Puolustaessaan toimintaansa uskovaiset homot vetoavat usein kolmeen asiaan: Jeesuksen rakkauteen, Uuteen Liittoon tai hiljaiseen hyväksyntään. Yritetään väkisin löytää puolustavia argumentteja, otetaan irrallisia lauseita ja tulkitaan niitä oman edun mukaisesti. Vaikka Jeesus arvosteli aikalaistensa asenteita ja julisti anteeksiantamusta, se ei missään nimessä tarkoittanut vanhan lain hylkäämistä ja vapautta jatkaa synnin tekemistä. Se on yhtä harhaoppinen väite kuin sekin, että laki olisi kokonaisuudessaan polttouhreineen kaikkineen voimassa. Jeesus yksiselitteisesti opetti samaa seksuaalietiikkaa kuin vanhassa testamentissa, vaikka ei varsinaisesti homoseksuaalisuutta mainitse. Paavali sen sijaan mainitsi ja Jeesus puhui hänen kauttaan, joten voidaan sanoa, että Jeesuskin kielsi kaikki pyhän avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet eikä hiljaisesti hyväksynyt.
Tulee aika, jolloin on liian myöhäistä katua ja pyytää anteeksi, eikä kukaan meistä tiedä etukäteen, milloin se aika kenenkin kohdalle tulee. Se että olet uskossa, ei tarkoita, että voit tehdä syntiä mielin määrin ja saat kaiken automaattisesti anteeksi Jeesuksen rakkauden ja syntiuhrin tähden. Jos teet, sinulla ei silloin ole sydämen uskoa, joka on ainoa tie pelastumiseen (vrt. Room.10:9), vaan olet välinpitämätön ja tietoisesti annat kiusausten johtaa lankeamiseen etkä ymmärrä, miten vakava asia synti on. Jumala tietää ajatuksemme ja siten myös sen, kenen usko on sydämen uskoa. Kenelläkään homolla, joka jatkaa seksin harjoittamista, vaikka olisi uskossa, ei ole sydämen uskoa eikä hän voi pelastua, kun aika tulee.
Oletteko itse lukeneet ajatuksella Raamatun kannesta kanteen, vai lukeneet ainoastaan teologian professoreiden kirjoittamia saivartelevia oppikirjoja, joissa pyritään ottamaan huomioon sen ajan yhteiskunta ja kulttuuri? Tällä "ajat ovat muuttuneet" verukkeella kirkko on hylännyt jo suuren osan Paavalin opetuksia, koska ne muka eivät ole tätä päivää vaan kuuluvat aikansa yhteiskuntaan. Jumala on kuitenkin sama nyt kuin oli silloin, Hän on ajaton ja niin on myös Hänen sanansa. Jos Jumala olisi säätänyt, että vasemmalla kädellä kirjoittaminen on synti, niin silloin se olisi synti, oli aika mikä tahansa. Meidän ihmisten tehtävä ei ole miettiä, miksi Jumala on jotakin säätänyt, saati sitten kyseenalaistaa Hänen tahtonsa, sillä silloin kuuntelemme jo kiusaajaa, paratiisin käärmettä, joka kysyy: "Onko Jumala todellakin sanonut..." Eikä paavali ollut kuka tahansa aikalainen, vaan siinä missä Paavali puhui, siinä puhui Jumalan suu, ja siinä missä Paavali kirjoitti, siinä kirjoitti Jumalan käsi (vrt. Gal.1:11-12).
Nyt joku tietenkin sanoo, että homot pääsevät jo avioliittoon ja silloin seksi ei ole synti. Kyllä te avioliittoon pääsettekin, mutta ette pyhään avioliittoon, jonka Jumala aikojen alussa asetti, kun hän antoi miehelle ja naiselle tehtävän: "olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa." Seksi on Jumalan antama lahja heille, jotta he ilolla ja nautinnolla toteuttaisivat tätä tehtävää. Mitä tekemistä homojen avioliitolla ja seksillä on tämän alkuperäisen tarkoituksen kanssa? Ei mitään. Paavalin sanoin "ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet riettautta". Jos kirkko vielä tällaisenkin siunaa, se on mitätöinyt koko pyhän kirjansa Raamatun tärkeimmät opetukset.
Olen miettinyt näitä asioita, koska luulen, että minun täytyy jossain vaiheessa puhua tästä poikani kanssa. Hän on kuudentoista vanha ja epäilen, että hänen ja kaverinsa välillä on jokin tällainen salaisuus. Kunpa vain osaisin puhua niin, että hän kuuntelisi ja ymmärtäisi, enkä tällälailla saarnaisi.
Ette usko sydämessänne!
3
117
Vastaukset
- näinnnn
Kai hyväksyt myös orjuuden? Se on tosi selkeästi hyväksytty VT:n puolella, mutta myös Paavali sanoo, että orja pysyköön orjana. Älkäämme mukautuko nykyaikaan!
Eipä sillä, itse olen ateisti, joka eksyi tälle palstalle.- T.Homonuoriuskovainen9
Höh. Uuden Testamentin puolella ihan selvästi kielletään ihmiskauppa, jollaiseksi orjuus voidaan melkeinpä laskea.
Paavalin kehoitus ihmisiä pysymään sosiaalisissa asemissaan oli tarkoitettu yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Pikkuhiljaa sitten asiat menee oikeaan suuntaan.
Näin mä ymmärrän. - näinnnn
T.Homonuoriuskovainen9 kirjoitti:
Höh. Uuden Testamentin puolella ihan selvästi kielletään ihmiskauppa, jollaiseksi orjuus voidaan melkeinpä laskea.
Paavalin kehoitus ihmisiä pysymään sosiaalisissa asemissaan oli tarkoitettu yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Pikkuhiljaa sitten asiat menee oikeaan suuntaan.
Näin mä ymmärrän.No voihan sitä noinkin ajatella. Tosin ihmisen sieppaus on eri asia kuin esim. sotavangista orjan tekeminen. Toisaalts Jeesuskaan ei tullut lakia kumoamaan, joten Jeesus ei kumonnut suoraan Jumalalta saatuja orjan kohtelemisen ohjeita. Ja vaikka Jeesus olis kummonnutkin ne, niin miksi hyvä Jumala olis ikinä ollut tuomitsematta orjuutta jyrkästi? No mut sama kaikkiatietävä Jumala loi ihmisen ja sen jälkeen katui luomistaan ja järjesti vedenpaisumuksen.
Joka tapauksessa musta on vaan hyvä, ettei Raamattua oteta kirjaimellisesti, koska muuten olis sallittava kuolemantuomiot niin homoseksin harjoittajille (miehille) kuin myös vanhempia vastaan kapinoiville lapsillekin esim. Ja lasta sais lyödä vitsalla. Toisaalta homoja on lyöty henkisesti ihan tarpeeks kirkon toimesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136