kun bassoo tuuppaa...voiko ajatella että noi kestää vähemmän kuin ne joissa värähdystä ei juuri tapahdu???
elementit hyppii joissakin kajareissa miksi?
1
152
Vastaukset
- PassoaTuuppaa
Jos bassorefleksikaiuttimeen tuupataan bassotaajuksia, jotka ovat kaiutinkotelon resonanssitaajuuden alapuolella, heiluu kartio holtittomasti ja voi jopa hajota. Tämä johtuu siitä, että kotelossa oleva ilma ei toimi noilla taajuuksilla minkäänlaisena joustimena ja ilma vatkautuu refleksiputkessa täysin vapaasti, sama tilenne kuin elementti olisi vapaasti ilmassa. Tämän saa estettyä sopivalla ylipäästösuotimella.
Oikeissa subbareissa ilmiötä ei esiinny, koska niissä signaalia muokataan korostamalla matalia taajuuksia (synkassa kotelovirityksen kanssa) ja samalla liian matalat taajuudet leikataan pois kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2212138
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2161351Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181168- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859