Kuka päättää lasten asiat

Miehenlastenhuoltaja

Miehellä on kolme tenavaa ja heillä on yhteishuoltajuus ex muijan kanssa. Minä olen miehen uusi vaimo ja meitä on kolme huoltajaa, mutta miehen vaimo ei tykkää siitä että päätän osin lasten asiat, kun hänestä se itsekkäästi kuuluu miehelle ja hänelle. Outoa, sillä olen tässä mukana ja kolmas vanhempi. Olisi kummallista jos en saisi päättää koska tulevat meille ja lähtevät, mitä syövät ja miten toimivat eri tilanteissa. Minulla on selvät asiat aina ja osaan tehdä ratkaisuja vaikeissakin ongelmissa, mutta puutun kuulemma likaa vaikka lapset ovat myös minun mieheni kautta. Olen heille äitipuoli ja erittäin tärkeä lasten mielestä luulisin.
Kauhea ongelma on ex vaimon mieletön mustasukkaisuus ja halu olla päällikkö, vaikka me kaksi mies ja min olemme päälliköitä lasten elämässä koska olemme pariskunta. Eihän ex äidillä ole juurikaan sananvaltaa meidän asioista. Toisin kuin meillä hänen. Ongelma on vakava, sillä haluaisimme itse päättää kaikesta, koska meillä on menoja ja tekemistä, ja haluamme silloin että olisi joku jonka luokse lapset voi jäädä kun emme ota heitä mukaan, mutta se ei exälle käy, kun sanoo että olen idiootti. Pariskunta päättää ei yksinäinen ihminen, jolla on sitä aikaa, mutta meillä on menoja,
Koen olevani huoltaja enemmän kuin ex äiti.

33

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etolehuoltaja

      etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille.
      Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä.
      Sinulla ei ole minkäänlaisä oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei
      päätöksenteko-oikeutta, ei mitään oikeuksia heidän yhteisiä
      lapsiaan koskevassa asiassa. Olet yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset
      lapsia koskevassa asiassa.

    • määräämäärää

      Kaikki kolme, äitipuoli, isä ja ex äiti. kaikilla on sanansa sanottavana ja äitipuolella eniten, sillä lapset eivät ole hänen joten hän päättää lasten tapaamisista koska tulee ja mitä sotkevat ja tekevät. Kun laittaa rajat ja pitää niistä kiinni se on jo määräämistä. Onhan se kumma jos äitipuoli ei saa puuttua mitä ja ketä on hänen kotona. Sotkekoot äitinsä kodin vaikka remonttikuntoon joka päivä, mutta se ei onnistu äitipuolen kotona. Kolme huoltajaa on jo rikkaus lapsille ja luulisi olevansa iloisia että on. Äitipuoli kuitenkin urhaa oman elämänsä toisten lapsille ja kukaan ei kiitä.

      • kaksihuoltajaa

        et ole huoltaja etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille. Lasten asioista päättää miehesi,
        lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei päätöksenteko-oikeutta,
        ei mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset lapsia koskevassa asiassa.


      • ihanaäitipuoli
        kaksihuoltajaa kirjoitti:

        et ole huoltaja etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille. Lasten asioista päättää miehesi,
        lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei päätöksenteko-oikeutta,
        ei mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset lapsia koskevassa asiassa.

        Kyllä minä päätän, asia kuuluu minulle, olen miehen lasten täysivaltainen äitipuoli jolla on oikeus puuttua ja kasvattaa. Vaadin lapsilta hyvää käytöstä ja koulumenestystä jotta voin allekirjoittaa kokeet ja todistukset. Julissa olen heidän äiti siinä missä toinenkin äiti. Jos ei en minun asioitani niin kerron miehelle ja hän sanoo ne omina niin johan tehdään kuin haluan. Olen tiukka miehen laoisille koska haluaettä he kavavat yhteiskuntakelpoisiksi ja normaaleiksi. Se on heille parhainta rakkautta. Jos täällä ovat niin myös meidän kodin säännöt ja minun määräykset pätevät.


      • vainkaksihuoltajaa
        ihanaäitipuoli kirjoitti:

        Kyllä minä päätän, asia kuuluu minulle, olen miehen lasten täysivaltainen äitipuoli jolla on oikeus puuttua ja kasvattaa. Vaadin lapsilta hyvää käytöstä ja koulumenestystä jotta voin allekirjoittaa kokeet ja todistukset. Julissa olen heidän äiti siinä missä toinenkin äiti. Jos ei en minun asioitani niin kerron miehelle ja hän sanoo ne omina niin johan tehdään kuin haluan. Olen tiukka miehen laoisille koska haluaettä he kavavat yhteiskuntakelpoisiksi ja normaaleiksi. Se on heille parhainta rakkautta. Jos täällä ovat niin myös meidän kodin säännöt ja minun määräykset pätevät.

        Ainoastaan lapsen oma isä- ja äiti. Et ole huoltaja etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille. Lasten
        asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä.
        Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään
        kantaa, ei päätöksenteko-oikeutta, ei mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet yhtä ulkopuolinen
        kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset lapsia koskevassa asiassa.


      • ihanaäitipuoli

        Minä tein jo heti selväksi kuka määrää. Meillä ei yksikään lapsi hypi äitipuolen silmille, siitä olen tiukka. Aikuinen oli sitten äiti tai äitipuoli niin heitä kohdellaan hyvin. Äitipuoli on äidit kun tenavat ovat täällä, sillä koti on äitipuolen ei lasten, kuin tilapäisesti,silloin minä määrään lapsia. Siitä ei ole mitään haittaa, vaan heille hyötyä, ja kasvavat normaaleiksi osaaviksi ihmisiksi. Emme välitä siitä mitä kukakin sanoo, vaan teemme niinkuin haluamme, minun säännöt ja minun kotini myös. Aikuiset ovat aina päättäneet lasten asioista joten ei se äitipuoli ole yhtää huonompi vanhempi, voi olla vielä parempi kuin omat.
        Minä olen täällä äiti ja päätän jos ei kelpaa ei tarvi tulla.
        Jos mies on uuden äidin lapsilleen ottanut, kai hän on antanut valtuudet olla äiti, existä ei tarvi väittää, he eivät kuulu meidän elämään mutta lapset kuuluvat ovat minun lapsianikin.
        Puutun lasten elämään täysivaltaisesti, ja se on heidän kannaltaan hyvä asia, eivät itse osaisi kaikkia asioita. Jos en saa viedä lapsia harrastuksiin niin ne eivät sitten mene sinne, on opittava arvostamaan äitipuolta ja hänen tahtoaan kuunneltava, mieskin on sanonut että kyllä ne kohta tottuvat, että olet heidän äiti, ja sitä odottelen. Haluisn heidän sanovat minua myös äidiksi, silloin olisi helpompaa hoitaa asiat.


      • etolemitään
        ihanaäitipuoli kirjoitti:

        Minä tein jo heti selväksi kuka määrää. Meillä ei yksikään lapsi hypi äitipuolen silmille, siitä olen tiukka. Aikuinen oli sitten äiti tai äitipuoli niin heitä kohdellaan hyvin. Äitipuoli on äidit kun tenavat ovat täällä, sillä koti on äitipuolen ei lasten, kuin tilapäisesti,silloin minä määrään lapsia. Siitä ei ole mitään haittaa, vaan heille hyötyä, ja kasvavat normaaleiksi osaaviksi ihmisiksi. Emme välitä siitä mitä kukakin sanoo, vaan teemme niinkuin haluamme, minun säännöt ja minun kotini myös. Aikuiset ovat aina päättäneet lasten asioista joten ei se äitipuoli ole yhtää huonompi vanhempi, voi olla vielä parempi kuin omat.
        Minä olen täällä äiti ja päätän jos ei kelpaa ei tarvi tulla.
        Jos mies on uuden äidin lapsilleen ottanut, kai hän on antanut valtuudet olla äiti, existä ei tarvi väittää, he eivät kuulu meidän elämään mutta lapset kuuluvat ovat minun lapsianikin.
        Puutun lasten elämään täysivaltaisesti, ja se on heidän kannaltaan hyvä asia, eivät itse osaisi kaikkia asioita. Jos en saa viedä lapsia harrastuksiin niin ne eivät sitten mene sinne, on opittava arvostamaan äitipuolta ja hänen tahtoaan kuunneltava, mieskin on sanonut että kyllä ne kohta tottuvat, että olet heidän äiti, ja sitä odottelen. Haluisn heidän sanovat minua myös äidiksi, silloin olisi helpompaa hoitaa asiat.

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


    • Mirjamimagdalena

      Jos on yhtään reilu, määrätietoinen, välittävä äitipuoli ja mies niin kyllä äitipuoli on se joka on perheessä äiti lapsille myös miehen. Ei siinä ole lasten bioäidillä mitään sanomista. Luulisi olevan onnellinen kun ei tarvi yksin hoitaa vaan voi viedä silloin tällöin äitipuolen kasvataettavaksi.

      Jokainen äiti on äiti myös uuden miehen lapsille, ja jokaisella miehen lapsella on uusi äiti josta varmasti ovat onnellisia.
      Miksi tehdä asiasta niin vaikeeta, lapset tottuu kun ei anna vaihtoehtoa, aikuset päättää.

      On reilua että äitipuoli saa harjoitella isoilla lapsilla äitinä oloa, niin ei tee virheitä sitten omien lasten suhteen. Oieat äidit ovat menneitä, eikä heistä tarvi välittää kun asutaan uusikkoperheessä, silloin nainen on se joka kasvattaa omilla ehdoilla ja tavoilla, siihen on tyytyminen kun uhraa itsensä toisten perheeseen. Kiittäkää häntä siitä paljon. Uskon että tykkäätte kuitenkin, äidit.

      • oikaisu

        aivan aivan; miksi tehdä niin asiasta niin vaikeata;
        Raision kaupungin perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä, manipuloida-,vieraannuttaa-, vainota
        omat, yhteiset lapset omasta isästään,
        isovanhemmistaan ym. isänpuoleisesta suvustaan tarkoitushakuisessa, sairaassa "viranomais-"
        menettelyssä ? Sosiaalitoimi/ "lastensuojelu, lasten
        valvoja" ei ole vanhempien välisissä omia lapsiaan
        koskevissa vanhempien välisissä keskinäisissä- ja
        vapaaehtoisissa sopimusasioissa edes asianosainen-
        ja sopimusosapuoli. Lapsen omat vanhemmat- ja
        huoltajat päättävät yhdessä omien lastensa asiat; ei
        mikään äitipuoli ym. ulkopuolinen "viranomainen",
        joka ei ole lasten vanhempi- ja huoltaja, ei ole lapsille
        yhtään mitään. Et siis ole lapsen vanhempi, et ole
        lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään.
        Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja
        huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja
        vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin
        ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista
        päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla
        kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa,
        ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä
        lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin
        ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin
        kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


      • Aktiivimallilissu

        Lakkaa Lissu-Lasse jankkaamasta sulla ei ole miestä tai naista ,eikä mitään lapsia ,olet yksinäinen juoppo ja asut vanhan äitisi vinttikamarissa ja juot kaikki työttömyyskorvauksesi ja pöhnässä keksit tänne tarinoita ,kun sulla ei ole muutakaan tekemistä.


      • Narsistisossu
        Aktiivimallilissu kirjoitti:

        Lakkaa Lissu-Lasse jankkaamasta sulla ei ole miestä tai naista ,eikä mitään lapsia ,olet yksinäinen juoppo ja asut vanhan äitisi vinttikamarissa ja juot kaikki työttömyyskorvauksesi ja pöhnässä keksit tänne tarinoita ,kun sulla ei ole muutakaan tekemistä.

        Lakkaa Raisio- Tiinasossu jankkaamasta sulla ei ole lasta tai miestä, eikä mitään lapsia, olet yksinäinen juoppo ja asut vanhan sossusi vinttikamarissa ja juot kaikki vieraannutus korvauksesi
        ja pöhnässä keksit tänne vieraannutus tarinoita , kun sulla ei ole muutakaan tekemistä.


    • ewrqw6qw6w6

      Ex-äidillä ei ole mitään asiaasotkeutua lasten asioihin. Hän on osoittanut, ettei selviä äidin roolista. Yksinkertaista.

      • oikaisu

        sosiaalitoimen "lastensujelun-"
        viranomaisilla ei ole minkäänlaista ammattipätevyyttä-,
        mitään asiaa- ja oikeutta sotkeutua lasten asioihin.
        He ovat osoittaneet tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan yhteistyössä vieraannuttaja "äidin-"
        kanssa lapsen olosuhteista, etteivät millään selviä
        viranomaisen roolista ilman ammattiauttajan apua. Yksinkertaista.


    • mcmjiglhlhl

      Uudet äidit ovat talousneroja. Osaavat hoitaa talouden ja pärjäävät uusien lasten kanssa ja uuden miehen, ja osaavat sumplia kaikki käytännön asiat hyvin. Lapset kasvaa normaaleiksi ja mies on onnellinen ja ruokaa riittää ja näin.
      Eikä kukaan kiitä äitipuolta joka aamusta iltaan huoltaa ja hoivaa ettei ehdi itseään kehittää kun valvoo ja paimentaa miehen lapsia. Onko kaikilla sama juttu? Sitten vielä haukutaan äitipuolta joka raataa. Miksi ette kunnioita ja arvosta joka ei pääse kodin ulkopuolelle töihin kun töitä on uudessa kodissa niin paljon.

      • Olentasapainoinen

        Sama juttu täällä mcmjiglhlhl! Ex-äidit eivät vain myönnä itselleen, saati muille, epäonnistuneensa. Se on tavallaan ihan ymmärrettävää, koska he eivät useinkaan ole henkisesti tasapainoisia yksilöitä, toisin kuin äitipuolet.


      • Blaablaaaa
        Olentasapainoinen kirjoitti:

        Sama juttu täällä mcmjiglhlhl! Ex-äidit eivät vain myönnä itselleen, saati muille, epäonnistuneensa. Se on tavallaan ihan ymmärrettävää, koska he eivät useinkaan ole henkisesti tasapainoisia yksilöitä, toisin kuin äitipuolet.

        Kaheleita koko palsta täynnä.


      • oikaisu

        aivan aivan, miksi tehdä asiasta niin vaikeata;
        Raision kaupungin perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä. Manipuloida-,vieraannuttaa-, vainota
        omat, yhteiset lapset omasta isästään,
        isovanhemmistaan ym. isänpuoleisesta suvustaan tarkoitushakuisessa, sairaassa "viranomais-"
        menettelyssä ? Sosiaalitoimi/ "lastensuojelu, lasten
        valvoja" ei ole vanhempien välisissä omia lapsiaan
        koskevissa vanhempien välisissä keskinäisissä- ja
        vapaaehtoisissa sopimusasioissa edes asianosainen-
        ja sopimusosapuoli. Lapsen omat vanhemmat- ja
        huoltajat päättävät yhdessä omien lastensa asiat; ei
        mikään äitipuoli ym. ulkopuolinen "viranomainen",
        joka ei ole lasten vanhempi- ja huoltaja, ei ole lapsille
        yhtään mitään. Et siis ole lapsen vanhempi, et ole
        lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään.
        Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja
        huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja
        vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin
        ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista
        päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla
        kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa,
        ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä
        lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin
        ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin
        kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


      • kukaontasapainoinen
        Olentasapainoinen kirjoitti:

        Sama juttu täällä mcmjiglhlhl! Ex-äidit eivät vain myönnä itselleen, saati muille, epäonnistuneensa. Se on tavallaan ihan ymmärrettävää, koska he eivät useinkaan ole henkisesti tasapainoisia yksilöitä, toisin kuin äitipuolet.

        Sama juttu täällä "Olentasapainoinen"! Sosiaalitoimen "lasten-suojelun-" vieraannuttaja viranomaiset ja lapsen vieraannuttaja "äiti" eivät vain myönnä itselleen, saati muille, epäonnistuneensa; perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä; manipuloidessaan, vieraannuttaessaan, vaintessaan lasta- lapsen- ja isän, isovanhempien ym. suvun välistä kanssakäymistä -ja suhdetta tarkoitushakuisessa, sekopäisessä "viranomais-" menettelyssä. Se on tavallaan ihan ymmärrettävää, koska he eivät useinkaan ole henkisesti tasapainoisia yksilöitä, toisin kuin lapsen oma isä.


      • tuuppituutti
        Blaablaaaa kirjoitti:

        Kaheleita koko palsta täynnä.

        Ei vaan fiksuja ihmisiä jotka pelastavat miehen ja lapset. Äitipuolet auttaa ja toivovat että miehen exäkin ymmärtää ettei ole sopivia vaimo ja äiti ja antaa uuden äidin hoitaa lasten ja miehen asiat. Paha jos ei ymmärrä, äidit sortuvat katkeruuteen. Henkinen tasapaino on tärkeä ja siihen uudet äitipuolet ovat sopivia. Antakaa uudelle naiselle mahdollisuus olla äiti ja uusi vaimo, entiset äidit kyllä lytää vielä oman tasoistansa seuraa.


      • kukaontasapainoinen
        Blaablaaaa kirjoitti:

        Kaheleita koko palsta täynnä.

        Kaheleita "lastensuojelun-" valehtelevia viranomaisia koko Suomi täynnä.


      • oikaisu
        tuuppituutti kirjoitti:

        Ei vaan fiksuja ihmisiä jotka pelastavat miehen ja lapset. Äitipuolet auttaa ja toivovat että miehen exäkin ymmärtää ettei ole sopivia vaimo ja äiti ja antaa uuden äidin hoitaa lasten ja miehen asiat. Paha jos ei ymmärrä, äidit sortuvat katkeruuteen. Henkinen tasapaino on tärkeä ja siihen uudet äitipuolet ovat sopivia. Antakaa uudelle naiselle mahdollisuus olla äiti ja uusi vaimo, entiset äidit kyllä lytää vielä oman tasoistansa seuraa.

        aivan aivan; miksi tehdä niin asiasta niin vaikeata;
        Raision kaupungin perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä, manipuloida-,vieraannuttaa-, vainota
        omat, yhteiset lapset omasta isästään,
        isovanhemmistaan ym. isänpuoleisesta suvustaan tarkoitushakuisessa, sairaassa "viranomais-"
        menettelyssä ? Sosiaalitoimi/ "lastensuojelu, lasten
        valvoja" ei ole vanhempien välisissä omia lapsiaan
        koskevissa vanhempien välisissä keskinäisissä- ja
        vapaaehtoisissa sopimusasioissa edes asianosainen-
        ja sopimusosapuoli. Lapsen omat vanhemmat- ja
        huoltajat päättävät yhdessä omien lastensa asiat; ei
        mikään äitipuoli ym. ulkopuolinen "viranomainen",
        joka ei ole lasten vanhempi- ja huoltaja, ei ole lapsille
        yhtään mitään. Et siis ole lapsen vanhempi, et ole
        lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään.
        Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja
        huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja
        vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin
        ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista
        päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla
        kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa,
        ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä
        lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin
        ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin
        kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


      • Zuperäiti
        Blaablaaaa kirjoitti:

        Kaheleita koko palsta täynnä.

        Puhu vain omasta puolestasi sanon minä!


      • hokkuspokkusmmmm
        Zuperäiti kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi sanon minä!

        Äitipuolelle ollaan vaan niin kateellisia kun hän osaa ja pärjää kaikesssa. Jokainen osaa kunhan vain haluaa, mutta äitipuolella on se etu ettei kakaroita tarvi nähdä joka viikkokaan, vaan silloin kun äitipuoli jaksaa. Kasvatus hoituu paremmin kun on levännyt ja kerännyt voimia yhteen päivään viikossa tai kuussa.
        Miehen lapset ovat usein kovia luita jotka tarvii vahvana naisen joka kasvattaa häiriköitä. Äidit kun ei onnistu niin apuun tulee isin uusi vaimo ja lasten äitipuoli ja hommat hoituu ja lapset kasvaa normaaleiksi.


