Eli onko teillä käynyt niin että lapsenne on lopettanut soseiden syömisen ja halunnut pelkkää rintaa??
minulla 7kk vauva joka syö (tai pitäsi syödä)aamupuuro hedelmäsose,päivällä välipala hedelmä/marjasose, sitten lounaaksi liha-kasvis tai pelkkä kasvis sose,sitten välipala hedelmä/kasvis sose ja iltapala puuro hedelmä/marja sose,ja sitten tietysti aina maitoa kun haluaa..
mutta nytte poika ei syö kiinteitä ehkä maksimissaan 2lusikallista,mutta muuten itkee tissin perään...nyt on jo jatkunut viikon,rintani justiin alkoi pikkuhiljaa lopettaa miadon tuotantoa,nytten on taas täydessä vauhissa...
eli poika syö samalla tavalla rintaa kuin 5kk,ja rintani tuottaa maitoa taas jälleen kerran niin paljon että sitä voisi muille jakaa...
Eihän tässä muuten mitään,mutta eikös nyt tässä vaiheessa maito ei ole enään niin ravitsevaa kuin ennen 6kk ikätaipaleella..
Entiiä oliko vähän sekavasti kirjoitettu,toivottavasti saitte selvää ja pystytte auttamaan,tai kertomaan omia kokemuksia...
apua...please!
lopetti soseiden syömisen
9
2503
Vastaukset
- pepa
Meillä kans poika seitenkuisena teki lakon syöntiin ja minä helisemässä. No, meillä puhkes hammas ja sitte taas syötiin kunnes alko toinen tulla ja sitten kun seki puhkes niin nyt sitä vasta syödäänki!
Oletko antanut kuivatettua tai kovahkoa ruis leipää johon viot sipaista margariinia ja antaa käteen? Että tekee nannaa ikenille ja siinä ohessa lautanenki tyhjenee. - 3:n äiti
Samat kokemukset kuin ekalla vastaajalla. Siihen lisäisin vielä "varoituksen", että kun se hammas tulee ikenestä läpi ja ruoka taas maistuu, menee sitä muutaman päivän ajan ihan uskomattomia määriä.
- mammaa
meillä puhkesi kaksi alahammasta jo 5kuisena eikä silloin mitään välittänyt,ja kolmas hammas puhkesi alas myös,mutta siitä on jo viikko...
Entiiä johtuuko sitten tästä...voisiko muuten johtua kurkku kivusta?
itselläni on ollut pienimuotoista kurkkukipua,ja kutinaa,voisiko pojalla olla sama kurkku vaiva ja sentakia haluaa vain maitoa...
no eilen illalla meni lämmitetty päärynäsose ihan hyvin,tänään taas ei maistunut aamulla ruoka(mutta tissillä se oli eilen koko yön,joten tuskinpa sillä nälkä on)
mietin vaan voiko tästä soseiden lakkoilusta koitua mitään harmia?tuntuu että poika on vähän laihtunut,mutta neuvolaankaan ei päästä vielä 3vkon,siellä kun on niin kiireistä...
kyllä se muuten on hyvin voivan näköinen,kiiukkunen on kun nälkä olisi kokoajan...
korvissakaan ei ole mitään,ja kuumetta ei ole.
Jospa mies päätti vaan ruveta uudstaan vauvaksi.. - mem
mammaa kirjoitti:
meillä puhkesi kaksi alahammasta jo 5kuisena eikä silloin mitään välittänyt,ja kolmas hammas puhkesi alas myös,mutta siitä on jo viikko...
Entiiä johtuuko sitten tästä...voisiko muuten johtua kurkku kivusta?
itselläni on ollut pienimuotoista kurkkukipua,ja kutinaa,voisiko pojalla olla sama kurkku vaiva ja sentakia haluaa vain maitoa...
no eilen illalla meni lämmitetty päärynäsose ihan hyvin,tänään taas ei maistunut aamulla ruoka(mutta tissillä se oli eilen koko yön,joten tuskinpa sillä nälkä on)
mietin vaan voiko tästä soseiden lakkoilusta koitua mitään harmia?tuntuu että poika on vähän laihtunut,mutta neuvolaankaan ei päästä vielä 3vkon,siellä kun on niin kiireistä...
kyllä se muuten on hyvin voivan näköinen,kiiukkunen on kun nälkä olisi kokoajan...
korvissakaan ei ole mitään,ja kuumetta ei ole.
Jospa mies päätti vaan ruveta uudstaan vauvaksi..Yleensä lasi kyllä syö sen minkä tarvii. Jos kerran vaikuttaa virkeeltä ja tyytyväiseltä muuten ei siitä mitään haittaa oo. Meillä kans tyttö 8 kk tekee bälillä vastaavanlaisia syömälakkoja, jois vaan maitoo, mut sit alkaa taas jotain viikon päästä syömään. Joskus ovat näyttäneet hampaat vaivaavan joskus en oo syytä keksiny. Meillä tyttö syömälakon aikana sit kyllä syö just näkkäriä ja hedelmiä, joita saa ite pitää kädessä. Voithan antaa velliä, jos huolestuttaa, on vähä täyttävämpää. Tai keitä ite vaikka kiisseliä välillä, jos sitä kyllästyttää soseet.
- mammaa
mem kirjoitti:
Yleensä lasi kyllä syö sen minkä tarvii. Jos kerran vaikuttaa virkeeltä ja tyytyväiseltä muuten ei siitä mitään haittaa oo. Meillä kans tyttö 8 kk tekee bälillä vastaavanlaisia syömälakkoja, jois vaan maitoo, mut sit alkaa taas jotain viikon päästä syömään. Joskus ovat näyttäneet hampaat vaivaavan joskus en oo syytä keksiny. Meillä tyttö syömälakon aikana sit kyllä syö just näkkäriä ja hedelmiä, joita saa ite pitää kädessä. Voithan antaa velliä, jos huolestuttaa, on vähä täyttävämpää. Tai keitä ite vaikka kiisseliä välillä, jos sitä kyllästyttää soseet.
voi olla että jätkää kyllästyttää soseet...
pitäis varmaan keitellä jotain pöperöitä...mutta kun olen niin uusavuton että en osaa kiisseliä keittää *nolo*
muusia se vaan oksentaa...hapankorppua ja näkkäriä se vaan hakkaa palasiksi,hedelmät se söis mutta kun jos pala lähtee irti ja on vähän liian iso se yökkää ja oksentaa... - mem
mammaa kirjoitti:
voi olla että jätkää kyllästyttää soseet...
pitäis varmaan keitellä jotain pöperöitä...mutta kun olen niin uusavuton että en osaa kiisseliä keittää *nolo*
muusia se vaan oksentaa...hapankorppua ja näkkäriä se vaan hakkaa palasiksi,hedelmät se söis mutta kun jos pala lähtee irti ja on vähän liian iso se yökkää ja oksentaa...Söiskö se sitte hedelmiä raastettuna? Tai pilko sopivan kokosix palasix hedelmiä ja anna popsia sormin. Kyllä sä ihan varmasti osaat kiisseliä keittää..Ostat nyt ekax perunajauhoja tai sit maizena maissitärkkelystä (mun mielestä tulee parempi kiisseli maizenasta). Sit laitat kattilaan 2 dl kylmää vettä ja 2 rkl maizenaa tai perunajauhoja, sit sekottelet sitä samalla ku se kiehuu, kestää noin pari minsaa, et se paksuuntuu. Sit lisäät sinne vaikka jonku hedelmäsose purkin ja mahdollisesti ripauksen sokeria. Tai jos haluat, voit käyttää oikeita marjojaki. Tai esimerkix luumukiisseli on meillä suurta herkkua. Eka keität 10-15 minsaa kuivattuja luumuja ja muusaan ne. sit teen kiisselin ja lisään luumut ja sokeria. Kerrohan kuinka alkaa sujua!
- mammaa
mem kirjoitti:
Söiskö se sitte hedelmiä raastettuna? Tai pilko sopivan kokosix palasix hedelmiä ja anna popsia sormin. Kyllä sä ihan varmasti osaat kiisseliä keittää..Ostat nyt ekax perunajauhoja tai sit maizena maissitärkkelystä (mun mielestä tulee parempi kiisseli maizenasta). Sit laitat kattilaan 2 dl kylmää vettä ja 2 rkl maizenaa tai perunajauhoja, sit sekottelet sitä samalla ku se kiehuu, kestää noin pari minsaa, et se paksuuntuu. Sit lisäät sinne vaikka jonku hedelmäsose purkin ja mahdollisesti ripauksen sokeria. Tai jos haluat, voit käyttää oikeita marjojaki. Tai esimerkix luumukiisseli on meillä suurta herkkua. Eka keität 10-15 minsaa kuivattuja luumuja ja muusaan ne. sit teen kiisselin ja lisään luumut ja sokeria. Kerrohan kuinka alkaa sujua!
no kiisseliä en ole vielä tehnyt...on se kummaa kun kaikkea muuta osaan tehdä,mutta ns.helpot asiat ei ikinä onnistu...
kuiteskin,tein pojalla sosetta,hirvenlihasta,potuista ja porkkanoista.
tuntui että se oli vähän parempaa,erilaista kun oli..
mutta huomasin että pojalle on tulossa ylös hampaita(tätä kun en huomannut kuin vasta sitten kun jätkä sai sormesta kiinni ja puraisi)
Ja tuosta syömättömyydestä entiedä olisiko sitten siitä kyse että poika on oppinut puistamaan päätä että "ei" niin tämä on hirvittävän hauskaa kun lusikka tulee suuta kohti niin puistaa että ei,mutta sitten kun on joku lelu käessä tai hapankorppu,ruisleipä tai vastaava niin sitten suu aukeaa aina ruualle...
voiko olla mahollista että poikani kus**taa minua täysillä?
Vai onko sillä vaan hirveä vimma päästä ite syömään,oon toki yrittänyt antaa ite syödä mutta soseita se nyt ei saa edes suuhun asti ja muut ruuat jotka pysyy kädessä,kun herra puraisee niitä melkeen tukehtuu aina palaan,vaikka kuinka pieni pala on.Poika kyölää tai oksentaa...
Pitääkö mun nyt syöttää tätä herraa niin että sillä on aina joku asia kädessä,tai niin että hänen huomio on kiinnittynyt johonkin aivan muuhun...
On niin kummaa kun meillä oli ennen niin helppoa tää syöminen ja nyt siitä on melkeen tullu rasite,stressin aihe jos ei muuta... - mem
mammaa kirjoitti:
no kiisseliä en ole vielä tehnyt...on se kummaa kun kaikkea muuta osaan tehdä,mutta ns.helpot asiat ei ikinä onnistu...
kuiteskin,tein pojalla sosetta,hirvenlihasta,potuista ja porkkanoista.
tuntui että se oli vähän parempaa,erilaista kun oli..
mutta huomasin että pojalle on tulossa ylös hampaita(tätä kun en huomannut kuin vasta sitten kun jätkä sai sormesta kiinni ja puraisi)
Ja tuosta syömättömyydestä entiedä olisiko sitten siitä kyse että poika on oppinut puistamaan päätä että "ei" niin tämä on hirvittävän hauskaa kun lusikka tulee suuta kohti niin puistaa että ei,mutta sitten kun on joku lelu käessä tai hapankorppu,ruisleipä tai vastaava niin sitten suu aukeaa aina ruualle...
voiko olla mahollista että poikani kus**taa minua täysillä?
Vai onko sillä vaan hirveä vimma päästä ite syömään,oon toki yrittänyt antaa ite syödä mutta soseita se nyt ei saa edes suuhun asti ja muut ruuat jotka pysyy kädessä,kun herra puraisee niitä melkeen tukehtuu aina palaan,vaikka kuinka pieni pala on.Poika kyölää tai oksentaa...
Pitääkö mun nyt syöttää tätä herraa niin että sillä on aina joku asia kädessä,tai niin että hänen huomio on kiinnittynyt johonkin aivan muuhun...
On niin kummaa kun meillä oli ennen niin helppoa tää syöminen ja nyt siitä on melkeen tullu rasite,stressin aihe jos ei muuta...Heips! Hitsi, kirjotin just stoorin valmiix ja sit hävitin sen! Eiku alusta...
Joo en ollu mäkään koskaan aikasemmin kiisseleitä keitelly, vasta ku oli tytölle laitettava. Kaikkee sitä oppii...Mä aattelin, et oisko ne hedelmäsoseet jotenki vauvamaisia, ja kai ne maistuu kaikki vähä samalle, ku ne ei maistu. Sais tehä kaikki mahdolliset tempu, jos haluis saaha tytskän syömään niitä. Just lelu käessä ne menis, ei varmaan oikeen hoksaa syövänsä, ku on niin keskitty leluunsa. Mut lelun antaminen tais olla vähä huono idea, Ny on vaan alkanu heittelee niitä lattialle oikeen urakalla ja oikeen vaatii lelun tai muuten ei syö. Nyt sit yx päivä vaan päätin, et ei enää leluja...Silti välillä pakko antaa jotain käteen et syö. Luin joskus jostain, et lapset oppii jo ihan pienenä käyttää syömistä hyväkseen, et ne hoksaa, et vanhemmat haluaa niitten syövän. Meillä taitaa olla vähä täatä kysymys. Mut sit taas ku tarjolla on kiisseliä tai, ku oon keittäny mannapuuroo korvikkemaitoon, ni johan on suu auki isolla ja ilman leluja. Pitäs kai keitellä vaan enempi ite. Ja sit jos saa muka syyä ite ni sit maistuu kyllä, vaikka puolet tietysti löytyy lattialta...Onnex ei oo ny vähään aikaan ollu sitä, et kieltäytys kokonaan syömästa ja jois vaan maitoo, ku se on kuiteski niin rasittavaa, vaikka kuin tietää, et se syö kyl tarpeex... - mammaa
mem kirjoitti:
Heips! Hitsi, kirjotin just stoorin valmiix ja sit hävitin sen! Eiku alusta...
Joo en ollu mäkään koskaan aikasemmin kiisseleitä keitelly, vasta ku oli tytölle laitettava. Kaikkee sitä oppii...Mä aattelin, et oisko ne hedelmäsoseet jotenki vauvamaisia, ja kai ne maistuu kaikki vähä samalle, ku ne ei maistu. Sais tehä kaikki mahdolliset tempu, jos haluis saaha tytskän syömään niitä. Just lelu käessä ne menis, ei varmaan oikeen hoksaa syövänsä, ku on niin keskitty leluunsa. Mut lelun antaminen tais olla vähä huono idea, Ny on vaan alkanu heittelee niitä lattialle oikeen urakalla ja oikeen vaatii lelun tai muuten ei syö. Nyt sit yx päivä vaan päätin, et ei enää leluja...Silti välillä pakko antaa jotain käteen et syö. Luin joskus jostain, et lapset oppii jo ihan pienenä käyttää syömistä hyväkseen, et ne hoksaa, et vanhemmat haluaa niitten syövän. Meillä taitaa olla vähä täatä kysymys. Mut sit taas ku tarjolla on kiisseliä tai, ku oon keittäny mannapuuroo korvikkemaitoon, ni johan on suu auki isolla ja ilman leluja. Pitäs kai keitellä vaan enempi ite. Ja sit jos saa muka syyä ite ni sit maistuu kyllä, vaikka puolet tietysti löytyy lattialta...Onnex ei oo ny vähään aikaan ollu sitä, et kieltäytys kokonaan syömästa ja jois vaan maitoo, ku se on kuiteski niin rasittavaa, vaikka kuin tietää, et se syö kyl tarpeex...aivan samoja oireita täälläkin!!
Lelua olen yrittänyt olla antamatta,mutta kaippa nuo tölkin kannet ja ruileipä tai omakäsi käyvät samana kuin lelu..heh..
Tänään poika söi ilomielin kanakasvi sosetta,mutta sitten kun yritin pelkkää kasvis sosetta "tuppisuuna istui ja pää puisti ei"
meilläkin päärynää tykkää syödä,ruisleipää itse vähän aloin vieroksua kun poika sai palan irti ja minä hulluna yritin tonkia palaa suusta,niin eiköhän siinä tullut hätä kaikille(mutta pala oli niin iso pelkäsin pojan tukehtuvan)
meilläkin söis ite,mutta se menee lähinnä siihen että poika hinkkaa ruuat pitkin pöytää,ja läpsii ruokaa ja sitten hinkkaa kädet pitkin naamaa... Eli en ole nähnyt että yhtään menis suuhun...
En sitten tiedä onko se nyt niin kamalaa että antaa lapsen sitten vaikka töhriä osan ruuasta pöytään kun samalla syöttää sitä...näin molemmat ovat onnellisia...
Neuvolassa kun soitin sinne tänään,niin neuvoivat että en antaisi makeaa ollenkaan,viikon verran syötän vaan "suolasta",ja sitten illalla vellit tai puurot. Mutta minun oli pakko laittaa vähän hedelmäsosetta puuroon ei se muuten alas menny. Mutta ajattelin kokeilla kuitenkin että en anna makeita jos se vaikka sais pojan innostumaan.
Ja se oli niin kumma kun puuro alkoi menemään alas heti kun koira istui vieressä,pää pojan korkeudella(koirani on iso ja poika istui korkeassa syöttötuolissa) ja sitten poikani otti aina lusikallisen ja sitten yritti puraista koiran nokkaa kun se haisteli mitä se poika söi...
Onkohan poikani ollut liikaa koirien kanssa?? hehheh
Yleensähän koirani eivät saa olla samassa huoneessa kun joku syö,mutta joskus annan olla iltapalan aikana,näin ne saavat syödä murut jotka tippuu.Ei tarvi imuroida=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 75842
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745