Kylpyhuoneen salaisuus

äiskätti

Olen hyvin huolestunut, koska poikani on alkanut suhtautua koulun käyntiin välinpitämättömästi aloitettuaan lukion. Hän on ensimmäisen jakson aikana myöhästynyt usealta aamutunnilta ja ollut poissa monelta iltapäivätunnilta. Hänellä oli myös aika hammastarkastukseen koulupäivän aikana, mutta sieltä soitettiin, ettei hän tullut sinne. Selitykset ovat olleet melkein vakioita, bussi oli myöhässä tai kirjastossa piti jonottaa tai unohti että oli vielä tunti koulua. Olen ajatellut, ettei vain olisi joku pimun suttura, jonka perässä hän juoksee! Ihan kuin yhden pikkutakin kauluksessa olisi ollut puuteria, kun sitä harjalla puhdistin, ja takki tuoksuikin erikoiselta. Hän kävi kristillisessä peruskoulussa, eikä koskaan ollut mitään tällaisia ongelmia, vaikka sielläkin oli oppilaita, joiden käytös koulun ulkopuolella oli kaikkea muuta kuin kristillistä. Olisi sittenkin pitänyt laittaa hänet kristilliseen lukioon, vaikka sinne onkin pitkä matka. Nyt hänen luokallaan on niitä sellaisia misuja, joiden sisäpukeutuminen ei riittäisi uimarannallekaan! Pojat ja tytöt saisivat olla eri kouluissa kuten ennenvanhaan. En pidä myöskään hänen kiroilevista jätkämäisistä kavereistaan. Heistä kun ei ikinä tiedä, vaikka jo huumeita käyttäisivät! Kerran, kun tulin vähän aikaisemmin töistä kotiin ja avasin oven, eteisen lattialla oli jonkun pojan huppari, t-paita ja reppu, ja kylpyhuoneesta kuului kiroilua. Menin heti paukuttamaan ovea ja kiljuin: "Avatkaa ovi! Mitä siellä tapahtuu!?" Poikani huusi sieltä, että odota vähän, kuului kuiskauksia ja vessa vedettiin, ja kun hän avasi sitten oven, molemmat olivat ilman paitaa. Kysyin: "Mitä ihmettä te teette?" Poikani selitti, että heillä oli ollut liikuntatunnilla suunnistusta ja nyt he pesivät naamansa ja puhdistivat kenkänsä. Vaadin molempia näyttämään taskunsa, ettei siellä ollut mitään pillereitä, ja tarkistin käsivarret, etteivät olleet pistäneet itseensä mitään tai liimanneet jotakin laastareita. Sitten käskin poikani välittömästi valmistautumaan iltaa varten, jolloin hänen piti esittää ensimmäinen oma sävellyksensä pianolla seurakunnan lastentapahtumassa. Tiesin, että hän valehteli minulle, koska tarkistin, että heillä ei ollut lukujärjestykseen merkitty liikuntaa sinä päivänä. Muka lukujärjestystä oli muutettu kesken päivän! Tämän jälkeen hän on nyt useasti myöhästynyt päivällispöydästä, koska on muka ollut kaverinsa luona tekemässä koulutehtäviä. Minun olisi pitänyt vaatia sitä hupparipoikaa näyttämään myös reppunsa sisältö. He saattoivat ennen oven avaamista vetää vessasta alas jotakin, jota eivät ehtineet käyttää. Olemme erittäin huolissamme pojastamme, että hän on sortunut huumeisiin. Niin huonotapainen kaverikin oli, että kun menin suihkuun, huomasin, että kylpyhuoneen seinässä oli räkää! Onneksi kukaan ystävämme ei ehtinyt nähdä. Nyt kaverit eivät ole enää tulleet meille, koska olen kuulemma hirviömutsi, joka tekee ruumiintarkastuksia! Kuvittelimme, että kun poikamme on jo kuudentoista vanha, hän ymmärtäisi, mitä on elämänrikkaus ja mitä turhuus, mitä ovat hengen hedelmät ja mitä itsekkään luontomme himot. Toivomme, että hän ymmärtäisi, miten rikasta hänen elämänsä on, kun hän saa tuoda esiin omaa lahjakkuuttaan musiikissa ja kuvataiteessa, tuottaa siten iloa muille ja saa siitä tunnustusta. Se on paljon rikkaampaa kuin niiden kavereiden elämä, joilla on mielessä vain juomingit, remuaminen ja maineen tavoittelu irtosuhteilla. Aion selvittää tämän asian, missä poikani käy, kun lintsaa koulusta. Hän on myös alkanut syödä kananmunia jopa neljä kappaletta kerralla. Olen katsonut hänen pankkitilinsä, mutta hän ei ole käyttänyt normaalia enempää rahaa. Jotakin luvatonta kylpyhuoneessa tehtiin tai aiottiin tehdä. Kun puhuin tästä kaikesta mieheni kanssa, hän epäili nuuskan käyttämistä, koska poika välttelee hammaslääkäriin menoa. Meidän perheessämme ei ole koskaan ollut mitään salaisuuksia, enkä hyväksy sellaisia nytkään. Mieheni sai ennen poikamme pysymään kurissa, mutta nykyään hän on työnsä takia paljon poissa ja kaikki ajautuu sillä aikaa kaaokseen ja olen yksin sen kaaoksen keskellä.

1

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iskätti

      Hienosti keksitty stoori, suosittelen kirjailijan uraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe