Äitini, rakkaani (Koko novelli)

novelpro

Katsoin tiiviisti vieressäni istuvaan äitiäni poissaolevana. Näin minulle tärkeän ihmisen lähelläni, kuulin hänen sanansa ja iloiset naurahduksensa. Kommentoin hajamielisesti silloin tällöin joitakin asioita.

Äiti istui jalka toisen päällä ja seurasin ruskettuneen jalan heilahtelua liiankin tarkasti. Kurkotin katsettani kuistin lattialle ja varmistin asian itselleni. Kyllä, kummankin jalan pikkuvarpaan kynnestä oli punainen väri kaikonnut. Kynnet kaipasivat muutenkin uutta väriä, etenkin juuriinsa.

– Pekka, mitä sinä niin tarkasti katselet? äiti kysyi kesken muun asian toimittamisen.
– Sinun pitää maalata kyntesi uudestaan, sanoin ja osoitin sormellani hänen varpaitaan.
– Ai, niinpä täytyykin, mutta sitä sanotaan lakkaamiseksi, ei maalaamiseksi, äiti vastasi naurahtaen iloisesti.

Otin teemukin käteeni ja jatkoin miettimistäni. Istuimme äidin kanssa mökkimme kuistilla pehmeän sateen kastellessa ympäristöä. Oli heinäkuun viimeinen viikonloppu alkamassa, sen perjantai-ilta.

Kevättalvella olin päässyt armeijasta ja odottelin innostuneena opiskelemaan pääsyä, pois näistä kuvioista joihin olin tietyllä tavalla täysin kyllästynyt. Tein erilaisia pikku töitä mitä vain satuin saamaankin. Nyt olisin muutaman viikon lomalla ja kävisin ainakin katsomassa opiskelija-asuntoani.

Minulla ja isälläni tuli riita hyvin pienestä nykyään, niin kuin eilenkin. Siksi olimmekin äidin kanssa kaksistaan mökillä. Tarkoitus oli ollut lähteä isän sedän 80-vuotisjuhlille tänään. Jostakin olemattomasta asiasta olimme ajautuneet törmäyskurssille isäni kanssa. Olin ilmoittanut etten lähde minnekään. Äidillä alkaisi maanantaina kesäloma ja niin olimme päätyneet sitten tähän ratkaisuun.

Olisin halunnut olla mieluummin yksin, mutta äiti oli jotenkin väsynyt kiireiseen kesään töissä ja halusi ottaa rennosti loman alkunsa. Niinpä hän olikin jäänyt tänne seurakseni. Tai oikeastaan olimme tulleet tänne yhdessä äidin autolla.

Vilkaisin äitiini ajatuksissani. Muistin tapahtuman kauan sitten, silloinkin oli ollut perjantai. Olin ollut viidennellä luokalla, kun äiti oli tehnyt kotona joululeipomuksia keittiössä. Jostakin kumman syystä olin pakkautunut tekemään viimeisiä koulutehtäviä keittiöön kaiken ahtauden keskelle. Äiti oli kumartunut katsomaan uuniin ja olin katsellut hänen olemustaan. Äidillä oli ollut silloinkin punainen joulumekko kuten aina leipoessaan joululeivonnaisia. Minulle oli tullut turvallinen ja hyvä mieli seuratessani äidin työskentelyä.

Tilanne oli rikkoutunut isän tullessa keittiöön. Hän oli läimäissyt äitiä takamukselle ja käsi oli tehnyt pikaisen liikkeen hameen alle. Isä oli vienyt äidin minulta silmieni edessä pois. He olivat lähteneet saunaan. Olin kyllä ymmärtänyt mitä he menivät sinne tekemään, sen verran jo ymmärsin asioita. Tuolloin oli alkanut välirikko minun ja isäni välillä.

– Kumpiko viitsisi lämmittää saunan? äiti kysyi.
– Minulle riittää, kun käyn uimassa, vastasin katsellen sateiselle järvelle.
– Miksei minullekin, äiti sanoi nousten ja poistui sisälle.

Hetken kuluttua äiti tuli uimapukuun pukeutuneena ja käveli rantaan. Sieppasin sisältä uimahousuni ja lähdin myös kohti rantaa. Vesi tuntui kylmältä niin kuin aina veteen tullessa. Äiti ui omalla tyylillään ja minä sukelsin pitkään veden alla.

15

15268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • novelpro

      Viimein nousin laiturille ja kävelin takaisin kuistille jonne äiti oli jo palannut. Äiti ehti lähteä sisälle, kun jäin yksin kuistille kuivaamaan itseäni. Väänsin märät uikkarit jalastani ja vedin lopuksi verkkarit takaisin jalkaani. Menin myös sisälle ja sytytin tulen takkaan.

      Äiti tuli viinipullo ja kaksi lasia kädessään istumaan takan lähellä olevaan toiseen nojatuoliin. Maistoin vähän lasistani, en oikeastaan pitänyt koko viinistä, mutta äidin mieliksi maistoin vähän.

      Minua hymyilytti, kun näin äidin ottavan kynsilakkapullon käteensä, ravistavan sitä ja sitten hän nosti jalkansa nojatuolille eteensä. Äiti oli pukenut ylleen kesäisen hameen joka nousi ylös reisille hänen nostaessa jalkaansa tuolille.

      Punaista väriä levisi tasaisesti varpaan kynsille. Välillä äiti maistoi lasistaan.
      – Onko tämä nyt hyvä? äiti kysyi saatuaan toisen jalkansa kynnet lakattua.
      – On-on.. hymyilin.

      Sitten oli toisen jalan vuoro. Silmieni eteen paljastui äidin kaunis paljas reisi. Valkoiset alushousut kurkkivat reisien välistä paljastaen osan äidin sylistä katseltavakseni. Puristava tunne vatsassani oli tuttu. Näin minulle oli käynyt jo muutamia kertoja kevään ja kesän aikana. Kurkussani oli karheutta jonka sain poistettua ottamalla lasistani ryypyn.

      Äiti oli puolivälissä viittäkymmentä, mutta näytti kasvoiltaan valoisan luonteensa takia ainakin 10 vuotta nuoremmalta. Korvien alapuolella ulottuva ruosteenpunainen tukka oli suora. Nyt uinnin jälkeen se oli vielä osittain märkä ja pysyi korvien takana jonne äiti oli sen pyyhkäissyt. Lähes vihreät silmät tuikahtelivat iloisesti hänen lakatessaan kynsiään ja juodessaan viiniänsä.

      Rinnat olivat täyteläiset ja pyöreät. En ollut varma oliko rintojen ryhti hyvien liivien ansiota vaiko todellista. Äitiin oli tullut viime vuosina vatsan kohdalle pyöreyttä ja pehmeyttä. Nyt ylösnostettu jalka oli kaunis, vaikka siinä näkyivät pintaverisuonet selvästi rusketuksesta huolimatta. Reiden yläosassa oli ylimääräistä pehmeyttä, mutta mielestäni se sopi äidin olemukseen ihan hyvin. Aivan samoin kuin leuan alla oleva pienehkö pulleus.

      – No niin, nyt et pääse enää sanomaan mitään, äiti sanoi laskien jalkansa lattialle. Jalat vierekkäin kynnet punaisina hän esitteli aikaansaannostaan minulle.
      – Joo-o, ihan hyvät niistä tuli, vastasin tyytyväisenä.
      – Kiitos, äiti sanoi ja pyyhkäisi kädellä hiuksiani laittaen lakkapullon pöydälle.

      Nousin myös jaloilleni ja menin pöydän viereen seisomaan. Katsoin äitiä joka oli vastakkaisella puolella pöytää. Hän meni hämilleen katseeni edessä ja laskin katseeni äidin rintoihin ja syliin.

      Siirryin lähemmäksi äitiä, mutta hän astahti ikkunan eteen seisomaan. Katsoin hänen pehmeää ja varovaista hahmoa ikkunan takaa tulevaa hämärää vasten. Kesähame, joka äidillä oli yllään, oli mielestäni aivan liian lyhyt. Se antoi äidistä liian tyttömäisen – jotenkin heitukkamaisen kuvan.

      Lähestyin äitiä varovasti, kuin epäillen itseäni. Katse jonka näin äidin silmissä kuvasti pelkoa ja hätää, aivan kuin hänen olisi tehnyt mieli huutaa jollekin – apuako. Jälleen äiti siirtyi pois ulottuviltani ja hän nojasi nyt seinään makuuhuoneen kynnyksen vierellä.

      Tämä alkoi tuntua kissa ja hiiri-leikiltä. Kumpiko meistä oli kissa? Tunsin itseni rohkeaksi, varmemmaksi kuin koskaan, tiesin nyt mitä halusin.

      Pian seisoimme vastakkain käteni painaessa äitiä olkapäästä lujemmin seinään.
      – Ei, Pekka…, ei… älä..
      – Nyt… on pakko, tiedät sen…

    • novelpro

      Vein käteni äidin niskaan ja puristin kevyesti. Kuin kylmät väreet olisivat kulkeneet äidin lävitse, hän suorastaan värisi.
      – Olen…, olen tiennyt tämän.. aavistin.., äiti sanoi kehräävällä äänellä.
      – Niin…, pystyin sanoa töksäyttämään, tietämättä mitä olisin vastannut. Äidin silmiin tuli alistunut ilme. Hän kääntyi ja siirtyi makuuhuoneeseen käteni ohjaamana.

      Astahdin perässä huoneeseen ja katseemme kohtasivat vuoteen vierellä. Äidin silmissä oli tuo sama ilme edelleen. Kertoiko se siitä mikä naisen kohtalo on. Ensin miehelleen.., joskus kenties joku syrjähyppy…, ja kaiken huipuksi oma poika. Kaikki haluavat aina samaa, niin kuin minäkin nyt…, ajattelin mieli rauhallisena.

      Kosketin äidin poskea, mutta hän painoi katseensa lattialle kääntäen päätään sivulle. Äiti pakeni edelläni vuoteen toiselle puolelle, mutta hän ei kuitenkaan tulisi pääsemään minusta eroon. Seurasin perässä ja tarrasin häntä kädestä kiinni. Lujalla otteella puristin lämmintä käsivartta vetäen äidin kiinni itseeni. Upotin sormeni nyt jo melko kuiviin hiuksiin ja rajulla kiskomisella käänsin hänen kasvonsa kohden omiani. Punaiset huulet olivat raollaan kiivaan hengityksen sihistessä ulos hänen sisältään.

      Huuleni koskettivat noita kauniita ja haluttavia huulia, viinin pistävä maku tarttui suuhuni. Muuta tunnetta en saanutkaan takaisin.

      – Miksi?
      – En tiedä, vastasin niin totuudenmukaisesti kuin osasin. Haluan vain..
      – Nöyryyttää äitiäsi, niinkö? äiti sanoi pudottaen hameensa lattialle ja kiskaistessa paidan yltään alistuneena.

      Äidin silmissä paloi tuli pistävästi osoittaen jonkinasteista suuttumusta tai kiukkua, mutta hänestä oli vastustamisen terä tylsynyt. Nainen edessäni oli alistunut kohtaloonsa. Katselin jännittyneenä äidin riisumista. Kaksi pulleata rintaa valahti esille. Ne olivat riipuksissa eivätkä olleet niin ryhdikkäitä kuin luulin niiden olleen. Kauniit ne olivat kuitenkin. Nielaisin kuuluvasti ja kieleni teki liikkeen huuliani kohti.

      Äiti seisoi edessäni vain alushousut peittonaan. Vatsa oli aavistuksen kaareva ja näytti kauniin pehmeältä. Reidet olivat vähän harallaan niin, että haaravälistä näkyi läpi.

      Otin ratkaisevat askeleet ja polvistuin äidin eteen. Nostin kädet äidin vatsalle ja siitä lanteiden kautta pakaroille. Suutelin pehmeää vatsaa katsellen kahta pyöreää rintaa yläpuolellani. Näykin hampaillani vatsanahkaa josta sain kiihkoa lisää. Laskin huuleni äidin housuille ja tunsin hänen tuoksunsa leijailevan nenääni.

      Tämä paljasti äidin omankin mielentilan. Varovasti käänsi äidin ympäri ja nyt painoin huuleni hänen housujen peittämille pakaroilleen. Housut olivat painuneet pakarojen väliseen rakoon ja olivat takaa hiukan rypyssä.

      Minun tuli melkein sääli äitiäni, kun katsoin paljaita reisiä joita hivelin käsilläni. Hengitin ilmaa sisääni nenä kiinni äidissäni.

    • novelpro

      Vedin housut polviin ja tutkin jokaista pistettä tarkasti. Pakarat olivat jännittyneet ja reidet suorastaan pingottivat. Huuleni koskettivat toista pakaraa ja vein käteni takaapäin vatsalle. Painoin vatsanahkaa ja purin lihaa hampaitteni välissä. Kuulin vain äidin voimakkaan hengityksen huoneessa. Toisella kädelläni levitin reisiä takaapäin. Pehmeä iho tuntui kiihottavalta. Etenin kädelläni kohden äidin emättimen seutua. Sitä josta olin itsekin tullut tähän maailmaan.

      Ilman mitään varoitusta äiti otti askeleen ja siirtyi sängylle. Hän asettui kontalleen nojaten käsiinsä. Näin kauniin pyöreän takamuksen asettuvan eteeni, kuin pyytäen kosketustani.

      Huomasin, että minulla oli vieläkin verkkarit jalassa. Potkaisin ne lattialle ja pudotin paitani samaan kasaan alushousujeni kanssa.

      Pidin käsiäni äidin lantiolla ja mietin miten toimisin. Kumarruin ja näin suoraan peräaukkoon. Reunoiltaan ruskean puhuva punainen suolensilmäke iski minulle silmäänsä. Nyt näin tämänkin kohdan äidistä. Pikkupoikana olin miettinyt miltä äidin peppu näyttäisi, nyt sen tiesin. Varovasti painoin huuleni pistävän hajuiselle kohdalle. Äidin tuoksuun sekoittui äskeisestä uimareissusta jäänyt järviveden haju.

      – Ähmm-mh.., nuolaisin peppua, kun minulta pääsi kiimainen äännähdys jolle en voinut mitään.
      – Älä.., Pekka.., ei niin…, äidin ääni pyysi minua. Mutta nyt minua ei pystynyt pidättelemään mikään. Pyöritin kieltäni ja tein pitkiä nuolaisuja hamuten äitiä suuhuni.
      – Pekka, lopeta, äiti pyysi ja veti itseään pois ulottuviltani.

      Minun oli annettava periksi. Yritin saada äidin häpyvakoa kieleeni, mutta takaapäin se oli vaikeaa.

      – Tee se nyt nopeasti, äiti pyysi. Nousin seisaalleni sänkyä vasten ja tärisevin jaloin kumarruin ohjaamaan kulliani oikeaan osoitteeseen. Kampesin itseni kiinni äidin lämpimään ja haluttavaan vartaloon. Koskettelin sormillani varovasti äidin paikkoja, tajusin nyt miltä tämän hänestä täytyisi tuntua. Äiti avautui levittämällä jalkojaan enemmän. Minulla ei ollut mitään vaikeuksia päästä tunkeutumaan tähän salaperäiseen paikkaan, joka minua niin valtavasti kiehtoi.

      – Umhh-mhh.., äidiltä pääsi voimakas äännähdys ja hän putosi päänsä ja olkapäidensä varaan nojaamaan.
      – Äiti.. ohh.. Hämmästyttävän kostea ja lämmin emätin sulki minut syleilyynsä. En ollut osannut kuvitella tätä näin upeaksi tapahtumaksi. Voimakkaan puristava tunne tuntui kullissani. Kuulin oman huohotukseni ylitse myös äidin huohotuksen yllättyneenä.

      Äiti oli noussut uudelleen käsiensä varaan nojaamaan. Minä olin puolittain hänen selässään ja painoin kulliani äidin kutsuvaan syliin.

      Se ilme, mikä äidillä oli ollut hetki sitten, oli ollut täysin oikea. Äitini oli nyt niin alistunut, kun nainen – äiti voi ollakin. Jälleen tuo säälinsekainen tunne valtasi mieleni. Makasin omaa äitiäni, tämän huohottaessa allani kiihtyneenä.

      Äidillä oli omat tarpeensa niin kuin minullakin. Kumpikin haimme jotakin toisiltamme. Äidin kouristaessa selkäänsä hänen ryhmyiset nikamansa erottuivat selän poikki kuin vuorijono. Hellyys, joka oli sisälläni, purkautui ulos sanoin ja teoin.

      – Äiti, rakas… olet minulle tärkeintä maailmassa, rakastan sinua enemmän kuin kukaan…, kuulin oman ääneni huohottavan ollessani äidin niskassa. Kuulin limaisen purskahduksen työntyessäni nivusiani myöten äitiin.
      – Älä, et saa puhua .., äiti sanoi miltei kuiskaavalla äänellä.

      Tarrasin äidin nihkeisiin hiuksiin kiinni ja kiskoin häntä niistä itseäni vasten.
      – Aih.. sattuu… Äidin selkä oli taipuneena minuun päin polkiessani häntä takaapäin. Iskin hampaani kiinni niskaan. Pehmeä ja lämmin lihas oli osa äitiä. Halusin tätä naista niin kovaa, että minuun sattui. Nyyhkin epätoivoisesti äidin niskaan ottaessani häntä samalla.

      Äiti liikahti allani ja tarrasin hänen toiseen käteensä kiinni. Vedin sen ylös ja ohjasin sormet suuhuni. Sitten ohjasin käden hänen reisiensä väliin. Kiltisti äidin sormet liikahtelivat määrätyssä paikassa.

      – Hrmhh-hmhh.., puuskutin hampaat kiinni äidin kaulassa.
      – Aih..ei.., älä, ei saa purra. Puristin äidin lanteita lujasti ja kiihdytin vauhtia mielipuolisen kiihkon vallassa.

      Tiesin äidillä olevan kierukan ja annoin lumivyöryn lailla valuvan liemeni lentää äidin emättimeen. Luulin tukehtuvani, kun voimakas yltäkylläisyys pysäytti hengitykseni. Tunsin vain voimakkaana seisovan kullini olevan äidin sisällä tyhjentymässä. Laskin kaikki viimeistä pisaraa myöten äitiini ja rojahdin hänen päälleen velttona säkkinä.

    • novelpro

      Kuin uneen kuulin äidin käden antavan hänelle oman nautintonsa. Mietin ettenkö minä pysty isääni parempaan. Näinhän olin kuullut äidin tekevän jo vuosien ajan. Olin tullut kuin teinipoika ensimmäisellä kerrallaan. En ollut pystynyt pidättelemään itseäni lainkaan. Makasimme peiton alla rauhoittuneena, kumpikin hiljaa maaten.
      – Äiti, haluan tehdä sen niin.., että sinäkin saat.. Äiti käänsi itsensä minuun päin.
      – Olen niin tottunut.., äidin osa on tällainen.

      Olin hiljaa osaamatta vastata.
      – Oletko tyytyväinen nyt? äiti yllätti kysymyksellään.

      Nousin vuoteesta vastaamatta kysymykseen ja lähdin ulos sateeseen. Kävelin alastomana saunalle. Hain puita ja sytytin tulen kiukaan alle. Istuin saunan eteisessä ja mietin äidin sanoja, aika kului odotellessani saunan lämpiävän. Kävin lisäämässä puita ja heitin koelöylyt kiukaalle. Sihinä oli lupaavaa. Astelin tyynesti sateessa sisälle mökkiin.

      – Sauna olisi lämmin, sanoin äidille joka oli ollut valveilla koko ajan.
      Äiti nousi vuoteesta ja otti pyyhkeen takan edestä jossa hiillos hehkui edelleen. Laitoin muutaman kalikan takkaankin ja otin omankin pyyhkeeni mukaan ennen kuin poistui äidin perässä saunaan.

      Nousimme peräkkäin lämpimän saunan lauteille. Minulla oli kädessäni kaksi vieraspyyhettä, jotka olivat olleet pukuhuoneessa. Laitoin ne ylälauteen toiseen nurkkaan. Äiti katsoi puuhiani ihmettelevä katse silmissään.

      Heitin vettä kiukaalle josta höyry nousi ilmaan. Katsoin äidin vartaloa hänen pitäessään jalkojaan kaiteella. Oikeastaan nyt vasta näin äidin täysin alastomana. Vatsassa oli muutamia poimuja ja reisien verisuonet erottuivat hämärässäkin saunassa, jossa vain nurkassa palava lyhty antoi valoaan. Kaksi rintaa oli riipuksissa vatsan päällä.

      Vein käteni pehmeälle rinnalle. Kumarruin ottamaan sen suuhuni. Nänni suussani paisui kovaksi. Kuulin äidin rauhallisen hengityksen muuttuvan katkonaiseksi.
      – Tule makuulle tännepäin, pyysin äitiä. Kurkotin käteeni molemmat pyyhkeet ja asetin ne lauteille pehmusteeksi äidin alle.

      Ihaileva katse silmissäni siirryin äidin päälle varovasti. Polveni olivat äidin kainaloitten kohdalle ja painoin kasvoni kiinni äidin pillulle.

      Pistävä tuoksu leijui nenääni ja limainen mäski tuntui huulillani. Se oli seurausta äskeisestä rakastelustamme.

      Etsin turpeiden häpyhuulten kätköstä esille helmen joka antoi äidille nautinnon. Ihana äidin pillu. Pumppasin sormiani limaisessa vaossa ja nuolin pallukkaa vaon yläosassa.

      Äiti levitti jalkojaan enemmän ja teki hierovaa lantion liikettä vasten suutani. Sormet tarttuivat seisovaan kulliini ja pian lämpimien huulten puristus tuntui kullissani. Kieli lipsutti ympäri terskaa nautittavasti, kun minä imin ja nuolin klitorista.

      – Mennään lattialle, äiti pyysi yllättäen minut.
      – Laita se jakkara tuohon ja istu siihen, äiti osoitti paikan minulle lattialta. Istuin jakkaralle ja äiti tuli syliini ohjaten jäykän kullin sisäänsä. Istuimme kasvot vastakkain äidin ratsastaessa minulla.

      – Nyt minä ohjaan sinua, äiti sanoi minulle kietoen kätensä ympärilleni. Äidin sormet liimautuivat hiuksieni sekaan kiinni päälakeeni. Kuumat huulet imaisivat minut kiihkeään suudelmaan. Äiti käänteli päätään ja kosteat huulet imivät ja purivat huuliani kiihkeästi.

      Äidin kurkusta kuului korinaa hänen lähestyessä huippuhetkeä. Lantionpohjan nitkahteleva liike oli miellyttävää, mutta en ehtisi millään valmiiksi äidin kanssa.

      Kädet raastoivat hiuksiani ja päätäni puolelta toiselle ja kuumat huulet tuntuivat kaulassani niin kiihkeiltä, että minulla meni vilunväreet kuumassa saunassa.

      – Iihnn-ihnn-nn.., äiti alkoi inumaan. Kaulassani pisti ja tajusin äidin imevän kaulaani rumaa jälkeä saadessaan orgasmia. Tajusin äidin olevan niin voimakkaan tunteen lamaava ettei hän nähnyt eikä kuullut mitään ympärillään.

      Äiti oli ratsastanut kullillani ja saanut vihdoin sen mitä oli varmaan kaivannutkin. Kova puristus oli tuntunut kullissani äidin saadessa voimakkaan orgasmin joka sai hänet nyyhkimään valtavan tunnekuohun vallassa.

      Liike loppui ja kova kullini oli edelleen äidin sisällä. Äiti katsoi minua silmiin ja näki anovan ilmeeni. Käsi pyyhkäisi otsaani ja äiti painoi suukon sille.

      – Pestään nyt ja mennään sisälle, äiti sanoi minulle pehmeällä äänellä.
      – Niin kai sitten, vastasin vähän pettyneenä.

      Hiljaisina peseydyimme ja poistuin saunasta äidin edellä. Tajusin tässä piilevän opetuksen avatessani mökin ovea äidille.

      -LOPPU-

    • tomposa

      Mukavaa kun lisäilet

    • ripelo

      Mukavaa luettavaa :)

    • Familyaffair

      Kiihottavaa

    • niposs

      Ihana novelli :)

    • benoskas

      Kiitti kun lisäilet :)

    • Äitykkä

      Tässä oli se hyvä ja oikeanlainen tunnelma ja asetelma.

      • Anonyymi

        Kanssasi samaa mieltä... n43v


    • niparakkis

      ihana novelli

    • tehoma

      kiva lukea tätä

    • Anonyymi

      Äiti on paras!

    • Anonyymi

      Hyvät runkut sai

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe