Hei
Olen yrityksen ja erehdyksen kautta värkännyt makron, joka suojaa/purkaa suojauksen koskien kaikkia avoinna olevia taulukoita sekä toisen makron, joka tekee saman avoinna oleville kaavioille.
En kuitenkaan saa niitä toimimaan yhdessä siten, että samalla makrolla suojattaisiin/purettaisiin suojaus molemmista ilman, ettei tulisi jotain virheilmoitusta,
Olisiko joku (Kunde?) ystävällinen, ja kertoisi minulle, miten saan nuo yhdistettyä niin, että ne toimisivat loppukäyttäjäystävällisesti ilman virheilmoituksia. Kiitos.
Suojausmakrot
Sub suojaa()
Dim sh As Excel.Worksheet
For Each sh In ActiveWorkbook.Sheets
sh.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
ActiveSheet.EnableSelection = xlUnlockedCells
Next
Set sh = Nothing
End Sub
Sub SuojaaC()
Dim ch As Chart
For Each ch In ActiveWorkbook.Charts
ch.Protect
Next
Set ch = Nothing
End Sub
Purkumakrot
Sub pura()
Dim sh As Excel.Worksheet
For Each sh In ActiveWorkbook.Sheets
sh.Unprotect
Next
Set sh = Nothing
End Sub
Sub purac()
Dim ch As Chart
For Each ch In ActiveWorkbook.Charts
ch.Unprotect
Next
Set ch = Nothing
End Sub
Suojausmakro taulukoille ja kaavioille
Makromarko
2
223
Vastaukset
Sub Suojaa()
Dim i As Long
For i = 1 To Sheets.Count
Sheets(i).Protect
Next
End Sub
Sub PoistaSuojaus()
Dim i As Long
For i = 1 To Sheets.Count
Sheets(i).Unprotect
Next
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- Makromarko
Kiitos, Kundeen voi aina luottaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797