Maailmalla on jo vuosien ajan usein korvattu tuota UFO-lyhennettä lyhenteellä UAP joka mukamas on vähän hienompi kuin tuo vanha ja kulunut UFO.
Toisaalta maailmalla on vakiintunut tapa käyttää lyhennettä UAV n.s. "droneista".
Mutta varsin,varsin ärsyttävällä tavalla MUFON käyttää tuota lyhennettä UAV korvaamassa vanhaa lyhennettä UFO.
Tämä aiheuttaa varsin usein lukemattomia väärinkäsityksiä kuten nähtiin taas tänään tällä foorumilla.
Olen useastikin huomauttanut tästä asiasta MUFONille jo vuosia sitten ilman tulosta.
Tänään minulle saapuneen sähköpostin pdf-taulukkoa yritin ensin kopioida suoraan siinä onnistumatta. Siirsin sen sitten Word-muotoon ja yritän nyt uudelleen:
MUFON Statistics 2017:
Worldwide U.S.
All reports 7,651 5,485
Unknown Aerial Vehicle 1,065 857
Unknown-Other 784 657
Information Only 857 584
2017 reports only 5,985 4,387
2017 UAVs 608 749
2017 Unknown-Other 500 580
2017 Info Only 334 498
UFO, UAP, UAV ja MUFON
1
121
Vastaukset 1
- heiheppuhei
Tuo mufon vaikuttaa hauskalta saitilta, kävin kurkkaamassa. Näin kuvankäsittelyn ammattilaisena tuolta saisi loputtomasti huvia. :/
Jostain syystä ufosta on mahdoton ottaa selkeää kuvaa. Trendinä on, että kuvat on otettu perunalla ja kameraa helutellaan melkein tarkoitushakuisen näköisesti. Mun mummo kuvasi viimeisinä vuosinansa paljon tarkempia kuvia vanhalla filmipokkarillansa. (ei tosin ufoista)
Jos haluat että sun kuva ja todistus otetaan edes suurinpiirtein vakavissaan, niin sun pitää julkaista kuva exif-tietojen kanssa, joista näkee kamera-asetukset ja niitä voi sitten vertailla kuvaan ja saada vähän lisävihjettä siitä onko kuvaa manipuloitu jotenkin. Tällaisen arvioinnin jälkeen voidaan jo aika suurella varmuudella poistaa fotari yms. pois kuvasta, (vaikka exif-tietoja voikin muokata.) Mutta suurimmassa osassa tapauksia jäljelle jää reaalimaailman huijaukset, joita on vaikeempi spotata. Esim. heittämällä sen perunan ilmaan ja ottamalla kuvan, voi saada "uskottavan" kuvan, jota joku joutuu miettimään pitkään, ennenkun totuus paljastuu.
Aikamoinen virhe kuitenkin tuollaiselta taholta olla julkaisematta kuvien metadataa raportin yhteydessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va581616Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3641151- 133924
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu13742Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63622- 41598
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa90548- 45529
- 45498
- 45462