Vuokrarästit ja puolison vastuu?

nyt_kävi_näin

Eli kävi nyt sitten näin että vuokralaiset ovatkin jotain lusmuja. Tai sitten he ovat vain täysin k*sessa, he kun eivät saa kelasta mitään tukia jostain syystä (niiden siis pitäisi tulla suoraan minulle). On kuulemma riitaisa huoltajuuskiista ja muuta sellasta. Ja voihan se ollakin totta, tai sitten syöttävät tosi pakusa pajun köyttä vain.
Vuokria on 3kk rästissä, ja olen ensimmäisen kuukauden pistänyt perintään. Vuokrasopimuksen purkupaperit on jo tulostettu, pitäisi vain saada aikaiseksi käydä oven takana antamassa ne.

Vuokrasopimuksessa on vain toisen nimi, ja olen alkanut selvittämään että asunnossa asuvalla aviopuolisolla on kuitenkin myös velvollisuus niitä maksaa, ja häneltäkin voi vuokria karhuta. Näin lukee laissakin:
"31.3.1995/481 Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta
11 § Puolisoiden vastuu asuinhuoneiston vuokrasopimuksesta
Aviopuolisot ja henkilöt, jotka elävät avioliitonomaisissa olosuhteissa, (puolisot) vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista, jos he asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen puolison vuokraamassa huoneistossa. Myös puoliso, joka ei ole huoneistoa vuokrannut, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen vuokrasopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä, niin kauan kuin hän asuu tässä huoneistossa. Tällaista asuinhuoneistoa koskevassa asiassa kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä."

Mutta, olen nyt siis laittanut heinäkuun vuokran Suomen perintätoimiston tehtäväksi, eivätkä he tietenkään ole saaneet mitään aikaiseksi, vaan he haluavat siirtää perinnän eteenpäin. Pistin viestiä että haluan että vuokraa karhutaan molemmilta puolisoilta, niin heiltä tuli vastaus:
"Emme voi lisätä velallisen puolisoa perintätoimeksiannolle, koska perintätoimistona saamme periä vain sopimukseen perustuvia riidattomia saatavia. Tässä tapauksessa mikäli lisäisimme myös puolison perintätapaukselle riitautumisen riski olisi varsin suuri."

Pitäisikö minun nyt itse tehdä tuo perintätoimeksianto, ja laittaa molempien nimet siihen? Ja onnistuukohan se tuon heinäkuun vuokran osalta kun se on jo perintätoimiston "omaisuutta"? Tällä vuokrasopimuksen allekirjoittajalla taitaa olla enemmänkin maksuja ulosotossa, joten häneltä ei tod.näk. saa koskaan mitään. Puolisolla sitä vastoin on pihassa 2 toimivaa autoa, ja voi ehkä olla että hänellä onkin maksukykyä.

Ja joo, olisi pitänyt tarkistaa nämä asiat ennen vuokrasopimuksen tekemistä, mutta nyt kävin kuitenkin näin. Kantapään kautta jne >.<

21

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdg5467

      Et tule saamaan puolisolta mitään, nehän sanoo että puoliso on vaan ollut käymässä tuolla, luultavasti ottavat näin menetelleen myös kaikki mahdolliset tuet kun on "yksinhuoltaja". Toki jos he riitautuu keskenään niin sitten vuokrasopparissa oleva saattaa ehkä tulla sun tueks todistelemaan puolison oikeaa asumista.

      Aika hankala tilanne, tuskin tulet rahojasi saamaan seuraavaan 15v kun perheen lapset on huollettavia...uo:n suojaosuus on korkeampi jne.

    • nyt_kävi_näin

      Ainakin postit on siirretty tulemaan tuohon osoitteeseen, olen sen huomannut kun olen varoituksia laatikkoon kiikuttanut (terveisin Ulla Taalasmaa). Kai maistraatista saa tiedon että onko siellä kirjoilla vai ei. Tämä vuokralainen on myös tekstiviestissä vastannut myöntävästi kun olen kysynyt asuuko puoliso myös siellä.

      Voiko noita velkoja siis karhuta ihan iäisyyden? Ne ei vanhene koskaan jos vain jaksaa itse vahtia ettei velat pääse vanhenemaan? Entä kaikenmaailman velkasaneeraukset sun muut p*skat joilla päästetään näitä pikkurikollisia kuin koirat veräjästä?

      Itse olen niin pitkävihainen että voin hyvinkin odottaa tuon 15 vuotta, pääasia että ne rahat tulee mulle, prkl! Ja extra hyvää fiilistä tietysti tuo jos joutuvat korkoja sun muuta myös maksamaan tuolta ajalta, vaikkei ne minulle tulisikaan. Niin ärsyttää tällaiset ihmiset.


      terv. Ap

      • rjrrht

        Ja tälläiset ihmiset sitten vittuilee muille. Olipas ylläri sekin.


      • fghfghg

        Juu kuten tuossa jo itse sanoit, 15-20v niin homma menee vanhaksi. EIhän tuollaisilla eläjillä tuo 15v ole aika eikä mikään...lapset pitää huolen että heiltä ei voida ottaa juuri mitään ulosotonkauttakaan.


      • fujkuuf

        Työhön pääsykin on mennyt vanhaksi jo aika päivää sitten.


    • voivoieitaas1

      Voit periä saataviasi sen 20 vuotta(jos asunto ei ole firman nimissä), ja maksat itse perintä- oikeudenkäynti ja ulosottomaksut.
      Mutta rahoja tuskin koskaan tulet saamaan. Yleinsä näiltä ei voi suojaosuusien takia ulosmitata yhtään mitään. Mutta sinä joudut silti maksamaan kulut ulosottomiehelle.

      Näin se vain menee. Heitä ulos ja unohda, etsi uusi vuokralainen.

      Liiketoiminnassa on aina varauduttava luottotappioihin, ne kannattaa jo budjetoida. No taas opit jotain, opiskelu ei ole ilmaista.

      • Mitä höpiset ulosottomiehelle maksamisesta. Itse hain henkilön x ulosottoon, ei minun pitänyt siitä maksaa kuin pieni tilitysmaksu siinä yhteydessä kun maksuja sain tililleni velalliselta ulosmitattuna suorituksina


    • öhöhöhöhöhö

      Ilmaisia kouluja, ilmaisia muuttoja, häiriköille bentsoja.

    • 123456765

      Onko aloitus provo, voiko tuollaisia vuokranantajia olla, ne luottotiedot kuin voi tarkistaa parissa minuutissa vaikka heti, niin tietää mitä taustalla on.

      Oli keksitty juttu, tai ei, näitä tapahtuu. Kovaa oppia käytännön kautta, miten tärkeä on tarkistaa luottotiedot. Se on nykyään ehdoton edellytys, myös myöhemmin, jos vuokranmaksu alkaa takkuilla, silloin heti toimet käyntiin tyypistä eroon pääsemiseksi. Asuntojen vuokraus ei sovi liian lepsuille ihmisille, pitää olla tarvittaessa nopea ja tiukka toimissaan.

      Luottotiedot pitää tarkistaa myös siltä, joka asuntoon muuttaa kaveriksi myöhemmin, monesti se on ihan tarkoituksella pahin pummi, joka tulee toisen perässä.
      Auton omistaja selviää helposti rekisterikilven perusteella, usein nekin on rahoituslaitoksen.

      Nyt ja tulevaisuudessa on vaikea elää maksamatta velkojaan, aiemmin se vielä onnistui, nyt työhön ohjataan pakolla, silloin ulosotto pääsee rahoihin kiinni. Kannattaa harkita vuokraako yksinhuoltajille, matuille ja mustalaisille, ne pystyy välttelemään työntekoa, valkoiselle suomalaiselle se on lähes mahdotonta 20 vuotta, tai sitten ihminen alentuu kerjäläisen tasolle, kova hinta sekin on.

      Perintäkulut ja muut peritään velalliselta korkojen kanssa. Jos tuomio on saatu oikeudesta, ulosotto on ilmaista velkojalle, kulut peritään suoraan velalliselta.

      • näinsetäällämeen

        "Perintäkulut ja muut peritään velalliselta korkojen kanssa. Jos tuomio on saatu oikeudesta, ulosotto on ilmaista velkojalle, kulut peritään suoraan velalliselta"

        Jos perintä päättyy varattomuusesteeseen kuten vuokraveloissa lähes aina.

        Ulosotto ei ole velkojallakaan ilmaista, velkojan maksu tavallisessa ulosotossa on 10,00 euroa
        ja suppeassa ulosotossa 5,00 euroa.

        Nämä ja aikaisemmat kulut, kuten oikeuden maksut jäävät velkojan maksettavaski, mikäli ulosotto päättyy lopulta vanhetumiseen ja näin vuokravelkojen kanssa yleinsä käy.

        Toki jos sattuu niin hyvä tuuri että ulosotto onnistuu, velkojan ei tarvitse maksaa mitään


      • TarkistaLuottotiedot
        näinsetäällämeen kirjoitti:

        "Perintäkulut ja muut peritään velalliselta korkojen kanssa. Jos tuomio on saatu oikeudesta, ulosotto on ilmaista velkojalle, kulut peritään suoraan velalliselta"

        Jos perintä päättyy varattomuusesteeseen kuten vuokraveloissa lähes aina.

        Ulosotto ei ole velkojallakaan ilmaista, velkojan maksu tavallisessa ulosotossa on 10,00 euroa
        ja suppeassa ulosotossa 5,00 euroa.

        Nämä ja aikaisemmat kulut, kuten oikeuden maksut jäävät velkojan maksettavaski, mikäli ulosotto päättyy lopulta vanhetumiseen ja näin vuokravelkojen kanssa yleinsä käy.

        Toki jos sattuu niin hyvä tuuri että ulosotto onnistuu, velkojan ei tarvitse maksaa mitään

        Ainakin omassa tapauksessa, missä taanoin perin saatavia, ulosottovirastosta kirjallisesti kerrottiin, että ulosotto on minulle maksutonta. Velallinen maksaa sitten kaikki koroilla kuorrutettuna ja mistään muualta ei rahalleen saa niin hyvää korkoa, kuin ulosotossa olevalta velalliselta. Siksi on hyväkin, että perintä kestää vuosia ja ainakin itse sain lopulta rahani.

        Perintä ei pääty siihen, että velallinen todetaan varattomaksi, vaan perintä uudistetaan aina uudestaan, silloin vellallisen luottotiedoista näkyy, että tämä on todettu maksukyvyttömäksi ja varattomaksi, sellaisen on aika turha hakea vuokra-asuntoa, tai lainaa pankista.

        On tärkeää, että velkojaan perivät laittavat kaikki ulosottoon. Itse selvittäisin vielä missä velallinen asuu, jos asunnon jostakin on saanut ja raportoisin asunnon omistajalle, että henkilöllä on vuokrarästejä edellisestä asunnosta. Perinnän takia voi tilata entisestä vuokralaisesta luottotietoraportin, siitä käy osoite ilmi, vaikka se olisi salattu.

        Työkkäriin kannattaa myös kirjelmöidä velkojaan pakoilevasta, että henkilö välttelee työntekoa, ettei joudu maksamaan velkojaan, osaavat sitten ottaa tämän erityisseurantaan ja tarjota aktiivisesti työtä.

        Se että velalliset maksavat velkansa, perustuu siihen, että elämä käy muuten tuskallisen vaikeaksi ulosotonalaisen leima papereissa, siksi jokaisen velkojan velvollisuus on tehdä kaikkensa sen eteen. Normaali ihminen kyllä katsoo järkevämmäksi maksaa, sitten on nämä rikolliset ammattihuijarit, joilla on luottotietomerkintöjä kymmeniä, he voivat pilata tyhmyyttään elämänsä maksamattomilla veloilla, mutta ei heidän kanssa kukaan järkevä ihminen, tai yritys tee minkäänlaisia vuokrasopimuksia.


      • VippiSeppo
        TarkistaLuottotiedot kirjoitti:

        Ainakin omassa tapauksessa, missä taanoin perin saatavia, ulosottovirastosta kirjallisesti kerrottiin, että ulosotto on minulle maksutonta. Velallinen maksaa sitten kaikki koroilla kuorrutettuna ja mistään muualta ei rahalleen saa niin hyvää korkoa, kuin ulosotossa olevalta velalliselta. Siksi on hyväkin, että perintä kestää vuosia ja ainakin itse sain lopulta rahani.

        Perintä ei pääty siihen, että velallinen todetaan varattomaksi, vaan perintä uudistetaan aina uudestaan, silloin vellallisen luottotiedoista näkyy, että tämä on todettu maksukyvyttömäksi ja varattomaksi, sellaisen on aika turha hakea vuokra-asuntoa, tai lainaa pankista.

        On tärkeää, että velkojaan perivät laittavat kaikki ulosottoon. Itse selvittäisin vielä missä velallinen asuu, jos asunnon jostakin on saanut ja raportoisin asunnon omistajalle, että henkilöllä on vuokrarästejä edellisestä asunnosta. Perinnän takia voi tilata entisestä vuokralaisesta luottotietoraportin, siitä käy osoite ilmi, vaikka se olisi salattu.

        Työkkäriin kannattaa myös kirjelmöidä velkojaan pakoilevasta, että henkilö välttelee työntekoa, ettei joudu maksamaan velkojaan, osaavat sitten ottaa tämän erityisseurantaan ja tarjota aktiivisesti työtä.

        Se että velalliset maksavat velkansa, perustuu siihen, että elämä käy muuten tuskallisen vaikeaksi ulosotonalaisen leima papereissa, siksi jokaisen velkojan velvollisuus on tehdä kaikkensa sen eteen. Normaali ihminen kyllä katsoo järkevämmäksi maksaa, sitten on nämä rikolliset ammattihuijarit, joilla on luottotietomerkintöjä kymmeniä, he voivat pilata tyhmyyttään elämänsä maksamattomilla veloilla, mutta ei heidän kanssa kukaan järkevä ihminen, tai yritys tee minkäänlaisia vuokrasopimuksia.

        Semmoset fantasiat sitten tällä kertaa, salli mun nauraa jälleen!
        Vai että nykyiselle vuokraajalle raporttia ja työkkäriin kirjelmiä joilla sitten kohde jopa työllistyy.
        Melko vilkas mielikuvitus on siunaantunut mutta perusajatuksena on hyvä muistaa että kannattaa pitää huoli vaan omista asioistaan ettei joudu vilkuilemaan kulkiessa olan yli ja pelkäämään että sattuu jotain ikävää. Joku voi vaikka naarmuttaa auton yöllä tai tehdä nuotion väärään paikkaan. Voi jopa sattua juhaa leukaan jos oikein pahasti käy. Toki mielikuvituksen tuottamat sadut täällä on vielä ihan turvallista ajanvietettä.


      • VippiSeppo

        Sun pöpötykset täällä ainoita provoja on. Ei vuokrasopparia voi purkaa sen perusteella jos sinne myöhemmin muuttavalla puolisolla tai kumppanilla on luottotiedot menny joten äläs jauha skeidaa!
        Voi siellä muuten olla ns. kylässä vaikka pitempäänkin ilman että on kirjoilla. Kirjat voi olla vaikka restantessa etkä mahda sille mitään. Myös auton tiedot on helppo laittaa salaisiksi, trafin sivuilla onnistuu ilmaiseksi parissa minuutissa. Hyvä että on kaikenlaisia palveluja tarjolla joiden avulla voi suojautua kaikenmaailman sairailta kyyliltä joilla ei oo omaa elämää.


      • TarkistaLuottotiedot
        VippiSeppo kirjoitti:

        Sun pöpötykset täällä ainoita provoja on. Ei vuokrasopparia voi purkaa sen perusteella jos sinne myöhemmin muuttavalla puolisolla tai kumppanilla on luottotiedot menny joten äläs jauha skeidaa!
        Voi siellä muuten olla ns. kylässä vaikka pitempäänkin ilman että on kirjoilla. Kirjat voi olla vaikka restantessa etkä mahda sille mitään. Myös auton tiedot on helppo laittaa salaisiksi, trafin sivuilla onnistuu ilmaiseksi parissa minuutissa. Hyvä että on kaikenlaisia palveluja tarjolla joiden avulla voi suojautua kaikenmaailman sairailta kyyliltä joilla ei oo omaa elämää.

        Rehellisyys ja tosiasioiden tajuaminen eivät kuulu ulosotossa olevian luonteenpiirteisiin, taas suolsit sellaisen kasan sontaa, yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.

        Nyt näköjään velkalurkeilla alkoin puntit tutisemaan, kannattaisi maksaa velat, niin ei tarvitse jatkuvasti pelätä.

        Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin.

        Vuokranantaja arvostaa sitä, jos joku varoittaa asunnossa majailevasta rikollisesta velkojaan pakoilevasta, sellaiset kun tuovat aina ongelmia kaikille, jotka heidän kanssa ovat tekemisissä.
        Vuokralaisesta pääsee monella tapaa eroon, kunhan vuokranantaja vain saa tiedon ajoissa, niin ei käy kuten tämän ketjun aloittajalle.

        Työkkärissä ovat myös kiitollisia, kun saavat tietää työhaluttomasta, pudottavat sellaisen nopeasti karenssille. Kelaan kannattaa myös tehdä ilmiantoja näistä loisista, puuttuvat hanakasti muiden etuisuuksien maksuun ja vaativat selvityksiä.

        Autojen naarmuttamisista fantasioiva Nimim. VippiSeppo on hyvä esimerkki siitä, että näillä luottotietonsa sössineillä on rikollisen luonne, joka vie pohjalle ja sen tien päässä on vankila, kun eivät edes sakkojaan pysty maksamaan. Tuollaiset lapselliset uhkailut ei ketään pelota, niistä saa vain lisää intoa erilaisiiin vastatoimiin.

        Näistä keskusteluketjuista ja velallisten avautumisista on monelle vuokranantajalle se hyöty, että oppivat tajuamaan millaisia vastuuttomia rikollisia heidän asunnoissaan kenties majailee ja niihin pyrkii, aina kun asuntoa laittaa vuokralle. Joten painotan vielä kerran, tarkistakaa ne luottotiedot aina!


      • fhdh4
        TarkistaLuottotiedot kirjoitti:

        Rehellisyys ja tosiasioiden tajuaminen eivät kuulu ulosotossa olevian luonteenpiirteisiin, taas suolsit sellaisen kasan sontaa, yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.

        Nyt näköjään velkalurkeilla alkoin puntit tutisemaan, kannattaisi maksaa velat, niin ei tarvitse jatkuvasti pelätä.

        Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin.

        Vuokranantaja arvostaa sitä, jos joku varoittaa asunnossa majailevasta rikollisesta velkojaan pakoilevasta, sellaiset kun tuovat aina ongelmia kaikille, jotka heidän kanssa ovat tekemisissä.
        Vuokralaisesta pääsee monella tapaa eroon, kunhan vuokranantaja vain saa tiedon ajoissa, niin ei käy kuten tämän ketjun aloittajalle.

        Työkkärissä ovat myös kiitollisia, kun saavat tietää työhaluttomasta, pudottavat sellaisen nopeasti karenssille. Kelaan kannattaa myös tehdä ilmiantoja näistä loisista, puuttuvat hanakasti muiden etuisuuksien maksuun ja vaativat selvityksiä.

        Autojen naarmuttamisista fantasioiva Nimim. VippiSeppo on hyvä esimerkki siitä, että näillä luottotietonsa sössineillä on rikollisen luonne, joka vie pohjalle ja sen tien päässä on vankila, kun eivät edes sakkojaan pysty maksamaan. Tuollaiset lapselliset uhkailut ei ketään pelota, niistä saa vain lisää intoa erilaisiiin vastatoimiin.

        Näistä keskusteluketjuista ja velallisten avautumisista on monelle vuokranantajalle se hyöty, että oppivat tajuamaan millaisia vastuuttomia rikollisia heidän asunnoissaan kenties majailee ja niihin pyrkii, aina kun asuntoa laittaa vuokralle. Joten painotan vielä kerran, tarkistakaa ne luottotiedot aina!

        Tarkastat jonkun luottotiedot ja huutelet siitä sitten pitkin kyliä...eli rikollinen olet sinäkin.


      • selvitäpääsi
        fhdh4 kirjoitti:

        Tarkastat jonkun luottotiedot ja huutelet siitä sitten pitkin kyliä...eli rikollinen olet sinäkin.

        Olet taas niin sekaisin, ettet saanut edes yhtään ainutta järkevää lausetta aikaiseksi.


      • tiimalasisentään
        TarkistaLuottotiedot kirjoitti:

        Rehellisyys ja tosiasioiden tajuaminen eivät kuulu ulosotossa olevian luonteenpiirteisiin, taas suolsit sellaisen kasan sontaa, yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.

        Nyt näköjään velkalurkeilla alkoin puntit tutisemaan, kannattaisi maksaa velat, niin ei tarvitse jatkuvasti pelätä.

        Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin.

        Vuokranantaja arvostaa sitä, jos joku varoittaa asunnossa majailevasta rikollisesta velkojaan pakoilevasta, sellaiset kun tuovat aina ongelmia kaikille, jotka heidän kanssa ovat tekemisissä.
        Vuokralaisesta pääsee monella tapaa eroon, kunhan vuokranantaja vain saa tiedon ajoissa, niin ei käy kuten tämän ketjun aloittajalle.

        Työkkärissä ovat myös kiitollisia, kun saavat tietää työhaluttomasta, pudottavat sellaisen nopeasti karenssille. Kelaan kannattaa myös tehdä ilmiantoja näistä loisista, puuttuvat hanakasti muiden etuisuuksien maksuun ja vaativat selvityksiä.

        Autojen naarmuttamisista fantasioiva Nimim. VippiSeppo on hyvä esimerkki siitä, että näillä luottotietonsa sössineillä on rikollisen luonne, joka vie pohjalle ja sen tien päässä on vankila, kun eivät edes sakkojaan pysty maksamaan. Tuollaiset lapselliset uhkailut ei ketään pelota, niistä saa vain lisää intoa erilaisiiin vastatoimiin.

        Näistä keskusteluketjuista ja velallisten avautumisista on monelle vuokranantajalle se hyöty, että oppivat tajuamaan millaisia vastuuttomia rikollisia heidän asunnoissaan kenties majailee ja niihin pyrkii, aina kun asuntoa laittaa vuokralle. Joten painotan vielä kerran, tarkistakaa ne luottotiedot aina!

        "Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin."

        Kun osoite on ilmoitettu salaiseksi kaikkialle, maistraattiin, postiin, ja trafille.

        Luottotietoraporttiin ei päivity osoite. Esim minulla siinä on edelleen 7 vuotta vanha osoite. Sen jälkeen olen muuttanut kaksi kertaa. Ja sitten tietysti jos haluaa osoitteen todella salaiseksi voi hakea turvakiellon se on ihan helppo. Siihen toki vaaditaan perusteet, mutta ne voi valehdella jos sen todella haluaa.

        "Ainakin omassa tapauksessa, missä taanoin perin saatavia, ulosottovirastosta kirjallisesti kerrottiin, että ulosotto on minulle maksutonta. Velallinen maksaa sitten kaikki koroilla kuorrutettuna ja mistään muualta ei rahalleen saa niin hyvää korkoa, kuin ulosotossa olevalta velalliselta. Siksi on hyväkin, että perintä kestää vuosia ja ainakin itse sain lopulta rahani."

        Kyllä. Silloin ulosotto maksutonta, kun ulosotto onnistuu perinnässä.
        Mutta jos ei onnistu. kuten hyvin ei vuokraveloissa.
        Oikeudenkäyntikulut ja joka kerta kun velkoja uudistaa saatavan, ulosoton toimenpide maksut jäävät velkojan maksettavaksi.

        Jos velkoja ei uudista hakemusta, velka vanhenee 5 vuodessa. Jos uudistaa, lopullisesti ne vanhentuvat 20 vuodessa oikeuden päätöksestä (jos velkoja on luonnullinen henkilö, mikäli kyseessä on juridinen henkilö vanhetumisaika on 15 vuotta). Tätä vanhetumista ei voi katkaista.


        "Perintä ei pääty siihen, että velallinen todetaan varattomaksi, vaan perintä uudistetaan aina uudestaan, silloin vellallisen luottotiedoista näkyy, että tämä on todettu maksukyvyttömäksi ja varattomaksi, sellaisen on aika turha hakea vuokra-asuntoa, tai lainaa pankista. "

        Lainan hakua ja saamista luottotietomerkintä ei kokonaan estä, mutta ei ilman reallivakuuksia tai maksukykyisiä takaajia, se ei onnistu.
        Vuokra-asunnon voi saa lähes kaikilta kunnallista vuokrayhtiöiltä ( ei kyllä jos kyseiselle yhtiölle velkaa) erityisjärjestyin, ja vaatii myös suuremmat vakuusmaksut, ym järjestelyt. Mutta ei helppoa, luottohäiriöisenä asuntoa vuokrata.


      • VippiSeppo
        TarkistaLuottotiedot kirjoitti:

        Rehellisyys ja tosiasioiden tajuaminen eivät kuulu ulosotossa olevian luonteenpiirteisiin, taas suolsit sellaisen kasan sontaa, yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.

        Nyt näköjään velkalurkeilla alkoin puntit tutisemaan, kannattaisi maksaa velat, niin ei tarvitse jatkuvasti pelätä.

        Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin.

        Vuokranantaja arvostaa sitä, jos joku varoittaa asunnossa majailevasta rikollisesta velkojaan pakoilevasta, sellaiset kun tuovat aina ongelmia kaikille, jotka heidän kanssa ovat tekemisissä.
        Vuokralaisesta pääsee monella tapaa eroon, kunhan vuokranantaja vain saa tiedon ajoissa, niin ei käy kuten tämän ketjun aloittajalle.

        Työkkärissä ovat myös kiitollisia, kun saavat tietää työhaluttomasta, pudottavat sellaisen nopeasti karenssille. Kelaan kannattaa myös tehdä ilmiantoja näistä loisista, puuttuvat hanakasti muiden etuisuuksien maksuun ja vaativat selvityksiä.

        Autojen naarmuttamisista fantasioiva Nimim. VippiSeppo on hyvä esimerkki siitä, että näillä luottotietonsa sössineillä on rikollisen luonne, joka vie pohjalle ja sen tien päässä on vankila, kun eivät edes sakkojaan pysty maksamaan. Tuollaiset lapselliset uhkailut ei ketään pelota, niistä saa vain lisää intoa erilaisiiin vastatoimiin.

        Näistä keskusteluketjuista ja velallisten avautumisista on monelle vuokranantajalle se hyöty, että oppivat tajuamaan millaisia vastuuttomia rikollisia heidän asunnoissaan kenties majailee ja niihin pyrkii, aina kun asuntoa laittaa vuokralle. Joten painotan vielä kerran, tarkistakaa ne luottotiedot aina!

        No kylläpä puntit nyt tutisee kun sinä siellä kopperossasi uhoat noin hurjana! Hahaha, on varmaan kivaa kun vääristelee faktat mieleisikseen niin taidat itsekin uskoa houreisiisi. Tuolla alla joku selvästi fiksu kaveri oikoo sulle asioita ellet kerran mua usko.
        Tuo vasta paksua jöötiä on että vuokranantajat ja TE-keskus kiitollisena ottavat kaikkien kylähullujen höpötykset tutkittavaksi ja kohde on sen jälkeen erikoistarkkailussa. Huvittavaa kuinka pihalla joku eli sinä voit olla. Auton saa muuten myös jonkun muun nimiin ja kukaan ei ala tarkastelemaan vuokralaisen myöhemmin tulleen kumppanin luottotietoja puhumattakaan että niiden takia voisi häätää jos vuokralainen on maksanut vaan vuokransa eikä ole aiheuttanut vahinkoa jne....
        Mutta jatka sä vaan tosiaan näitten hupaisien satujen kertomista, kyllähän näistä aina naurut saa vaikka taustalta kumpuaa älytön kiukku kaikkia uo:ssa olevia maksuhäiriöitä omaavia kohtaan.
        Koita kestää ja käsittää ettet ole itse parempi ja että me olemme selviytyjiä ja opittu laittamaan luu kurkkuun kaltaisillesi happamille papan tuhnuille.


      • sdfghjklölkjhg
        tiimalasisentään kirjoitti:

        "Auton tietoja ei voi laittaa salaiseksi, omistajan kotiosoitteen voi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun luottotietoraportissa osoitteesi näkyy kumminkin."

        Kun osoite on ilmoitettu salaiseksi kaikkialle, maistraattiin, postiin, ja trafille.

        Luottotietoraporttiin ei päivity osoite. Esim minulla siinä on edelleen 7 vuotta vanha osoite. Sen jälkeen olen muuttanut kaksi kertaa. Ja sitten tietysti jos haluaa osoitteen todella salaiseksi voi hakea turvakiellon se on ihan helppo. Siihen toki vaaditaan perusteet, mutta ne voi valehdella jos sen todella haluaa.

        "Ainakin omassa tapauksessa, missä taanoin perin saatavia, ulosottovirastosta kirjallisesti kerrottiin, että ulosotto on minulle maksutonta. Velallinen maksaa sitten kaikki koroilla kuorrutettuna ja mistään muualta ei rahalleen saa niin hyvää korkoa, kuin ulosotossa olevalta velalliselta. Siksi on hyväkin, että perintä kestää vuosia ja ainakin itse sain lopulta rahani."

        Kyllä. Silloin ulosotto maksutonta, kun ulosotto onnistuu perinnässä.
        Mutta jos ei onnistu. kuten hyvin ei vuokraveloissa.
        Oikeudenkäyntikulut ja joka kerta kun velkoja uudistaa saatavan, ulosoton toimenpide maksut jäävät velkojan maksettavaksi.

        Jos velkoja ei uudista hakemusta, velka vanhenee 5 vuodessa. Jos uudistaa, lopullisesti ne vanhentuvat 20 vuodessa oikeuden päätöksestä (jos velkoja on luonnullinen henkilö, mikäli kyseessä on juridinen henkilö vanhetumisaika on 15 vuotta). Tätä vanhetumista ei voi katkaista.


        "Perintä ei pääty siihen, että velallinen todetaan varattomaksi, vaan perintä uudistetaan aina uudestaan, silloin vellallisen luottotiedoista näkyy, että tämä on todettu maksukyvyttömäksi ja varattomaksi, sellaisen on aika turha hakea vuokra-asuntoa, tai lainaa pankista. "

        Lainan hakua ja saamista luottotietomerkintä ei kokonaan estä, mutta ei ilman reallivakuuksia tai maksukykyisiä takaajia, se ei onnistu.
        Vuokra-asunnon voi saa lähes kaikilta kunnallista vuokrayhtiöiltä ( ei kyllä jos kyseiselle yhtiölle velkaa) erityisjärjestyin, ja vaatii myös suuremmat vakuusmaksut, ym järjestelyt. Mutta ei helppoa, luottohäiriöisenä asuntoa vuokrata.

        Tähän lauseeseen kiteytyy kaikki oleellinen luottotietonsa kusseista "siihen toki vaaditaan perustelut mutta ne voi valehdella" Kiitos tuosta aforismista!

        Olen tiennyt tuon ennenkin, mutta hyvä, että se paljastuu nyt muillekin, että kaltaisesi yrittävät kaikesta selvitä valehtelemalla, kun on jouduttu kuseen, niin valehdellaan lisää, ollaan vieläpä itselle epärehellisiä ja paetaan mielikuvitusmaailmaan, kuin pienet lapset. Silloinkin vielä syytellään muita, kun päädytään kadulle omaa tyhmyyttään, kaikki omaisuus yhdessä muovikassissa.

        Näille palstan ulosotossa oleville on nautinnollista antaa tarkoituksella pieniä näpäytyksiä, raivostuessaan he eivät pysty peittelemään todellista henkistä olemustaan, valehteluun taipuvaista, rikollista ja heikkoa luonnetta.

        Ulosottovempulat yrittävät syöttää mielikuvaa, että hyvin menee ja muiden kustannuksella on kiva elää. Todellisuus on toinen, nämä palstan vempulatkin harkitsevat itsemurhaa iltaisin etsiessään yömajaa, tai sopivaa roskalaatikkoa. Koko yhteiskunnan perintä- ja viranomaisten väkivaltakoneisto jauhaa loiseläjää.

        Tämä todellinen tilanne tuottaa suunnatonta nautintoa meille korkean moraalin omaaville, asiansa hoitaville ja rehellisille suomalaisille. Luottotiedot ovat kuin sielun peili, sieltä löytyy merkit epärehellisyydestä.


      • IluPosterestante
        sdfghjklölkjhg kirjoitti:

        Tähän lauseeseen kiteytyy kaikki oleellinen luottotietonsa kusseista "siihen toki vaaditaan perustelut mutta ne voi valehdella" Kiitos tuosta aforismista!

        Olen tiennyt tuon ennenkin, mutta hyvä, että se paljastuu nyt muillekin, että kaltaisesi yrittävät kaikesta selvitä valehtelemalla, kun on jouduttu kuseen, niin valehdellaan lisää, ollaan vieläpä itselle epärehellisiä ja paetaan mielikuvitusmaailmaan, kuin pienet lapset. Silloinkin vielä syytellään muita, kun päädytään kadulle omaa tyhmyyttään, kaikki omaisuus yhdessä muovikassissa.

        Näille palstan ulosotossa oleville on nautinnollista antaa tarkoituksella pieniä näpäytyksiä, raivostuessaan he eivät pysty peittelemään todellista henkistä olemustaan, valehteluun taipuvaista, rikollista ja heikkoa luonnetta.

        Ulosottovempulat yrittävät syöttää mielikuvaa, että hyvin menee ja muiden kustannuksella on kiva elää. Todellisuus on toinen, nämä palstan vempulatkin harkitsevat itsemurhaa iltaisin etsiessään yömajaa, tai sopivaa roskalaatikkoa. Koko yhteiskunnan perintä- ja viranomaisten väkivaltakoneisto jauhaa loiseläjää.

        Tämä todellinen tilanne tuottaa suunnatonta nautintoa meille korkean moraalin omaaville, asiansa hoitaville ja rehellisille suomalaisille. Luottotiedot ovat kuin sielun peili, sieltä löytyy merkit epärehellisyydestä.

        Eipä oo toviin tullut käytyä täällä avohoidokin terapiapalstalla, mutta eipä oo mitään menettänyt taikka kärryiltä tippunut. Samaa vihaista (tyhjää) puhinaa avohoidokilta edelleen, mikä toki ei pahemmin yllätä.
        Lopun lause, (jossa siinäkin valehtelee itselleen että kuvittelemansa illuusio velallisen kurjuudesta on muka totta), tuottaa hänelle "suunnatonta nautintoa". Siinäpä se kaiken ydin mitä ennen ei ole suostunut myöntämään, lipsahti (taas) kaikkien myöhemminkin mukaan tulleiden palstan lukijoiden ihmeteltäväksi.

        Se on nääs semmonen juttu että jos saa ilonsa ja nautintonsa fantasioimalla että velalliset hautoo itsaria ja rimpuilee elämän ja kuoleman rajamailla jatkuvasti, niin se semmoinen reagoiminen on merkki MIELISAIRAUDESTA. Sinäkö muka korkean moraaliin omaava, asiasi hoitava rehellinen suomalainen? Totta on vain se, että olet suomalainen, ei muualla maailmassa tuollaisia heinäkenkä juntteja löydykään, joiden ainoa elämäntehtävä on kytätä toisten asioita, arvostella toisten tekemisiä jne.... Lisänä tietysti se, että itse ollaan täysiä lampaita, joiden elämä pyörii paskaduunin, laskujen maksamisen tuoman näennäisen ilon ja (jos joku on erehtynyt huolimaan), ruman ja häijyn akan tossun alla. Kaikki tää sitten aiheuttaa sen pahan olon mikä pitää noin 7 päivänä viikossa käydä oksentamassa täällä palstalla luullen että joku vielä ottaisi avohoidokin huuhaa-jutut todesta. Sitten kun joku kertoo miten asiat oikeesti ovat (mikä ei avohoidokkia miellytä, kun se kateus iskee pienimmästäkin syystä) tullaan taas vaahtoamaan omaa erinomaisuutta (mikä on illuusio) ja velallisten kurjuutta (mikä on illuusio myös) ja ollaan taas hetki kuin orkun saaneena (jotta minä poikahan näytin taas niille kelmeille kaapin paikan kun rohkeana hiirulaisena netissä uskalsin sanoa miltä mieltä olen niistä!!!!)

        Juu-u, et sinä raukkis näpäytä mitään tai ketään tyhjällä puhinallasi, jotka vaan toistuu ja toistuu ja samalla olematon elämäsikin lipuu ohitse ilman että sait siitä mitään muuta irti kuin hetkittäiset adrenaalikuohut harvoissa aivosoluissasi kun kuvittelet olevasi joku muu kuin olet oikeasti eli= kade, tunnevammainen, tyhmä kuin saapas (vasemman jalan), muille pahaa toivova omassa elämässäs epäonnistunut avohoitoon vahingossa jäänyt luuseri.

        Loppujen lopuks se on niin että me velalliset elätetään sua etkä suinkaan sä meitä kuten aina jaksat antaa ymmärtää. Ilman meitä tuollainen kummajainen varmaan hakkaisi vammaisia ja vanhuksia ja potkisi eläimiä kun raukkishan ei vaan pysty muuhun. Älä rinnasta ittees enää moraalin omaaviin, kunnon rehellisiin kansalaisiin, se on loukkaus heitä kohtaan.

        Eihän tää totuuksien laukominen pöljän kohdalla mihinkään muuhun johda kuin seuraavaan kiukun ja raivon sävyttämään aivovammaiseen tekstiin, mutta ihan kivahan tota raasua on aina vähän kiusata ja pilata sen nautinnot, jotka se saa näinkin oudolla tavalla.

        Nyt sitä voisikin lähteä hakemaan viikonlopuksi juomia ja purtavaa, mökkikausi kaverin luona jatkuu vaikka vene jo hilattiinkin järveltä pois. Pitkä ja kiva viikonloppu on edessä päin, luulen että meidän avohoidokille se on pitkä kuin nälkävuosi vaikka se alkaisikin hänenlaisellaan lampaalla vasta perjantai-iltana päättyen sunnuntaina aamulla ajatukseen että kakkaduuni jo painaa päälle. Tässä välissä hänen arvokas vapaa-aikansa kuluu tietysti rattoisasti lähinnä suomi24-ulosotto-keskusteluissa joissa voi ottaa kovan häjyn roolin päälle kaiken livessä suoritetun pyllistelyn ja matelemisen riemukkaana vastapainona! 8---D
        Otan osaa, mutten pitkään sillä kohta otamme lonkeroa ja olutta ja naureskellaan oravanpyörän uupumattomalle uuvatille, avohoidokillemme, niin että saunan lauteet natisee!

        Mukavaa viikonloppua kaikille lukijoille, velallisille ja myös rehellisille moraalin omaaville suomalaisille työmiehille ja naisille. He eivät täällä kiukuttele vaan elävät onnellisina omaa elämäänsä kuten mekin.


    • fukk

      Kaikenlaisille tuhnupäille pitää laittaa kampoihin, en minä rupea tekemään ainakaan niinkun muut sanoo tai saa vetää mekon ylleen ja olla perseeseeen vedettävä !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe