Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin

OikeaaTietoa

Täällä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

"Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."

"Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."

"Toyota on hybrideissä pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."

Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.

Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km
Dieselitkin kuluttavat siis enemmäm kuin Toyotan hybridit eikä niitä rasita suuri vuotuinen käyttövoimavero ja vuotuinen ajoneuvovero vähintään 600 euroa vuodessa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

1. Tekniikan Maailman testi, Prius Hybrid

"Pienimpään bensiinimäärään tyytyi Toyota Prius niukasti ennen Hyundaita."

Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

Maantie/taajama
Toyota Prius 4,3 / 4,4 l
Hyundai 4,3 / 4,5 l
Kia 4,6 / 4,6 l
Toyota C-HR 4,9 / 5,1 l

Se, että kulutus on C-HR:llä hiukan suurempi kerrotaan syyksi C-HR:n korkempi ilmanvatuskerroin.

Tässäkin TM:n testissä todetaan, että hybridi kuluttaa vähiten:

"HYBRIDIAUTOT TARJOAVAT dieseleihin verrattavaa ja jopa parempaa polttoainetaloudellisuutta ilman dieselveroa. Tämän vertailun autoissa oli kahta erilaista tekniikkaa, joilla molemmilla päästään hyvään taloudellisuuteen. Tässä suhteessa marginaalisesti paras on Toyota Prius," Ja tietysti ilman suurta vuotuista käyttömaksua.

2. Ulkomainen testi, Prius Plug-In hybrid eli ladattava hybridi:

Uudella Toyota Prius Plug Inillä on hurjan pieni kulutus ja on todella ihmeellistä kuinka jumalattoman suuret kulutukset muilla kilpailijoilla on.

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

70

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain.vikaa

      Miksei kukaan osta Suomessa sitä pluginia?

      • aasialainenKusetus

        Järjetön hinta, liki 45 000 euroa jos haluaa laskea ns. pakolliset varusteet mukaan. Sillä rahalla saa jo niin paljon parempia ja nätimpiä autoja.


      • ValtavatVarusteet
        aasialainenKusetus kirjoitti:

        Järjetön hinta, liki 45 000 euroa jos haluaa laskea ns. pakolliset varusteet mukaan. Sillä rahalla saa jo niin paljon parempia ja nätimpiä autoja.

        Mitään muuta autoa ei ole varusteltu niin täydellisesti kuin tuota Prius Plug Iniä. Perehdy asiaan. Varusteilla on haluttu saada hintaero tavalliseeen Priusiin.


      • Toivotonta

        Vaikka kuinka etsin niin tehokasta moottoria ei ollut saatavilla Toyotaan. Jätin sitten katselmuksen siihen.


      • Anonyymi
        ValtavatVarusteet kirjoitti:

        Mitään muuta autoa ei ole varusteltu niin täydellisesti kuin tuota Prius Plug Iniä. Perehdy asiaan. Varusteilla on haluttu saada hintaero tavalliseeen Priusiin.

        Tarkoitat varmaan " mitään muuta Tojotaa ei ole varusteltu kuin Prius plug inniä" Muutoinhan juttusi ei ole tosi. Hintaero on kyllä saatu vähintään riittäväksi. Varsinainen myyntimenestys koko Prius.


    • desienErotHihii

      Onneksi autoissa on paljon muuta tärkeämpää kuin kulutus.

    • OikeaaTietoa

      Toyotan hybrideillä on kaikkein pienin kulutus ja nyt uusilla hybridijärjestelmillä vieläkin pienempi.

      • rahalle_vastinetta

        Kaikki muut ovatkin tehokkaampia. Jostain se voima pitää tehdä. No toki muilla ominaisuuksia mitä Tojoon ei rahallakaan saa.


    • Luetaanjatiedetään

      Niin. Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin. Kaikki positiivinen Toyotasta on aina koko kansa luettavissa. Sinä et mahda sille yhtään mitään. Et niin yhtään mitään.

      • Ainakin yritän ihan sikana. Sille et mahda yhtään mitään.


    • Niinsevaanon

      Toyotan hybridien kulutus on pienin.

    • dfdfdasf

      Se on pienin.

    • yhtä.tyhjän.kanssa

      Kalliit ylläpitokulut syövät mahdolliset bensassa saatavat säästöt.

      • ÄläValehtele

        Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

        1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

        2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

        "Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

        http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

        5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

        LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.


      • älä.höpötä
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

        1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

        2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

        "Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

        http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

        5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

        LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.

        Vertaa nyt hyvä mies hybridiä saman suorituskyvyn ja kantavuuden bensa-autoon. Hinta monta tonnia halvempi eikä päästöissäkään suurta eroa.


    • OikeaaTietoa

      Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin. Se on tutkittu ja se on selvä asia. Keväällä vyöryvät Toyotan uudet mallit ovat entistäkin pienemmän kulutuksen omaavia.

    • SeonToyota

      Tuon WLTP-mittautavan tulo on upea asia. Hinnastoja tutkimalla löytyy pienipäästöisin polttomoottorilla varustettu auto, jossa on tietysti myös pienin kulutus. Se on kiistaatta Toyota.

      • Hyvää.alkuvuotta

        Minulla auton valinnan ratkaisevat käyttötarve ja kokonaiskustannukset eivät muutamat desilitrat.


    • Jartsef

      Uuudet maaliskuussa liikkeisiin tulevat Corollat ovat kulutukseltaan huippupieniä eli niissä on näin ollen kaikkien polttomoottoriautojen pienimmät päästöt. Tämän asian voit tarkistaa ja varmistaa eri automerkkien hinnastoista. Siellä on kaikkien autojen päästölukemat.

      Erityisesti Corolla 2.0 on moottorikokoonsa ja suoritusarvoihinsa nähden pienikulutuksinen. Siinä on myös markkinoiden energiatehokkain moottori.

      Camry 2.5 Hybrid on myös kulutukseltaan ja päästöiltään harvinaisen pieni. SEm WLTP-päästölukema on vain 119 g/km.

      • saapas.näkee

        Odotellaan nyt ihan rauhassa luotettavia käytännön kulutuslukemia. Päästäänkö Camrylla 6 alkaviin lukemiin vai ei?


      • Anonyymi
        saapas.näkee kirjoitti:

        Odotellaan nyt ihan rauhassa luotettavia käytännön kulutuslukemia. Päästäänkö Camrylla 6 alkaviin lukemiin vai ei?

        ADAC testin kulutukset ja melu, Camry 2.5 Hybrid
        Eco 5,4
        Kaupunki/maantie/moottoritie
        4,9 / 4,9 / 7,3
        melu 67,9 dB 130 km/h

        Vertailun vuoksi Skoda Superb 2.0 TDI
        keskikulutus 5,4
        Kaupunki/maantie/moottoritie
        6,3 / 4,8 / 6,2
        melu 66,6 dB 130 km/h


    • OikeaaTietoa

      Koko maailmaa ihmettelee Toyotan uusien hybridimallien huippupientä kulutusta. Odotan innolla sitä, että ne tulevat suomalaisten lehtien koeajoihin. Youtubesta löytyy jo paljon maailmalla tehtyjä koeajoja.

    • ÄläValehtele

      Vieläkö on Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. Toyotaa halveeraava trolli, älä valehtele.

      • En voi tälle skitsofrenialleni mitään. Koettakaa ymmärtää.


    • TodellaPieni

      Näkyy olevan vieläkin Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. vaikka sitä on mitattu kaikkialla. Uusien Corollien kulutusta ei oikein uskalleta julkaista, koska se on niin uskomattoman pieni.

    • KylmäTotuus

      Aloitus todistaa kaiken.

    • mitä.odottelet

      "Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. vaikka sitä on mitattu kaikkialla. "

      No sittenhän sulla on helppo homma laittaa linkki mittaustuloksiin. Vai mitä?

    • mullero

      Idiootti kirjoittelee museojuttuja vuodelta 2013.
      Nykyään ohi tojosta mennään vasemmalta ja oikealta. Audikin mmenee alle 4L , Mertsu 3,5 L/ 100 km jne

      • Anonyymi

        No jos noi menee alle 3,5 -- 4 l/100km niin siinätauksessa Toyota menee 1,5 -- 2 l/100 km. Ai mikä on perustelu ? Koska Toyota tutkitusti kuluttaa lähes puolet vähemmän kuin kilpailijat.


    • Hybridit

      Toyota on myynyt jo 12,5 miljoonaa hybridiä, koska se on kaikkein ympäristöystävällisin eli pienikulutuksisin auto.

    • OikeaaTietoa

      Toyota on valmistanut kaikkein energiatehokkaimman bensiinimoottorin ja sillä on käytössään jo neljännen polven hybridijärjestelmä, joten kulutus on kaikkein pienin ja tietysti pienimmät päästöt.

      • Oikea.tieto

        Toyotalla on kaikkein vanhanaikaisimmat moottorit verrattuna kilpailijoihin, joilla on paremman hyötysuhteen turbo moottorit käytössään. Ahtamattomalla bensa agregaatilla ei maailmaa pelasteta. Rav4 maasturi kulutti testissä melkein 9 litraa ilmoitetun 5.7 litran sijaan. Wltp - lupaukset toyotan suhteen mitä sun sattuu.


      • ÄläValehtele
        Oikea.tieto kirjoitti:

        Toyotalla on kaikkein vanhanaikaisimmat moottorit verrattuna kilpailijoihin, joilla on paremman hyötysuhteen turbo moottorit käytössään. Ahtamattomalla bensa agregaatilla ei maailmaa pelasteta. Rav4 maasturi kulutti testissä melkein 9 litraa ilmoitetun 5.7 litran sijaan. Wltp - lupaukset toyotan suhteen mitä sun sattuu.

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin ja lisäksi tuo TM:n tutkimus on tehty edellisillä eli kolmannen polven hybridijärjestelmillä.

      Tämän hetken kaikkein pienimmät päästöt ja kulutukseet näkyvät Toyotan hinnastosta.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on tutkitusti kaikkein pienin kulutus vaikka tutkimus on tehty kolmannen polven hybridijärjestelmäällä. Ny on käytössä neljännen polven hybridijärjestelmä.

      • Anonyymi

        Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.

        Aloituksessa on lähteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.

        Raudanluja kokemus Toyota merkkisistä korvaa kaiken maailman dosenttien lähdetiedot. Perstuntumalla saadaan kokemusperäistä faktatietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raudanluja kokemus Toyota merkkisistä korvaa kaiken maailman dosenttien lähdetiedot. Perstuntumalla saadaan kokemusperäistä faktatietoa.

        Alotuksen lähde on kohta 10 vuotta vanha ja siinä verrataan muutamaa autoa hyvin alkeellisin menetelmin.
        Perstuntuma pelkästään tojosta ei kerro muista autoista yhtään mitään. Tyypillistä esson-baarin jengiä. pikku maailmaansa ja todellisuuteensa käpertynyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.

        Niin, kuvitelen välillä olevani hevonen. Tämä tauti vie kaiken järjen mutta antaa sitkeyttä senkin edestä.


    • Anonyymi

      Kamalaa paatosta mokoman peltipurkin takia. Montako kertaa useammin Tojonne käy huollossa kuin te itse hammaslääkärissä, verikokeissa tai vaatekaupassa yms?

      • Anonyymi

        Kyllä auto on tärkein, sen pidämme viimeisen päälle kunnossa. Vähintään 2 kertaa vuodessa kunnon automies käy tarkastuttamassa että kaikki on kunnossa. Nykyään pakolliset katsastusvälit ovat muuten liian pitkät.

        Vara on viisautta, ei vahingon enne.


    • Anonyymi

      Tasavauhtisessa matkaajossa, tai startista pidempiä matkoja.

      1.0TSI seat farmari kevyellä korilla kulkee todella pienillä kulutuksilla ainakin pienellä kuormalla. Veikkaan että hybridi toyota ei pääse ihan samaan eli matalaan neloseen pihistelemällä.

      Golffi kulkee 1.0tsi.

      Onko niin että paljon hidastuksia ja hidasta ajoa hybridi voittaa. Mutta mikä todellisuuden ero.

      Tarvitsemme Corolla hybrid vs Seat tai Golf 1.0TSI todellista vertailua kaikilla kuormilla ja monipuolisilla ajoilla.

      Seat ja corolla on varmasti taloudellisempia autoja isolla marginaalilla koska ovat paljon edullisempia.

      • Anonyymi

        Seat ja Golf tarkoitin.


    • Anonyymi

      Vaikka kulutusero pitkässä juoksussa olisikin Toyotan hyväksi 1,0-1,5 litraa per 100 km, niin 5000 euron hintaero vaatii jo 200-300 tkm ajoa.

    • Anonyymi

      Taasko minun piti nostaa tämä esiin.

    • Anonyymi

      Minnekähän se yksi kulutus viesti on kadonnut.

    • Anonyymi

      Luulisi, että juuri pienikulutuksisilla autoilla ajettaisiin paljon mutta ei. Yaris ja Auris Hybrideillä ajetaan ka. alle 15 tkm vuodessa.

      • Anonyymi

        Yariksen kokoisilla eri automerkeillä ajetaan kaikilla aina vähemmän kuin kookkaammilla autoilla. Kilometrimäärät ovat samat kailla merkeillä tuossa kokoluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yariksen kokoisilla eri automerkeillä ajetaan kaikilla aina vähemmän kuin kookkaammilla autoilla. Kilometrimäärät ovat samat kailla merkeillä tuossa kokoluokassa.

        Osittain totta, mutta vain osittain. Toyota Yariksella ajetaan vähän, mutta Skoda Fabialla ja monella muulla eurooppalaisilla ajetaan paljon enemmän. Vm. 2004 Yaristen keskim. ajokilometrit ovat olleet viime vuoden katsastuksissa 165tkm, Skoda Fabioiden 211tkm, Seat Cordobien 248tkm.
        Vuosimallien 2005 luvut ovat Yaris 146tkm, Fabia 187tkm. Vm. 2012 Yaris 73tkm, Fabia 89tkm, Seat Ibiza 90tkm.
        Suurimmat erot ovat Toyotan ja Skodan välillä.
        https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2018.xlsx
        Yleisesti ottaen täytyy todeta ajokilometrien suhteen, että Toyotaa pitää verrata useita vuosia nuorempaan eurooppalaiseen autoon. Auto kun kuluu ajamalla eikä tallissa seisottamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain totta, mutta vain osittain. Toyota Yariksella ajetaan vähän, mutta Skoda Fabialla ja monella muulla eurooppalaisilla ajetaan paljon enemmän. Vm. 2004 Yaristen keskim. ajokilometrit ovat olleet viime vuoden katsastuksissa 165tkm, Skoda Fabioiden 211tkm, Seat Cordobien 248tkm.
        Vuosimallien 2005 luvut ovat Yaris 146tkm, Fabia 187tkm. Vm. 2012 Yaris 73tkm, Fabia 89tkm, Seat Ibiza 90tkm.
        Suurimmat erot ovat Toyotan ja Skodan välillä.
        https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2018.xlsx
        Yleisesti ottaen täytyy todeta ajokilometrien suhteen, että Toyotaa pitää verrata useita vuosia nuorempaan eurooppalaiseen autoon. Auto kun kuluu ajamalla eikä tallissa seisottamalla.

        Sama trendi nähtävissä luokkaa ylempänä. 10-vuotiaalla Corollalla/Auriksella on ajettu mediaanina noin 130.000km kun Ocun vastaava luku on 228.000km.

        Avensis / Passat/A6 lukuja en muista ulkoa, mutta samansuuntaisia ovat nekin.

        Joka kokoluokassa Toyota on siellä vähiten ajettujen joukossa ja erot saksalaisiin ovat todella suuret.


    • Anonyymi

      Täällä kaikki entiset "totuudet" Toyotasta on oikaistu ja ne ovat saanet uuden ja oikean totuuden.

    • Anonyymi

      Uuden Corollan keskikulutus Etelä-Suomen maanteillä nopeusrajoituksia noudattaen on ollut 5000 km jälkeen 3,7 l/100 km.

      • Anonyymi

        Tuo on aivan totta kun ajellaan 80 ja 60 nopeusrajoituksilla. Eikä moottoritielläkään paljon kulu.


      • Anonyymi

        Jos ei käytä ilmastointia ja alla kunnon Nokiat niin 3,5 l/100 km on helppo saavuttaa. Ja luonto kiittää pienistä päästöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei käytä ilmastointia ja alla kunnon Nokiat niin 3,5 l/100 km on helppo saavuttaa. Ja luonto kiittää pienistä päästöistä.

        Bensaa palaa jokaisella kilometrillä. Kaasuauto ja sähkis ovat paljon parempia vaihtoehtoja ympäristön kannalta.


    • Anonyymi

      Vai kirjoittelee se Toyotaa pilkkava trolli taas valheita Toyotan hybridien kulutuksesta.

      • Anonyymi

        Kaikkialla maailmassa hämmästellään Toyotan hybridien pieniä kulutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla maailmassa hämmästellään Toyotan hybridien pieniä kulutuksia.

        Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
        On niin 90-luvun meininkiä.
        Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
        On niin 90-luvun meininkiä.
        Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja.

        Toyota on jämähtänyt vanhaan tekniikkaan, mutta siihen on syy. Ei kai ne muuten anoisi hätärahoitusta uusien tekniikoitten ostamiseen tai suunnitteluun. Pelkkä panostus säästöohjelmiin oli siis lyhyt tie kurjuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
        On niin 90-luvun meininkiä.
        Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja.

        Toyota tekee maailman parhaita hybridiautoja. Kaikki haluavat saada sellaisen kulkupelin, jopa trollit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on jämähtänyt vanhaan tekniikkaan, mutta siihen on syy. Ei kai ne muuten anoisi hätärahoitusta uusien tekniikoitten ostamiseen tai suunnitteluun. Pelkkä panostus säästöohjelmiin oli siis lyhyt tie kurjuuteen.

        TOYOTALLA ON KAIKKEIN MODERNEIMMAT JA ENERGIATEHOKKAIMMAT MOOTTORIT JA JO NELJÄNNEN SUKUPOLVEN EDISTYNEIMMÄT HYBRIDIJÄRJESTELMÄT.

        "Toyotan neljännen sukupolven hybridijärjestelmä lienee maailman moderneimpia."

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3bc69615-01c0-411c-8384-db765a33c806

        Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimottorit:

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2

        Paljon polttoainetta kuluttavat ja saastuttavat pikkuturbot kuuluvat viime vuosituhannelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tekee maailman parhaita hybridiautoja. Kaikki haluavat saada sellaisen kulkupelin, jopa trollit.

        Hehee, vai haluaa? Tuskin.
        Melua on sen verran ettei kelpaa kuin sellaisille jotka eivät ole kunnollisella autolla ajaneet.
        Muiden plugin hybridit ovat paljon puhtaampia ja kaikessa muussakin parempia. Hakkaat kyllä päätäsi vanhaan akkuun ihan turhaan.


    • Anonyymi

      On se kumma, että Toyotan voittamattoman pieniä kulutuslukemia vastaan vain vängätään ja vängätään. Koeajot kertotvat aidon totuuden. Kaikkein pienimmät kulutukset löytyvät Toyotan hybrideistä.

    • Anonyymi

      Vai tekee se sähköa bensaa polttamalla ja vielä neljällä litralla menee lisäksi sata kilometriä eteenpäin. Vai sellaista bensan polttamista.

    • Anonyymi

      Miksi joku taistelee tuulimyllyjä vastaan. Koko maailma todistaa Toyotan täyshybridien peintä kulutusta. Älytöntä väittää muta.

      • Anonyymi

        Toyotan mollaaminen kilahtaa mollaajien omaan nilkkaan.


    • Anonyymi

      Aloitukseen ei voi kenelläkään olla mitään vastaväitettävää.

      • Anonyymi

        Kansa on asiat oppinut.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3040
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      300
      1727
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1597
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1417
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1411
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1169
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1077
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      339
      930
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      267
      909
    Aihe