Laadukas koiranruoka

Ehdotuksia

Siis apua, etsin pienelle koiralleni sopivaa ruokamerkkiä siis kuivaruokaa. Pitäisi olla light tyyppistä koska koiran pitää laihtua, maistuvaa ja mahdollisimman lihaisaa. Onkohan mahdoton yksilö?
Tällä hetkellä syö nappulaa ollen koko ajan nälkäinen, silmät alkaneet rähmiä.

30

7830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilightruokia

      Laadukas light koiranruoka on kerta kaikkiaan paradoksi... Ensinnäkään noita light ruokia ei ole tehty oikeasti koirien parasta ajatellen, vaan vain ja ainoastaan siksi, että muodin mukaiset ja siten kysyntää vastaavat tuotteet tuovat valmistajille rahaa, rahaa, rahaa. Ihmisten ruoissa nuo light versiot on jo ymmärretty haukkua maan rakoon, sillä ne eivät oikeasti toimi. Kun elimistö saa normaalisti esimerkiksi rasvoja, niin aivot pysyvät "kylläisempinä" eivätkä vaadi koko ajan lisää energiaa. Näin kylläisyyden tunne säilyy paremmin ja ylensyönti vähenee. Light ruoat eivät huijaa aivoja, joten aivot käskevät syömään enemmän. Tämä on tieteellisesti osoitettua faktaa.

      Toinen ongelma light ruoissa on se, että kun kalorien saantia vähennetään liiaksi syötyyn määrään verrattuna, niin keho menee säästöliekille ja alkaa kuluttamaan vähemmän energiaa. Jos koira sen sijaan saa normaalisti esim. rasvaa, niin se sitä myös kuluttaa energiaksi. Koira siis todennäköisesti kuluttaa enemmän kaloreita silloin, kun se niitä paremmin ruoasta saa. Hullunkurista, mutta näin se vain menee.

      Koirat käyttävät rasvaa erittäin hyvin energiaksi, joten se ei mene vyötärölle, jos annoskoko on normaali. Ei light ruoissa ole siis mitään järkeä, sillä ne toimivat vain siksi, että omistaja voi ylensyöttää koiraansa kuten aina ennenkin, mutta vähemmillä kaloreilla. Laihtumiseen on erittäin yksinkertainen kaava: syö vähemmän kuin kulutat. Eli annat koiralle ihan normaalia, hyvälaatuista ruokaa hieman vähemmän kuin se kuluttaa. Sinun pitää omistajana tietää, mikä on niin sanottu ylläpitoannos koirallesi, eli mikä on se määrä, josta se ei laihdu eikä liho. Annat sitä hieman vähemmän ruokaa, niin koira kyllä laihtuu hiljalleen. Lisää myös koiran liikuntaa, jotta se kuluttaa enemmän ja aineenvaihdunta vilkastuu. Jos koira on nyt lihava, niin vika ei ole ruoassa vaan siinä, että olet yksinkertaisesti syöttänyt sitä liikaa. Muista, että vaikka kuivamuonan määrä näyttää pieneltä, niin se on KUIVAmuonaa. Kärjistetysti voisi sanoa, että muutama nappula vastaa lautasellista ihmisruokaa, sillä veteen liotettuna kuivamuona turpoaa ihan älyttömästi.

      Eli nyt vain hyvälaatuista, normaalia ruokaa ja sitä kuppiin hieman vähemmän kuin koira kuluttaa. Kaihda vehnää, maissia ja herneitä kuin ruttoa ja suosi esim. kana-riisi ruokia. Älä myöskään odota tuloksia liian nopeasti. Jos koira ei esim. jouluun mennessä ole laihtunut yhtään, niin syötät sitä edelleenkin liikaa. Se on silloin sinun vikasi, ei koiranruokamerkin.

    • winkkinävaan

      Sinuna ostaisin acanaa,orjen yms,ja siitä hakisin sopivan annoskoon jolla paino on koiralla sopiva.Laighteissa on tingitty ravinteista,se ei oo hyvä asia.
      Jos koira on pieni, ni sille ei oo kallista syöttää laaturuokaa.Halvalla ne sairastuu vaan.Ite valitsen viljattoman ja lihaa paljon sisältävän ruuan, ja siitä sitten koiralle sopivan annoskoon.Voi ensin antaa vaikka pussis olevan annosohjeen mukaan,ja pienentää annoskokoa jos paino pysyy samana,tai nousee.Tietysti koiraa pitää myös liikuttaa,ja järjestää mielekästä tekemistä.Kuten jäljestystä,hajujälkeä tekemällä,ja vaikka päivän ruoka annoksesta osa jäljen päähän palkaksi.Tai piilottelet päivän ruoka annoksesta osan , sisällä ja ulkona etsittäväksi.Ensin voit heittää nappulan koiran nähden,ja käskeä etsimään.Sitten voit salaa piilotella, ja päästää etsimään.Voit vaatia koiraa pysymään istumassa sillävälin kun piilotat nappulat.
      Koirat tykkää etsiä,ja käyttää nenäänsä :)

      • Resse

        Sä vinkkaat aina hernettä koiralle miksi? Orjenin ymmärrän. Acanaa en millään, paljon hernettä ja linssiä. Sekä lihapitoisuus olematon kun kaikki tuorettalihaa(märkä paino), mistä siis maksat.. brändistä?


    • Eihankalaaollenkaan

      Varsinkin ensimmäisessä kommentissa tuli paljon asiaa. Eli unohda laihdutusruoat, jotka eivät edes toimi ja satsaa laadukkaaseen, normaaliin muonaan. Ongelma ei ole muonassa, vaan siinä, että koira liikkuu liian vähän ja sitä syötetään liian paljon. Molemmat ongelmat ovat siis loppupeleissä hihnan toisessa päässä.

      Vältä huonoja viljoja sekä herneitä ja linssejä. Syötä muona vaikkapa aktivointipalloista tai tee sen saanti muuten koiralle mahdollisimman työlääksi, niin koira tulee vahingossa hyötyliikkuneeksi. Mutta ennen kaikkea opettele tietämään koiralle käypä muonan määrä! Jos koira saa herkkuja, puruluita tai muuta vastaavaa, niin ne olisi syytä jättää kokonaan pois vähintään laihdutuksen ajaksi.

    • Timberi

      Minä olen syöttänyt probooster lightia ja lisänä saa välillä kennelrehun lihoja. Hyväksi olen itse ainakin todennut tämän ruokavalion

    • elämäopettaa

      Belcando finest light, Belcando adult light, Meradog lohi-riisi, Meradog kalkkuna-riisi
      Mulla oma koira syöny näitä kaikkia ja kaikki on toiminu. Mulla leikattu koira ja ruokien kanssa tökkäsi liian korkeaan proteiiniin ja siksi olen kokeillut näitä.

    • minelan

      Kysyin MUSTISSA JA MIRRISSÄ, mikä on parasta kuivamuonaa ja sain heti vastauksen, että canagan. Sinä ei ole lainkaan lisäaineita eikä viljoja. sen lihapitoisuus on suuri ja peräisin riistasta. Maistuu hyvn. Canaganin lisäksi koirani saa raakaa lihaa, lohta ja raejuustoa.

      • ORCDJ

        Sinä se uskot, mitä liikevoittoa tavoittelevassa yrityksessä sanotaan. Kerran perustit keskustelun kissanruoasta, jota samasta firmasta oli kehuttu kaikkein parhaimmaksi ja taisit hämmästyä, kun tällä palstalla kerrottiin perustellen sen olevan itse asiassa hyvinkin kehnoa. Eli jos paras ruoka, mitä kyseisestä yrityksestä muka saa on hyvinkin kehnoa, niin mitä johtopäätelmiä siitä pitäisi vetää?

        Canaganissa on joka pussissa sekä herneitä että bataattia. Kumpaakaan en ikikuupäivänä syöttäisi omille koirilleni. Jos englanti taipuu, niin voit googlettaa varsinkin herneistä, miksi niitä pitää välttää ihan viimeiseen asti. Bataattia ei tarvitse edes googlettaa niiden, joilla vähän leikkaa itselläänkin.

        Lisäksi suuri osa Canaganin sisältämästä lihasta on tuoretta lihaa. Niinpä valmiin tuotteen lihaprosentti ei ole todellakaan korkeimmasta päästä.


      • ihanparastajuu

        Lisäisin tuohon vielä, että tuote sisältää herneproteiinia.. eli herneestä eroteltua proteiini tiivistettä, joka myös nostaa/lasketaan kokonais proteiini määrään.

        Ja mitä bataattiin tulee sitä ei taida saada edes euroopasta(wikipedia tieto), FAO:n mukaan 98 % maailman bataattisadosta tuotetaan kehitysmaissa, yksin Kiinassa 83 %.


      • kiinnostua
        ORCDJ kirjoitti:

        Sinä se uskot, mitä liikevoittoa tavoittelevassa yrityksessä sanotaan. Kerran perustit keskustelun kissanruoasta, jota samasta firmasta oli kehuttu kaikkein parhaimmaksi ja taisit hämmästyä, kun tällä palstalla kerrottiin perustellen sen olevan itse asiassa hyvinkin kehnoa. Eli jos paras ruoka, mitä kyseisestä yrityksestä muka saa on hyvinkin kehnoa, niin mitä johtopäätelmiä siitä pitäisi vetää?

        Canaganissa on joka pussissa sekä herneitä että bataattia. Kumpaakaan en ikikuupäivänä syöttäisi omille koirilleni. Jos englanti taipuu, niin voit googlettaa varsinkin herneistä, miksi niitä pitää välttää ihan viimeiseen asti. Bataattia ei tarvitse edes googlettaa niiden, joilla vähän leikkaa itselläänkin.

        Lisäksi suuri osa Canaganin sisältämästä lihasta on tuoretta lihaa. Niinpä valmiin tuotteen lihaprosentti ei ole todellakaan korkeimmasta päästä.

        Miksi et syöttäisi bataattia?


      • eikiinalle

        Itse en ainakaan suosi ja luota mihinkään kiinasta tulevaan raaka-aineeseen, jos voin valita. Varsinkaan jos siitä pitää maksaa vielä ylimääräistä! Mielummin perunaa euroopasta tai välimeren maista riisiä.


      • ORCDJ kirjoitti:

        Sinä se uskot, mitä liikevoittoa tavoittelevassa yrityksessä sanotaan. Kerran perustit keskustelun kissanruoasta, jota samasta firmasta oli kehuttu kaikkein parhaimmaksi ja taisit hämmästyä, kun tällä palstalla kerrottiin perustellen sen olevan itse asiassa hyvinkin kehnoa. Eli jos paras ruoka, mitä kyseisestä yrityksestä muka saa on hyvinkin kehnoa, niin mitä johtopäätelmiä siitä pitäisi vetää?

        Canaganissa on joka pussissa sekä herneitä että bataattia. Kumpaakaan en ikikuupäivänä syöttäisi omille koirilleni. Jos englanti taipuu, niin voit googlettaa varsinkin herneistä, miksi niitä pitää välttää ihan viimeiseen asti. Bataattia ei tarvitse edes googlettaa niiden, joilla vähän leikkaa itselläänkin.

        Lisäksi suuri osa Canaganin sisältämästä lihasta on tuoretta lihaa. Niinpä valmiin tuotteen lihaprosentti ei ole todellakaan korkeimmasta päästä.

        Eiköhän noista liikkeistä kun kysyy, niin saa hyvinkin erilaisia vastauksia, riippuu keltä kysyy. Yleensä mitä olen kuullut muilta, niin enemmän suosittelevat sitä omaa brändiään, oliko se nyt Pure natural ja uudempaa Nutrima (jos oikein muistin)...
        Canaganista sen verran, että mitä muilta kuullut olen ja itsekkin jossain määrin antanut (kotiruoka on lähinnä meitä), niin tuo on niitä harvoja safkoja, joista ei pahemmin ole huonoa kuulunut. Yhden "negatiivisen" muistan, kun ei pitänyt omistaja siitä, että tuli liian hitaasti massaa kasvavalle. Noh, minä taas en sitä asiaa pidä millään muotoa huonona...
        Herkkävatsaisille monellekkin olen kuullut tuon sopivan hyvin.
        Kallistahan tuo on, mutta so what, jos se hinta ei mitään merkkaa. Ja joskus voi hinta tulla takaisin, jos annoskoko on pienempi (siis yleisesti ottaen).
        Minuakin kiinnostaa kuulla, miksi ei lainkaan bataattia tai herneitä? Ihan nopeesti ei tullut mieleen niiden huonommuudesta lähinnä. Ja mielenkiinnosta pistin vähän kuukeliakin, ei sieltäkään valaistusta tullut :D

        No tuo sitten, jos kyse on siitä, mikä on ainesosien valmistusmaa, niin taitaa aika harvassa olla ne safkat, josta kaikki ainesosat on "lähituotantoa". Ainakaan isompien brändien (saa korjata, kun en ole näitä pahemmin viimeaikoina nuuskinut). Riisikin kun taidetaan pääasiassa tuottaa vähän kauempaa. Ja veikkaisin, että firmat myös ostaa pitkälti sieltä, mistä halvemmalla saa...
        Peruna sitten mikäs siinä, jos se sopii, josta tullaankin taas siihen, mikä nykypäivää eli toiselle sopii toinen, toiselle taas toinen. Perunan "ongelmahan" on lähinnä se, että jos on hiivaan vahvasti taipuvainen, nin se saattaa edesauttaa.Ja kaikilla ei vatsat kestä perunaa, edes teollisessa muodossa.
        Mutta jos tosissaan ajattelee vaikka eettisesti, niin sittenhän sen ruuan tekeekin itse ;D


      • voimyöskysyä

        Riisiä viljellään mm. Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa ruokateollisuuteen. Näitähän voi ja saakin kysyä valmistajilta, sekä itse tutkia jos vain viitsii. Hernettähän ei suositella ihmisellekkään, edes viikottaiseksi ravinnoksi mm. armeijan joka viikkoista hernekeittopäivää ollaan poistamassa ellei poistunut jo. Herneestähän löytyy vaikka ja mitä googlesta etsimällä jos enkalntin kieli taittuu, bataatista vähemmän kun sitä ei muualla pahemmin syödä kuin luulotautisessa suomen maassa.

        Lähialueen tuottajia varmasti vähän, mutta raaka-aineet vain euroopasta useita, itselle tärkeä asia koska aasianmaitten tuotannon laatu on mitä on.


      • ikyhlgkhj
        molossi kirjoitti:

        Eiköhän noista liikkeistä kun kysyy, niin saa hyvinkin erilaisia vastauksia, riippuu keltä kysyy. Yleensä mitä olen kuullut muilta, niin enemmän suosittelevat sitä omaa brändiään, oliko se nyt Pure natural ja uudempaa Nutrima (jos oikein muistin)...
        Canaganista sen verran, että mitä muilta kuullut olen ja itsekkin jossain määrin antanut (kotiruoka on lähinnä meitä), niin tuo on niitä harvoja safkoja, joista ei pahemmin ole huonoa kuulunut. Yhden "negatiivisen" muistan, kun ei pitänyt omistaja siitä, että tuli liian hitaasti massaa kasvavalle. Noh, minä taas en sitä asiaa pidä millään muotoa huonona...
        Herkkävatsaisille monellekkin olen kuullut tuon sopivan hyvin.
        Kallistahan tuo on, mutta so what, jos se hinta ei mitään merkkaa. Ja joskus voi hinta tulla takaisin, jos annoskoko on pienempi (siis yleisesti ottaen).
        Minuakin kiinnostaa kuulla, miksi ei lainkaan bataattia tai herneitä? Ihan nopeesti ei tullut mieleen niiden huonommuudesta lähinnä. Ja mielenkiinnosta pistin vähän kuukeliakin, ei sieltäkään valaistusta tullut :D

        No tuo sitten, jos kyse on siitä, mikä on ainesosien valmistusmaa, niin taitaa aika harvassa olla ne safkat, josta kaikki ainesosat on "lähituotantoa". Ainakaan isompien brändien (saa korjata, kun en ole näitä pahemmin viimeaikoina nuuskinut). Riisikin kun taidetaan pääasiassa tuottaa vähän kauempaa. Ja veikkaisin, että firmat myös ostaa pitkälti sieltä, mistä halvemmalla saa...
        Peruna sitten mikäs siinä, jos se sopii, josta tullaankin taas siihen, mikä nykypäivää eli toiselle sopii toinen, toiselle taas toinen. Perunan "ongelmahan" on lähinnä se, että jos on hiivaan vahvasti taipuvainen, nin se saattaa edesauttaa.Ja kaikilla ei vatsat kestä perunaa, edes teollisessa muodossa.
        Mutta jos tosissaan ajattelee vaikka eettisesti, niin sittenhän sen ruuan tekeekin itse ;D

        Miten niin et löydä googelista mitään?! Yritäpä uusiksi... Osumia tulee sivukaupalla.


      • alkoikiinnostaa

        linkitä tänne sitten osumiasi .


      • minelan
        ORCDJ kirjoitti:

        Sinä se uskot, mitä liikevoittoa tavoittelevassa yrityksessä sanotaan. Kerran perustit keskustelun kissanruoasta, jota samasta firmasta oli kehuttu kaikkein parhaimmaksi ja taisit hämmästyä, kun tällä palstalla kerrottiin perustellen sen olevan itse asiassa hyvinkin kehnoa. Eli jos paras ruoka, mitä kyseisestä yrityksestä muka saa on hyvinkin kehnoa, niin mitä johtopäätelmiä siitä pitäisi vetää?

        Canaganissa on joka pussissa sekä herneitä että bataattia. Kumpaakaan en ikikuupäivänä syöttäisi omille koirilleni. Jos englanti taipuu, niin voit googlettaa varsinkin herneistä, miksi niitä pitää välttää ihan viimeiseen asti. Bataattia ei tarvitse edes googlettaa niiden, joilla vähän leikkaa itselläänkin.

        Lisäksi suuri osa Canaganin sisältämästä lihasta on tuoretta lihaa. Niinpä valmiin tuotteen lihaprosentti ei ole todellakaan korkeimmasta päästä.

        Kyllä kai se mikä sopii toiselle, on toiselle huono vaihto. Minä syötän koiralleni koirien canagania ja kissoille tarkoitettua samanmanerkistä ruokaa, lijhan, lohen ja raejuustolla
        höytettynä.
        Ikinä koirani ja kissani eivät ole ollleet sairaita, ei edes ripulia.
        Eläinlääkärin laskuilta on säästytty,, paitsi rokotukset.


      • SOOLO
        ORCDJ kirjoitti:

        Sinä se uskot, mitä liikevoittoa tavoittelevassa yrityksessä sanotaan. Kerran perustit keskustelun kissanruoasta, jota samasta firmasta oli kehuttu kaikkein parhaimmaksi ja taisit hämmästyä, kun tällä palstalla kerrottiin perustellen sen olevan itse asiassa hyvinkin kehnoa. Eli jos paras ruoka, mitä kyseisestä yrityksestä muka saa on hyvinkin kehnoa, niin mitä johtopäätelmiä siitä pitäisi vetää?

        Canaganissa on joka pussissa sekä herneitä että bataattia. Kumpaakaan en ikikuupäivänä syöttäisi omille koirilleni. Jos englanti taipuu, niin voit googlettaa varsinkin herneistä, miksi niitä pitää välttää ihan viimeiseen asti. Bataattia ei tarvitse edes googlettaa niiden, joilla vähän leikkaa itselläänkin.

        Lisäksi suuri osa Canaganin sisältämästä lihasta on tuoretta lihaa. Niinpä valmiin tuotteen lihaprosentti ei ole todellakaan korkeimmasta päästä.

        Mitä sinä sitten suosittelisit kissojen kuivamuonaksi.
        Minulla on SOOLO-maatiaiskissa, jota ihmiset pitävät komeana, kollii.Oli nuorena hyvinkin nirso, mutta nyt 7vuotiaana aina kerjäämässä ruokaa, painaa8,4 kiloa-, voi hyvin ja on terve, mutta samperin iesepäinen.


      • jepsjeps0
        minelan kirjoitti:

        Kyllä kai se mikä sopii toiselle, on toiselle huono vaihto. Minä syötän koiralleni koirien canagania ja kissoille tarkoitettua samanmanerkistä ruokaa, lijhan, lohen ja raejuustolla
        höytettynä.
        Ikinä koirani ja kissani eivät ole ollleet sairaita, ei edes ripulia.
        Eläinlääkärin laskuilta on säästytty,, paitsi rokotukset.

        Jos tuo kerran on hyvä mittari, niin sitten juuri naamaani vetäisemä salmiakkimunkki (nam!) ja muu sapuska, jota roskaruoaksikin nimitetään, täytyy olla minulle sopivia! En ole meinaan lääkärissä käynyt aikuisiällä kuin jäykkäkouristusrokotuksella.


      • Ciri
        minelan kirjoitti:

        Kyllä kai se mikä sopii toiselle, on toiselle huono vaihto. Minä syötän koiralleni koirien canagania ja kissoille tarkoitettua samanmanerkistä ruokaa, lijhan, lohen ja raejuustolla
        höytettynä.
        Ikinä koirani ja kissani eivät ole ollleet sairaita, ei edes ripulia.
        Eläinlääkärin laskuilta on säästytty,, paitsi rokotukset.

        Ongelma piileekin siinä, ettet voi tietää jonkin olleen epäsopivaa ennen kuin on liian myöhäistä. Miksi siis leikkiä venäläistä rulettia kun tiedetään, että jonkun kohdalla pamahtaa? Tuolla alempana mainittiinkin, että erittäin hyvin ympäri maailmaa tunnettu ja ensiluokkaiseksi mielletty viljaton kuivamuona on yhdistetty pentukuolemiin. Myös herneet ja linssit on ihan yleisesti epäilty liittyvän koirilla mm. sydänsairauksiin.

        Se, ettei joka yksilö sairastu, on hullunkurinen tekosyy. Vaikka jokainen ihminenkään ei sairastu päivittäin lenkkimakkaraa popsiessaan sydän- ja verisuonitauteihin, niin ei sitä silti suositella kokeilemaan.


      • Anonyymi
        eikiinalle kirjoitti:

        Itse en ainakaan suosi ja luota mihinkään kiinasta tulevaan raaka-aineeseen, jos voin valita. Varsinkaan jos siitä pitää maksaa vielä ylimääräistä! Mielummin perunaa euroopasta tai välimeren maista riisiä.

        Peruna EI OLE koiran ruoka. Kokemusta on mitä se pahimmillaan tekee! Koiralle pahoja ongelmia ja turhia lääkekuureja!


    • minelan

      Kysyin Mustissa ja Mirrissä

    • kaikkeakanssa

      Juu, ei herneitä ja linssejä ainakaan minun koiralle, kiitos. Tästä on hyvin tietoa saatavilla, jos vain tajuaa etsiä. Tähän on jo herätty jenkeissä, josta tuo villitys viljattomiin ruokiin taisi lähteä. Huomattiinpa sitten vain liian myöhään, että mentiin vain ojasta allikkoon. Nykyään jenkkilässä onkin saatavissa muonia, jotka ovat sekä viljattomia että herneettömiä. Saapi nähdä millä viiveellä niitä saadaan Suomeenkin. Tällä hetkellä lähes jokaisessa viljattomassa sapuskassa on ikävämmät raaka-aineet kuin monessa riisiä sisältävässä muonassa. Esim. juuri riisissä ei ole mitään vikaa, joten ei viljattomia muonia ole pakko ostaa, jos niissä on sitten viljojen sijaan herneitä, linssejä ja kaiken lisäksi bataattia.

    • meilnäin

      Mä syötän acanaa, annoskoko löytyy, kun seuraa koiran painoa.Vähentää pikkuhiljaa jos lihoo, ja lisää jos hoikistuu liikaa.Ei tarvii olla laihisruokaa,joka ravintoköyhää.

    • Kfbdi

      Nyt onkin sitten eräs viljaton "laaturuoka" linkitetty pentukuolemiin. En laita linkkiä mihinkään ainakaan ennen parempia selvityksiä, mutta kyllä nyt on jo paljon ollut selvästi ikävää juttua noista viljattomista nappuloista. Myös herneistä löytyy kyllä juttua kun googlettaa.

    • Soolo

      Minulla koirani ja kissani ja vatsansa sietävät kakkia kuivamuonia. Tuntuu siltä, että vaikka peltipurkkeja syöttäisi, niin maha ei mene sekaisin.

      • irjglögdj

        Sehän se onkin olennaisinta, että meneekö maha sekaisin. 🙄


    • ittestäänselvyys

      No se on kallein mitä löytyy.

    • wer5

      Minulle suositeltiin Wolf of Wildernes - Adult Wild Hills nimistä viljatonta ja lisäaineetonta kuivamuonaa. Tsekkasin Zooplussan sivuilta. Valtavasti suosituksia. Tarjouksessa parhaillaan.

      Pitäisi jäljitellä suden ruokavaliota. Oma koira ei siedä viljoja. Maissista, herneistä ja linsseistä ja lohesta menee maha löysälle. Ei kiva kun Lapinkoiralla ne pitkät perskarvat joita ei viitsisi olla alvariinsa lyhentelemässä.

      Saa nähdä josko kokeilisin tuota suden muonaa.

      • jataasnäitä

        Proteiinia 27% joista, vain 78% zooplussan mukaan eläinkunnantuotteista.. eli missä se liha on muualla kuin mainoksessa?? Eli pitäis vain jäljitellä, toisekseen koira ei ole susi vaikka moni niin haluaisi uskoa :D


    • Anonyymi

      Joo, helppo se on elvistellä että syötä sellaista missä ei ole perunaa, hernettä, papuja, viljoja, maissia sun muuta paskaa, mutta etipä semmonen ruoka ja linkitä tänne. Ps. Zaaronit ei käy, koira pieree.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe