Ryhmäitsekkyys ja pyrkimys Kristuksen riistamiseen

ÄläAnnaPettääItseäsi

Pyrkimys omistaa yksin Kristus ja evankeliumi ja agressiivinen julistus Kristuksen riistämiseksi kaikilta muilta, paitsi omalta ryhmältä.

Onko tällainen toiminta Jumalasta, vai paholaisesta voimansa ammentavaa toimintaa?

Jeesus ei missään opeta, että riistäkää evankeliumi muilta ja siirtykää sisätiloihin panettelemaan muita Jeesukseen uskovia.

Miten Jeesus sitten opettaa?

Hän käskemällä käskee, menkää kaikkeen maailmaan, julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.

Joka kastettuna Kristukseen, uskoo häneen henkilökohtaisena syntiensä sovittajana, se pelastuu.

Omasta mielestään synnitön ei sovitusta katso tarvitsevansa. Ja epäuskoinen pitää evankeliumin satuna. Näitä ryhmiä ei voi pelastaa, koska he eivät katso tarvitsevansa Jumalaansa ja Luojaansa. No, joitakin on kohdannut Jumalan sana tällaisissakin tiloissa. Sitä me uskovat aina rukoilemme kaikille.

Tämä Kristuksen riistoyritykset muilta, on kammottavin lankeemuksen muoto, kun saatana tulee näille langenneille valon enkelin muodossa. He palvelevat saatanan kavalia tarkoituksia hurskauden ja siveyden kaapuun kääriytyneinä. He nimittävät toimintaansa "Jumalan valtakunnaksi", "ainoksi oikeaksi Kristuksen seurakunnaksi", "puhtaiksi käsiksi", ymv.

Js sivan sydämestään saakka he uskovat näin palvelevansa Jumalaa.
Itsepyhyyteen ja itsevanhurskauteen lankeaminen on lankeemuksen kammottavin muoto. Kammottavaa on myös se, että uskosta osattomille ja vailla Hengen lahjaa oleville tällainen tila näyttää oikealta, koska kyse on tarkkaa siveätä elämää elävistä ihmisistä.

18

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnVainYksiTie

Kristuksessa Jeesuksessa elävä ihminen ei erottele ihmisiä, vaan hän kertoo kaikille mahdollisuudesta pelastua, tässä ja nyt, - uskomalla Kristukseen.

Henkilöt jotka vastaavat, kiitos Jeesuksen, minä uskon jo häneen, me vastaamme hallelujaa Kiitos Jeesus. Rakkaus välillemme syttyy samalla hetkellä kun tuo toinen suullaan tunnusti sydämessään olevan uskon, että Jeesus on Herra.

• OnVainYksiTie

Tämä muut pois sulkeva ryhmäitsekkyys on hyvin yleistä kristittyjen parissa. Eivät siis vain lestadiolaisryhmät ole tällaisia. Ilmiö on tuttu, voisipa melkein sanoa kaikissa ryhmissä.

Aina on ryhmissä mukana sellaisia kyrmyniskoja, joiden mielestä vain tässä meidän ryhmässämme voi pelastua.

Iloksemme voimme todeta, että ryhmissä on myös heitä, joille on kirkastunut TOTUUS, nimittäin että Jumala pelstaa syntisiä ARMOSTA, KRISTUKSEN TÄHDEN. Ei siis minkään näissä ihmisissä itsessään olevan syyn tähden eikä mihinkään ryhmäännkuulumisen tähden, vaan Jeesuksen Kristuksen tähden ja vain armosta!

Silliin ihmistekoiset, lihalliset rajat poistuvat.

• Parhaat-kaikista

Ainiin, joka ryhmästä ja uskon suunnasta ne parhaimmat pelastuu. Koskaan ei mistään kaikki pelastu, vaan kaikista se parhain osa.

• " Pahain osa"
        -
        Jeesus tuli pelastamaan syntiset ( ei parhaita ).
        -

• OnVainYksiTie

Jeesukseen uskovat pelastuvat, muille se ei ole mahdollista, riippumatta siitä millaisissa kirkossa tai herätysliikkeissä he ovat jäseninä ja toiminnassa mukana.

• VieläKerranTulkaa

Kuka on riistänyt Kristuksen ja evankeliumin muilta, voi voi, päinvastoin, kutsumalla kutsutaan, että tulkaa tulkaa!

• "vieläkerrantulkaa"
        -
        Siinäpä se juuri on, kun toitotetaan "tulkaa "sanaa
        tai kutsua eikä sanota mihin. .
        -

• Tulkaa-tulkaa

Minkä takia pitäisi ohjata jonnekin, mistä ei itse tiedä tai ole kokenut mitään?
        Jos on kokenut itse hyvää jossakin tietyssä paikassa ja että siellä on hyvä olla ja saa sielulle ravintoa sieltä niin miksi en pyytäisi että tule. Tule sinäkin tänne. Näet sinäkin sitten sen. Jos olen kokenut jonkun paikan turvalliseksi, niin haluan pyytää lähimmäiseni myös siihen turvalliseen paikkaan.

Siinä ei ole mitään väärää eikä Jumalan Sanan vastaista että pyytää muiden Kristittyjen yhteyteen samaan kotiin josta itse on Hengen ja elämän saanut. Vaarallisempaa se on jos ohjaa jonnekin toiseen hengellisen suuntauksen tilaisuuteen. Siitä ei ole samanlaista todistusta kuin omasta kodista.

En tarkoita tuolla, että pitäisi turvata johonkin yhdistykseen tai puhujaan. Ei, ei niin. Jokaisen pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen sovitustyössään. Jokaisen, joka turvaa häneen oman syntisyyden maksajana on pelastuva.

Ei usko kuitenkaan tule ilman Pyhän Hengen vaikutusta ihmisessä jossain kaukana kaikesta yksinäisyydessä. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanan kautta. Sitä Sanaa saan kuulla siellä omassa hengellisessä kodissa. Se auttaa minua omassa uskon elämässä. Se lohduttaa murheissa. Se todistaa minun syntisyyttä ja minun syyllisyyttä Vapahtajan murhassa. Mutta se lohduttaa armolla ja syntien anteeksiantamisella katuvaista kulkijaa.

Miksi siis ohjata jonnekin muualle kuin mistä itse on avun saanut.

"Tulkaa kaikki kotiin, tulkaa, kutsuu itse Jumala. Tulkaa kotiin, tilaa riittää taivaan valtakunnassa." Virsi 149:1

Lukekaa myös muut tuon virren säkeet.

• Tulkaa-tulkaa kirjoitti:

Minkä takia pitäisi ohjata jonnekin, mistä ei itse tiedä tai ole kokenut mitään?
        Jos on kokenut itse hyvää jossakin tietyssä paikassa ja että siellä on hyvä olla ja saa sielulle ravintoa sieltä niin miksi en pyytäisi että tule. Tule sinäkin tänne. Näet sinäkin sitten sen. Jos olen kokenut jonkun paikan turvalliseksi, niin haluan pyytää lähimmäiseni myös siihen turvalliseen paikkaan.

Siinä ei ole mitään väärää eikä Jumalan Sanan vastaista että pyytää muiden Kristittyjen yhteyteen samaan kotiin josta itse on Hengen ja elämän saanut. Vaarallisempaa se on jos ohjaa jonnekin toiseen hengellisen suuntauksen tilaisuuteen. Siitä ei ole samanlaista todistusta kuin omasta kodista.

En tarkoita tuolla, että pitäisi turvata johonkin yhdistykseen tai puhujaan. Ei, ei niin. Jokaisen pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen sovitustyössään. Jokaisen, joka turvaa häneen oman syntisyyden maksajana on pelastuva.

Ei usko kuitenkaan tule ilman Pyhän Hengen vaikutusta ihmisessä jossain kaukana kaikesta yksinäisyydessä. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanan kautta. Sitä Sanaa saan kuulla siellä omassa hengellisessä kodissa. Se auttaa minua omassa uskon elämässä. Se lohduttaa murheissa. Se todistaa minun syntisyyttä ja minun syyllisyyttä Vapahtajan murhassa. Mutta se lohduttaa armolla ja syntien anteeksiantamisella katuvaista kulkijaa.

Miksi siis ohjata jonnekin muualle kuin mistä itse on avun saanut.

"Tulkaa kaikki kotiin, tulkaa, kutsuu itse Jumala. Tulkaa kotiin, tilaa riittää taivaan valtakunnassa." Virsi 149:1

Lukekaa myös muut tuon virren säkeet.

Niin tämä virsi on kirkkovuoden päätösvirsiä.
        Eli tuomiosunnuntain aikainen, joka jylhyydellään
        kaikuu missä se veisataan, ( rukoushuoneilla ta
        kirkossa.).
        -

• EiPaikkaVaanKristus

"Turvalliseen paikkaan". Juuri näin puhuu henkilö, jonka turva on jossakin näkyvässä paikassa yhteisössä, mutta ei Jumalassa, kuten Jeesukseen uskovilla on.

Hengellinen ruoka jää kovin laihaksi kun porukassa huudetaan, paikka paikka, ja joka ei johtajaamme luota, hän saa mennä!! Näin tuhottiin entinen hengellinen kotimme, esikoislestadiolaisuus.

• turvassaparemmassa

Olet selvästikin sitten lähtenyt sieltä turvallisesta paikasta turvattomaan paikkaan. Jeesus kun on johtaja siihen on mukava luottaa, toisin on turvattomassa paikassa .

• turvassaparemmassa kirjoitti:

Olet selvästikin sitten lähtenyt sieltä turvallisesta paikasta turvattomaan paikkaan. Jeesus kun on johtaja siihen on mukava luottaa, toisin on turvattomassa paikassa .

Joo, turvatonta on Gällin porukoissa .
        Kyllä miekin Jeesukseen luotan johtajana.
        -

• oottepaporukka

Onko nyt hankalata kun ei omassa "ryhmässä "pidetä uskovana voisin tulkita riitelynne. Kun toinen luottaa ja toinen ei.

• MiksiAntoiVetääNenästään

"oottepaporukka" Miksi kirjoittelet tuollaista pullshittiä? KUkaan esikoisista ei luota tippaakaan Jelklivaaran kängiin. 20 vuotta yritimme saada heitä heräämään tutkimaan omaa toimintaansa. He rakastivat omaa "vaasauttaan" ja kunniaansa. MIkään JUmalan sana ei enään tavoittanut näitä heppuja.

Valtava kieltojen käskyjen ja uhkausten vyöry lisääntyi ja lisääntyi 20 vuoden ajan, kunnes Suomenkin saarnaajat evankelisluterilaisen kirkon jäsenet pakotettiin lopulta separatisteiksi, ryhtymään ilman papinkoulutusta ja pappislupauksta papin tehtäviin. Ja liikkeestä tehtiin muuataman suommalaisen lakihenkisen saarnaajan toimesta vapaakirkko Gunnar Persäterin ja Odd Minden käskystä. Ne jotka eivät suostuneet toimimaan kirkkomme lakeja ja järjestystä vastaan, heidät erotettiim puhujien tehtävistä. Sitten me perustimme reilun 700 henkilön kokouksessa Lahdessa yhdistyksen 2016 joka jatkaa 150 vuotta vanhaa lestadiolaista perinnettä luterilaisen kirkon piirissä.

Jellivaaran paavijärjestelmä, jonka alaisena esikoislestadiolaiset vapaakirkoksi muuttunut liike tänään elää ja toimii, ei ole lestadiolaisuutta, vaan se on Joonas Purnun kunnian ja vallanhimoinen hanke. Lapin Betlehem & Jerusalem humpuukia.

• kummapulju

Eli olette kulttuurilestadiolaisia , ja et luota kristinuskon johtajaan Jeesukseen , vai mitä vaahtoot.

• outopulju

Oli vissiin sitä ryhmäitsekkyytä ja pyrkimystä Kristuksen riistämiseen kuten avauksessa todettiin.tuo vaahtoaminen.

• OikeataTietoaLiikkeestä
        outopulju kirjoitti:

Oli vissiin sitä ryhmäitsekkyytä ja pyrkimystä Kristuksen riistämiseen kuten avauksessa todettiin.tuo vaahtoaminen.

On saatettava liikkeessä vallitsevat ihmisopit niiden pauloihin eksyneiden esikoislestadiolaisten tietoisuuteen, jos suinkin mahdollista. Siksi näitä toistellaan täällä. Asia on hyvin vakava. Laiskoina levätään ja muhitaan rukoushuoneiden sisäpuolella haukkuen panetellen ja halveksien muita katumattomina näistä synneistä, se on erittäin röyhkeätä syntiä.

• outopulju

Mutta eikös se teidän ihmispalvonta ole jo muidenkin tietoisuudessa. Eihän muissakaan uskonnoissa ole semmoinen hyväksyttävää , parannusta olis syytä tehdä tai sitten käy nuin. Suotta tuota enää kehtaate mainostaan taholtanne , jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4100
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3181
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2313
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2148
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      83
      1906
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1837
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1820
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1567
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe