Rahtikeskus, Helsingin KTK,Espoon KTK

KTK

Minkälaisille ajoneuvoille on KTK:ssa kysyntää? Ilmeisesti Konerinki on ainakin vienyt sora-autoja.

37

4329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orja.Välitys.Oy

      Kysyntää on niille ketkä ajaa alle omakustannushinalla.

      • Viisaseukkomalmilta

        Harrastus toiminnasta mie puhunkii...


    • töihin_vaan

      Valmisbetoni puolikkaille kova kysyntä ainakin, heti pääsee ajoon. 5 akseliset soranupit samoin.

      • KTK

        Hakeeko näitä kaikki KTK yhtiöt vai jonkin tietty?


    • Tilastonikkari

      KTK on lyhenne sanoista kuorma-autojen tilauskeskus. Jos sieltä aikoo saada ajoja niin pitää olla kyseisen KTK:n jäsen. Liittyminen jäseneksi maksaa paljon rahaa,tämän päivän hinnoista en tiedä joten sanon vain,että hyvin merkittävästä summasta on kysymys,varsinkin jos on aloitteleva yrittäjä.
      Kaikki KTK:t eivät välttämättä ota edes uusia jäseniä kuin siinä tapauksessa,että joku lopettaa ajohommat. Viestiketjun aloittajan kannattaisi ensimmäiseksi selvittää miten tällaisiin isoihin projekteihin otetaan autoilijat. Kilpailuttaako urakoitsija itse kuljetusyrittäjät vai ottaako autot tilauskeskuksen kautta. Isoissa rakennushankkeissa ei juuri 5 akselisten maansiirtoautojen lavan reunoissa KTK tarroja näy. Myös kunnat ja kaupungit järjestävät avoimia tarjouskilpailuja johon kuka vaan autoilija voi jättää oman tarjouksen. Edullisin tarjous yleensä voittaa tosin nykyisin on alettu painottaa myös autojen ympäristöystävällisyyttä euro 5 onkin asetettu monesti ehdoksi,että pääsee edes kilpailutukseen mukaan. Eli mukaan leikkiin pääsee ainoastaan melko uudella kalustolla.

      • Nikkarilletiedoksi

        Nämä asiat on jo tiedossa nyt on kyse töistä....

        Juurikin tätä kyselen että missä mennään, en mielestäni tullut kyselemään että miten saan auton ajoon? Vai lukiko jossain? Ei?


      • Tilastonikkari
        Nikkarilletiedoksi kirjoitti:

        Nämä asiat on jo tiedossa nyt on kyse töistä....

        Juurikin tätä kyselen että missä mennään, en mielestäni tullut kyselemään että miten saan auton ajoon? Vai lukiko jossain? Ei?

        Tilastonikkari tässä iso tervehdys! No tämä suomi 24 on varmasti se kaikista huonoin tapa hankkia tarkkaa tietoa mistään asiasta . Metsään menee jos tämän keskustelufoorumin asiantuntemukseen luottaa. Ainoa tapa saada totuus esiin on ottaa yhteyttä näihin KTK keskuksiin ja kysyä suoraan minkälaiselle kalustolle on ajoa tarjolla. Itse en kuitenkaan pois sulkisi kaupunkien ja yhteisöjen järjestämiä suoria kilpailutuksia jossa tällainen KTK jätetään välistä pois kokonaan. Yksi rahansaaja pois ketjusta voi taata paremmat ansiot itse kuljetusyrittäjälle.


      • UrpojaJokalähtöön
        Nikkarilletiedoksi kirjoitti:

        Nämä asiat on jo tiedossa nyt on kyse töistä....

        Juurikin tätä kyselen että missä mennään, en mielestäni tullut kyselemään että miten saan auton ajoon? Vai lukiko jossain? Ei?

        Nikkarilletiedoksi kyllä pitää ihmetellä järjenjuoksuasi. Eikö se nyt ole ihan sama asia Miten saan autoni ajoon? ja kyse on töistä ? Eikö autoilijan elämäntyö ole juuri saada työtä autolleen? siitä tiedosta,että missä mennään ei ole paljon apua. Jos olet Töölöön selviämisaseman putkassa niin hyvä niin olet siis turvassa,mutta silloin ei ole kysymys ajohommista. Vai mitä???


      • Sivustaseuraajanarepesin
        Tilastonikkari kirjoitti:

        Tilastonikkari tässä iso tervehdys! No tämä suomi 24 on varmasti se kaikista huonoin tapa hankkia tarkkaa tietoa mistään asiasta . Metsään menee jos tämän keskustelufoorumin asiantuntemukseen luottaa. Ainoa tapa saada totuus esiin on ottaa yhteyttä näihin KTK keskuksiin ja kysyä suoraan minkälaiselle kalustolle on ajoa tarjolla. Itse en kuitenkaan pois sulkisi kaupunkien ja yhteisöjen järjestämiä suoria kilpailutuksia jossa tällainen KTK jätetään välistä pois kokonaan. Yksi rahansaaja pois ketjusta voi taata paremmat ansiot itse kuljetusyrittäjälle.

        Tilastonikkari näköjään ei parempaa argumenttia keksinyt, kun huomasi puhuvan ohi aiheen, no selitys se on tuokin


      • JormaYlimainio
        Sivustaseuraajanarepesin kirjoitti:

        Tilastonikkari näköjään ei parempaa argumenttia keksinyt, kun huomasi puhuvan ohi aiheen, no selitys se on tuokin

        Sivustaseuraajanarepesin ,kyllä on sinulla pienet ilonaiheet ei voi muuta sanoa . Tilastonikkari vastasi ihan asiallisesti kuten minäkin olisin vastannut. Eihän kukaan perhana voi tietää jos ei kuulu siihen hyväveli-sisäpiiri clubiin joka on tietoinen tällaisesta Stadin karjujen perustamasta Koneringistä joka on alkanut kilpailla perinteisen KTK toiminnan kanssa. perhana olen ammatikseni ajanut yli35 vuotta ja en ole koskaan edes kuullut tällaisesta Koneringistä.Vasta nyt kun Googlasin niin asia selvisi minulle.


      • TäystyrmäysItäHgistä
        JormaYlimainio kirjoitti:

        Sivustaseuraajanarepesin ,kyllä on sinulla pienet ilonaiheet ei voi muuta sanoa . Tilastonikkari vastasi ihan asiallisesti kuten minäkin olisin vastannut. Eihän kukaan perhana voi tietää jos ei kuulu siihen hyväveli-sisäpiiri clubiin joka on tietoinen tällaisesta Stadin karjujen perustamasta Koneringistä joka on alkanut kilpailla perinteisen KTK toiminnan kanssa. perhana olen ammatikseni ajanut yli35 vuotta ja en ole koskaan edes kuullut tällaisesta Koneringistä.Vasta nyt kun Googlasin niin asia selvisi minulle.

        No kyllä nyt repes. Kuten olettaisin,että täälläkin keskustelufoorumilla olisi edes joskus järjellistä keskustelua niin jotkut pe..kelen ketkut rakentelee tahallaan ansoja ja sitten naureskelee jos joku ei tunne jotain täysin tuntematonta Kuljetusrinkiä. Miksi hemmetissä niiden maansiirtoautojen lavojen kyljessä ei lue isoilla kirjaimilla Kuljetusrinki jos se nyt on niin hyvä juttu.90 % kuljetusalalla työskentelevistä ei ole ikinä kuullutkaan tällaisesta Kuljetusringistä vaikka saahaa yötä päivää pääkaupunkiseudun teillä. En tiedä mikä viestiketjun aloittajalla oli mielessä kun kirjoitti tänne,mutta kuten hän itse totesi " Missä mennään" eli hänen oma pallo oli täysin hukassa.Perkele mitä urpoja.


      • Sivustaseuraajanarepesin
        JormaYlimainio kirjoitti:

        Sivustaseuraajanarepesin ,kyllä on sinulla pienet ilonaiheet ei voi muuta sanoa . Tilastonikkari vastasi ihan asiallisesti kuten minäkin olisin vastannut. Eihän kukaan perhana voi tietää jos ei kuulu siihen hyväveli-sisäpiiri clubiin joka on tietoinen tällaisesta Stadin karjujen perustamasta Koneringistä joka on alkanut kilpailla perinteisen KTK toiminnan kanssa. perhana olen ammatikseni ajanut yli35 vuotta ja en ole koskaan edes kuullut tällaisesta Koneringistä.Vasta nyt kun Googlasin niin asia selvisi minulle.

        Joo mut jorma ei se vastannu kysymyksee, opettele lukee xD


      • jeeeeesuus
        Tilastonikkari kirjoitti:

        Tilastonikkari tässä iso tervehdys! No tämä suomi 24 on varmasti se kaikista huonoin tapa hankkia tarkkaa tietoa mistään asiasta . Metsään menee jos tämän keskustelufoorumin asiantuntemukseen luottaa. Ainoa tapa saada totuus esiin on ottaa yhteyttä näihin KTK keskuksiin ja kysyä suoraan minkälaiselle kalustolle on ajoa tarjolla. Itse en kuitenkaan pois sulkisi kaupunkien ja yhteisöjen järjestämiä suoria kilpailutuksia jossa tällainen KTK jätetään välistä pois kokonaan. Yksi rahansaaja pois ketjusta voi taata paremmat ansiot itse kuljetusyrittäjälle.

        Ei onnistu ainakaan Espoon kaupungille tarjoaminen ilman ktk,konerinkiiin luulumista, koska Espoon kaupunki haluaa autot samasta paikasta.
        Nyt tänä vuonna alkanut sopimuskausi oli periaatteessa kolmen kisa. Hgin KTK,Rahtikeskus ja Espoon KTK.
        KAupunki vaati myös reaaliaikaisen seuranta mahdolliuuden, joka toteutettiin tabletilla, missä erikseen ohjelma ja kaupunki voi seurata missä autot liikkuu ja laskutus menee suoraan, ei tarvitse täyttää paperisia viikkoraportteja.


      • VeronmaksajaEspoosta
        jeeeeesuus kirjoitti:

        Ei onnistu ainakaan Espoon kaupungille tarjoaminen ilman ktk,konerinkiiin luulumista, koska Espoon kaupunki haluaa autot samasta paikasta.
        Nyt tänä vuonna alkanut sopimuskausi oli periaatteessa kolmen kisa. Hgin KTK,Rahtikeskus ja Espoon KTK.
        KAupunki vaati myös reaaliaikaisen seuranta mahdolliuuden, joka toteutettiin tabletilla, missä erikseen ohjelma ja kaupunki voi seurata missä autot liikkuu ja laskutus menee suoraan, ei tarvitse täyttää paperisia viikkoraportteja.

        Niin nyt en oikein ymmärrä jeeesus kirjoitustasi. Alkuperäinen kirjoittaja nimenomaan kirjoitti,että KTK:hon ja Rahtikeskukseen kyrpiintyneet autoilijat perustivat Koneringin . KTK,Rahtikeskus ei ole sama asia kuin Konerinki vaan Konerinki on uusin tulokas joka kilpailee nimenomaa KTK:ta vastaan.Hyvin on siinä pärjännyt.Tarjouskilpailuja on voitettu ja homma etenee.
        Lähes kaikissa kuljetusalan yrityksissä käytetään nykyisin reaaliaikaisessa seurannassa sateliittiseurantaa ,tabletteja ja ihan kiinteästi asennettuja päätteitä hyteissä. Oli sitten kyseessä yksityissektori tai kunta/valtio ,ehkä joku Lopen Läyliäisten perunakauppias raaputtaa jotain paperille ei kukaan muu joka tosissaan on kuljetusalla ,koska elämä nykyisin hyvin hektistä ja kaikki pitää näkyä reaaliajassa myös asiakkaalla eli ajojen tilaajalla.Auton sijaintikin pitää tietää joka hetki. Syy siihen miksi esimerkiksi Espoon kaupunki kilpailuttaa ainoastaan Rahtikeskusta,H:gin ja Espoon KTK :ta on se ,että tällöin Kaupunki pääsee paljon helpommalla ,kun ei tarvitse kilpailuttaa jokaista autoilijaa erikseen vaan saa kokonaispaketin pienellä vaivalla.
        Jos Espoon päättäjät ymmärtäisivät vielä pyytää tarjoukset Koneringiltä niin siinä säästyisi valtavasti Espoolaisten verorahoja kun löysät on puhallettu pois hinnoista. Nukkuminen työajalla loppuisi hytissä,samoin nenän kaivaminen ja hommat hoituisivat vauhdilla.Jokainen kyllä on omin silmin nähnyt ettei kaupunkien ajossa olevat autot kovin kovassa rääkissä ole toisin kuin yksityissektorilla jossa painetaan "tappotahdilla" töitä.Hajoaako auto vai kuski ensimmäisenä?


      • PistääVähänMiettimään
        VeronmaksajaEspoosta kirjoitti:

        Niin nyt en oikein ymmärrä jeeesus kirjoitustasi. Alkuperäinen kirjoittaja nimenomaan kirjoitti,että KTK:hon ja Rahtikeskukseen kyrpiintyneet autoilijat perustivat Koneringin . KTK,Rahtikeskus ei ole sama asia kuin Konerinki vaan Konerinki on uusin tulokas joka kilpailee nimenomaa KTK:ta vastaan.Hyvin on siinä pärjännyt.Tarjouskilpailuja on voitettu ja homma etenee.
        Lähes kaikissa kuljetusalan yrityksissä käytetään nykyisin reaaliaikaisessa seurannassa sateliittiseurantaa ,tabletteja ja ihan kiinteästi asennettuja päätteitä hyteissä. Oli sitten kyseessä yksityissektori tai kunta/valtio ,ehkä joku Lopen Läyliäisten perunakauppias raaputtaa jotain paperille ei kukaan muu joka tosissaan on kuljetusalla ,koska elämä nykyisin hyvin hektistä ja kaikki pitää näkyä reaaliajassa myös asiakkaalla eli ajojen tilaajalla.Auton sijaintikin pitää tietää joka hetki. Syy siihen miksi esimerkiksi Espoon kaupunki kilpailuttaa ainoastaan Rahtikeskusta,H:gin ja Espoon KTK :ta on se ,että tällöin Kaupunki pääsee paljon helpommalla ,kun ei tarvitse kilpailuttaa jokaista autoilijaa erikseen vaan saa kokonaispaketin pienellä vaivalla.
        Jos Espoon päättäjät ymmärtäisivät vielä pyytää tarjoukset Koneringiltä niin siinä säästyisi valtavasti Espoolaisten verorahoja kun löysät on puhallettu pois hinnoista. Nukkuminen työajalla loppuisi hytissä,samoin nenän kaivaminen ja hommat hoituisivat vauhdilla.Jokainen kyllä on omin silmin nähnyt ettei kaupunkien ajossa olevat autot kovin kovassa rääkissä ole toisin kuin yksityissektorilla jossa painetaan "tappotahdilla" töitä.Hajoaako auto vai kuski ensimmäisenä?

        Taisit sohaista muurahaispesään. Olen itsekin ihmetellyt sitä valtavaa eroa kunnallisissa ajotehtävissä verrattuna yksityissektorin ajotehtäviin. Jos yksityispuolella autosi on aina ylikuormassa ja olet todella kovilla jokapäivä,siihen sitten lisänä palaverissa kerrotaan ettei työsi ole kannattavaa,koska pitäisi vielä tehokkaammin asiat hoitaa ja logistiikkakuluissa pitäisi saada säästöjä aikaan. Sitten vastaavasti kunnan tai kaupungin ajossa oleva HIAB:illa varustettu 2 akselinen lava-auto yksi kaivonrengas lavalla seisoo koko päivän . Nosturia ei tarvitse käyttää koska kaivonrengas lasketaankin maahan vasta huomenna ja aina välillä mennään kahville mukavasti kuorma-autolla.Hytissä istuu apumiehen puolella 1-2 kaupungin duunaria. Nämä kaupungin ajossa olevat autot on hyväkuntoisia ja uudehkoja. Eli kyllä silloin taksat on kunnossa.
        On tämä aika erikoinen yhtälö Yksityissektori vastaan julkinen....... niin veronmaksajahan sen lystin sitten viimekädessä maksaa vai mitä????siellä julkisella puolella.


      • KäkKriäinen
        PistääVähänMiettimään kirjoitti:

        Taisit sohaista muurahaispesään. Olen itsekin ihmetellyt sitä valtavaa eroa kunnallisissa ajotehtävissä verrattuna yksityissektorin ajotehtäviin. Jos yksityispuolella autosi on aina ylikuormassa ja olet todella kovilla jokapäivä,siihen sitten lisänä palaverissa kerrotaan ettei työsi ole kannattavaa,koska pitäisi vielä tehokkaammin asiat hoitaa ja logistiikkakuluissa pitäisi saada säästöjä aikaan. Sitten vastaavasti kunnan tai kaupungin ajossa oleva HIAB:illa varustettu 2 akselinen lava-auto yksi kaivonrengas lavalla seisoo koko päivän . Nosturia ei tarvitse käyttää koska kaivonrengas lasketaankin maahan vasta huomenna ja aina välillä mennään kahville mukavasti kuorma-autolla.Hytissä istuu apumiehen puolella 1-2 kaupungin duunaria. Nämä kaupungin ajossa olevat autot on hyväkuntoisia ja uudehkoja. Eli kyllä silloin taksat on kunnossa.
        On tämä aika erikoinen yhtälö Yksityissektori vastaan julkinen....... niin veronmaksajahan sen lystin sitten viimekädessä maksaa vai mitä????siellä julkisella puolella.

        Kerrankin näin perjantai-lauantai iltaan hyvää ja mielenkiintoista keskustelua ja mikä hyvä niin ei haukuta yhtään kuljetusyrittäjää. 1980-luvun lopulla oli Helsingin KTK:ssa siellä Kotisaarenkadulla sellainen pakettiauto yrittäjä Laine. Hänellä oli tumman punainen MB 307 D tavaratilassa oli puhtaat räsymatot jonka päälle hän asetteli kuljetettavat tavarat. Olin itse valtakunnallisessa elintarvikeyrityksessä töissä naapuritontilla ja aina kun tuli tarvetta KTK autolle niin tämä Laine saapui heti paikalle. Oli aamu,päivä,ilta tai yö. Kysyinkin kerran,että kuinka hän ehtii aina ensin. No vastaus oli lyhyt ja ytimekäs. Ei noita muita poikia kiinnosta keikat jos ne ei osu klo 7-15 väliin. Hän sai kaikki keikat ja teki tosi hyvän tilin. Välillä hääkakku jolla oli kiire ties minne. Maksoi mitä maksoi niin vietävä oli kun tilanne oli päällä. No se siitä,hän oli mainio kaveri.
        Mielestäni KTK yhdistyksillä on aina ollut yksi paha vika. He eivät osaa markkinoida palveluita. He odottavat,että joku ottaa heihin yhteyttä. Onko kukaan meistä kuljetusalan ammattilaisista nähnyt yhtään KTK mainosta esim.lehdissä,netissä jossa kerrotaan onko sinulla tavaraa joka pitäisi kuljettaa johonkin niin kyllä me kuljetamme. Kaikki perustallaajat eivät vuokraa pakettiautoa kun ei ole ajokorttia eikä löydy sitä kaveria joka auttaa. Kyllä KTK:lla olisi tässä asiassa paljon parannettavaa. Mahdollisuuksia on paljon,en tiedä miksi niihin ei tartuta????
        Uusavuttomuus vai saamattomuus??? Menee liian hyvin???????


      • TerhonSampoVaiMitä
        KäkKriäinen kirjoitti:

        Kerrankin näin perjantai-lauantai iltaan hyvää ja mielenkiintoista keskustelua ja mikä hyvä niin ei haukuta yhtään kuljetusyrittäjää. 1980-luvun lopulla oli Helsingin KTK:ssa siellä Kotisaarenkadulla sellainen pakettiauto yrittäjä Laine. Hänellä oli tumman punainen MB 307 D tavaratilassa oli puhtaat räsymatot jonka päälle hän asetteli kuljetettavat tavarat. Olin itse valtakunnallisessa elintarvikeyrityksessä töissä naapuritontilla ja aina kun tuli tarvetta KTK autolle niin tämä Laine saapui heti paikalle. Oli aamu,päivä,ilta tai yö. Kysyinkin kerran,että kuinka hän ehtii aina ensin. No vastaus oli lyhyt ja ytimekäs. Ei noita muita poikia kiinnosta keikat jos ne ei osu klo 7-15 väliin. Hän sai kaikki keikat ja teki tosi hyvän tilin. Välillä hääkakku jolla oli kiire ties minne. Maksoi mitä maksoi niin vietävä oli kun tilanne oli päällä. No se siitä,hän oli mainio kaveri.
        Mielestäni KTK yhdistyksillä on aina ollut yksi paha vika. He eivät osaa markkinoida palveluita. He odottavat,että joku ottaa heihin yhteyttä. Onko kukaan meistä kuljetusalan ammattilaisista nähnyt yhtään KTK mainosta esim.lehdissä,netissä jossa kerrotaan onko sinulla tavaraa joka pitäisi kuljettaa johonkin niin kyllä me kuljetamme. Kaikki perustallaajat eivät vuokraa pakettiautoa kun ei ole ajokorttia eikä löydy sitä kaveria joka auttaa. Kyllä KTK:lla olisi tässä asiassa paljon parannettavaa. Mahdollisuuksia on paljon,en tiedä miksi niihin ei tartuta????
        Uusavuttomuus vai saamattomuus??? Menee liian hyvin???????

        Nyt sohaistiin muurahaispesään tai nostettiin kissa pöydälle todella. Hyvä keskustelu ja vielä jopa harvinaista kyllä jopa asiallinen. Suomi on täynnä KTK yhdistyksiä joissa kuljetusalan yrittäjät on osakkaina. Tuolla koulutuspuolella on ollut keskustelua siitä onko opintie kuljetusyrittäjäksi liian helppo nykyään? Tiedän asioista paljon koska olen päivittäin näiden asioiden parissa.
        Käydään Skallin kurssit ja sitten vaan yrittämään.Onnea vaan vaikka matikka oli koulussa 5.
        Mielestäni suomalaiset KTK yhdistykset eivät ole ollenkaan pysyneet nykyisen elämän menon tahdissa. Yhdistykset on jymähtäneetKekkosen ajan kuoppiin. On todella paljon vialla jos suuri yleisö eli kuluttajat eivät tiedä yhtään mitään jostain KTK palvelusta ,vaikka kyseessä on yhdistys jonka pitäisi toimittaa ajoneuvo tilanteeseen kuin tilanteeseen jos sellaiseen on tarvetta.Kukaan tavallinen kuluttaja ei edes tiedä ,että apua voisi tilata jostain KTK:sta. Ei ole markkinointia ei ole mitään suunnitelmaa millä se ihan peruskuluttaja ostaisi palveluja. Niin... hän on se hyvä asiakas joka ei osaa tinkiä. Hän maksaa koska on tyytyväinen ,että asia on pois päiväjärjestyksestä. Miksi suomalaiset KTK yhdistykset eivät yhtään panosta mainontaan ihan peruskuluttajalle,vaikka se olisi se todellinen rahasampo?


      • PenniOnMiljoonanAlku
        TerhonSampoVaiMitä kirjoitti:

        Nyt sohaistiin muurahaispesään tai nostettiin kissa pöydälle todella. Hyvä keskustelu ja vielä jopa harvinaista kyllä jopa asiallinen. Suomi on täynnä KTK yhdistyksiä joissa kuljetusalan yrittäjät on osakkaina. Tuolla koulutuspuolella on ollut keskustelua siitä onko opintie kuljetusyrittäjäksi liian helppo nykyään? Tiedän asioista paljon koska olen päivittäin näiden asioiden parissa.
        Käydään Skallin kurssit ja sitten vaan yrittämään.Onnea vaan vaikka matikka oli koulussa 5.
        Mielestäni suomalaiset KTK yhdistykset eivät ole ollenkaan pysyneet nykyisen elämän menon tahdissa. Yhdistykset on jymähtäneetKekkosen ajan kuoppiin. On todella paljon vialla jos suuri yleisö eli kuluttajat eivät tiedä yhtään mitään jostain KTK palvelusta ,vaikka kyseessä on yhdistys jonka pitäisi toimittaa ajoneuvo tilanteeseen kuin tilanteeseen jos sellaiseen on tarvetta.Kukaan tavallinen kuluttaja ei edes tiedä ,että apua voisi tilata jostain KTK:sta. Ei ole markkinointia ei ole mitään suunnitelmaa millä se ihan peruskuluttaja ostaisi palveluja. Niin... hän on se hyvä asiakas joka ei osaa tinkiä. Hän maksaa koska on tyytyväinen ,että asia on pois päiväjärjestyksestä. Miksi suomalaiset KTK yhdistykset eivät yhtään panosta mainontaan ihan peruskuluttajalle,vaikka se olisi se todellinen rahasampo?

        Tarkemmin kun ajattelee,asiahan on juuri näin. On tilauskeskus joka käsittelee kuluttajalta tulevan ajotilauksen,kuljetusyrittäjä hoitaa homman ja sitten KTK laskuttaa ja tilittää rahat yrittäjälle. Helppo yhtälö kaikille osapuolille. Kaikki tekevät vain sen oman osuutensa. Miksi esimerkiksi Helsingin KTK ei markkinoi omia palvelujaan isolle yleisölle eli kuluttajille kun on valmis konsepti miten homma toimii. En ole nähnyt yhtään mainosta missään mediassa (lehdet,tv,netti) jossa jokin KTK yhdistys mainostaisi omia palvelujaan? Meneekö H:gin, Espoon KTK:lla ja Vantaan Rahtikeskuksella liian hyvin kun ei edes täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään mielenkiintoa markkinoida omia palveluita. Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun KTK osakkaan näkemys siihen, miksi ei markkinoida palveluita suurelle ylöisölle? Halutaanko ainoastaan pitkä aikaisia asiakkaita ja kerta-keikat eivät kiinnosta ? Raha on kuitenkin rahaa tuleeko se sitten pieninä puroina vai kerran kuussa.


      • NäinOnAsiat
        PenniOnMiljoonanAlku kirjoitti:

        Tarkemmin kun ajattelee,asiahan on juuri näin. On tilauskeskus joka käsittelee kuluttajalta tulevan ajotilauksen,kuljetusyrittäjä hoitaa homman ja sitten KTK laskuttaa ja tilittää rahat yrittäjälle. Helppo yhtälö kaikille osapuolille. Kaikki tekevät vain sen oman osuutensa. Miksi esimerkiksi Helsingin KTK ei markkinoi omia palvelujaan isolle yleisölle eli kuluttajille kun on valmis konsepti miten homma toimii. En ole nähnyt yhtään mainosta missään mediassa (lehdet,tv,netti) jossa jokin KTK yhdistys mainostaisi omia palvelujaan? Meneekö H:gin, Espoon KTK:lla ja Vantaan Rahtikeskuksella liian hyvin kun ei edes täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään mielenkiintoa markkinoida omia palveluita. Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun KTK osakkaan näkemys siihen, miksi ei markkinoida palveluita suurelle ylöisölle? Halutaanko ainoastaan pitkä aikaisia asiakkaita ja kerta-keikat eivät kiinnosta ? Raha on kuitenkin rahaa tuleeko se sitten pieninä puroina vai kerran kuussa.

        Kyllä nyt homman nimi on se,että jos sinulla on 5 akselinen maansiirtoauto niin kyllä kiitos vakituinen ajo johonkin pitkäaikaiseen projektiin. Kulut on niin suuret ettei niitä kateta jollain yksittäisellä keikalla. Ajatus on edellisellä kirjoittajalla hyvä ja kannatettava.Tuo Toyata Hiace porukka on niin pieni osa nykyään tätä KTK maailmaa,ettei sen ehdoilla kyllä voi edetä. Tuossa aiemmin kirjoittaja kirjoitti legendaarisesta kuljetusyrittäjä Laineesta H:gin KTK. Totta hän oli pelimies ja teki pienellä MB pakettiautolla varmasti hyvän tuloksen,koska hänellä oli valmius,tahto ja halu hoitaa kaikki keikat mitä tarjottiin. Vaikka olin itse nöösi poika niin muistan tämän kaverin hyvin. Iso mies ja pieni punainen mersu pakettiauto ja aina pesty. On aika hienoa ,että jopa tällä foorumilla useampi kuljettaja on tunnustanut tuntevansa tämän H:gin KTK Legendan. Jos voisi nostaa hänen pelipaitansa kattoon kuten NHL:ssä niin varmasti nostaisimme sillä Suomi tarvitsee tällaisia tosimiehiä,jotka eivät heti anna periksi,vaan hommat hoidetaan maaliin asti ja hyvällä asenteella.


    • Nousuteli

      Kaikentyypisillä Plasto autoilla on kovakysyntä ainakin KTK:ssa

    • HausjärviRules

      Oli miten oli ,mutta tämäkin viestiketju paljastaa,mitä porukkaa me kuljetusalalla ollaan. Oli sitten KTK tai Konerinki tai joku muu kuljetusyrittäjien yhteenliittymä niin alkuhurman jälkeen perisuomalainen täysin aiheeton kateus toista yrittäjää kohtaan pilaa kaikki yhteistyökuviot . Huoltoaseman baarissa jopa tarjotaan kahvit toiselle yrittäjälle. Mutta sitten heti selän takana löydään" puukolla" selkään. Aina se toinen yrittäjä on epärehellisesti saanut paremmat keikat.(vaikka ei olisi oikeasti saanutkaan) On huvittavaa,että jopa tällaisella puoliviihteellisellä sivustolla jatkuu sama naurettava selkään puukotus ja toisten ihmisten mollaus kun puhutaan alan asioista . Viestiketjun aloittaja oli omasta mielestään veikeä valitsemillaan sanoilla ja näsäviisaskin eli oli todellinenKoneringin lobbaaja. Näin se menee: Mitä pienempi paikkakunta ja ajot tiukassa sitä riitaisampi KTK yhdistys. Aina joku muu on saanut ne paremmat ajot.Olen tätä seurannut 3 sukupolven ajan ja minkäänlaista positiivista kehitystä ei ole vuosien saatossa tapahtunut. Samoja puupäitä ollaan edelleen.

    • Pikku-irmeli

      Mautolla on pirun näppärää kuskata paketteja, juu

    • Ojdeuikvh

      Kiertämää kaukaa koko KTK touhu. Suomeen joka puolelle levinnyt mafia. On verrattu Italiassa toimivaan cosanostraan. Yrittäjät tappelee keskenään.

    • ohhohh

      Noh onkos yrittäjäkurssi käyty? Pitää nyt vaan pistää pukua päälle,ja mennä markkinoimaan palveluita.Vai onkohan kysymys lippispoikien uteliaisuudesta,tai maalaistollo pyrkis hesaan?

      • NoVoiVoiVoi

        On hyvin säälittävää,kun kerrankin on asiallinen keskustelu aiheesta joka kiinnostaa monia. Sitten tällainen sälli ohhohh lataa sitä perusfactaa joka kertoo,että kyseessä on umpi tyhmä kaveri jonka on pakko tehdä jotain työtä. Hän ei ole pätkääkään kiinnostunut työnteosta kuljetusalalla saati mistään muustakaan työstä. Hänen älykkyysosamäärä ei riitä sille tasolle ,että osaisi edes ajatella jotain asiaa oikeasti ,mutta pakko on laittaa jotain tekstiä,että muille tulisi paha mieli.


      • NäinSeOn

        No ohhohh on ainakin itse maalaistollo,tympeä savolainen..... ai mistä tiedän että näin on? Maalaistollo puhu hesasta. Aito helsinkiläinen puhuu Stadista kun tarkoittaa rakasta pääkaupunkiamme.. Murteet on paras opiskella jos haluaa esittää helsinkiläistä vaikka nyt täällä suomi24 sivustolla.


      • Suoli
        NäinSeOn kirjoitti:

        No ohhohh on ainakin itse maalaistollo,tympeä savolainen..... ai mistä tiedän että näin on? Maalaistollo puhu hesasta. Aito helsinkiläinen puhuu Stadista kun tarkoittaa rakasta pääkaupunkiamme.. Murteet on paras opiskella jos haluaa esittää helsinkiläistä vaikka nyt täällä suomi24 sivustolla.

        Tää on suoli24 sivusto


    • oohhooh

      Kyllä me täällä STARALLA pärjätään tällä kalustolla,mutta pukua päälle ja vaikkapa kahville(stadiin)

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä keskusteluketju, joka valottaa hyvin ko. yrityksen toimintakaarta. Sijoitin 11 vuotta sitten riihikuivat rahat yhteen kuorma-autoon, sopimuspohjaiseen jakelukuljetuksiin Postille, KTK:n osakkeisiin 1500 e, toiminnanvarausmaksuun 1500 e sekä annoin ns. sopimuksen mukaisen liikennöitsijälainan 3500 e. Tänä keväänä työt loppuivat seinään, eikä mitään uutta ollut tarjolla tai tarjottu. Auto seisontaan, tili lähes tyhjä ja nyt roikun löyhässä hirressä ja anon antamaani lainaa (ilman korkoja tietysti) takaisin, jotta voisin lopettaa osakeyhtiön sekä tämän kaikin tavoin ’takkiin’ tulleen ”liikennöitsijäuran”. Mutta ei minua roikotetaan Helsingin KTK:n taholta tässä tilanteessa, vaikka osakeyhtiö selvitystilassa. Eikä tässä tienannut typerä suomalainen kuljetusyrittäjä. Verojen jälkeen sain maksettua 13 tuntipalkan itselle ja toisinaan en sitäkään, koska auton yllättävät korjaukset veivät joka vuosi jonkun kuukauden palkan. Valitettavasti en suosittele tätä yritysmuotoa kenellekään. Sijoita mielummin säästösi pitkiin korkorahastoihin ja mene normaaliin palkkatöihin. KTK:han on nykyään (ja ilmeisesti kaikki muutkin) osakeyhtiöitä, joiden toiminta on tosiaan jäänyt sinne Kekkosen kauteen. Pieni sisäpiiri pyörittää ’taloa’ ja vuodesta toiseen samat nimet hallituksessa. Itse jäin liian pitkäksi aikaa, lähteminen oli mielessä jo pari viime vuotta. Vaikka saan tällä hetkellä kokea vain kyykytystä Helsingin KTK:n taholta, niin hyvin roponi heille näiden vuosien aikana kelpasi. Nylkekööt nyt sitten vielä lopuksi oman selkänahkani lisäksi, perheenkin selkänahat ja työntäkööt ’luuta yrittäjän kurkkuun’ ihan viimeiseen saakka. Kyllä tämä paska loppuun saakka katsotaan ja kestetään. Eli suosittelen miettimään kahdesti mihin yrittäjä kätensä laittaa ja välttämään tätä ”yhteistyökumppania” jos haluat, että yrittäjäurastasi ei jää paskan maku suuhun ... pahoittelut etten voi suositella tätä toimintamuotoa mutta sen voinee ymmärtää, eikö totta?

      • Anonyymi

        Eli mitä tekee järkevä yrittäjä . Hän suuntaa turvalliseen suuntaan Aarni-Wihuri tukku, tai vasta vuoroisesti Valio meijeri tai jopa Arla Sipoossa. Kannattaa kysellä töitä jos vaikka sellainen hyvä duuni löytyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mitä tekee järkevä yrittäjä . Hän suuntaa turvalliseen suuntaan Aarni-Wihuri tukku, tai vasta vuoroisesti Valio meijeri tai jopa Arla Sipoossa. Kannattaa kysellä töitä jos vaikka sellainen hyvä duuni löytyisi.

        Niin KTK yhteisöissä pitää maksaa yhteisölle merkittävä summa eli todella paljon rahaa ,että pääsee jäseneksi yhteisöön. Siksi aloittelevalla autoilijalla jo muiden kulujen kuten auton hankintakulujen lisäksi on todella vaikea löytää rahat tai vakuudet pankista myös KTK :ta varten. Kyllä se on paras suunnata eri yrityksiin neuvottelemaan esim juuri Valiolle tai tukkuliikkeisiin josko työtä löytyisi, jos silloin onnistaisi niin ei sentään tarvitse maksaa ,että pääsee ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin KTK yhteisöissä pitää maksaa yhteisölle merkittävä summa eli todella paljon rahaa ,että pääsee jäseneksi yhteisöön. Siksi aloittelevalla autoilijalla jo muiden kulujen kuten auton hankintakulujen lisäksi on todella vaikea löytää rahat tai vakuudet pankista myös KTK :ta varten. Kyllä se on paras suunnata eri yrityksiin neuvottelemaan esim juuri Valiolle tai tukkuliikkeisiin josko työtä löytyisi, jos silloin onnistaisi niin ei sentään tarvitse maksaa ,että pääsee ajamaan.

        Ja ei se tämän jälkeenkään ole mikään rahasampo ,vaikka onnistuisi saada pesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei se tämän jälkeenkään ole mikään rahasampo ,vaikka onnistuisi saada pesti.

        Veit sanat suustani, kyllä kuljetusala yleisesti on nyt siinä asennossa, että ajotyöstä ei maksesta olit sitten työntekijä tai 'liikennöitsijä' ... ja herran tähden, luetuttakaa ne KTK:n sopimuspaperit lakimiehellä ennen kuin laitatte nimenne paperiin ja kysykää KTK:lta suosittelijoita eli pyytäkää nimeämään useampi nykyinen autoilija, johin voi ottaa yhteyttä ja kysyä siitä arjesta mikä siellä ratin ja rahoitusvelan takana KTK:lla odottaa ... varmistelkaa siis kaikin tavoin ja älkääkä olettatko yhtään mitään ... erityisesti sitä, että siellä 'päämajassa' työskentelevät ammattilaiset juuri sinun ajotyösi eteen ... ei, ei se mene yhtään sinne päinkään ... pahoittelen mutta edelleenkään en voi suositella ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veit sanat suustani, kyllä kuljetusala yleisesti on nyt siinä asennossa, että ajotyöstä ei maksesta olit sitten työntekijä tai 'liikennöitsijä' ... ja herran tähden, luetuttakaa ne KTK:n sopimuspaperit lakimiehellä ennen kuin laitatte nimenne paperiin ja kysykää KTK:lta suosittelijoita eli pyytäkää nimeämään useampi nykyinen autoilija, johin voi ottaa yhteyttä ja kysyä siitä arjesta mikä siellä ratin ja rahoitusvelan takana KTK:lla odottaa ... varmistelkaa siis kaikin tavoin ja älkääkä olettatko yhtään mitään ... erityisesti sitä, että siellä 'päämajassa' työskentelevät ammattilaiset juuri sinun ajotyösi eteen ... ei, ei se mene yhtään sinne päinkään ... pahoittelen mutta edelleenkään en voi suositella ...

        KTK oli "vanhassa maailmassa" todella hyvä mahdollisuus kuljetusyritykselle. No piti maksaa tosi iso summa ,että sai jäsenyyden. Pitää myös muistaa, että tuolloin myös liikenneluvat olivat kauppatavaraa. Kuljetusalan yhteisö myönsi harkinnan varaisesti uudelle yrittäjälle liikenneluvan . Käytännössä tämä tarkoitti sitä ,että eläkkeelle jäävä yrittäjä myi loppuunajetun Bedford kuorma-autonsa ja liikennelupansa järkyttävään ylihintaa nuorelle aloittelijalle ja näin turvasi eläkepäivänsä. Siitä sitten jatkamaan työuraa, isot tsempit kaikille jotka tämän joutuivat kokemaan. Onneksi nuoret olivat fiksuja jo tuolloin 1980 luvulla liikenneluvat saatuaan laittoivat autonsa sellaisiin tienasteihin joilla pärjäsi. Ainakin minulla on jäänyt 2022 täysin epäselväksi mikä on tämän KTK yhdistyksen toiminta nykypäivä. He ovat täysin unohduksissa, he eivät mitenkään markkinoi toimintaansa, On näin kuluttajan kannalta todella outoa ettei KTK toiminnasta ole mitään tietoa tavalliselle kuluttajalle. Pitäisi siirtää tätä ja sitä ,mutta peruskuluttaja ei löydä kuljettajaa tavaroilleen helposti, onhan tässä joku asia vialla ,kun kyse on hyvästä bisnes ideasta.


      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta se on juurikin noin niin kuin kirjoitit. Pieni piiri pyörittää ja samat eläkeikää lähestyvät äijät kokoontuvat pullakahvien ääreen kerran kuukaudessa jota hallituksen kokoukseksikin sanotaan. Eikä koskaan mitään uutta, ei kehitystä, ei strategiaa, ei visiota.. Tähän kun lisätään ammattitaidoton johto niin lopputulos on sitten mitä se nyt on; miljoona euroa turskaa viime vuodelta ja pakka sekaisin. Toivottavasti pysyy firma kuitenkin pystyssä.


    • Anonyymi

      Voin allekirjoittaa tämän kirjoituksen, vaikkakin onnistuin päättämään matkani KTKn kanssa voittoon.


      Työjakelu kaverien kesken: On raportoitu, että KTK:ssa esiintyy nepotismia, missä työt jaetaan sisäpiirin kesken. Tämä tarkoittaa, että jotkut liikennöitsijät ja työntekijät saavat enemmän ja parempia työtilaisuuksia kuin toiset, ei välttämättä ansioiden perusteella, vaan henkilökohtaisten suhteiden vuoksi.


      Läpinäkyvyyden puute: Työnjako ei aina ole läpinäkyvää, mikä voi johtaa epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen muiden työntekijöiden keskuudessa. Tämä voi heikentää työmotivaatiota ja luottamusta organisaation johtoon.

      Hallituksen paikat jaetaan aina samalle ryhmälle ihmisiä, uusien ja mahdollisesti pätevämpien tai innovatiivisempien toimijoiden on vaikea päästä mukaan. Tämä voi estää kehitystä ja innovaatioita alalla.

      Epätasapaino resurssien jakautumisessa: Joidenkin liikennöitsijöiden saamat jatkuvat ja paremmat työt voivat johtaa epätasapainoon, missä toiset kamppailevat pysyäkseen taloudellisesti pinnalla, mikä voi pitkällä aikavälillä vaikuttaa negatiivisesti koko organisaation toimintaan.


      Jos jollain on mitä tahansa kysyttävää vastaan mielelläni.

      -Arttu

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus , arvostan suuresti. Pitää myös muistaa se tosiasia,että nyky maailmassa ihminen haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Teen työni ja lähden kotiin. en halua tehdä mitään ylimääräistä esim. luottamustoimia yrityksessä , en edes asuntoyhtiöni hallituksessa koska se on ylimääräistä työtä ja asioiden pähkäilyä, pitää tehdä päätöksiä ja siihen menee aikaa liikaa.
        Kiinnostus oman yhteisön asioiden hoitoon on nyky-Suomessa todella heikkoa. Joten samat jäärät saavat rauhassa jatkaa yhtiön/ asunto-osakeyhtiön hallituksessa, kun kiinnostusta ei ole.
        Näin syntyy näitä hyväystävä verkostoja ja ongelmia ei nosteta "pöydälle"
        Jotain silti tarvis tehdä kuten Mauno Koivisto aikoinaan totesi. KTK järjestelmä on vanhoollinen, kankea ja ei osaa markkinoida itseään kuluttajille,joilla varmasti on paljon kuljetustarpeita, mutta ei tietoa KTK palveluista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      205
      6468
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      96
      2161
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      387
      1256
    Aihe