ryobi raivuri 299e

käyttööntulisi

15

14920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpisraivuri

      Näistä en tiedä, mutta aikoinaan raivasin melkoisen alueen toisen merkkisellä halpisraivurilla. Valjaat oli ihan surkeat, mutta niillä mentiin ja raivaussahakin tiputteli joutavia osiaan pois matkasta, mutta toimi kuitenkin koko savotan ajan ja vielä monta vuotta muutenkin. Vaan sitten tuli toppi, alkoi menemään sytytystulppa ja tankillinen, meni joku kallis osa sytytyksestä huonoon happeen, ei kannattunut korjata. Ostin sitten Husqwarnan tilalle, paljon olen silläkin nyt sahannut, mutta suhteessa tuo halpisraivuri oli parempi hintaansa nähden.
      Siis menetätkö oikeasti mitään, jos ostat vajaa 300€ raivurin? Siinä on takuut ja vaihdat sen uuteen vielä ennen takuuajan päättymistä ja olet tehnyt raivaukset. Kaveri osti 169€ halpisraivurin ja teki sillä takuuajan kovasti töitä, vaihtoi vielä takuuseen uuden. Ei ne näitä halpiaisia ala korjailemaa, uuden antavat tilalle, joten on sitten taas uusi peli seuraavaan savottaan.

      • Anonyymi

        Toiset haluaa tehdä töitä eikä takuuvaihtoja. Osta ehjä käytetty


    • Anonyymi

      Ostin syksyllä 2019 Ryobi RBC52FSBOS raivaussahan.

      Yhden päivän verran sillä vesakossa heiluin. Heti kättelyssä alkoi kädensijan kiinnityspultit irtoamaan. Niitä pitkin päivää kuusiokoloavaimella kiristelin. No, lopulta pultteja hävisi pöpelikköön. Tässä vaiheessa olisi pitänyt palauttaa koko vehje.

      Sitten seuraavalla käyttökerralla ei vain käynnistynyt. Totesin, että tähän ei ole suunniteltu sytytystulppaa tarkastettavaksi tai vaihdettavaksi. Jos irroittaa tulpanhatun, menee se paskaksi.

      Nyt sitten uutta kautta aloittelemassa Puuilon tarviketulpanhatulla ja rautakaupan lukkomuttereilla. Parempi onni tällä kertaa?

      • Anonyymi

        Minulla sama kone ja kohta enemmän aikaa on mennyt pajalla kuin metsässä. Ammattitaitoiselle korjaajalle konetta ei ole saatu vaan on pitänyt myyjän kautta lähettää maahantuojalle.

        Oikeat koneliikkeet eivät noita edes halua ottaa huoltoon, koska osia ei saa.

        En ostaisi uudestaan. Tämä on sama juttu kuin autojen kanssa. Ihan sama onko Dacia vai Mersu, kunhan myynti ja huolto on saman katon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama kone ja kohta enemmän aikaa on mennyt pajalla kuin metsässä. Ammattitaitoiselle korjaajalle konetta ei ole saatu vaan on pitänyt myyjän kautta lähettää maahantuojalle.

        Oikeat koneliikkeet eivät noita edes halua ottaa huoltoon, koska osia ei saa.

        En ostaisi uudestaan. Tämä on sama juttu kuin autojen kanssa. Ihan sama onko Dacia vai Mersu, kunhan myynti ja huolto on saman katon alla.

        Nämähän ei ole mitään mettäkoneita vaan trimmereitä pihatöihin.
        Halpa saha on halpa saha.
        Siihen on syynsä. Monesti se 700-800€ saha tulee loppupeleissä halvemmaksi, kuin näiden halpa/kiinasahojen kanssa telkkuaminen.


      • Anonyymi

        Joo olisi pitäny lukee ensin kokemuksia tosta koneesta eikä heti vaan ostaa. Ostin siis 5 viikkoa sitten tämän saman härvelin ja eka ilta meni joo noin tunnin ei mitää mutta raivausshan terä puuttu jo paketista. Toisena iltana noin tunnin jälkeen sammutin koneen hetkeks ja yritin käynnistää uudelleen nii eikö se vetonaru jääny jumiin, siirryin pöpeliköstä pois kokeilin uudestaan käyntiin ni sielt petti jotkuu sisuskalut ku ei enää moottori pyöriny vaikka naru alkoi liikkuu, pistin samantien katiskan kasaan ja vein mistä ostin ja maanantaina laittoivat sen huoltoon. Huollon piti kestää 1-2 viikkoa ja odotin 4 viikkoa ja pari päivää päälle. Eilen kerkesin kokeilee sitä illalla noin 30 minuuttia jolloin se täydestä laakista vaa sammui 3 kertaa, ja nyt tänää sain noin 20m2 lepikkoo nurin 1h koska se va sammuilee maks 2min välein ja taas nyit käyntiin. Maanantaina takas liikkeesee ja rahat takas enkä suosittele kellekkää. Takuu aika kuluu hukkaan ku kone lymyilee maahantuojalla huollossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo olisi pitäny lukee ensin kokemuksia tosta koneesta eikä heti vaan ostaa. Ostin siis 5 viikkoa sitten tämän saman härvelin ja eka ilta meni joo noin tunnin ei mitää mutta raivausshan terä puuttu jo paketista. Toisena iltana noin tunnin jälkeen sammutin koneen hetkeks ja yritin käynnistää uudelleen nii eikö se vetonaru jääny jumiin, siirryin pöpeliköstä pois kokeilin uudestaan käyntiin ni sielt petti jotkuu sisuskalut ku ei enää moottori pyöriny vaikka naru alkoi liikkuu, pistin samantien katiskan kasaan ja vein mistä ostin ja maanantaina laittoivat sen huoltoon. Huollon piti kestää 1-2 viikkoa ja odotin 4 viikkoa ja pari päivää päälle. Eilen kerkesin kokeilee sitä illalla noin 30 minuuttia jolloin se täydestä laakista vaa sammui 3 kertaa, ja nyt tänää sain noin 20m2 lepikkoo nurin 1h koska se va sammuilee maks 2min välein ja taas nyit käyntiin. Maanantaina takas liikkeesee ja rahat takas enkä suosittele kellekkää. Takuu aika kuluu hukkaan ku kone lymyilee maahantuojalla huollossa.

        Halpiskoneiden kanssa käy aina niin, ostat halvan, sitten kalliimman ja kunnollisen. Et säästänyt mitään, maksoit ylimääräistä sen halvan koneen hinnan, haaskasit aikaa ja sait kaupanpäälle vitutuksen.

        Aina sama kaava, oli kyse mistä tahansa polttomoottori- tai sähkötyökalusta.


      • Anonyymi

        On ollut kyseinen kampe noin 3v. Yksi käynnistys naru mennyt. Ja viime keväänä eka käynnistys ja noin 15sek ja sammu. Ei käynnistynyt. Puola sökö. Vaihdoin Puolan ja muutaman tunnin käytön jälkeen seinälle roikkumaan. Tänä keväänä taas sama juttu. Ei jatkoon


    • Anonyymi

      Vittu mikä paska....kokoamisen jälkeen koe käyttö noin puoli minuuttia tyhjäkäyntiä ja klink. Aivan mykkä ja naru ei liikahdakkaan. Aivan paska

      • Anonyymi

        Vai oisko semmonen homma että oot ihan tumpelo etkä mikkään ruudinkeksijä... Kampe ei oo paska vaan sinä....


    • Anonyymi

      Eihän tuollaisesta "raivurista" voi edes puhua täällä. Jo merkki kertoo mikä on RAIVURI ja mikä joku alennuslaaarin härpäke. Arvatkaa mikä itselläni on? St...

    • Anonyymi

      Ihan umpi surkea on tuo Ryobi 52CM3 raivaussaha. On varmaan tarkoitettu nurmikon reunojen sipistelyyn mutta ei vesakon raivaukseen, ostin su, puolitoista tankillista ajoin risukkoa ja lakkasi terä pyörimästä, kauppaan takasin to ja vaihto ja palutus oikeuden nojalla uusi tilalle, puolen tunnin käytön jaälkeen sama vika ja seuraavana aamuna vehe taksin kauppaan. Tässä versiossa käynnistys narukin jumitteli. Nyt on jo palautunut rahatkin tilille, Eli ei ole tarkoitettu kunnollisen työn tekoon, on nätti roikkuessaaan autotallin seinällä ja varmaan sen nurmikon reunan saa siitittyä mutta sormea paksumpaa risua ei kestä katkaista.

      • Anonyymi

        Vähä erillainen kokemus itellä... Kolmas kesä menossa Ryobin kamppeella ja hyvin pelittää kun ekaksi fiksaapi lastentaudit siitä... Nauratta katella tumpeloitten kommentteja joilla on se peukalo sielä rekulaattorissa eikä taitoa fixailla .... Toisena raivurina iteltä löytyypi sthil joka on ammattimaisempi ... Molemmat on ollu hyviä....


    • Anonyymi

      Itse ostin ekan raivurin ns. halpamallin. Ainoa missä sitä pystyi käyttämään oli nurmikon trimmaus.
      Muutaman vuoden olen käyttänyt Hussen metsämallia lyhyellä putkella. Valjaat ovat kunnolliset.

    • Anonyymi

      Siimaleikkuri ja raivaussaha on täysin eri välineitä, vaikka saattavat äkkiäkatsoen muistuttaakin toisiaan….

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe