Hei! Olen siis rakentamassa varasto/katosta. Ja olen 13 vuotias poika. Kaadoin pari talvea sitten pienen lepikon pois ja isäni tasoitti kohdan kaivurilla. Minulla on lupa isältä rakentaa siihen, mutta miten minun pitää toimia rakennusluvan kanssa?
Varasto/katoksen rakentaminen
5
1435
Vastaukset
- vanhatimpuri
Periaatteessa toimenpideluvalla sen saa tehdä.. käyppä kuntasi rakennusvalvonnassa kertomassa suunnitelmasi.. uskon että saat heti aloittaa työt..
- NickNailer
Ei, Ei, Ei. Rakennusvalvontaan mennään vain pakon edessä.
Katso kuntasi rakennusjärjestyksestä mitä saa rakentaa ilman lupaa. Googlaa kunta rakennusjärjestys.
Kunnasta riippuen saat tehdä 10 - 20 m2 lämmittämättömän rakennusken ilman lupaprosessia. Maaseudulla koko voi olla suurempikin. Väliaikaisia jalasmökkejä on ollut tapana rakentaa eri kokoluokissa eikä niiden olemassaoloon juuri koskaan puututa. Minulla oli jalasmökkivarasto 30 vuotta. Tutulla kirvesmiehellä on yli 100 m2 edestä toimistotilaa toimistoparakeissa jalasten päällä, ollut kymmeniä vuosia.
Ensimmäinen oma kohtaamiseni rakennusvalvonnan kanssa oli kun olin 14 v. Olivat ilmakuvista bonganneet rakennuksemme. Oli pakko purkaa. Elämäni ensimmäinen purku-urakka suoritettiin sitten traktorilla. En tiedä kumpi oli haskempaa - rakentaminen vai purkaminen. - vanhatimpuri
suksi sinä nicci wittuun.
- provoprovo
Nämä provoaloitukset menevät koko ajan surkeammiksi, 13- vuotiaille kun ei taida olla omia rakennuslupia!
- Anonyymi
Meillä nuorempikin nikkari osasi tehdä itselleen leikkimökin sivuun pienen katetun tilan missä saattoi istua sisällä, siihen nuori laittoin peltikaton. ja se koirankopin tyyppinen siisti rakennelma jouduttiin purkamaan sen takia, että pikkukundi oli laittanut pellistä katteen. KItdse poika rakenteli. Virasto vaati purkaa kun tekevät pistokokeita alueilla.
Oli siinämeille ihmettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398