Ajatuksena lähteä ensi kesänä Montenegroon. Olen lukenut paljon blogeja ja matkakertomuksia, mutta lisätieto ei ole pahasta. Olen saanut käsityksen että Kotor, Budva ja muut tunnetuimmat turistikohteet olisivat kesäisin tupaten täynnä ja haussa onkin rauhallisempi paikka. Löytyykö niitä? Olisi kuitenkin kiva jos olisi ranta lähellä ja jotain nähtävää.
Rauhallisia kohteita Montenegrossa?
1
1193
Vastaukset
- a-antti
Enpä ole asiantuntija Montenegroasioissa ... Mutta jos minä olisin haluamassa MN:n rannikolle, saattaisin katsella yksityisten vuokraamia huoneistoja. Eräs alue voisi olla Kotorin lahden kiertävän tien tien kylät. Vuokraajien tavoittaminen voi olla haasteellista. Pitkin Adrianmeren rannikkoa on pikkukyliä, joista löytynee noita huoneistoja myöskin. Rantaviivaa ja kyliä on Budvan ja Albanian välillä vielä 60km linnuntietä mitattuna. Huomaa myös Skadarin järvi, se on puoliksi Albanian ja puoliksi Montenegron alueta
Ex-Jugoslavian maissaa taitaa kaikissa olla vielä ainakin jäänteitä vanhasta maanomistusmääräyksestä, jossa ranta oli valtion maata ja sen käyttö vastasi meikäläistä jokamiehen oikeutta. Siten siis pikkukylästäkin yleensä löytyy kyläläisten ranta. Useimmiten betonilaiturilla varustettu tai sitten mukulakivinen (ja loput rannat terävää karstikiveä merisiilien kera).
Asuimme kerran Rakalj -nimisessä kylässä Kroatiassa. Oli rauhallinen paikka ja edellä kuvattu ranta, jossa kävelimme muinaisten merenelävien fossiilien kuvioimalla ratakalliolla. Edellä oleva perustuukin osin tähän kokemukseen.
Hyvä Leidar, Kroatia -ketjuissa on hyviä kirjoituksia ideointisi pohjaksi, kyllä ne osin soveltuvat MN:oonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008860
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265198- 534571
- 834240
- 563498
- 513316
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.583168Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262806Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422615- 432571