      • etolemitään
        hokkuspokkusmmmm kirjoitti:

        Äitipuolelle ollaan vaan niin kateellisia kun hän osaa ja pärjää kaikesssa. Jokainen osaa kunhan vain haluaa, mutta äitipuolella on se etu ettei kakaroita tarvi nähdä joka viikkokaan, vaan silloin kun äitipuoli jaksaa. Kasvatus hoituu paremmin kun on levännyt ja kerännyt voimia yhteen päivään viikossa tai kuussa.
        Miehen lapset ovat usein kovia luita jotka tarvii vahvana naisen joka kasvattaa häiriköitä. Äidit kun ei onnistu niin apuun tulee isin uusi vaimo ja lasten äitipuoli ja hommat hoituu ja lapset kasvaa normaaleiksi.

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


    • lkjhgfdsad

      Hmm. Sinulla ei ole päätäntä valtaa lasten asioihin. Mutta puolisollasi on. Ja koska asut puolisosi kanssa, puolisosi keskustelee kanssasi ja ottaa huomioon myös sinut lasten asioita päättäessä, esim. tapaamisissa. Virallisissa asioissa puolisosi voi kysyä mielipidettäsi, mutta sinä et päätä lasten asioista, esim uskontokunnasta tai koulun valinaisista aineista.
      Kun lapset ovat tapaamisessa, on se sinunkin kotisi ja siellä eletään sinun ja puolisosi kodin säännöillä, syödään kuten haluatte ja niin edelleen. Mutta jos puolisosi on sopinut tapaamisen keskustelematta kanssasi, ei se ole lasten exän eikä kenenkään muun syy, kuin parisuhteen, jossa ei puhta. Mutta tämäkin oli vain esimerkki.
      Mutta sinä et päätä muuta, kuin kotisi sääntöjä puolisosi kanssa, muissa asioissa mielipiteesi kuullaan, ja päätökset tekee puoliso.
      Exät ei sanele kenenkään kodin sääntöjä, ei puolin, eikä toisin. Kunhan lapset saavat perustarpeet. Ja jo sovitut asiat täyttyvät, eli mielivaltaisesti et voi ruveta muokkaamaan sovittuja tapaamisia miten sattuu, ei lähikään saa niin tehdä.

      • prinsessaäitipuoli

        Exät ei sanele yhtään mitään meilläkään, Minä päätän meidän asioita, lasten asioista miehen vanhempien aioista kun he eivät osaa. Olen tarmokas äitipuoli ja rikkaus lapsille, exät ei kuulu meidän elämään, mies otti mut lastensa äitipuoleksi joten lapset ovat myös minun. Olen heille tärkeä ihminen ja uskon heidän vielä sanovan mua äidikseen koska tykkäävät minusta hirmusen paljon. Hankalia ovat mutta osaan kyllä kasvattaa hankalia lapsia, vähän rajoja ja jämäkkyyttä eikä anneta periksi, vaan tehdään kuintahdon niin heistäkin kasvaa hyviä ihmisiä aikanaan. On kiva komentaa ja huomata miehen lapset tekevät kuin tahdon, olen pomo ainesta ja tenavat tottuvat uuteen äitiinsä pian. Meillä lapset saavat mun ostamat vaatteet ja ruuan, vaikkei äiti koskaan meille rahaa annakkaan vaikka me maksamme elareita, niin on kiva kun voi olla päällikkö. Ohjeistan myös äitiä lasten asioissa, ja korjaan virheet joita hän on tehnyt, onneksi on korjattavissa. Meille hän ei tule koska eikuulu meidän perheeseen, me käymme joskus kylässä hänellä jotta näemme hänen siivouksensa ja millaista siellä on, että ei ole likaista. Kerran oli lattialla heikkaa, mutta käskin heti lakaseen sen ja teki hän sen kun monesti kehoitin. Olen perheemme pää joten kannattaa uskoa sanaani, tai tilaan siivooja tai siivoon sitten itse. Siitä miehen exä ei tykkäisi. Äitipuoli on arvokas ja näkee heti siivottoman kodin ja lasten suuret ongelmat ja osaa puuttua niihin. Uskon että lasten äiti on erityisen onnekas ja on onnellinen meistä, ja että lapset ovat saaneet näin hienon äitipuolen.


    • Raskaan.työn.edessä

      Ex-äiti on pelannut itsensä ulos eikä kuulu lasten elämään enää millään lailla. Lapset on oman etunsa vuoksi vieraannutettava surkeasta ex-äidistä, jotta uusi äiti pääsee oikaisemaan heitä kunnolla.

    • äitipuolihuolissaan

      Mitä tehdä jos miehen exä ja lapset ei kuuntele miehen uutta puolisoa? Eikö hänellä on laaja sananvalta perheen asioista kuitenkin. Hän on se uusi huoltaja ja vastuu henkilö joka huolehtii miehen lapsista tasapuolisesti exän kanssa, joskus jopa enempikin. On koulut asiat, vaate asiat, syömiset, sairastumiset ym kasvatukselliset asiat. Ne usein poikkeaa lasten äidin tavoista suuresti ja niiden muuttaminen on tosi hankalaa. Lasten asiat ovat kuitenkin tärkeitä yhteis elon kannalta ja äitipuolen pitää voida saada tahtonsa läpi omien tapojensa ja halujensa mukaan.
      Meillä ollut hankalaa juuri exän kanssa kun lapset ovat niin sitoutuneet äitiinsä ettei muuta tapojaan minun mieleisekseni. Minä en tykkää sotkuista enkä kiukuttelusta, ja olisi parempi kun lapset tekisivät tahtoni mukaan niin ei tulisi ongelmia heidän kanssaan, mutta ovat hankalia että aina tulee riitaa. Mies on lastensa puolella ja meille tulee siitä riitaa, mutta kun mies on poissa, niin vastuu on minun ja silloin minua on pakko kuunnella, ja riidaksi menee sekin. En haluisi kasvattaa toisten lapsia mutta pakkohan se on kun äitipuolena se on velvollisuus. On hienoa että lapsilla on useita aikusia tukena ja opastamassa. Jos äiti ei jaksa niin voi tukeutua minuun aina kun on ongelmia. Neuvon kääntymään koulupsykologin puoleenkin kun lapsilla on keksittymisvaikeuksia ja taitoa ottaa käskyjä vastaan. olen heille aarre,

      • etolemitään

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


      • äitipuoliontärkee
        etolemitään kirjoitti:

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.

        En ymmärrä valitustasi. Kyllä äitipuoli on miehen lapsille äiti silloin kun kersat ovat isän luona. On päivän selvää että äitipuolella vastuu on silloin kun kakrut mellastaa isänsä luona eikä isä välitä komentaa, silloin äitipuoli on se äidin korvike joka kasvattaa ja komentaa. Miksi pitäisi istua ja katsella vaan kun lapset tuhoaa kodin? Jos minä en saa komentaa enkä kasvattaa miehen lapsia, niin eihän mulla ole sitten mitään virkaa täällä oloon. Siksi mies on ottanut uuden äidin lapsille että ei tarvi yksin hoitaa lastensa ongelmia ja kasvattaa. On hienoa komentaa ja olla äiti toisten lapsille se on iso virka ja uhraus, ja silloin toivoo että mies ja ex vaimo ja lapset kunnioittaa äitipuolta ja antaa työ rauhan ja kannustaa häntä kasvatuksessa. Kyllä minä määrään ja teen sääntöjä ja velvoitan lapset auttamaan minua kotitöissä, oeln lapsille tärkeä aikuinen, uusi äiti ja kasvattaja ja opettava aikuinen. Piste, Myös katson että äiti tekee osansa ja asiat oikein ja ohjaan häntäkin lasten kasvatuksessa ja miten toimitaan.


      • etolemitään
        äitipuoliontärkee kirjoitti:

        En ymmärrä valitustasi. Kyllä äitipuoli on miehen lapsille äiti silloin kun kersat ovat isän luona. On päivän selvää että äitipuolella vastuu on silloin kun kakrut mellastaa isänsä luona eikä isä välitä komentaa, silloin äitipuoli on se äidin korvike joka kasvattaa ja komentaa. Miksi pitäisi istua ja katsella vaan kun lapset tuhoaa kodin? Jos minä en saa komentaa enkä kasvattaa miehen lapsia, niin eihän mulla ole sitten mitään virkaa täällä oloon. Siksi mies on ottanut uuden äidin lapsille että ei tarvi yksin hoitaa lastensa ongelmia ja kasvattaa. On hienoa komentaa ja olla äiti toisten lapsille se on iso virka ja uhraus, ja silloin toivoo että mies ja ex vaimo ja lapset kunnioittaa äitipuolta ja antaa työ rauhan ja kannustaa häntä kasvatuksessa. Kyllä minä määrään ja teen sääntöjä ja velvoitan lapset auttamaan minua kotitöissä, oeln lapsille tärkeä aikuinen, uusi äiti ja kasvattaja ja opettava aikuinen. Piste, Myös katson että äiti tekee osansa ja asiat oikein ja ohjaan häntäkin lasten kasvatuksessa ja miten toimitaan.

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.


      • oelnheilletärkeä
        etolemitään kirjoitti:

        Et ole lapsen vanhempi, et ole lapsen äiti- etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti. Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään- olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä. Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.

        En oikeasti mutta tilanteen näin ollessa että olen hänen isänsä uusi ihana vaimo niin olen epävirallisesti hänen lastensa äiti. Jos ei sulle sovi, ei voi mitään mutta minulle ja miehelle se sopii, eikä kersatkaan pahaksi paljoa pistä vaan kuuntelevat ja tottelevat minua äitinään.
        Kun ei anna vaihtoehtoja eikä kuuntele vastaväitteitä vaan toimii jämäkästi niin paljon saa aikaan.
        Kyllä minä olen tavallaan miehen lasten äiti koska komennan siinä kuin kuka tahansa penskoja. Jos en minä niin kuka sitten huolehtii ja kasvattaa ja komentaa. Olen omasta mielestä heille tärkeä ja pidän kiinni vastuustani ja se on kivaa. On kiva olla äiti kun ei ole omia lapsia vielä. Voi harjotella ja sanoa kaikille et kersat on mun omia, kuka sen voi tietää ettei ole. Exä on ainoo joka laittaa vastaan, mutta siitä nyt ei kukaan välitä, ainkansa huutelee, mutta kun ei piittaa niin eiköhän se lopu, ellei niin oma on vikansa.
        Mulla on oikeus kasvattaa ja vaatia, olen lasten äitipuoli ja se kuuluu mun hommaan. Tykkäävät tai ei, niin komennan. heidän parhaakseen. oskus varmaan kiittävät ja ovat innoissaan kun olen ollut heille äitinä. Mies kun on paljon poissa niin lasten kasvatus vastuu on mun, eksä pysykööt silllon poissa kun lapset ovat meillä, en salli häiriköintiä täällä. Minun ansiostani lapset ovat normalisoituneet ja osaavat asioita, muutoin eivät osaisi, ellen olenheilletärkeäopettanut, he tarviivat minua.


    • eioikeuksia

      Et ole mitään; et ole lapsen vanhempi; et ole lapsen äiti-
      etkä siten ole lapsille yhtään mitään. Lapsilla on ainoastaan
      kaksi (2) vanhempaa- ja huoltajaa; lapsen oma isä- ja äiti.
      Et siis ole huoltaja- ja vanhempi etkä päätä yhtään mitään-
      olet täysin ulkopuolinen lapsille lasten elämässä. Lasten
      asioista päättää miehesi, lasten isä ja lasten äiti yhdessä.
      Sinulla kun ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa mihinkään
      kantaa, ei minkäänlaista päätöksenteko-oikeutta heidän
      yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa, ei siis mitään oikeuksia
      heidän yhteisiä lapsiaan koskevassa asiassa. Olet täysin ulkopuolinen heidän lapsilleen, yhtä ulkopuolinen kuin
      kunnan sosiaalitoimi/"lastenvalvoja, lastensuojelu" ym. viranomaiset heidän yhteisiä lapsia koskevassa asiassa.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe