että ylläpito poisti aloituksesi, koska se rikkoi sääntöjä.

        Toivon menestystä kirjallesi!
        Kirjan kirjoittaminen ja sen julkaiseminen ei varmaankaan ole helppo projekti.
        Minusta ei siihen olisi.

        "Savon Mullikka" ei todellakaan viittaa sinuun eikä keneenkään tuntemaani tai tietämääni rekisteröityyn tai vakinikkiin. Minulla on ollut ajoittain puskavainoaja tai stalkkaaja, hyvin ilkeä ja ivallinen, joka käytti tuota termiä ja se jäi jotenkin kelaamaan alitajuntaani kun en voinut hahmottaa hänen esittämäänsä ajatusta että minä luulisin kaikkien puskanikkien olevan savolaisia mullikoita jotka eivät ole päässeet alas puusta. Jäin jumiin siihen kohtaan jossa ne mullikat yrittää kiivetä niihin puihin liukkailla sorkillaan . Minulla ei ole noin yleisesti yhtään mitään ennakkoluuloja savolaisia kohtaan.
        ***
        Kaikki muut joita referoin satiirissani ovat helposti tunnistettavissa ja eivät kaipaa esittelyä. Epäilin ensiksi hunkszia joka on tunnetusti tarkka säännöistä, ns pilkunviilaaja tai paragrafeilla ratsastaja, mutta sittemmin epäilyni kallistuivat joko Leskeen joka tunnetusti inhoaa minua ja haluaa minut pois täältä ja Tellukkaa joka myös kokee minut epämiellyttävänä ja ei-uskottavana henkilönä ja antagonisoi mielellään joka ainoassa ketjussa mitätöiden mielipiteitäni ja tietojani olipa kysymys mistä tahansa.
        ***
        Luonnollisestikin poistattaja voi olla kuka tahansa, puskanikki tai rekattu.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tällaista kirjoitusta en osannut sinulta odottaa.
        Varsinkin kirjoituksesi viimeinen kappale yllätti minut täysin. Eikä ylläri ollut positiivinen, vaan suuri pettymys.

        Lähdit arvuuttelemaan "ilmiantajaa" tavalla, joka kuitenkin viittasi selkeästi palstan nimimerkkeihin. Ainoastaan mainitsemasi Savon Mullikka jäi minulle arvoitukseksi. En tiedä, ketä sillä tarkoitit. Minua et sillä voi tarkoittaa, koska en ole uros. Savolaisuuteni olen usein maininnut, mutta en tiedä ketään toista nimimerkkiä, joka savolaisuuttaan täällä "hehkuttaisi".

        Minusta olisi ollut parempi mainita suoraan ne nimimerkit, joita epäilee syyllisiksi poistoon.
        Eikö itsevarmuutesi riittänyt sittenkään rehtiin toimintaan?

        Oletan, että ylläpito poisti aloituksesi, koska se rikkoi sääntöjä.

        Toivon menestystä kirjallesi!
        Kirjan kirjoittaminen ja sen julkaiseminen ei varmaankaan ole helppo projekti.
        Minusta ei siihen olisi.

        Rehtiä toimintaa olisi ollut häneltä, joka tuon poiston pyysi, kertoa täällä se itse. Vaan ei rohkeus riitä.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Rehtiä toimintaa olisi ollut häneltä, joka tuon poiston pyysi, kertoa täällä se itse. Vaan ei rohkeus riitä.

        Voihan se yhtä hyvin olla ylläpito tai sen robotti, joka sen poisti.
        Mutta onhan Palomalla kymmenen sormea, joilla osoitella. Ei hän kaikkia ole vielä käyttänytkään ...


      • kylmätotuus
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Rehtiä toimintaa olisi ollut häneltä, joka tuon poiston pyysi, kertoa täällä se itse. Vaan ei rohkeus riitä.

        Kirjoitin aiemmin, että on jokseenkin todennäköistä, että ylläpitäjä poisti aloituksen, koska se rikkoi palstan sääntöjä.

        Ei ylläpito ilmoita poistoista, olipa kyseessä aloitus tai yksittäinen kommentti. Ne vaan katoavat suureen tuntemattomuuteen.

        Ei ole kovinkaan kauan siitä, kun ilmoitin täällä pyytäväni jotain poistoon.
        Teinkin ilmoituksen ylläpidolle mielestäni asiattomasta kirjoituksesta ja pyysin sitä poistettavaksi.
        Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja se "törkykirjoitus" jäi palstalle.

        Paloman aloitus oli selkeä mainos ja se poistettiin.

        Tässä kaikki minun osaltani tähän keskusteluun.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Savon Mullikka" ei todellakaan viittaa sinuun eikä keneenkään tuntemaani tai tietämääni rekisteröityyn tai vakinikkiin. Minulla on ollut ajoittain puskavainoaja tai stalkkaaja, hyvin ilkeä ja ivallinen, joka käytti tuota termiä ja se jäi jotenkin kelaamaan alitajuntaani kun en voinut hahmottaa hänen esittämäänsä ajatusta että minä luulisin kaikkien puskanikkien olevan savolaisia mullikoita jotka eivät ole päässeet alas puusta. Jäin jumiin siihen kohtaan jossa ne mullikat yrittää kiivetä niihin puihin liukkailla sorkillaan . Minulla ei ole noin yleisesti yhtään mitään ennakkoluuloja savolaisia kohtaan.
        ***
        Kaikki muut joita referoin satiirissani ovat helposti tunnistettavissa ja eivät kaipaa esittelyä. Epäilin ensiksi hunkszia joka on tunnetusti tarkka säännöistä, ns pilkunviilaaja tai paragrafeilla ratsastaja, mutta sittemmin epäilyni kallistuivat joko Leskeen joka tunnetusti inhoaa minua ja haluaa minut pois täältä ja Tellukkaa joka myös kokee minut epämiellyttävänä ja ei-uskottavana henkilönä ja antagonisoi mielellään joka ainoassa ketjussa mitätöiden mielipiteitäni ja tietojani olipa kysymys mistä tahansa.
        ***
        Luonnollisestikin poistattaja voi olla kuka tahansa, puskanikki tai rekattu.

        Minäpä uskon sen olleen se trumppi, kaiken pahan alku ja juuri.
        Vai olisiko ollut joku persu tai sverigedemokraatti asialla?


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        "Savon Mullikka" ei todellakaan viittaa sinuun eikä keneenkään tuntemaani tai tietämääni rekisteröityyn tai vakinikkiin. Minulla on ollut ajoittain puskavainoaja tai stalkkaaja, hyvin ilkeä ja ivallinen, joka käytti tuota termiä ja se jäi jotenkin kelaamaan alitajuntaani kun en voinut hahmottaa hänen esittämäänsä ajatusta että minä luulisin kaikkien puskanikkien olevan savolaisia mullikoita jotka eivät ole päässeet alas puusta. Jäin jumiin siihen kohtaan jossa ne mullikat yrittää kiivetä niihin puihin liukkailla sorkillaan . Minulla ei ole noin yleisesti yhtään mitään ennakkoluuloja savolaisia kohtaan.
        ***
        Kaikki muut joita referoin satiirissani ovat helposti tunnistettavissa ja eivät kaipaa esittelyä. Epäilin ensiksi hunkszia joka on tunnetusti tarkka säännöistä, ns pilkunviilaaja tai paragrafeilla ratsastaja, mutta sittemmin epäilyni kallistuivat joko Leskeen joka tunnetusti inhoaa minua ja haluaa minut pois täältä ja Tellukkaa joka myös kokee minut epämiellyttävänä ja ei-uskottavana henkilönä ja antagonisoi mielellään joka ainoassa ketjussa mitätöiden mielipiteitäni ja tietojani olipa kysymys mistä tahansa.
        ***
        Luonnollisestikin poistattaja voi olla kuka tahansa, puskanikki tai rekattu.

        Kirjoitin, etten enää osallistu tähän keskusteluun. Nyt joudun perumaan puheeni.

        Vaikka kritisoinkin mielipiteitäsi ja tapaasi arvailla aloituksesi poistajia, niin se ei tarkoita sitä, ettenkö arvostaisi työtäsi kirjan kirjoittajana.

        Kirjasi aihe ei minua juurikaan kiinnosta näillä tiedoilla, mitä minulla teoksestasi on nyt, mutta on varmaan paljon ihmisiä, joita se kiinnostaa ja he odottavat, että saisivat kirjasi luettavakseen.

        Tälle palstalle kirjoittaa nimim. "miesmenneisyydestä" runollisia tarinoita. Ne koskettavat minua syvästi ja toivon hänen kokoavan runonsa kirjaksi ja julkaisevan sen jonain päivänä.

        Jokaisella meistä on oma makumme kirjallisuudenkin suhteen. Jos kukaan ei julkaisisi omia tekstejään, niin eipä meillä "lukutoukilla" olisi mitään luettavaa.


      • eijaksa
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kirjoitin, etten enää osallistu tähän keskusteluun. Nyt joudun perumaan puheeni.

        Vaikka kritisoinkin mielipiteitäsi ja tapaasi arvailla aloituksesi poistajia, niin se ei tarkoita sitä, ettenkö arvostaisi työtäsi kirjan kirjoittajana.

        Kirjasi aihe ei minua juurikaan kiinnosta näillä tiedoilla, mitä minulla teoksestasi on nyt, mutta on varmaan paljon ihmisiä, joita se kiinnostaa ja he odottavat, että saisivat kirjasi luettavakseen.

        Tälle palstalle kirjoittaa nimim. "miesmenneisyydestä" runollisia tarinoita. Ne koskettavat minua syvästi ja toivon hänen kokoavan runonsa kirjaksi ja julkaisevan sen jonain päivänä.

        Jokaisella meistä on oma makumme kirjallisuudenkin suhteen. Jos kukaan ei julkaisisi omia tekstejään, niin eipä meillä "lukutoukilla" olisi mitään luettavaa.

        Miesmenneisyydestä runoja ei jaksa kauan lukea. Surkeuden, epäonnistumisen ja kuoleman kauppias.


      • kauppa.tori
        eijaksa kirjoitti:

        Miesmenneisyydestä runoja ei jaksa kauan lukea. Surkeuden, epäonnistumisen ja kuoleman kauppias.

        Hän on hyvä runoilija. Tosiaankin muutaman hänen runonsa luettuani odottaisin välillä jotain kevyempää. Sitten taas hevimpiä jaksaisi.

        Todellakin ostaisin hänen runokirjansa.


      • onhannäitäjuttuja
        eijaksa kirjoitti:

        Miesmenneisyydestä runoja ei jaksa kauan lukea. Surkeuden, epäonnistumisen ja kuoleman kauppias.

        Jep.
        Eihän tuossa uusimmassa sepustuksessa ole kuin kolme kommenttia, joten ei ne näytä paljoa kiinnostavan.


      • RealistiN
        onhannäitäjuttuja kirjoitti:

        Jep.
        Eihän tuossa uusimmassa sepustuksessa ole kuin kolme kommenttia, joten ei ne näytä paljoa kiinnostavan.

        Mielestäni kommenttien määrä ei kerro suoranaisesti kiinnostuksen määrästä.
        Joskus joku juttu on vaan niin hyvä, ettei siihen ole mitään lisättävää, tai sitten ei vaan löydy sanoja skommentoimiseen, ilman että ne tuntuvat liian latteilta, kuten itselläni esim. MM runojen suhteen tuppaa käymään.


    • etsivätoimisto

      Rehevä reisistä persevää epäilen.

    • bessie--

      Ilmeisesti poistettu aloituksesi ei ollut jonkun toisen mielestä täysin harmiton. Moderointi täällä on jo kauan ollut täysin linjatonta ja poistamiset enemmänkin mielivaltaisia kuin esim. suomi24 sääntöihin perustuvia. Ei sen pitäisi olla yllättävä ja uusi asia sinullekaan. Poistajaksi tai poistattajaksi arvelemani "palstapersoona" taitaa muuten itse kirjoittaa sääntöjen vastaisesti useammin kuin kukaan muu täällä.
      Tee uusi aloitus ja muotoile se niin huolellisesti, ettei sitä millään voi pitää sääntöjen vastaisena.

      • Hyvä ehdotus, bessie ja teenkin niin kunhan saan lopulliset tiedot kustantajalta ja mikä vaihtoehto sopii minulle parhaiten, Itse olen taipumassa puolikustanteen puolelle, koska minulla on koko joukko ennakkotilauksia FB.sivullani ja jotkut on tilanneet 2 kpl eli itselleen ja jollekin toiselle lahjoitettavaksi. Teen uuden aloituksen kunhan prosessi on pitemmällä ja ne jotka haluavat lukea tarinaani Kolumbiasta ottanevat sitten yhteyttä esim profiilissa olevan yahoo-osoitteen kautta .


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvä ehdotus, bessie ja teenkin niin kunhan saan lopulliset tiedot kustantajalta ja mikä vaihtoehto sopii minulle parhaiten, Itse olen taipumassa puolikustanteen puolelle, koska minulla on koko joukko ennakkotilauksia FB.sivullani ja jotkut on tilanneet 2 kpl eli itselleen ja jollekin toiselle lahjoitettavaksi. Teen uuden aloituksen kunhan prosessi on pitemmällä ja ne jotka haluavat lukea tarinaani Kolumbiasta ottanevat sitten yhteyttä esim profiilissa olevan yahoo-osoitteen kautta .

        Olisi ehkä kannattanut vain vihjaista, että jos joku haluaa lukea yhden sinun mielestäsi mielenkiintoisen kirjan, niin ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse.
        Tuo, että mainostit kirjasi nyt tulevan myyntiin ja otit vastaan tilauksia täällä, on selvääkin selvemmin sääntöjen vastaista.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olisi ehkä kannattanut vain vihjaista, että jos joku haluaa lukea yhden sinun mielestäsi mielenkiintoisen kirjan, niin ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse.
        Tuo, että mainostit kirjasi nyt tulevan myyntiin ja otit vastaan tilauksia täällä, on selvääkin selvemmin sääntöjen vastaista.

        Olen aivan liian suorasukainen moiseen kieroiluun. Kuten selvästi kerroin, mittasin ennakkotilausten muodossa kiinnostusta kirjani lukemiseen mikä taas vaikuttaa siihen minkä kustannusvaihtoehdon valitsen.
        Paljonhan täällä on sääntöjä rikottu ja tunnustan olevani syyllinen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen aivan liian suorasukainen moiseen kieroiluun. Kuten selvästi kerroin, mittasin ennakkotilausten muodossa kiinnostusta kirjani lukemiseen mikä taas vaikuttaa siihen minkä kustannusvaihtoehdon valitsen.
        Paljonhan täällä on sääntöjä rikottu ja tunnustan olevani syyllinen.

        Eihän se mitenkään kieroilua olisi ollut. Myynti olisi tapahtunut sajtin ulkopuolella niinkuin kuuluukin.


      • bessie--
        Tellukka kirjoitti:

        Olisi ehkä kannattanut vain vihjaista, että jos joku haluaa lukea yhden sinun mielestäsi mielenkiintoisen kirjan, niin ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse.
        Tuo, että mainostit kirjasi nyt tulevan myyntiin ja otit vastaan tilauksia täällä, on selvääkin selvemmin sääntöjen vastaista.

        Sanatarkasti tai muutenkaan kovin hyvin en muista poistettua aloitusta, mutta tämä Palomalle kirjoittamasi: "mainostit kirjasi nyt tulevan myyntiin ja otit tilauksia vastaan täällä" on kyllä mielestäni liioitteleva tulkinta. Sääntöjen vastainen Paloman aloitus ehkä oli, ainakin jos yllättäin ruvetaan todella pilkuntarkasti sääntöjä noudattamaan ja sen mukaan sitten tulkitsemaan. Toisinkin olisi voinut tulkita.

        Aika hassua Palomalta olisi kirjoittaa vihjailemalla. Kuvittelen, että Paloma on kirjoittanut kirjan ensisijaisesti omien jälkeläistensä ja sukujen sekä ystävien luettavaksi ja vasta toisijaisesti meille muille joita se mahdollisesti voisi kiinnostaa. Kyllä sen voi sanoa ihan suoraan, onhan kaikkien näiden vuosien jälkeen hyvin todennäköistä, että täällä niitä myönteisesti suhtautuvia ja kirjasta kiinnostuneita on.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olisi ehkä kannattanut vain vihjaista, että jos joku haluaa lukea yhden sinun mielestäsi mielenkiintoisen kirjan, niin ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse.
        Tuo, että mainostit kirjasi nyt tulevan myyntiin ja otit vastaan tilauksia täällä, on selvääkin selvemmin sääntöjen vastaista.

        Monikohan meistä on elänyt tähän ikään niin pilkun tarkasti kaiken maailman sääntöjen mukaan, että on varaa valittaa tästä palstalla tapahtuneesta suuresta vääryydestä. Lopetetaan nyt tämä pilkun nu... eikun viilaaminen.


      • Arla
        entinenmiäs kirjoitti:

        Monikohan meistä on elänyt tähän ikään niin pilkun tarkasti kaiken maailman sääntöjen mukaan, että on varaa valittaa tästä palstalla tapahtuneesta suuresta vääryydestä. Lopetetaan nyt tämä pilkun nu... eikun viilaaminen.

        Erittäin samaa mieltä, muutenkin ihan sama mitä mieltä joku hölmö-hunksz tai Tellukka asiasta ovat, ei ole heidän vallassaan päättää mitä täällä kirjoitetaan.


      • Arla kirjoitti:

        Erittäin samaa mieltä, muutenkin ihan sama mitä mieltä joku hölmö-hunksz tai Tellukka asiasta ovat, ei ole heidän vallassaan päättää mitä täällä kirjoitetaan.

        Ihan tosi. Oikeassa olet kuomaseni.
        Ei Suomi24 säännöt ole minun laatimiani.

        En valita myöskään, jos kommenttini poistetaan sääntöjen vastaisina.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Monikohan meistä on elänyt tähän ikään niin pilkun tarkasti kaiken maailman sääntöjen mukaan, että on varaa valittaa tästä palstalla tapahtuneesta suuresta vääryydestä. Lopetetaan nyt tämä pilkun nu... eikun viilaaminen.

        Jos täällä kuka on vääryydestä valittanut, niin eikös se ollut itse sääntöjen rikkoja joka piti epäoikeudenmukaisena, että hänen massapostaamansa mainos on poistettu.

        Eikä se oikeuta rikkomaan mitään sääntöjä, että niin muutkin tekee. Sitä esille tuomaasi ajattelutapaa en ole koskaan ymmärtänyt enää aikuisella iällä. Lapsenahan sitä vedottiin useinkin siihen, että "kun kaikki muutkin ..."


    • hytinäx1

      Voithan sinä Paloma hakea stipendejä Ruotsista siihen kirjasi julkaisemiseen. Esimerkiksi täältä: http://www.langmanska.se. Täällä sivustolla on paljon muitakin joilta voisi saada stipendejä , selaileppa vähän http://www.kulturstipendier.se sivustoa. Suomi instituuttikin voi jakaa apurahaa. Kulttuuri.se sivustolta näät myös ruotsinsuomalaisille kirjailijoille suunnattua tietoa , esim Ruotsinsuomalaiset kirja- ja kulttuurimessut 10.11.2018 Suomi instituutti talolla Tukholmassa. Mene käymään siellä ja keskustele muiden kirjailijoiden kanssa kuinka he rahoittavat teostensa painamiskustannukset.
      Vaikka olet varmaan jo näistä asioista ottanut selvää aikoja sitten.

      • En ole ottanut selvää näistä mahdollisuuksista, mutta kiitos linkeistä, tarvii tutkia asiaa.


    • nähnytrikkoja

      Oletteko te noin kateellisia Palomalle. Säännöt on yleensä sitä varten että ne rikotaan, mutta en kyllä Palomaa syyttäisi siitä.

      • Valkoihoisen ollessa kyseessä ei sitä rasismikorttia pysty vetämään hihastaan, niin sitten vedetään aina se kateuskortti esiin.


      • kysyyhän
        Tellukka kirjoitti:

        Valkoihoisen ollessa kyseessä ei sitä rasismikorttia pysty vetämään hihastaan, niin sitten vedetään aina se kateuskortti esiin.

        Mitä muuta tässä on kuin kateutta?


      • Tellukka
        kysyyhän kirjoitti:

        Mitä muuta tässä on kuin kateutta?

        Realismia.
        Ehkä ylläpidon mielestä säännöt eivät olekaan siksi, että niitä rikotaan, niinkuin jonkun moralinen käsitys on.


      • Kandeeko
        Tellukka kirjoitti:

        Realismia.
        Ehkä ylläpidon mielestä säännöt eivät olekaan siksi, että niitä rikotaan, niinkuin jonkun moralinen käsitys on.

        Mahtoiko noudattaa siivous työpaillasi kaikkia sääntöä ennen kuin sinusta tuli tuollainen? Epäilen jonkun puhdistusaineissa käytetyn myrkyn tehneen tuhojaan.


      • Kandeeko
        Kandeeko kirjoitti:

        Mahtoiko noudattaa siivous työpaillasi kaikkia sääntöä ennen kuin sinusta tuli tuollainen? Epäilen jonkun puhdistusaineissa käytetyn myrkyn tehneen tuhojaan.

        Mahdoitko


      • Määki
        Kandeeko kirjoitti:

        Mahtoiko noudattaa siivous työpaillasi kaikkia sääntöä ennen kuin sinusta tuli tuollainen? Epäilen jonkun puhdistusaineissa käytetyn myrkyn tehneen tuhojaan.

        Erittäin samaa mielteet jos noilla vuoskymmenil ei ole muut tekemistä ko tuijottaa sääntöi NI kyl jotain vikkaa o. Ennen täält kiellettii runojenki kirjottamine mut kyl ny ainaki tua yks heppu niitä suoltaa päivittäi.


      • siinä.kaikki
        Määki kirjoitti:

        Erittäin samaa mielteet jos noilla vuoskymmenil ei ole muut tekemistä ko tuijottaa sääntöi NI kyl jotain vikkaa o. Ennen täält kiellettii runojenki kirjottamine mut kyl ny ainaki tua yks heppu niitä suoltaa päivittäi.

        Kieltää sääntöä väittämällä runojaan riimeiksi, samaa suoltaa kuitenkin.


      • siinä.kaikki
        siinä.kaikki kirjoitti:

        Kieltää sääntöä väittämällä runojaan riimeiksi, samaa suoltaa kuitenkin.

        Pitää olla kiertää sääntöä...


      • Kandeeko kirjoitti:

        Mahtoiko noudattaa siivous työpaillasi kaikkia sääntöä ennen kuin sinusta tuli tuollainen? Epäilen jonkun puhdistusaineissa käytetyn myrkyn tehneen tuhojaan.

        Tottakai noudatin työnantajan sääntöjä työpaikallani. Minulle sellainen oli aivan itsestään selvää. Muuten olisin mukisematta ottanut vastaan huomautuksen ja rangaistuksenkin. Jos mitä sääntöä en mielinyt noudattaa, niinkuin esim. työaikoja, niin siihen neuvottelin työnantajan kanssa erikoisluvan.

        En valita täälläkään, jos kommenttini poistetaan asiattomana .


    • kiinnostunutlukija

      Yritin avata sitä linkkiä kun se vielä oli, mutta ei onnistunut ainakaan puhelimella. Pitää katsoa vkonlopulla.

    • ö-Öö

      Hanki elämä.

      =DW=

      • tasa-arvoisesti

        Täällä nyt sitten kyseenalaistetaan oliko poisto oikeutettu. Kyllä oli. Se on säännöissä eikä poistoon liity kateutta.

        Voisihan täällä muuten ihan Takarivin Tyyne alkaa kaupitella kaksinkertaisella kantapäällä kutominaan sukkia. Ehkä hänellä on vielä kaapissaan Paloman niin tykkäämiä antennipipoja. Niitä voisi kylkiäisiksi laittaa.

        Peräkammarin, Se jolla on ikkunat metsään päin, voisi kaupitella talvella puusta veistämiään puikkareita. Ne ovat ekologisempia kuin tavan muoviset.

        On täällä ruoska heilahtanut ihan tavallisen keskustelun lomassa, jos joku on vaikka maininnut kumisaapasmerkkinsä.


    • No voi sentään, sääntöjä on rikottu, ei varmaan koskaan aikaisemmin ole sellaista tapahtunut.
      Hyvähän se on, että itseään sentään saa mainostaa ja jopa "piip", laittaa vaikka puhinummeronsa esiin.
      Onko sääntöä rikottu ;)

      Älä välitä Paloma, yhteydet pelaavat toista kautta.

    • Heikunkeikku

      Mielenkiintoista seurata, että kun palstalle lennähtää seuraavaksi aloituksia, jotka ovat mitä selvimmin sääntöjen vastaisia, niin ryntääkö niihinkin aloituksiin näin paljon, sanoisin sankoin joukoin ihmisiä, torumaan miten kamalan kamalaa on ku tämmöstä tänne on kirjoitettu.

      Tähän asti porukka ei pahemmin ole nokkaansa kloksahuttanut, vaikka palstalle on lennellyt toinen toistaan törkeämpiä kommentteja ja aloituksia.
      Nyt kun Paloma kertoi ilouutisensa, että kirjan kirjoittamisessa on nyt tämmönen vaihe edessä, niin johan porukka havahtui. Aivan pöyristyttävän kauhea tapaus ku Paloma tälleen. Hyh hyh, senkin sanonko häh.

      Mutta hyvähän se on, jos tästä eteenpäinkin samat tyypit ryntäävät muihinkin sääntöjen vastaisiin aloituksiin torumaan.

      Mielestäni Paloman aloitus oli ihan looginen jatkumo hänen aikaisempiin kirjoituksiinsa kirjan kirjoittamisesta. Monen vaiheen ja työn kautta hän on hienosti saanut kirjansa julkaisemiskuntoon ja jos siitä aloituksen tekee, niin johan on kumma kun monet NIIIIIN kovasti siitä tuohtuu.
      Kuka tahansa ei kirjaa kirjoita. Täysi kymppi ja monta pöllömerkkiä Palomalle kirjan kirjoittamisesta.

      Minäkin tahtoisin kirjoittaa, vaan piru kun ei sormet yllä semmoseen ja elämässäni ei ole tapahtunut niin paljon ja mielenkiintoisia asioita, että niistä ees voisi kirjoittaa. Ees lyhyttä littanakirjaa en saisi aikaan.

      • Bengalitikku

        En sen kummemmin osallistu sivuseikan pyörittelyyn.

        Onneksi olkoon Paloma!
        Sait urakkasi maaliin. Hienoa.
        Voisiko joku suomalainen kustantamo kiinnostua?


      • ihan.sama

        Heikku Heikumpi Heikuin laittaa nyt kruunun päähänsä ja ottaa taskulaskimen käteensä. Vinssaa itsensä vähän korkeammalle ja laskee miten paljon on keikuillaan siihen negatiivisten sanomisten suuntaan.
        Kun minusta näyttää ettei sitä Paloman kirjan julkistusta palstalla niinkään arvostella, vaan sitä oliko poisto oikeutettu.

        Olipa niin tai näin, mainostahan tämä on. Odottelen ensimmäisten lukijoiden kommentteja kirjasta täällä palstalla. Niistä voi sitten ehkä "sietä" uusia tilaajia.


      • lobotti
        ihan.sama kirjoitti:

        Heikku Heikumpi Heikuin laittaa nyt kruunun päähänsä ja ottaa taskulaskimen käteensä. Vinssaa itsensä vähän korkeammalle ja laskee miten paljon on keikuillaan siihen negatiivisten sanomisten suuntaan.
        Kun minusta näyttää ettei sitä Paloman kirjan julkistusta palstalla niinkään arvostella, vaan sitä oliko poisto oikeutettu.

        Olipa niin tai näin, mainostahan tämä on. Odottelen ensimmäisten lukijoiden kommentteja kirjasta täällä palstalla. Niistä voi sitten ehkä "sietä" uusia tilaajia.

        Heheh! Ei kukaan USKALLA mollata kyseistä kirjaa tällä palstalla.


      • Heikunkeikku
        ihan.sama kirjoitti:

        Heikku Heikumpi Heikuin laittaa nyt kruunun päähänsä ja ottaa taskulaskimen käteensä. Vinssaa itsensä vähän korkeammalle ja laskee miten paljon on keikuillaan siihen negatiivisten sanomisten suuntaan.
        Kun minusta näyttää ettei sitä Paloman kirjan julkistusta palstalla niinkään arvostella, vaan sitä oliko poisto oikeutettu.

        Olipa niin tai näin, mainostahan tämä on. Odottelen ensimmäisten lukijoiden kommentteja kirjasta täällä palstalla. Niistä voi sitten ehkä "sietä" uusia tilaajia.

        Emmä mitään kruunuja ala tälläämään. Kohta meen nikulehtamaan kiriän nutturan päähäni.
        Auttaa opetuksessa. Eilen menin töihin hiukset hajallaan ja jotenkin oli semmonen hytinä, ettei tosssaan oteta.

        Sen minkä oon kirjottanut niin pysykööt sellasenaan. En ala muuttelemaan.
        Ja nyt kun kysyit, niin vastaan, että hänen kirjansa On mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu ja sanoskelen, että kannattaa lukea.


      • kioskikirja
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Emmä mitään kruunuja ala tälläämään. Kohta meen nikulehtamaan kiriän nutturan päähäni.
        Auttaa opetuksessa. Eilen menin töihin hiukset hajallaan ja jotenkin oli semmonen hytinä, ettei tosssaan oteta.

        Sen minkä oon kirjottanut niin pysykööt sellasenaan. En ala muuttelemaan.
        Ja nyt kun kysyit, niin vastaan, että hänen kirjansa On mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu ja sanoskelen, että kannattaa lukea.

        Kaikki on jo luettu vuosien saatossa näillä palstoilla.


      • Heikunkeikku
        kioskikirja kirjoitti:

        Kaikki on jo luettu vuosien saatossa näillä palstoilla.

        Kuka on lukenut, kuka ei.
        Minä puhuin Paloman kirjasta, en palstalla olevista kirjoituksista.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Emmä mitään kruunuja ala tälläämään. Kohta meen nikulehtamaan kiriän nutturan päähäni.
        Auttaa opetuksessa. Eilen menin töihin hiukset hajallaan ja jotenkin oli semmonen hytinä, ettei tosssaan oteta.

        Sen minkä oon kirjottanut niin pysykööt sellasenaan. En ala muuttelemaan.
        Ja nyt kun kysyit, niin vastaan, että hänen kirjansa On mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu ja sanoskelen, että kannattaa lukea.

        Nyt jäädään vai odottelemaan kunhan kirja on saatu ulos painosta.
        Lämmin kiitos, heikku, sanoistasi.
        Kruunu ja nuttura sopivat varmasti hyvin molemmat päähäsi. Laita vielä dimangisankaiset prillit. Miksei minulla ollut koulussa noin inspiroivaa musiikinopettajaa? Meidän musiikinopettajan nimi oli Molli ja se oli samalla kanttori kirkossa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kuka on lukenut, kuka ei.
        Minä puhuin Paloman kirjasta, en palstalla olevista kirjoituksista.

        Hehehehe mutta onhan se paree haukkua etukäteen ennenkuin kirja on edes tullut painosta ja vaikka ei olisi lukenut edes ensimmäistä riviä.


      • ihan.sama
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Emmä mitään kruunuja ala tälläämään. Kohta meen nikulehtamaan kiriän nutturan päähäni.
        Auttaa opetuksessa. Eilen menin töihin hiukset hajallaan ja jotenkin oli semmonen hytinä, ettei tosssaan oteta.

        Sen minkä oon kirjottanut niin pysykööt sellasenaan. En ala muuttelemaan.
        Ja nyt kun kysyit, niin vastaan, että hänen kirjansa On mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu ja sanoskelen, että kannattaa lukea.

        Pidä nutturas! :) Mälähinnä tarkoitin, että sieltä yläilmoista minne vinssillä nousit, oltaisnähty mille puolelle se kruunu kallistuu punaisilla kutreillasi.

        Tahdon lisää arvosteluja. En tiedä onko sinun arvostelusi puolueeton. Olet näemmä lukenut teoksen jo. Eli ennakkolukija voiko olla puolueeton. Ja kaiketi se omistuskirjoituskin vähän vaikuttaa. Ainakin jos se on oikealla mustekynällä kirjoitettu.

        Pidelköön ilmoja odotellessa.


      • ihan.sama
        lobotti kirjoitti:

        Heheh! Ei kukaan USKALLA mollata kyseistä kirjaa tällä palstalla.

        Äläs nyt noin sano. Mä niin luulen, että varjokabinetissa alkaa kuhina ja puskanikkien puskanikki tulee laukomaan "suorat sanat". Sitten alkaa sen päiväinen älämölöö. Kateudestahan se noin sanoo.

        Niitä aikoja ootellessa.


      • lobotti kirjoitti:

        Heheh! Ei kukaan USKALLA mollata kyseistä kirjaa tällä palstalla.

        En minä ainakaan osaa mennä sitä kirjaa (vielä) mollaamaan, mutta en myöskään kehumaan, kun ei koko kirjaa ole edes vielä ilmestynyt.
        Tässä ketjussahan ei ollut siitä kirjasta ollenkaan kysymys, vaan siitä tekikö ylläpito oikein vai väärin poistaessaan markkinointimielessä tehdyn aloituksen, joka oli foorumin sääntöjen vastainen.


      • Heikunkeikku
        ihan.sama kirjoitti:

        Pidä nutturas! :) Mälähinnä tarkoitin, että sieltä yläilmoista minne vinssillä nousit, oltaisnähty mille puolelle se kruunu kallistuu punaisilla kutreillasi.

        Tahdon lisää arvosteluja. En tiedä onko sinun arvostelusi puolueeton. Olet näemmä lukenut teoksen jo. Eli ennakkolukija voiko olla puolueeton. Ja kaiketi se omistuskirjoituskin vähän vaikuttaa. Ainakin jos se on oikealla mustekynällä kirjoitettu.

        Pidelköön ilmoja odotellessa.

        Huomenta vaan.

        Kyllä kannatti kiristää nuttura takaraivoon. Eilinen työpäivä meni tiukan täsmällisesti ja pari uutta oppilasta sai heti tuta, että toi taitaa olla tiukkapipo-ope.

        Olen ehdottoman ehdottomasti puolueeton kirjan lukija. Jos jostakin asiasta tykkään, niin sanon sen helposti. Yhtä helposti voin sanoa myös huonoja asioita jos mun mielestä huonoja asioita on.
        Tai voin korjata/mainita virheistä.

        Oon kova plikka lukemaan. Noukan edessä aina iltaisin on kirja. Tällä hetkellä menossa hyvin omituinen kirja. Muutamia kertoja oon meinannut nakata sen seinään ja jättää kesken, mutta oon kuitenkin jatkanut lukemista, vaikka aihe menee NIIN liiallisuuteen, että huokailen huh-huh-huhhuttia vähän väliä. Se miksi oon jatkanut lukemista on ollut se, että kirjan kirjoittaja selittää asioita tavattoman hyvin ja mielenkiintoisesti. Kirjoitustyyli on 10.

        Paloman kirja, en tiedä tarkalleen kuinka monta sivua siihen tulee. Itse Rrrrrrakastan Paaaksuja kirjoja. Mitä paksumpi, sen parempi. Paloman kirja voisi olla paksumpi mielestäni. P kirjoittaa hyvällä tyylillä ja kirjan tekstiin pääsee sukeltamaan mielikuvitussiivin helposti.
        Jos tekstiä lukiessa muuttuu kärpäseksi, ettei ittekään muuttumista huomaa, ja lennähtää kattoon tapahtumien keskelle, niin mikä voisi olla parempi tapa sisäistää kirjan tapahtumia?


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta vaan.

        Kyllä kannatti kiristää nuttura takaraivoon. Eilinen työpäivä meni tiukan täsmällisesti ja pari uutta oppilasta sai heti tuta, että toi taitaa olla tiukkapipo-ope.

        Olen ehdottoman ehdottomasti puolueeton kirjan lukija. Jos jostakin asiasta tykkään, niin sanon sen helposti. Yhtä helposti voin sanoa myös huonoja asioita jos mun mielestä huonoja asioita on.
        Tai voin korjata/mainita virheistä.

        Oon kova plikka lukemaan. Noukan edessä aina iltaisin on kirja. Tällä hetkellä menossa hyvin omituinen kirja. Muutamia kertoja oon meinannut nakata sen seinään ja jättää kesken, mutta oon kuitenkin jatkanut lukemista, vaikka aihe menee NIIN liiallisuuteen, että huokailen huh-huh-huhhuttia vähän väliä. Se miksi oon jatkanut lukemista on ollut se, että kirjan kirjoittaja selittää asioita tavattoman hyvin ja mielenkiintoisesti. Kirjoitustyyli on 10.

        Paloman kirja, en tiedä tarkalleen kuinka monta sivua siihen tulee. Itse Rrrrrrakastan Paaaksuja kirjoja. Mitä paksumpi, sen parempi. Paloman kirja voisi olla paksumpi mielestäni. P kirjoittaa hyvällä tyylillä ja kirjan tekstiin pääsee sukeltamaan mielikuvitussiivin helposti.
        Jos tekstiä lukiessa muuttuu kärpäseksi, ettei ittekään muuttumista huomaa, ja lennähtää kattoon tapahtumien keskelle, niin mikä voisi olla parempi tapa sisäistää kirjan tapahtumia?

        Huomenta Heikku ja kaikki muutkin mun kirjoista tykkäävät ystäväni ja sitten tietenkin kaikki muutkin:)
        H. on oikeassa siinä että kirja jäi hieman lyhyeksi. Se kuitenkin tuntui minusta itsestäni niin valmiilta, niin loppuun saakka kerrotulta tarinalta että pakkovenyttämien tuntui vaikealta. Novelliosastoon (makeismaljasta poimittuja = pieniä kertomuksia arkipäivästä kehitysmaassa kolmannessa persoonassa) olisi voinut kirjoittaa uusia lukuja. Mutta se on nyt mitä se on.
        Työn alla on nyt käännös englanniksi.
        Aion myös kirjoittaa rikosromaanin joka perustuu veljeni traagiseen kohtaloon Dominikaanisessa Tasavallassa. Samalla se ottaa kantaa moniin tietooni tulleisiin ihmiskohtaloihin vanhempien amerikkalaisten tai eurooppalaisten miesten (ruotsalainenkin tulee nyt mieleen) lyhytaikaisista avioliitoista nuorten latinattarien kanssa, jotka ovat päättyneet miehen kidnappaukseen, kuolemaan tai johonkin vastaavaan rikokseen.
        Oma tarinani on kevyen sarjan kuvaus ajasta ja paikasta ja samalla minun totuuteni Kolumbiasta ja huumekartelleiden vaikutuksesta yhteiskuntaan. Mutta lähinnä omaelämänkerrallinen kerotmus siitä miltä kaikki näytti ja tuntui nuoren suomalaisnaisen silmillä katsottuna silloin ja siellä.
        Veljeni tarina olisi paljon, paljon dramaattisempi ja siinä olis enemmän kaupallista ainesta.


      • EtuSivunilmoitus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta Heikku ja kaikki muutkin mun kirjoista tykkäävät ystäväni ja sitten tietenkin kaikki muutkin:)
        H. on oikeassa siinä että kirja jäi hieman lyhyeksi. Se kuitenkin tuntui minusta itsestäni niin valmiilta, niin loppuun saakka kerrotulta tarinalta että pakkovenyttämien tuntui vaikealta. Novelliosastoon (makeismaljasta poimittuja = pieniä kertomuksia arkipäivästä kehitysmaassa kolmannessa persoonassa) olisi voinut kirjoittaa uusia lukuja. Mutta se on nyt mitä se on.
        Työn alla on nyt käännös englanniksi.
        Aion myös kirjoittaa rikosromaanin joka perustuu veljeni traagiseen kohtaloon Dominikaanisessa Tasavallassa. Samalla se ottaa kantaa moniin tietooni tulleisiin ihmiskohtaloihin vanhempien amerikkalaisten tai eurooppalaisten miesten (ruotsalainenkin tulee nyt mieleen) lyhytaikaisista avioliitoista nuorten latinattarien kanssa, jotka ovat päättyneet miehen kidnappaukseen, kuolemaan tai johonkin vastaavaan rikokseen.
        Oma tarinani on kevyen sarjan kuvaus ajasta ja paikasta ja samalla minun totuuteni Kolumbiasta ja huumekartelleiden vaikutuksesta yhteiskuntaan. Mutta lähinnä omaelämänkerrallinen kerotmus siitä miltä kaikki näytti ja tuntui nuoren suomalaisnaisen silmillä katsottuna silloin ja siellä.
        Veljeni tarina olisi paljon, paljon dramaattisempi ja siinä olis enemmän kaupallista ainesta.

        Kirjoitappa ja laita Otavan rikosromaanikilpailuun. Kun on jotakin totta, niin siihen voi kutoa jotakin muuta lisää.


    • Onnittelut projektin loppuunsaattamisesta Paloma. Juuri noin tulkitsin viestittelysi kuin aloituksessa kuvasit. Ihme nipottamista poistaa aloitukset. Ohimennen, kiireessä vilkaisin niitä, eikä tullut muuta mieleen kuin se, että kerroit kirjan tilanteesta kun siitä on täällä ollut puhetta. Olisihan se ollut salamyhkäistä vaietakin siitä, kun jatkumolla ollaan oltu..))

      • Heikunkeikku

        "demeter1"

        "Olisihan se ollut salamyhkäistä vaietakin siitä, kun jatkumolla ollaan oltu.."

        Jatkumo-sanaa minäkin käytin yhessä kommentissani. Juuri tuota, mitä sinäkin visertelit, minäkin tarkoitin.

        Elikkä mielestäni poistettu aloitus ei ollut mainos, vaan jatkumollinen ilmoitus aikaisemmin puhutusta kirjan kirjoittamisesta. Pisteestä iin päällä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "demeter1"

        "Olisihan se ollut salamyhkäistä vaietakin siitä, kun jatkumolla ollaan oltu.."

        Jatkumo-sanaa minäkin käytin yhessä kommentissani. Juuri tuota, mitä sinäkin visertelit, minäkin tarkoitin.

        Elikkä mielestäni poistettu aloitus ei ollut mainos, vaan jatkumollinen ilmoitus aikaisemmin puhutusta kirjan kirjoittamisesta. Pisteestä iin päällä.

        "Heikunkeikku"

        Näyttäisi siltä että demeterillä oli oma kirja suunnitteilla.
        Nyt häntä harmittaa kun ei voikaan/kehtaakaan mainostaa halvalla, kuten ehkä aikoi. :)

        H.


      • pohtivapirjo
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "demeter1"

        "Olisihan se ollut salamyhkäistä vaietakin siitä, kun jatkumolla ollaan oltu.."

        Jatkumo-sanaa minäkin käytin yhessä kommentissani. Juuri tuota, mitä sinäkin visertelit, minäkin tarkoitin.

        Elikkä mielestäni poistettu aloitus ei ollut mainos, vaan jatkumollinen ilmoitus aikaisemmin puhutusta kirjan kirjoittamisesta. Pisteestä iin päällä.

        Kyseisessä aloituksessa otettiin tilauksia vastaan eli ns myyntiä ja myyntipalstathan on toisaalla.

        Naapuripalstalla on menty vieläkin pidemmälle myynti-ilmoituksessa, kun kysytään ostajia kirjalle .


      • Heikunkeikku
        pohtivapirjo kirjoitti:

        Kyseisessä aloituksessa otettiin tilauksia vastaan eli ns myyntiä ja myyntipalstathan on toisaalla.

        Naapuripalstalla on menty vieläkin pidemmälle myynti-ilmoituksessa, kun kysytään ostajia kirjalle .

        Sinä ajattelet noin, minä ajattelen niin kuten aikaisemmin kirjoitin.

        En ole noin saivartelijamainen ihminen.
        Pilkkukin lennähti mieleen tekstiäsi lukiessa.


      • sivustatuijottaen
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Sinä ajattelet noin, minä ajattelen niin kuten aikaisemmin kirjoitin.

        En ole noin saivartelijamainen ihminen.
        Pilkkukin lennähti mieleen tekstiäsi lukiessa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15393635/lempeat-tuulet

        Tässä teille uusi tilauskohde.


      • pohtivapirjo kirjoitti:

        Kyseisessä aloituksessa otettiin tilauksia vastaan eli ns myyntiä ja myyntipalstathan on toisaalla.

        Naapuripalstalla on menty vieläkin pidemmälle myynti-ilmoituksessa, kun kysytään ostajia kirjalle .

        Ovat tietysti, myyntipalstat toisaalla, mutta huolettaako teitä, että Paloma pääsee rikastumaan kirjansa tuotoilla ?..))


      • pohtivapirjo
        demeter1 kirjoitti:

        Ovat tietysti, myyntipalstat toisaalla, mutta huolettaako teitä, että Paloma pääsee rikastumaan kirjansa tuotoilla ?..))

        Ihmeellistä saivartelua kirjoituksesi, kuten monta muuta, jotka kiljuvat jostakin kateudesta.....

        Ketjuhan koskee sitä, miksi edellinen ketju katosi ja oletin sen johtuvan tuosta minkä kirjoitin. Minua ei pätkääkään kiinnosta kyseinen kirja ja eikä se, rikastuuko joku sillä vai ei. En myöskään ole edellisen ketjun poiston takana. Minun puolesta, myykää vaikka käytettyjä alushousuja palstalla, jos niin haluatte.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ovat tietysti, myyntipalstat toisaalla, mutta huolettaako teitä, että Paloma pääsee rikastumaan kirjansa tuotoilla ?..))

        Ei minua ainakaan huolestuta, sillä varmasti hän tulee tarvitsemaan jokaisen ylimääräisen tililleen pyörivän roposen.
        Vanhan talonröttelön kunnossapito ei ole mitään halpaa lystiä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei minua ainakaan huolestuta, sillä varmasti hän tulee tarvitsemaan jokaisen ylimääräisen tililleen pyörivän roposen.
        Vanhan talonröttelön kunnossapito ei ole mitään halpaa lystiä.

        Kahden vanhan talonröttelön. Kolumbian talossani on kattoremontti menossa. Mutta tarkkaanpa sinä seuraat elämääni. Olen ihan otettu,


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kahden vanhan talonröttelön. Kolumbian talossani on kattoremontti menossa. Mutta tarkkaanpa sinä seuraat elämääni. Olen ihan otettu,

        Et sitten sitäkään saanut myytyä? Johan aikoja sitten laitoit sitä myyntiin. Ei kelvannut kenellekään?
        Voisin minä sinulle sen yhden kirjan hinnan lahjoittaa köyhänapua vaikka sitä kirjaa en tarvitsekaan, kun niitä minulla on jo nyt liikaakin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Et sitten sitäkään saanut myytyä? Johan aikoja sitten laitoit sitä myyntiin. Ei kelvannut kenellekään?
        Voisin minä sinulle sen yhden kirjan hinnan lahjoittaa köyhänapua vaikka sitä kirjaa en tarvitsekaan, kun niitä minulla on jo nyt liikaakin.

        Hinnasta olemme neuvotelleet pitkään vuokralaisen kanssa, joka on kiinnostunut ostamaan. Jos tarvii vaikka käydä nyt syksyllä laittamassa vähän vauhtia asiaan.


      • kruunutaikaksi
        Tellukka kirjoitti:

        Et sitten sitäkään saanut myytyä? Johan aikoja sitten laitoit sitä myyntiin. Ei kelvannut kenellekään?
        Voisin minä sinulle sen yhden kirjan hinnan lahjoittaa köyhänapua vaikka sitä kirjaa en tarvitsekaan, kun niitä minulla on jo nyt liikaakin.

        Kauniisti kiertäen ilmoitit kiinnostuksesi ostaa se vielä julkaisematon kirja. En ole nähnyt kappalehintaa, joten köyhäinapu ei taida pelkkä ropo olla.


      • kruunutaikaksi kirjoitti:

        Kauniisti kiertäen ilmoitit kiinnostuksesi ostaa se vielä julkaisematon kirja. En ole nähnyt kappalehintaa, joten köyhäinapu ei taida pelkkä ropo olla.

        Minua jotenkin ei kiinnosta tavallisen talliaisen elämäkerta silleen suorana kerrontana kirjoitettuna ilman mitään kunnon juonta tai päätä ja häntää. Onpahan vain niinkuin tuollaista kahvipirttiä, mikä ei sekään jaksa kiinnostaa luultavasti muita kuin kirjoittajia itseään.
        Kävinhän siitä otteen jo lukaisemassa. Meinasin nukahtaa kesken kaiken ja ajattelin sit jatkaa lukemista joskus tuota tuonnempana. Niitä kun kirjoittelee tuollaisia yksi ja toinen amatöörikirjailija ja kaiken niissä kirjoitetun on kuullut jo monta kertaa heiltä itseltään suusanallisesti.
        Eiköhän Palomakin ole täällä jo kertonut suunnilleen kaiken siitä Kolumpiastaan.

        Katsotaan sitten, jos hän sen dekkarin siitä rikollisesta veljestään saa ajoiksi, että olisiko siinä jotain luettavaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minua jotenkin ei kiinnosta tavallisen talliaisen elämäkerta silleen suorana kerrontana kirjoitettuna ilman mitään kunnon juonta tai päätä ja häntää. Onpahan vain niinkuin tuollaista kahvipirttiä, mikä ei sekään jaksa kiinnostaa luultavasti muita kuin kirjoittajia itseään.
        Kävinhän siitä otteen jo lukaisemassa. Meinasin nukahtaa kesken kaiken ja ajattelin sit jatkaa lukemista joskus tuota tuonnempana. Niitä kun kirjoittelee tuollaisia yksi ja toinen amatöörikirjailija ja kaiken niissä kirjoitetun on kuullut jo monta kertaa heiltä itseltään suusanallisesti.
        Eiköhän Palomakin ole täällä jo kertonut suunnilleen kaiken siitä Kolumpiastaan.

        Katsotaan sitten, jos hän sen dekkarin siitä rikollisesta veljestään saa ajoiksi, että olisiko siinä jotain luettavaa.

        Hehe, ei veljeni ollut rikollinen vaan joutui rikoksen uhriksi. Sattuuhan sitä, väärinkäsityksiä. kun lukee puoliunessa ja ilman kiinnostuksen häivääkään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hehe, ei veljeni ollut rikollinen vaan joutui rikoksen uhriksi. Sattuuhan sitä, väärinkäsityksiä. kun lukee puoliunessa ja ilman kiinnostuksen häivääkään.

        Jahhah.
        No siinä taisi mennä kiinnostus siihenkin kirjaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jahhah.
        No siinä taisi mennä kiinnostus siihenkin kirjaan.

        Voisimmeko päätellä tästä että jos sinä ilmoitat julkisesti että et ole kiinnostunut tai että lukemasi näyte oli tylsää ja tavanomaista niin se tarkoittaa ainoastaan sitä että olenkin oikeilla jäljillä?
        No, ei se mitään, ei minua häiritse. Voit sitten mennä ostamaan kirjakaupasta tai lainata kirjastosta esim. verhoutuneena burkhaan tai nikabiin ettei sinua vain kukaan tunnistaisi Paloman kirja kädessään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Voisimmeko päätellä tästä että jos sinä ilmoitat julkisesti että et ole kiinnostunut tai että lukemasi näyte oli tylsää ja tavanomaista niin se tarkoittaa ainoastaan sitä että olenkin oikeilla jäljillä?
        No, ei se mitään, ei minua häiritse. Voit sitten mennä ostamaan kirjakaupasta tai lainata kirjastosta esim. verhoutuneena burkhaan tai nikabiin ettei sinua vain kukaan tunnistaisi Paloman kirja kädessään.

        Jos tarkoituksesi oli kirjoittaa sellainen kirja, joka minua ei kiinnosta, niin oikeilla jäljillähän sinä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Voisimmeko päätellä tästä että jos sinä ilmoitat julkisesti että et ole kiinnostunut tai että lukemasi näyte oli tylsää ja tavanomaista niin se tarkoittaa ainoastaan sitä että olenkin oikeilla jäljillä?
        No, ei se mitään, ei minua häiritse. Voit sitten mennä ostamaan kirjakaupasta tai lainata kirjastosta esim. verhoutuneena burkhaan tai nikabiin ettei sinua vain kukaan tunnistaisi Paloman kirja kädessään.

        "Paloma.se.co"

        Neiti.
        Olisiko jo aika luoda uusi aloitus.
        Sinne vanhuksille.
        Tämä ketjunne saa palstamme haisemaan vanhentuneelle.
        Aivan liian aikaisin.

        H.


    • RealistiN

      Itse en kyseistä poistettua aloitusta ole lukenut, mutta tämän ketjun perusteella siinä on tavallaan käyty kauppaa, tai ainakin tehty tuotemarkkinointia ja ennakkovarauksia.
      Ylläpidon on varmaankin hankala vetää rajaa johonkin mainonnan välimaastoon, siksi se on aika ehdoton. Tämän foorumin elinehto on mainoseurot, joten ymmärrän hyvin ettei se voi lipsua konseptistaan. Aika ikävää on kanssakirjoittajien syyttely, varsinkin silloin jos on kysymys sääntöjen vastaisen avauksen poistosta.
      Eikö aloittaja voi tehdä avauksen kirjastaan ja ostaa siihen väliin myynninedistämiseksi mainoksia?

      • Ennakkovaraukset joita otin vastaan olivat luotaus kiinnostuksesta ja kiinnostuksen suuruudesta riippuu taas minkätyyppisen kustannussopimuksen valitsen. Kaikkien yhteyttä ottaneiden viestit ovat tallella ja otan yhteyttä takaisin kunhan minulla on laatikko kirjoja kotona.
        Olisin tietenkin voinut muotoilla 70-plussiin kirjoittamani viestin varovaisemmin jättäen tiettyjä avainsanoja pois ja samalla tehdä poiston vaatimisen sääntöjen perusteella vaikeammaksi. Pikkuisen sinisilmäisesti ajattelin että että ne joita ei kiinnosta hyppäisivät vain yli ja että asia oli niin pieni että jahtaaminen olisi aika lapsellista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ennakkovaraukset joita otin vastaan olivat luotaus kiinnostuksesta ja kiinnostuksen suuruudesta riippuu taas minkätyyppisen kustannussopimuksen valitsen. Kaikkien yhteyttä ottaneiden viestit ovat tallella ja otan yhteyttä takaisin kunhan minulla on laatikko kirjoja kotona.
        Olisin tietenkin voinut muotoilla 70-plussiin kirjoittamani viestin varovaisemmin jättäen tiettyjä avainsanoja pois ja samalla tehdä poiston vaatimisen sääntöjen perusteella vaikeammaksi. Pikkuisen sinisilmäisesti ajattelin että että ne joita ei kiinnosta hyppäisivät vain yli ja että asia oli niin pieni että jahtaaminen olisi aika lapsellista.

        Miten jotain pystyy kiinnostamaan kirja, jota vielä ei ole olemassakaan. Se on mysteeri minulle.


    • joku.teki.pyynnön

      Ei kai ropotti taikka ylläpito mitään poista muuten kuin jonkun pyynnöstä, tokko tuhansia viestejä lukevat ja poistomielessä sihtaavat.

      • näinhänsemenee

        robottiin on syötetty sanoja, joiden käyttö johtaa poistoon
        siksi joskus on poistettu aivan aiheettakin
        on ollut vääriä listalla olevia sanoja
        ilman poistoon aiheuttavaa todellista syytä


    • Utumaija

      Vieläkään kukaan ei ole kertonut, mistä kirja kertoo. Mutta kylläpä on pitkä ketju ja kasvaa koko ajan. Tämä jos mikä on vielä parempaa mainosta kuin alkuperäinen poistettu kirjoitus, jota en ehtinyt nähdä ollenkaan. Ihan pakahdun uteliaisuudesta enkä voi ainut olla. Kertokaa nyt vähän.

      • Mitä väliä sillä on, mistä se kertoo.
        Ystävyyden mitta vain olla tekevinään kirjavaraus (nikillään ja nimettömänä), sillä muuten Paloma pyllistää ...


      • :)
        Kirja on omaelämänkerrallinen ja kertoo 1970-luvun Kolumbiasta suomalaisen maalaistytön silmillä nähtynä. Kolumbia mennen huumekartelleja ja kun sisällissota oli vasta pienimuotoinen aseellinen konflikti kaukana vuorilla ja viidakoissa.


      • Paloma.se.co
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, mistä se kertoo.
        Ystävyyden mitta vain olla tekevinään kirjavaraus (nikillään ja nimettömänä), sillä muuten Paloma pyllistää ...

        Muuten jos tekee varauksen niin ao- henkilön yhteystiedot tulevat minun tietooni, mutta myös minun yhteystietoni tulevat ennakkotilaajan tietoon lähetysvaiheessa vimeistään.. Luottamus on molemminpuolista. En ole missään vaiheessa vaatinut että minun olisi tiedettävä kuka kukakin on tällä palstalla. Joten on täysin ok. tilata esim. sähköpostini kautta ilmoittamatta millä nimimerkillä esiintyy täällä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Muuten jos tekee varauksen niin ao- henkilön yhteystiedot tulevat minun tietooni, mutta myös minun yhteystietoni tulevat ennakkotilaajan tietoon lähetysvaiheessa vimeistään.. Luottamus on molemminpuolista. En ole missään vaiheessa vaatinut että minun olisi tiedettävä kuka kukakin on tällä palstalla. Joten on täysin ok. tilata esim. sähköpostini kautta ilmoittamatta millä nimimerkillä esiintyy täällä.

        No miksi niitä varauksia sitten täällä ollenkaan vastaanotetaan ja varaillaan (jopa puskanikkien takaa)?
        Eikö vain yksinkertaisesti voisi ottaa jokainen haluava sinuun yhteyttä sähköpostin kautta. Ai niin, mutta sehän mielestäsi olisi ollut kieroilua.


      • Tellukka kirjoitti:

        No miksi niitä varauksia sitten täällä ollenkaan vastaanotetaan ja varaillaan (jopa puskanikkien takaa)?
        Eikö vain yksinkertaisesti voisi ottaa jokainen haluava sinuun yhteyttä sähköpostin kautta. Ai niin, mutta sehän mielestäsi olisi ollut kieroilua.

        No väännetään sitten vielä, mutta tää on nyt viimeinen kerta: markkinatutkimus että tiedän minkä tyypin kustannussopimuksen valitsen. Joka tapauksessa, kiinnostuneille on varattu kirja, oli yhteys otettu missä muodossa tahansa tai varauspyyntö esitetty.
        Sinunkin :))


    • pirremiinapas

      Vieläkö kirjoja riittää, minullekin?

    • Utumaija

      Kiitos Paloma, kirja on varmasti mielenkiintoinen, en tee ennakkotilasta, en kyllä tiedä mistä sen tekisinkään tai tilaisinkaan, mutta eiköhän se joskus ole ostettavissa kirjakaupasta.

    • viivatiinaa

      mää haluan sen kanssa
      nimen ja osoitteen tiedät
      varmaan muistissa viime käynniltä
      no enpä ollut näköjään kirjautunut
      mutta hällä väliä
      ämmä oli kans sitä mieltä että ehdottomasti.

      • Selvä asia Tiina, kyllä mulla on sun tiedot puhelimessa. Sun ämmä on ihan jees. Teki minuun suuren vaikutuksen kun se meitä mummoja opasteli siellä öisellä nurmikolla ettei kompastuttu sun trampoliiniin ja härpäkkeisiin.


    • Hei Paloma,
      Voisitko kertoa, tai löytyykö jostain tietoa, mistä, mitä ja miten kirjasi kertoo?
      Mitä aiheita ja asioita käsittelet siinä ja millä tavoin?

      • "Kirja on omaelämänkerrallinen ja kertoo 1970-luvun Kolumbiasta suomalaisen maalaistytön silmillä nähtynä. Kolumbia ennen huumekartelleja ja kun sisällissota oli vasta pienimuotoinen aseellinen konflikti kaukana vuorilla ja viidakoissa. " kirjoitin tuossa ylempänä vastaukseksi samantyyppiseen tiedusteluun.

        Kirja kertoo lähinnä oman tarinani siitä alkaen kun tulin Kolumbiaan elokuussa 1970 ja se kertoo sopeutumisesta, opinnoista, elämäntoverin löytymisestä, lasten syntymästä, työstämme opettajina ja pienen yksityiskoulun omistajina, perheestä, ystävistä, suvusta. Tämä omaelämänkertani on tarkoitettu nivoutumaan tiukasti yhteiskunnalliseen ja poliittiseen kehitykseen maassa. Omiin lähtökohtiini verrattuna kulttuurieroavaisuudet olivatkin todella suuret; katolinen uskonto ja perinteinen konservatiivinen elämänkatsomus eivät olleet antaneet sijaa Euroopassa ja USA:ssa puhaltaville uudistuksen tuulille. Tapaankin sanoa että kirjani päähenkilö en ole minä vaan Santiago de Calin kaupunki, Colombia, E-Amerikka.


    • Oletko tarjonnut sitä jollekin suomalaiselle kustannusyhtiölle?
      Painoksesta ja myyntiluvuista voisi tulla merkittävästi suurempia.
      Luultavasti saisit käydä tekstin läpi asiantuntevan toimittajan kanssa ja markkinointikin hoituisi.

      Arvaan, että sinun elämäntarinassasi on monenlaisia kiehtovia ja kiinnostavia käänteitä.

      • Olen tarjonnut viidelle suurimmalle suomalaiselle kustannusyhtiölle onnistumatta kuitenkaan saamaan sopimusta, Eräs kaikkein suurimmista sanookin suoraan että he eivät julkaise elämänkertoja ellei kysymys ole tunnetusta henkilöstä/henkilöistä.
        Ymmärrän toki että omassa elämäntarinassani ei ole mitään todella niin suurta poikkeavaa tai suurta lukijakuntaa kiinnostavaa että voisin odottaa kaupallista menestystä, mutta halusin kertoa tarinani, koska monet esim. koulukaverini ja nuoruudentuttuni ovat sitä kysyneet. Omakustanne ehkä tulee kuitenkin paremmaksi vaihtoehdoksi, etenkin jos haluan julkaista vielä englanninkielisen version siitä (osa lähimpiäni eivät ole suomenkielentaitoisia).


      • O-Orvokki

        Toivotan menestystä hankkeellesi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe