Onko kukaan rakentanut Hoviherra 119 K? Kiinnostaisi tietää kuinka paljon talo tuli maksamaan? Meillä rakentaminen ei ole kuin vasta parin vuoden päästä ajankohtaista mutta ollaan jo nyt vähän silmäilty talopaketteja ja kovasti ollaan miellytty Hoviherra 119 K.
Talokuume on kova mutta pitäisi vielä malttaa säästää rahaa 2 vuotta nyt jo säästössä vähän yli 60000€ ja noin 3 vuotta säästämistä takana. Vielä olisi tarkoitus säästää ainakin 40000€.
Ollaan ajateltu, että korkeintaan 175000€ talo saisi maksaa ja ihan hyvän laatuinenkin pitäisi olla. Onkohan mahdollista?
Kastellin Hoviherra 119 K
17
7603
Vastaukset
- Miitrei
Ilmeisesti tienaatte keskivertoa enemmän, jos vuodessa saatte säästettyä 20000€ ?
Meillä 4 henkinen perhe ja Nettotulot ~60000€
Ei ikinä saatais 20k€ säästöön vuodessa.
Nyt on tarkoitus ottaa ~165k€:n laina taloavarten ja lyhennetään sitä 1000€/kk- Valokaaritalo
Meillä on nettotulot noin 42000€ tai siis miehen nettotulot, itse en ole töissä, opiskelen. Lapsia meillä ei ole.
- on nettotulot
Valokaaritalo kirjoitti:
Meillä on nettotulot noin 42000€ tai siis miehen nettotulot, itse en ole töissä, opiskelen. Lapsia meillä ei ole.
muijan kanssa 110 000 ecua mutta onhan lapsiakin kolme elätettävänä,suunnittelemme älspytaloa.
- Ranbaum
Valokaaritalo kirjoitti:
Olen muutamia kertoja nähnyt palstalla jossain Kastellikeskustelussa, siis mikä se sellainen on ja mistä löytää pohjat yms. kuvat sellaisesta ? vai onko sellaista.
- semmonen jännä
Ranbaum kirjoitti:
Olen muutamia kertoja nähnyt palstalla jossain Kastellikeskustelussa, siis mikä se sellainen on ja mistä löytää pohjat yms. kuvat sellaisesta ? vai onko sellaista.
Ikkunoista muodostettu kaareva seinä, josta tulee valoa sisälle.
Esim. kastellin Hoviherra 119 K tai Hoviherra 146 K - Valokaaritalo
Ranbaum kirjoitti:
Täältä löytyy Kastellin valokaaritalot: http://www.kastelli.fi/omakotitalot/valokaari.php
- Ranbaum
Valokaaritalo kirjoitti:
Täältä löytyy Kastellin valokaaritalot: http://www.kastelli.fi/omakotitalot/valokaari.php
Eli myyntihömppää, kaikiltahan tuollaisen saa, ei siis mitään mullistavaa ;D
- Valopää
Ranbaum kirjoitti:
ikkunoitten väli on tehty nuissa kaaritaloissa?
Ette vaan olis umpipuuta. Kyllä vanhan miähen luita kolottaa,jos valokaaren vieressä joutaa istumaan. Sukat pyärii jaloissa. - Ranbaum
Valopää kirjoitti:
Ette vaan olis umpipuuta. Kyllä vanhan miähen luita kolottaa,jos valokaaren vieressä joutaa istumaan. Sukat pyärii jaloissa.Kyllä sitä pikkivilun ja nälänkin kärsii jos sitä saa oikein "valokaaren" ;D kyllä on naurettavia nämä "rakentajat" vai valokaari, tiedä tuossa valokaaresta kun näkyy olevan katosten alla nuo "kaaret" ;D Varsinainen Kastellisuunnittelun helmi.
- Mika
Valopää kirjoitti:
Ette vaan olis umpipuuta. Kyllä vanhan miähen luita kolottaa,jos valokaaren vieressä joutaa istumaan. Sukat pyärii jaloissa.Piti oikein ottaa töistä digi-lämpömittari kotiin ja mitata, että paljonko tämä "kylmäsilta" vuotaa. Tasan yksi (1) aste oli lämpötila pienempi kaaren kohdalla, kuin muissa ulkoseinissä. Pystypuiden välissä on uretaania ja sisäpuolella koolaus ja villaa. Ja vielä Ranbaumille, että on minun "valokaari" taloni omasta mielestäni huomattavasti hienomman näköinen kuin sinun neliskulmainen malli :)
- Kilpailijat
Mika kirjoitti:
Piti oikein ottaa töistä digi-lämpömittari kotiin ja mitata, että paljonko tämä "kylmäsilta" vuotaa. Tasan yksi (1) aste oli lämpötila pienempi kaaren kohdalla, kuin muissa ulkoseinissä. Pystypuiden välissä on uretaania ja sisäpuolella koolaus ja villaa. Ja vielä Ranbaumille, että on minun "valokaari" taloni omasta mielestäni huomattavasti hienomman näköinen kuin sinun neliskulmainen malli :)
..itse valokaaren suunnittelija, joka tuollaasia lämpötilaeroja huuteloo.
- Ressiwresseb
Ranbaum kirjoitti:
Kyllä sitä pikkivilun ja nälänkin kärsii jos sitä saa oikein "valokaaren" ;D kyllä on naurettavia nämä "rakentajat" vai valokaari, tiedä tuossa valokaaresta kun näkyy olevan katosten alla nuo "kaaret" ;D Varsinainen Kastellisuunnittelun helmi.
On oltu kerran serkun kummin kaiman pienelemettipystytystalkoissa ja nyt tiedetään kaikki rakentamisesta...
- Ranbaum
Ressiwresseb kirjoitti:
On oltu kerran serkun kummin kaiman pienelemettipystytystalkoissa ja nyt tiedetään kaikki rakentamisesta...
En todellakaan osallistu kenenkään talkoisiin, mutta siitä huolimatta naurettava tuo syvälle katoksen alle jemmattava "valokaari" ;D Mutta toimii nähtävästi myydessä kun voi jauhaa "sitä ihtiään" ja kertoilla kuinka iltaaurinko sieltä valokaaresta, naapurin kivitalon takaa loistaa kilpaa takan loimotuksen kanssa saunan jälkeen viiniä naukkailessa. Ja sitten toimitetaan eristämätön puukehikko, jossa ikkunat asennettu vain vähän vinoon ;D
- Ranbaum
Mika kirjoitti:
Piti oikein ottaa töistä digi-lämpömittari kotiin ja mitata, että paljonko tämä "kylmäsilta" vuotaa. Tasan yksi (1) aste oli lämpötila pienempi kaaren kohdalla, kuin muissa ulkoseinissä. Pystypuiden välissä on uretaania ja sisäpuolella koolaus ja villaa. Ja vielä Ranbaumille, että on minun "valokaari" taloni omasta mielestäni huomattavasti hienomman näköinen kuin sinun neliskulmainen malli :)
Näkyy noita "tyylikkyyden huippuja" tuossa olevan muitakin tuolla pelloilla.
- Ressiwresseb
Ranbaum kirjoitti:
En todellakaan osallistu kenenkään talkoisiin, mutta siitä huolimatta naurettava tuo syvälle katoksen alle jemmattava "valokaari" ;D Mutta toimii nähtävästi myydessä kun voi jauhaa "sitä ihtiään" ja kertoilla kuinka iltaaurinko sieltä valokaaresta, naapurin kivitalon takaa loistaa kilpaa takan loimotuksen kanssa saunan jälkeen viiniä naukkailessa. Ja sitten toimitetaan eristämätön puukehikko, jossa ikkunat asennettu vain vähän vinoon ;D
hyvinkin tietävän mitä myyjän homma on - mitä sinä myyt?
Meilläpäin ainakin ikkunasta tulee valoa sisälle vaikka siinä olisikin katos ulkopuolella.
Taidat asua kivitalon naapurissa (anteeksi, takana) ja olla kateellinenkin vielä siitä.... no, murheensa kullakin!
- Timpermanni
Karkeasti ottaen talo maksaa kolme/ kolme ja puoli kertaa talopaketin verran plus tontti. riippuu paljon siitä paljonko teet itse. itse rakennan kastelli kotikartano 3:n, Vaikka teenkin itse kirvesmiestyöt ( myös osan muistakin hommista sekä puutavaraa omasta metsästä )en saa painettua neliöhintaa millään alle 1000 euron. Tosin minulla maksaa LVI ( Kattilahuone autotallissa, oma kaivo, imeytyskenttä yms...)
- Make
Moi
Me rakensimme just Kastellin Hoviherra 135 v.2003.
Peruspakettiin lisättiin 15m2 lämmin varasto ja yhden auton katos 10m2 varastolla, kattoristikoiden kaltevuuden muutos, lisä eristys välipohjaan, paremmat kalusteet ja lömpöpumppu. Kustannukset oli pihatöineen kaikkineen 136te. Eikä siihen tarvinnut materiaaleissa säästellä muutako et luovuimme parketista ja päädyimme hyvälaatuiseen laminaattiin. Ja kauheesti työtunteja. Ainoostaan maankaivuu, putkihommat ja takan muuraus ulkopuolisella.
Ainoo mikä kastellin kans tökki oli paketin pystytys, sattu huono pystytys porukka. Esim. huomenna pitäis kastellin mestarin tulla mittaan yhden erkkerin lämpötiloja, valskaa aika lailla. Eli kannattaa miettii tarkkaan valokaarta, vaikka olisivatkin oikein tehtyjä ovat aina kylmiä!
Ei muutako onnea hankkeelle =)
Ps. Seuraava aloitetaan vuoden päästä jos vaan saadaan vaimon pää käännettyä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain627552Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1191487Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691439- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774