Trafin katsastustilastot kertovat automalleilla ajetut kilometrit. Tässä poimintaa eri automalleilla ajetuista kilometreistä. Rekisteröintivuosi 2008.
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus
Aika pienellä ajolla nuo tojot ovat kun vertaa konsernin autoihin ja työjuhtiin. Kun paljon ajaa niin ei riisiritsat paljoa kiinnosta.
Toyotalla ei paljoa ajeta
31
453
Vastaukset
- käyttööntarkoitettua
Tämä kertoo kaiken oleellisen saksalaiskonsernin (Audi-VW_Skoda) ja Tojotan eroista. Saksalaisilla autoilla ajetaan, tojotoilla nyhräillään markettien pihoilla ja kytätään muita autoja
- Trafi.tietää
Kovalla työllä löysin tuon vuoden 2008, jossa nuo Toytien kilometrit olivat pienimmät noihin vertaamiiini, mutta kun käytin paljon aikaa niin löytyi. Erot ovat kyllä tosiasiassa silti todella pienet, mutta minun pitää yrittää kaikkeni mustatakseni Toyotaa.
- kaivele.toinen.vuosi
No kerropa sitten jonkun toisen vuoden lukemat jossa suhdeluku olisi erilainen. Ei tuo vuosi 2008 mikään poikkeus ole. Sama trendi on läpi vuosien.
Ei erot ole todellakaan pieniä. Saman kokoluokan Octavialla on ajetto melkein kaksi kertaa enemmän kuin Auriksella.
Mutta hei, kaivelepa joku vuosi missä erot ovat pieniä. - tojohönö.hiljaisena
kaivele.toinen.vuosi kirjoitti:
No kerropa sitten jonkun toisen vuoden lukemat jossa suhdeluku olisi erilainen. Ei tuo vuosi 2008 mikään poikkeus ole. Sama trendi on läpi vuosien.
Ei erot ole todellakaan pieniä. Saman kokoluokan Octavialla on ajetto melkein kaksi kertaa enemmän kuin Auriksella.
Mutta hei, kaivelepa joku vuosi missä erot ovat pieniä.Eipä taida tulla mitää tojohönöltä muuta kuin jälleen kerran itsensä nolaus. Pistäpä nyt luvut joltain vuodelta jolloin tojolla olisi ajettu edes lähestulkoon yhtä paljon kuin konsernin autoilla.
Eikö löydy vai mistä mättää?
- esimerkiksiSkoda
Saksalaiskonsernin autot on tehty käytettäväksi ja ajettavaksi. Siksi ammattilaiset suosivat niitä.
- huolto.mies
Vähän ihmetyttää miten paljon nuo saksalaiset ehtivätkin kulkea kun ovat kumminkin korjaamolla useita kertoja vuodessa. Toisaalta yhteiskunnan kulkineina nuo paljon ajetut ovatkin.
- EiTurhiaHuoltoja
Puolta harvemmin saksalaiset pajalla käy kuin aasialaiset.
- er345435345
On paljon muitakin autoja kuin saksan seisojat ja Toyota. Yksi eniten myytyjä autoja maailmassa on Focus ja Euroopassa erittäin paljon myy Nissan QQ.
Mitäpä jos peruskinaajat välillä vaihtelun vuoksi rutkuttaisi muistkain merkeistä. - tätiyariksella
Miksi tuota ei voida vaan myöntää että totta se on, saksalaisella ajetaan paljon enemmän kun huoltovälikään ei ole enään kymmeneen vuoteen ollut 15 000km vaan öljyn vaihtoon mennään 30 000-40 000 km välein longlife -huoltoon kun toyotalla on vieläkin ja kun omistajistoa tuntee niin eläkeläiset niin Pertti kuin Pirjokin vievät muutaman kymmenen tuhatta ajetun corollan yms huoltoon aina ennen katsastusta, kun sakemanneilla vag, ford tai octavialla tehdään työajoja olosuhteista ja kaikesta huolimatta saattaa katsastuksen ylläpitämä luotettavuustilastokin olla todellakin toyotaa suosiva kuten vaikka pirkkalaiset katsastusukot jossa toyotat että yarikset menee heittämällä läpi vaikka etutukivarret puslat helisee väljyyttään tai iskarit on nolla ja koteloissa perinne ruoste tehnyt selvää.
- Nesteen_baarissa
Kuulin tänään Volkswagenia hyvin kuvaavan tosijutun. Urakoitsijalla oli uudehko ja hyvin pidetty Vw Transporter jolla ajettu 50 tkm. Meni sopivassa välikkeessä katsastamaan autoa josta tuli hylky monen eri vian takia ja hyvä ettei kilvet lähteneet samantien. Vikalistassa jarrulevyt ja eri niveliä. Urakoitsija soitti Ford-liikkeeseen ja kysyi, oliko siellä yhtään uutta ja vapaata Transitia. Auto löytyi ja Transportteri jäi Ford-liikkeen harmiksi. Ajatelkaa, autolla ajettu 50 tkm ja jo useita hylkäykseen johtavia vikoja. Tässäkö on nykyajan Vw-laatu?
- pelkkää-valhetta
Trolli suoltaa taas Toyotaa solvaavia valheita.
- ei.mitään.epäselvää
"Vähän ihmetyttää miten paljon nuo saksalaiset ehtivätkin kulkea kun ovat kumminkin korjaamolla useita kertoja vuodessa."
Näinpä. Onhan se selvää että Trafin tilastot kertovat totuuden siitä mitkä autot ovat luotettavia kulkineita. Kilometrejä tulee huimasti enemmän kuin Toyotalle ja siksi niitä paljon ajavat ostavatkin.
Näille tojoteroille ei jää muuta kuin toistaa papukaijana miten muut autot ovat aina pajalla. Aika naurettavaa kun Trafi kertoo lahjomattomasti millä autolla ajetaan ne isot kilometrit ja tojo valitaan silloin kun ajoja on harvoin ja vain kotinurkilla. - äläpäs.kiemurtele
Epätoivoista sätkimistä yritys vaihtaa puheenaihetta. eimuuta miksikään sitä että tojo on lyhyen matkan peli kun konsernin autoilla ajetaan paljon enemmän.
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000 - Aivanyhtäpaljon
Tästä ensimmäisestä taulukosta näkyy, etä Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla. Ainoastaan kolme taksiautoa ovat omana ryhmänään Volkswagen passat, Volvo ja Mersu.
Miksi joku väittää muuta?
Kun klikkaa tuon ensimmäisen taulukon alla olevia vuosilukuja, niin jokaisen vuoden kohdalta näkyy totuus, että Toyotalla ajetaan yhä paljon kuin muillakin automerkeillä:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus- trafin.totuus
Tässä on vuonna 2008 rekisteröityjen luvut tuosta Trafin tilastosta:
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
Onhan nuo tojon luvut säälittävän pieniä konsernin autoihin verrattuna. Näkee mihin paljon ajavat luottavat. Tästä ei kiemurtelemalla pääse mihinkään. - onneksiontoyota
VW sijoittui taas laatuvertailussa sijalle ynnä muut kun Toyota
ylsi kärkikolmikon ykköspremiumien seuraksi. Nyt kyllä on kova paikka ja hermostuttaa. - kovaa.faktaa
Voihan sitä höpöttää vaikka mitä ilman mitään perusteita. Nämä luvut ovat Trafin faktaa ja kertovat kuinka paljon autoilla oikeasti ajetaan. Paljon ajavat tietävät millä pääsee luotettavasti perille ja valitsevat konsernin.
Papat ja korttelinpyörittäjät ajavat tojolla ne vähät kilometrinsä. Se ei ole sattumaa.
- pikkupyöritykseen
"Tästä ensimmäisestä taulukosta näkyy, etä Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla."
Nimenomaan tämä linkkaamasi Trafin taulukko on se mistä avauksen luvut on poimittu.
Jos osaa vähänkin taulukkoa lukea niin käy selväksi miten vähän Tojolla ajetaan. Esimerkiksi saman kokoluokan Auris / Octavia vertailu on murhaava. Auris on aivan korttelinkierto-auto Ocuun verrattuna. No eikö tämä kerro enemmän älykkyydestä. Jos ajat vähän niin miksi laittaa rahaa turhaan kalliimpiin vehkeisiin, jotka seisovat turhan panttina suurimman osan ajasta.
- kallis.on.tojo
Ocu 1.5TSI 25.400 ja Auris 24.300. Enpä sanoisi että Skoda olisi kalliimpi kun tietää mikä ero on suorituskyvyssä ja ajettavuudessa.
kallis.on.tojo kirjoitti:
Ocu 1.5TSI 25.400 ja Auris 24.300. Enpä sanoisi että Skoda olisi kalliimpi kun tietää mikä ero on suorituskyvyssä ja ajettavuudessa.
Hinnan ollessa sama mielikuva merkeistä, mitä arvostaa ominaisuuksissa ja varusteet ratkaisevat. Nämä ovat yksilöllisiä.
- näin.se.vaan.on
taitaa olla volkkarit ja skodat niin vemppoja ajaa että samalla matkalla tulee 30% enemmän kilometrejä mittariin kuin muilla, mutkitellen se matka pitenee, toki onhan sakuissa kilometrimittari enemmänkin suuntaa antava, todellisuudessa 50tkm ajettu matka, skeidan mittari saattaa näyttää 100tkm lukemaa. ja sitten käydään öljynvaihtohuollossa muka 30tkm välein vaikkei todellinen kuljettu matka ole kuin 10-15tkm.
- faktat.säilyvät
tojotistit ovat siirtyneet seuraavaan puolustusmuotoon. Seniiliin höpötykseen jotta itse asia hukkuisi älyttömyyksien alle.
- valehtelesinäkin
Nyt sana on vapaa.
Nyt tällä palstalla saa tästä lähtien valehdella tojotan hyvyydestä miten haluaa.
Emme poista kirjoituksiasi, kuten olemme aiemmin tehneet valheiden vuoksi.
Voit valehdella sydämesi kyllyydestä mitä vain tojotan hyväksi.
Kaikki kirjoitukset julkaistaan.
Ei muuta kuin valehtelua peliin, niin lueskellaan niitä porukalla.
Rohkeasti vaan mukaan, kuten aina. - Kukapa_se_poistattaa
Minun mielestäni on erittäin nolo ja lapsellinen tapa poistattaa täältä yhtään mielipidettä muka asiattomana. Sehän kertoo ettei poistattajalla riitä kapasiteetti vastaamaan esitettyyn väitteeseen. Käsittääkseni tuollainen toiminta vahvistaa asian josta poistattaja on kerta kerran jälkeen vetänyt herneen nenuun.
No kirjautuminen muuttuu pian pakolliseksi jos haluaa kommentoida, niin loppuu spämmäys ym. Vaikka tunnuksen takana olisikin ns. toimiva huuhaa email-osoite, niin tekoäly oppii yhdistämään tunnuksen ja spämmiviestin hyvin nopeasti, joten siivous tehostuu kokoajan koneoppimisen avulla.
- Robo.nöyryyttää.tyhmää
Aika hyvin robo näyttää toimivan myös ilman nickejä. Tuollainen saman tekstin tunnistaminen on lastenleikkiä ja robolla on käytössään myös ip-osoite.
Robo.nöyryyttää.tyhmää kirjoitti:
Aika hyvin robo näyttää toimivan myös ilman nickejä. Tuollainen saman tekstin tunnistaminen on lastenleikkiä ja robolla on käytössään myös ip-osoite.
Tottahan tuokin. Kuinkakohan usein palveluntuottajat muuttavat noita asiakkaiden modeemien IP-osoitteita, nehän eivät ole staattisia.
- eisaapoistaa
Niin minustakin. Jos tojotasta kerrottu totuus satutaa, niin sitä ei sen vuoksi saisi poistaa.
- yarisjollaajettuaikapalj
Minulla on Yaris Hybrid, jolla on ajettu tavanomaista enemmän. käyttöönotto 9.3.2016 katsastin auton 2.5 vuoden ikäisenä 10.9.2018. Mittarilukema katsastuksessa 92744 kilometriä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058