Yle Puhe ja jääkiekkokierros

Liiga saatiin taas käyntiin Lahdessakin ja Pelicans onnistui ekassa kotimatsissa mainiosti!

Kiitokset Yle Puheelle radioinneista, mutta muutama seikka ottelun Pelicans-Lukko -selostukseen liittyen:
- Keijo Kousa ei pelaa Pelicansin joukkueessa. Mikko Kousa pelaa Pelicansissa puolustajana, ja hyvin pelaakin (Mikko on yksi SM-liigan parhaita puolustajia)
- joukkueeseen kuuluu muitakin pelaajia ensimmäisen liigaottelunsa pelanneen maalivahti Jakub Škarekin lisäksi
- toimittajalla oli joka kerta kova kiire siirtää lähetys mahdollisimman pian pois Lahden matsista. Matsin väliaikatilannekin jäi välillä epäselväksi
- toimittajalle vielä vihjeeksi, että joukkueiden kokoonpanoihin kannattaa tutustua hyvissä ajoin ennen ottelua

Tästä on hyvä jatkaa!

8

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tajutkaaidiootit

      ÄLÄ KUUNTELE YLE PUHETTA! Äläkä sen sisältöjä areenasta

      Liigakierroksenkin saisi lopettaa tasapuolisuuden nimissä siinä missä Jalkapallokierroskin lopetettiin. Kerta jos Ylen jääkiekkolähetykset ovat Puheella vieläpä noin huonoja kuten kuvaat. Tiedän itsekin että eri paikkakuntien lähetysten taso ainakin ennen vaihteli hirveästi. Vuosi taisi olla 2016 mikä jäi elävästi mieleen. Otteluparia en valitettavasti muista varmasti oikein, mutta vanhempi jo ainakin 20 vuotta Ylelle liigapelejä selostanut miespuolinen oli äänessä ja ennen ottelua häneltä kysyttiin analyysiä joukkueista. Ei osannut sanoa juuri yhtikäsmitään. Tämä vanhempi miespuolinen selostaja myös yritti väistellä kysymystä täysin kun puhe siirtyi maalivahteihin, että en minä mikään asiantuntija ole. Luulisi tuollaisella kokemuksella jo pystyvän jotain asiantutevaa kommenttia heittämään kehiin.

      Itse kuuntelen liigapelini jostain muualta, jos radiosta kuuntelen. Yle puhetta boikotoin muutenkin, koska eivät kuunnelleet uudistuksessa lainkaan kuuntelijoiden mielipidettä ja valehtelivat viimeiseen saakka palautteen olleen enimmäkseen positiivista. Toivottavasti muutkin tajuavat pysyä vielä poissa Yle puheen taajudelta. Uudistus jää satavarmasti voimaan, jos kuulijaluvut eivät pysy alhaisina vähintään alkukevääseen 2019 saakka.

      Eikös Pelicanssinkin ottelut voi kuunnella Radio Voimalta. Varmasti parempi ja asiantuntevampi selostus kuin Ylellä. Ainakin Kärppien koti ja vieras peleissä Radio Cityn selostukset ovat lähes aina paljon laadukkaampia kuin Yle Puheella. Saa ainakin kuunnella kokopelin eikä vain pätkiä ja tajuaa näkemättäkin missä kiekko on ja kenellä. Jos voiman selostukset ei miellytä niin kuuntele Radio City Oulun lähetystä aina kun pelaavat Pelicansia vastaan. Toki selostaja on kärppien puolella, mutta todellinen ammattilainen äänessä.

      • Kiitos!

        Kuuntelen myös Radio Voimaa, selostavat sekä koti-, että vierasmatsit.


      • Tajuaidiootti

        Minä kuuntelen Jääkiekkokierrosta Yle Puheesta, enkä aio lopettaa sen kuuntelua. Sille et voi yhtään mitään!


    • Anonyymi

      Ainoa kanava, jolla tuntuu olevan pientäkään halua päivittää soittolistaa säännöllisesti. Ei liene todellakaan vaikea valinta, kun miettii mitä kotimaista kanavaa sitä kuuntelisi.

      YLE PUHE voisi olla edelleen toisinaan vaihtoehto, mutta omalla kohdallani suurin syy ei ole musiikki vaan ylipäätänsä Ylen toiminta kanavan suhteen kuulijoista piittaamatta.

      Jos Radiota tarvitsee jääkiekon kuuntelemiseen niin onneksi liigafinaalejakin voi kuunnella muualtakin kuin Yle puheelta. Saa jonkun käsityksenkin, mitä kentällä tapahtuu. Ainakin Radio City Oulun ja Yle puheen selostuksissa on selkeä ero. Siinä missä peli ehtii rullata Yle puheella selostamatta (Eli puhutaan muuta), mitä juuri nyt kentällä tapahtuu, Kärppien Cityn selostaja keskittyy oleelliseen eli kertomaan kuulijalle mitä juuri sillähetkellä kentällä tapahtuu.

      Ylen radiokanavat ovat yksiä turhakkeita ja sen todistavat urheilulähetyksetkin. Ylellä ei osata selostaa radioon tai sitten ei haluta laittaa sellaista selostamaan joka osaa. Tästä vielä pitää pakolla maksaa. Radion kuuntelija ei näe itse tapahtumia, joten selostuksen pitäisi olla sen mukaista.

      Yksi syy lisää heivata Yle-vero....

    • Anonyymi

      Terve.jääkiekkokierros takaisin radioon.

      • Anonyymi

        Onhan se Jääkiekkokierros Radio Suomella nykyisin. Eli ei kadonnut minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se Jääkiekkokierros Radio Suomella nykyisin. Eli ei kadonnut minnekään.

        Mutta Yle Puhe on TUHOTTU


    • Anonyymi

      Radio Vega, xrem pn hyvä kanava yhdessä ohjelmassa puhuttiin jopa suomenkieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe