Jos saisit....

Nimloth

poistaa yhden hahmon Keski-Maasta, kuka se olisi ja minkä vuoksi juuri hän?

18

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päntti Melkuri

      poistaisin varmaankin Melkorin : )

      Ihan vaan huvin vuoksi! muahahahaaa : )

      *kömpii takaisin luolaansa*

    • -_-

      Minä poistaisin gandalfin

      • niip...

        Gandalf on niin tärkeä kirjoissa niin mitä se sit sisältäs jos Gandalfia ei olis. Sauron olisi luultavasti saanut Sormukse...?
        Mutta mielipide kullakin.
        minä ite en poistais KETÄÄN, kaikki hahmot on tärkeitä!


    • erikoistutkija

      Tom Bombadil voisi poistua. Hän on kyllä hauska heppu, mutta mielestäni jotenkin irrallinen ja aivan kuin hypännyt TSH:aan jostain toisesta tarinasta.

      • Iltatähti-91

        Poistaisin ehdottomasti Eowynin.Ei sillä ole mitään virkaa ja vietteli jo toista rakastavaa miestä.


      • Äijä
        Iltatähti-91 kirjoitti:

        Poistaisin ehdottomasti Eowynin.Ei sillä ole mitään virkaa ja vietteli jo toista rakastavaa miestä.

        Kuis nyt noin? Kuka tappoi sen noitakuninkaan... Niin, kerroppa mitä virkaa Arwenilla oli? Muuta kuin, olla ah, ihastuttava? Ihan näin ollakseni poistaisin sen, turhana hahmona, ihan mainio sivujuoni se oli, mutta turha.... Näin tasapuolisuuden vuoksi, Arwen katoaisi.


    • Koska kysymys kuului: "Jos saisit poistaa--?" (ei "Jos sinun täytyisi poistaa--?") katson oikeudekseni vastata etten ketään. Jokainen hahmo on omalla tavallaan tärkeä ja jokaisella on tarinassa osansa -vaikkakin toisilla aika huomaamaton ja pieni.

      • Kitty-90

        en poistas minäkää ketää.


    • Omituinen höpöttäjä

      Mitä sinä tekisit, jos joku haluaisi sinut pois maapallon tarinasta?

      • Nimloth

        Ei kai sille mitään voisi...


      • persoonallinen_91
        Nimloth kirjoitti:

        Ei kai sille mitään voisi...

        Ei ketään voisi poistaa..
        Jokaisella on oma osansa...


    • Lalaith

      Tekisi mieli poistaa Boromir, minusta hän on todella ärsyttävä tyyppi. Mutta jos poistaisin, tilalle pitäisi kehittää joku toinen palvelemaan samaa tarkoitusta, muutenhan tarinaan jäisi ikävä aukko.

    • veera

      Se on se viides jätkä siitä vasemmalta Helmin muurilla.

      • Nimloth

        Hyvä valinta =)


    • Nimloth

      Koska "keskustelu" näyttää tältä osin tyrehtyneen, päätin kirjoitella motiivistani tehdä tällainen kysely. Oli mukava kartoittaa, nousisiko jokin hahmo turhaksi tai muuten vain "inhotuksi". Arvasin toki, että tulisi muutamia diplomaattisia vastauksia, eli ei haluttaisi poistaa ketään. Olen itsekin sitä mieltä, että jokainen hahmo on omalla tavallaan tärkeä, mutta joskus on vain kiva leikitellä ajatuksella, että jokin voisi poistaa ja mitä siitä mahdollisesti voisi seurata.

      Ja toisekseen, toisinaan on hauska vaan tehdä tämänlaisia idioottimaisia kyselyitä, joilla ei ole mitään merkitystä =)

      • veera

        Hm, en nyt tiedä liittyykö oikein aiheeseen, mutta olisi ihan mukava tietää olenkö ainoa tällä planetaalla, jonka mielestä Aragorn on hieman liian "pökkelö" kirjassa? En nyt missään nimessä haluaisi kyseistä hahmoa kirjasta pois, ei tulisi kuuloonkaan, mutta kyllä täytyy nyt myöntää, että toisinaan Aragornin hahmo on vähän liian ällös-hoi-veljet-taistohon tyylinen äijä. En ole mikään patriotisti, ja siksi tuommonen vouhkaaminen ottaa joskus lievästi päähän kirjaa lukiessa ... Mutta tämä nyt oli vaan tällönen mielipide. Olen itse asiassa ajatellut, että elokuvassa ne saivat inhimillistettyä Aragornin hahmoa hyvinkin kiitettävästi.


      • ,,,..
        veera kirjoitti:

        Hm, en nyt tiedä liittyykö oikein aiheeseen, mutta olisi ihan mukava tietää olenkö ainoa tällä planetaalla, jonka mielestä Aragorn on hieman liian "pökkelö" kirjassa? En nyt missään nimessä haluaisi kyseistä hahmoa kirjasta pois, ei tulisi kuuloonkaan, mutta kyllä täytyy nyt myöntää, että toisinaan Aragornin hahmo on vähän liian ällös-hoi-veljet-taistohon tyylinen äijä. En ole mikään patriotisti, ja siksi tuommonen vouhkaaminen ottaa joskus lievästi päähän kirjaa lukiessa ... Mutta tämä nyt oli vaan tällönen mielipide. Olen itse asiassa ajatellut, että elokuvassa ne saivat inhimillistettyä Aragornin hahmoa hyvinkin kiitettävästi.

        Pidän kyllä Aragornista mutta enemmän tarinan alkupuolella. Rähjäinen samooja johon hobitit törmäävät Briissä on huomattavasti mielenkiintoisempi kuin se ällöttävän ylhäinen vouhottaja joka hän lopussa on...


      • Lalaith
        veera kirjoitti:

        Hm, en nyt tiedä liittyykö oikein aiheeseen, mutta olisi ihan mukava tietää olenkö ainoa tällä planetaalla, jonka mielestä Aragorn on hieman liian "pökkelö" kirjassa? En nyt missään nimessä haluaisi kyseistä hahmoa kirjasta pois, ei tulisi kuuloonkaan, mutta kyllä täytyy nyt myöntää, että toisinaan Aragornin hahmo on vähän liian ällös-hoi-veljet-taistohon tyylinen äijä. En ole mikään patriotisti, ja siksi tuommonen vouhkaaminen ottaa joskus lievästi päähän kirjaa lukiessa ... Mutta tämä nyt oli vaan tällönen mielipide. Olen itse asiassa ajatellut, että elokuvassa ne saivat inhimillistettyä Aragornin hahmoa hyvinkin kiitettävästi.

        Mielenkiintoista. Minä nimittäin koin, että elokuvassa Aragorn heiluu miekan kanssa aivan tarpeettoman paljon suhteessa muuhun, kirjassa hän on minusta paljon kiinnostavampi. Mutta tämä on näkökulmakysymys: leffan Aragorn on "normaalimpi", enemmän niin kuin ihmiset yleensä ovat, kun taas kirjan Aragorn on jotakin muuta (ainakin osittain). Sama pätee moneen muuhunkin hahmoon ja syykin on ihan selvä: tavallisen ihmisen on hirveän vaikea näytellä uskottavasti jotakin muuta kuin tavallista ihmistä. Ja tavallisella tarkoitan nyt akselia ihmiset - númenorilaiset - haltiat - maiar. Esimerkiksi lempihahmoni Gandalf on elokuvassa kovin isoisämäinen, kirjassa hän on minusta kiehtova mm. juuri siksi, että on yhtä aikaa sekä tuttu ja turvallinen että käsittämätön ja todella pelottava. Mutta on ihan makuasia kumpaa pitää parempana... Epäilen, että olen itse nielaissut Tolkienin hierarkian ja kaikki taustaoletukset täysin pureksimatta ja sen verran perusteellisesti, etten mitenkään voisi toivoa esimerkiksi Aragornin olevan tavallisempi - koko pointtihan on juuri siinä, ettei hän ole ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4636
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      272
      2712
    3. 133
      1697
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1337
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1136
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1114
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1067
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe