Varasto/katoksen rakentaminen

Nikkari13

Hei! Olen siis rakentamassa varasto/katosta. Ja olen 13 vuotias poika. Kaadoin pari talvea sitten pienen lepikon pois ja isäni tasoitti kohdan kaivurilla. Minulla on lupa isältä rakentaa siihen, mutta miten minun pitää toimia rakennusluvan kanssa?

5

1233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhatimpuri

      Periaatteessa toimenpideluvalla sen saa tehdä.. käyppä kuntasi rakennusvalvonnassa kertomassa suunnitelmasi.. uskon että saat heti aloittaa työt..

      • NickNailer

        Ei, Ei, Ei. Rakennusvalvontaan mennään vain pakon edessä.

        Katso kuntasi rakennusjärjestyksestä mitä saa rakentaa ilman lupaa. Googlaa kunta rakennusjärjestys.

        Kunnasta riippuen saat tehdä 10 - 20 m2 lämmittämättömän rakennusken ilman lupaprosessia. Maaseudulla koko voi olla suurempikin. Väliaikaisia jalasmökkejä on ollut tapana rakentaa eri kokoluokissa eikä niiden olemassaoloon juuri koskaan puututa. Minulla oli jalasmökkivarasto 30 vuotta. Tutulla kirvesmiehellä on yli 100 m2 edestä toimistotilaa toimistoparakeissa jalasten päällä, ollut kymmeniä vuosia.

        Ensimmäinen oma kohtaamiseni rakennusvalvonnan kanssa oli kun olin 14 v. Olivat ilmakuvista bonganneet rakennuksemme. Oli pakko purkaa. Elämäni ensimmäinen purku-urakka suoritettiin sitten traktorilla. En tiedä kumpi oli haskempaa - rakentaminen vai purkaminen.


      • vanhatimpuri

        suksi sinä nicci wittuun.


    • provoprovo

      Nämä provoaloitukset menevät koko ajan surkeammiksi, 13- vuotiaille kun ei taida olla omia rakennuslupia!

    • Anonyymi

      Meillä nuorempikin nikkari osasi tehdä itselleen leikkimökin sivuun pienen katetun tilan missä saattoi istua sisällä, siihen nuori laittoin peltikaton. ja se koirankopin tyyppinen siisti rakennelma jouduttiin purkamaan sen takia, että pikkukundi oli laittanut pellistä katteen. KItdse poika rakenteli. Virasto vaati purkaa kun tekevät pistokokeita alueilla.
      Oli siinämeille ihmettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe