Anysee 30e c plus ei toimi 18.04

eihän.osannut

Eli päivitin 16.04:stä 18.04:ään ja siinä kävi niin, ettei tuo digiviritin toimi, kummallista, että se näyttää lsusb :
~$ lsusb
Bus 002 Device 004: ID 192f:0916 Avago Technologies, Pte.
Bus 002 Device 003: ID 413c:2107 Dell Computer Corp.
Bus 002 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 002: ID 8087:0024 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0003 Linux Foundation 3.0 root hub
Bus 003 Device 002: ID 1c73:861f AMT Anysee E30 USB 2.0 DVB-T Receiver
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Se ilmottaa, että DVB-T, vaikka tämä on DVB-C, eihän se löydä T kanavia kun kortti on kaapeliin.
Saako tuon jotenkin korjattua, ihan selvät käskyt olisi hyvä, kun on tosi vaikea ymmärtämään.
On siis pelkkä C kortti.

19

1577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erikoislaitteet

      Erikoislaitteiden takia ei aina päivitys ole järkevin vaihtoehto :( Kun 16.04 olisi ollut vielä kauan tuettu LTS Ubuntu-versio.
      Aiheesta on käyty keskustelua jo vuonna 2015 Suomen Ubuntu-foorumilla. Esim.:
      https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=48566.0

    • ei.ollut.hyvä

      Olen samaa mieltä, ettei olisi pitänyt päivittää, mutta aina päivittäessä kun siitä muistutti niin tuli tehtyä virhe.

      • Erikoislaitteet

        Eikös tuon turhan versiopäivitysilmoituksen saa pois kiusaamasta, jos ei ole kannattavaa päivittää jonkin erikoislaitteen vuoksi.
        Mutta onhan tuo USB-tv-tikku jo aika ikääntynyt ...


    • tuommoista

      Sitä näpräilin ja alkoi pelata, ainut että HD videota ei näytä, ääni vain kuuluu niissä, eli koneen resurssit varmaan on liian pienet.

      • Saattaa olla, että jokin koodekki puuttuu. Tutki Ubuntufoorumeja ja asenna kokeeksi vaikka VLC, ellei sinulla jo ole.


      • minttua

        Minulla on ollut jo monta vuotta Anyseen E30 usb digiviritin. Kylläkin antenniverkkoon. Ei siinä ainakaan ole valmiutta hd kanaville. Jos ne nyt muutaman vuoden sisällä kaikki kanavat muuttuvat dvb-t2 kanaviksi niin sitten joutuu ostamaan uuden pulikan.


      • minttua kirjoitti:

        Minulla on ollut jo monta vuotta Anyseen E30 usb digiviritin. Kylläkin antenniverkkoon. Ei siinä ainakaan ole valmiutta hd kanaville. Jos ne nyt muutaman vuoden sisällä kaikki kanavat muuttuvat dvb-t2 kanaviksi niin sitten joutuu ostamaan uuden pulikan.

        Itselläni oli aikoinaan Hauppaugen sisäinen DVB-C ajalta miekka ja kivi. Sekin jo osasi Full-HD -toiston digilähetteestä, vaikka hajosi vanhuuttaan. (Ja mahdollisesti HD-signaalin antamasta suuremmasta kuormasta.)

        Onhan se mahdollista, ettei Anysee ole yhtä etevä.


      • Anus_ee
        minttua kirjoitti:

        Minulla on ollut jo monta vuotta Anyseen E30 usb digiviritin. Kylläkin antenniverkkoon. Ei siinä ainakaan ole valmiutta hd kanaville. Jos ne nyt muutaman vuoden sisällä kaikki kanavat muuttuvat dvb-t2 kanaviksi niin sitten joutuu ostamaan uuden pulikan.

        Anysee e30 combo plus versiossa pyörii tälläkin hetkellä hd kanavat.
        Siinä toimii varmasti antenni ja ilmeisest dvbt2 ainakin tuossa softassa on se mahdollisuus ja varmasti hd kanavat.


    • Aloittaja_

      PC on
      Suoritin: Intel Pentium CPU G2020 @ 2.90GHz x 2
      Grafiikka: Intel Ivybridge Desktop
      64-bit
      Ubuntu 16.04 näytti hyvin HD kanavat.
      Epäilyttää, että tässä 18.04 ei resurssit riitä.

    • Itselläni ollut Anysee e30 C vuosia ja HD kuva näkyy jo Atom ion koneessa kunhan näytönohjaimen rautapurku kunnossa. Kaikki digivirittimet näyttävät hd-kuvaa kunhan ajurit kunnossa. Itselläni oli pitkään Lubuntu 14 mediakoneessa. Intel koneessa piti hieman tapella näytönohjaimen ajurin kanssa, mutta ne ongelmat korjattu jo aikoja sitten. Tuosta virittimestä on useampia malleja.
      Helpoin ratkaisu on palata Ubuntu 16 tai sitten Ubuntu 18 ladata modprobella anyseen tarvitsemat moduulit muistiin ja toivoa, että toimisi. Itsellä pyösii VDR taustalla. Mikä on ollut hyvin vakaa. Katselu yleensä Kodilla.

      • Anysee-kodi

        Mitä olet asentanut kodiin että anysee toimii ja nauhoituskin toimii luotettavasti?
        Voisiko vinkata niin ei tartte sekaisin asennella mitä sattuu tuolta pakettivarastoista.


      • Tässä koneessa kodi on ppa:team-xbmc/ppa lähteestä. Ubuntu 16.
        lisäät sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/ppa
        Samasta pakettilähteestä on kodi-pvr-vdr-vnsi
        VDR on Ubuntun pakettivarastosta. yavdr toinen vaihtoehto.
        VDR:n asentamiseen löytyy ohjeita ja se on hieman hankala.

        Ensiksi kannattaa asentaa VDR. Valita joku levy tallennuksille.
        Itse suosin xfs-tiedostojärjestelmää. Sitten pitää virittää kanavat.
        Jos on kauko-ohjain se kannattaa asentaa myös. Monille löytyy
        valmiit näppäimistöt.
        VDR:ään voi asentaa paljon lisäosia. vdr-plugin-xineliboutput on
        hyvä katseluun ja sillä voi leikata myös mainokset pois. Käyttö
        kätevintä kauko-ohjaimella. Kun VDR toimii voi asentaa
        vdr-plugin-vnsiserver - tuo jakaa tv-lähetyksen Kodille

        Kodille pitää sitten asentaa kodi-pvr-vdr-vnsi. Se ei tule automaattisesti
        käyttöön vaan pitää käydä pistämässä päälle asetuksista ja tietty myös TV.

        vdr-plugin-xineliboutput käyttää xine-lib kirjastoja ja jos kuva ei näy joku riippuvuus uupuu.

        Kannattaa varata päivä ihmettelyyn ja kirjata asennus ylös jos Linux kokemusta vähän.
        Se mikä menee osaavalta hetkessä voi kestää aloittelijalla ja se ei ole systeemin vika.
        Ohjelmia voi kyllä sitten ajastaa selaimella vaikka mistä jos antaa pääsyn kotiverkkoon.


      • Anysee-kodi
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Tässä koneessa kodi on ppa:team-xbmc/ppa lähteestä. Ubuntu 16.
        lisäät sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/ppa
        Samasta pakettilähteestä on kodi-pvr-vdr-vnsi
        VDR on Ubuntun pakettivarastosta. yavdr toinen vaihtoehto.
        VDR:n asentamiseen löytyy ohjeita ja se on hieman hankala.

        Ensiksi kannattaa asentaa VDR. Valita joku levy tallennuksille.
        Itse suosin xfs-tiedostojärjestelmää. Sitten pitää virittää kanavat.
        Jos on kauko-ohjain se kannattaa asentaa myös. Monille löytyy
        valmiit näppäimistöt.
        VDR:ään voi asentaa paljon lisäosia. vdr-plugin-xineliboutput on
        hyvä katseluun ja sillä voi leikata myös mainokset pois. Käyttö
        kätevintä kauko-ohjaimella. Kun VDR toimii voi asentaa
        vdr-plugin-vnsiserver - tuo jakaa tv-lähetyksen Kodille

        Kodille pitää sitten asentaa kodi-pvr-vdr-vnsi. Se ei tule automaattisesti
        käyttöön vaan pitää käydä pistämässä päälle asetuksista ja tietty myös TV.

        vdr-plugin-xineliboutput käyttää xine-lib kirjastoja ja jos kuva ei näy joku riippuvuus uupuu.

        Kannattaa varata päivä ihmettelyyn ja kirjata asennus ylös jos Linux kokemusta vähän.
        Se mikä menee osaavalta hetkessä voi kestää aloittelijalla ja se ei ole systeemin vika.
        Ohjelmia voi kyllä sitten ajastaa selaimella vaikka mistä jos antaa pääsyn kotiverkkoon.

        Kokeilen jos raspberry pi kodissa toimisi, jos ei niin sitten muilla käyttiksillä.


    • Aloittaja_

      Helpointa oli palata 16.04 ja kun /home oli erillisellä osiolla, se kävi nopeasti.
      Ja HD kanavat näkyvät kuten pitääkin, nämä vanhemmat koneet ovat tämmösiä.
      Kokeilin tuota Kodia ja onhan se hieno ohjelma, mutta ei helppo ehkä tyhmemmälle.
      Itse käytän vlc:tä, joka on helppo.

    • degene

      Täytyy tässä mietteitä puhella, että kyllä on nuo Ubuntunkin perusohjelmat karsiintuneet, kun muistelee esimerkiksi, miten totemkin aikoinaan skulasi. Nyt on kynitty kun kana. Ja avidemux ei ole koko varastossa, ppa:sta pitää koittaa onkia ja toivoa parasta. Samoin karsittu on gedit ym. ym.

      • avidemux sisältää muistaakseni jotain (tietoturva?) ongelmia ja poistettu myös Gentoon stable haarasta. Jos työpöytä tehdään niin, että mummotkin osaa käyttää ei valikoita voi olla loputtomasti. Jos ohjelmassa on 50 lisäosaa niin itse en jaksa opetella niistä kuin tärkeimmät. On monta ohjelmaa jossa en ole ikinä edes kokeillut mitä tuo mahtaa tehdä.... jo yllä mainittu vdr sisältää niin paljon lisäosia, että niitä ei kannata kaikkia kokeilla. pari kolme riittää pitkälle.


      • degene

      • väärä_tapa
        Mikko_Tku kirjoitti:

        avidemux sisältää muistaakseni jotain (tietoturva?) ongelmia ja poistettu myös Gentoon stable haarasta. Jos työpöytä tehdään niin, että mummotkin osaa käyttää ei valikoita voi olla loputtomasti. Jos ohjelmassa on 50 lisäosaa niin itse en jaksa opetella niistä kuin tärkeimmät. On monta ohjelmaa jossa en ole ikinä edes kokeillut mitä tuo mahtaa tehdä.... jo yllä mainittu vdr sisältää niin paljon lisäosia, että niitä ei kannata kaikkia kokeilla. pari kolme riittää pitkälle.

        Mutta jonkin ohjelman "potkiminen" pois pakettivarastosta on väärä tapa, oikeampi tapa olisi yrittää saada tietoturvapaikka kyseiseen ohjelmaan!
        Minusta nyt Canonical koittaa liikaa sanella Microsoftin tapaan että mitä ohjelmia saa käyttää ja mitä ei, se on väärin! Canonical tulee tuolla menettämään käyttäjiä muihin leireihin, se on takuuvarma juttu.


      • Tietoturva lienee kunnossa. Syy voi olla jossain muussa. Jotkut haluavat eroon vanhoista qt4 kirjastoista joita ei enää ylläpidetä ja qt5 kirjastoja käyttävä versio ei ole vielä vakaa. Esim Gentoosta katosi suosikkini Amarok qt4 kirjastojen mukana.

        Canonical ei sanale mitään. Maailmalla paljon erilaisia repoja Ubuntulle ja on hyvin vähän ohjelmia joista Ubuntulle ei löydy pakettia. Gentoo tai Arch Linux toki laajempia kun niissä portage & layman (Gentoo) tai Aur (Arch) joilla asentelee helposti kehitysversioitakin, jotka vastaavat git clone komennolla ladattuja lähdekoodipaketteja. Esim Avidemux git clone https://github.com/mean00/avidemux2.git lataa avidemuxin lähdekoodin. Kääntäminen haastava tehtävä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe