Kuinkas Raket luokka jaksaa. Onko tietämätön Lajiryhmä tehnyt hölmöjä päätöksiä.
Ainoita päätöksiä mitä ovat tehneet ja nekin päin per...
Ja salassa eikä edes muutokset missään nähtävillä. Ai että on viisasta
Kuinkas Raket luokka
36
2057
Vastaukset
- Tietoakiitos
Raket jaksaa hyvin. On isoin luokka koko maassa ja ei katoa mihinkään vielä vuosikausiin. Tiedottamisesta samaa mieltä ja taas arvaillaan mitä muutoksia tulee ja kumotaanko niitä viime tipassa. Toisin kuin muissa lajeissa.
- Mattipuhakka
Suurin luokka kyllä, junnut ja yleinen yhteensä ylivoimaisesti suurin.
Nyt kuultu toisen kädentietoa eli kaverini kaverin suusta. Eli lajiryhmän pj ja kang, pj touhuaa vahvasti että raket luokalle ei enää sm eikä sjm statusta vaan mini 60 luokka ajaa sm sarjaa isojen kanssa ja junnu ja yleinen yhdistää.
Ps. Mitä järkee oli akk.n ajaa raket moottoreita flying finn 100 ohjelmaan . Nyt kun tulee 7v kokeileen autoa ja kysyy että kuinka kauan näillä voi junnu ajaa ja vasushan on tää vuosi harrastella ja jos haluu sm sarjaan niin sitten ostat uudet laitteet. Onko järkevällä pohjalla.- Tapahtumissa
Kylpäs on erikoista hämeenmiehen kanssa, radalla kehuu raketteja ja kuljettajia. Kun kääntää selkänsä on lopettamassa raketin. Taitaapi olla oma etu näköpiirissä, eli se siitä nuorisotyöstä.
- harrastaja
Matti olet täysin oikeassa. Ei mitään järkee mennä ostamaan ja ajaa raketeilla, kun voit suoraan ostaa pikkukuskille sedn kuristetun micro60 koneen. Boksilla ja isommalla kaasarilla saat siitä moottorin seuraavaan mini60 luokkaan. Kone kustannukset huoltoineen pysyy järkavänä koko kauden noilla moottoreilla.
- Rakettijatkaakyllä
Tapahtumissa kirjoitti:
Kylpäs on erikoista hämeenmiehen kanssa, radalla kehuu raketteja ja kuljettajia. Kun kääntää selkänsä on lopettamassa raketin. Taitaapi olla oma etu näköpiirissä, eli se siitä nuorisotyöstä.
Tuskin hämeen miehen tarvii selän takana rakettienkaan kanssa touhuta. Taitaa sastamalassa taas olla tarve levitellä huhuja niinkun tossa itte sanookin
- TinoNurmi
Kyllä kaverin kaverin kannattaa nyt lähteensä tarkistaa. En ole ottanut kantaa Raket/mini60 asiassa suuntaan enkä toiseen. Olen kyllä tehnyt ehdotuksia SM sarjan kehittämiseksi ja ne esiteltiin ihan avoimesti Kouvolassa. Siihen konseptiin mahtuu kaikki luokat, jotka lajiryhmä, joka asiasta päättää, haluaa. Ainoa asia, johon tuossa mini60/raket asiassa olen koittanut vaikuttaa, on päätöksenteko ja tiedottaminen siitä. On päätös mikä tahansa, se pitää tehdä ajoissa ja tiedottaa.
En ole ikinä ollut moottoriuskovainen, mikä näkyy luokkavalinnoissammekin. Itse asiassa ainoa luokka, jota emme ole ajaneet, on juuri mini60. Mutta sitäkään vastaan ei minulla mitään ole.
Mitä tulee Pirkan nuorisotyöhon, sen tilan voi käydä toteamassa tuloslistoilta, tai viikottaisista junnuilloistamme. Se on vuosien työn tulosta, jonka ovat käynnistäneet edeltäjäni, ja jonka pyörittämisestä vastaavat aktiiviset jäsenemme.
Senttiäkään en ole kartingista saanut, sen sijaan muutama euro on siihen mennyt, joten intresseihin viittaminen on aika koomista. Eikä liene kova salaisuus, että viimeinen viikonloppu kartingia on toistaiseksi menossa.
PirKan toimintaan ja kisoihin on aina olleet tervetulleita kaikki kuljettajat, mottoriin katsomatta. Näin tulee olemaan jatkossakin. Ja kyllä, joskus olen jopa syyllistynyt kuljettajien kannustamiseen ja näin aion toimia jatkossakin. Mutta moottoreita en muista koskaan kannustaneeni.
- HinnatAlas
Kyllä kynnys harrastamiseen pitää olla mahdollisimman matala. Moni ajaa omalla lompakolla ja minusta Raket on hyvä ja edullinen luokka, missä opitaan perusasiat ajamisesta.
Nämä kellä on pörssi kunnossa niin tietty haukkuu Raket moottoreita ja toteavat Mini 60 koneiden olevan oikeita karting moottoreita, joka pitää paikkaansa, mutta ei tee silti Raket moottoreita yhtään huonommaksi.- LowCost
Ylivoimaisesti edullisin luokka mitä me ollaan ajettu löytyy kyllä tuolta kaupalliselta puolelta.
Rotax Micro Max (8-11 vuotiaaille).
Konepaketin vuokra esim. tälle kaudelle oli 799EUR . Kone on ollut koko kesän meillä käytössä, myös kisojen välillä. 68 tuntia taitaa olla nyt mittarissa ja ensivuonna vain päivitys Mini Maxiin.
https://mpt-racing.mycashflow.fi/product/613/rotax-125-micro-max-evo - 151694637
LowCost kirjoitti:
Ylivoimaisesti edullisin luokka mitä me ollaan ajettu löytyy kyllä tuolta kaupalliselta puolelta.
Rotax Micro Max (8-11 vuotiaaille).
Konepaketin vuokra esim. tälle kaudelle oli 799EUR . Kone on ollut koko kesän meillä käytössä, myös kisojen välillä. 68 tuntia taitaa olla nyt mittarissa ja ensivuonna vain päivitys Mini Maxiin.
https://mpt-racing.mycashflow.fi/product/613/rotax-125-micro-max-evotolla hintaan ollaan vaan mukana joukon jatkona rotaxeissa. jos on vaan tarkoitus osallistua, niin se tulis raksustimella kyllä halvemmaksi. käytetty raksu kyllä löytyy tohon hintaan ihan omaksi ja voit ajaa sen 68 tuntia ens kesänä ja sit myyt eteenpäin.
- Raksuharrastelija
Jep, Rotax ilmoittautuminen pakolliset renkaat ja öljy = vajaat 400 eur viikonloppu. Ei nyt niin halpaa harrastajalle eikä mitään mahkuja pärjätä laatikkokoneella noita tiimivehkeitä vastaan. Raketilla pystyy kilpailemaan edullisemmin ja paikkaamaan ranteilla pienet koneiden erot.
- Pokasahuri
Raksuharrastelija kirjoitti:
Jep, Rotax ilmoittautuminen pakolliset renkaat ja öljy = vajaat 400 eur viikonloppu. Ei nyt niin halpaa harrastajalle eikä mitään mahkuja pärjätä laatikkokoneella noita tiimivehkeitä vastaan. Raketilla pystyy kilpailemaan edullisemmin ja paikkaamaan ranteilla pienet koneiden erot.
No ei se raksukaan kyllä mene mihinkään suoraan laatikosta, vaatii mosamiehen halailua että alkaa kulkua löytymään ja jos haluaa kärkeen niin tarvitaan se viidentonnin kultamuna. Hyvä moottori cadetiin tai johonkin paikallisiin höntsäkisoihin, mutta siinävaiheessa kun on tarkoitus oikeasti ajaa kilpaa(sm/sjm) kannattaisi jo siirtyä oikeisiin kilpakoneisiin ja unohtaa sahojen koneet kokonaan.
- 9566298198
Pokasahuri kirjoitti:
No ei se raksukaan kyllä mene mihinkään suoraan laatikosta, vaatii mosamiehen halailua että alkaa kulkua löytymään ja jos haluaa kärkeen niin tarvitaan se viidentonnin kultamuna. Hyvä moottori cadetiin tai johonkin paikallisiin höntsäkisoihin, mutta siinävaiheessa kun on tarkoitus oikeasti ajaa kilpaa(sm/sjm) kannattaisi jo siirtyä oikeisiin kilpakoneisiin ja unohtaa sahojen koneet kokonaan.
oli kysymys sitten pelkästä osallistumisesta tai mosamiehistä, niin raksu on halvin.
- Liikaaluokkia
Pikkuluokkia pitäisi olla kullekin ikäryhmälle vain 1. Esim Cadet -> Micro 60 -> Mini 60. Kaikki micromaxit ja raketit pitäisi lopettaa. Näin saataisi kuskeja kisoihin.
- Tietoakiitos
Vaihtoehtoja on todellakin liikaa. Raketin täytyy porskuttaa vielä vuosia olemassa olevan konekannan vuoksi. Jotain linjanvetoa oli onneksi nyt lajiryhmän tiedotteessa. Raket on ainoa vaihtoehto koneena 10 v asti ja halutessa vielä siitä eteenpäinkin 15 v asti. Kaupallisissa kisoissa muut kuin konekulut harrastajille huomattavasti isommat ja koneiden erot lasketaan sekunneissa eikä kympeissä kuten raket tai mini60.
- LoppuHäämöttää
Koettakaahan nyt Puhakka ja muut sahurit tajuta, että Raksujen tuotanto on loppumassa, samoin kuin raket60 tuotannolle kävi. Leifi on jo vanha mies ja jatkajaa ei todella ole. Vaikkakin tuo micro60 ja mini60 ostohinta uutena nyt on kalliimpi sitä ei tarvi heti avata, linjata lohkonlaakereita, oikoa kampea, tilata uusia, kun eipysy suorassa, kromata akseleita, holkittaa lohkoja ja mitä muuta uusia sähkövehkeitä ym. ym. ym. Jos vähäkään seutaatte noita Rakett moottoreiden myyntiilmoituksia niissä näkyy ne Rakettien heikkoudet ja rahareijät että ne muutamat kulkukoneet maksaa ihan sikana.
- Etyh
Ei mutta seuraavana vuonna tarvii ostaa uus kun tulee taas vo luokitukset
- w654y
Uus Tm maksaa 2500€ . Kautta ei pysty ajaan avaamatta. Se on huhu puheta . eli huollot maksaa. samoin niistä kuluu männät, akseleita tarvii oikoo, kaasareita huoltaa yms. VO luokitukset kun tulee vanhoilla et tee mitään kun osia ei saa sekoittaa. näissä teidän parjaamissa sahoissa on kuitenkin sellainen hyvä puoli että niillä saadaan massat mukaan. koittakaa te m60 vauhkot ymmärtää se.
- mattipuhakka
Niinpä Holkitus oli silloin 20v sitten yht äkkiä ihan uutta poppia. tehtiin vain kun joku kehu. nyt sama buumi. ei metsurikaan sahaansa holkita, vaan vetää vuodesta toiseen samalla alakerralla. jos ne tehdään koneistamalla niin tosi harvoin on epäsopivat. mutta hyvä rahastuskeino. kyllä muilla kikoilla saa raketin hyvin toimivaksi, kuin lähtee kaikkeen hullutuksiin. kannattaa miettiä mikä on järkevää huoltoa.
- VuodestaToiseen
mattipuhakka kirjoitti:
Niinpä Holkitus oli silloin 20v sitten yht äkkiä ihan uutta poppia. tehtiin vain kun joku kehu. nyt sama buumi. ei metsurikaan sahaansa holkita, vaan vetää vuodesta toiseen samalla alakerralla. jos ne tehdään koneistamalla niin tosi harvoin on epäsopivat. mutta hyvä rahastuskeino. kyllä muilla kikoilla saa raketin hyvin toimivaksi, kuin lähtee kaikkeen hullutuksiin. kannattaa miettiä mikä on järkevää huoltoa.
Rahalla sen raksun saa kulkeen, kuten Mattikin ja muutsen tietää. Pistetään heikommat ja hitaat kiertoon ja myydään aina nopeinta raksua ja se kultamuna pysyy visusti lukkojen takana. Menee perintönä eteenpäin. Nåin se vain on ja ku....s jatkuu.
- kaira123
Jatkuu normaalisti.
- Raksuharrastelija
Raket jatkuu varmasti. Akk voisi tiedottaa pian mikä sarjamuoto SJM vai Cup ?
- RaksuSJM
Raket SJM ajetaan 2019 varmistettu AKKsta👍
- Raksuharrastelija
Hyvä, mutta sen kun vielä näkisi virallisestikin jostain ajoissa niin voisi olla kuskejakin ensi kesänä. Näiden huhujen perusteella ei monikaan tee valintoja. AKK voisi kumota nyt itse liikkeelle laittamansa huhut.
- Raksuharrastelija
Tulihan sitä nyt virallista infoa eli ensi vuosi vielä SJM:ää ja sitten CUP-sarjaa.
- zippopopop
Miniä ajettiin kaksi kesää. Kahdella moottorilla joista toinen oli vanha ja toinen uuden luokkarin kone. Molemmat kulki kun kaasarin säädöt löytyi. Kisat ajettiin enimmäkseen sillä uudella. Kahden kauden moottorikustannukset mosamiehen huollot mukaan laskettuna oli noin 5500. Kaksi sateessa hajonnutta sytkäboksia ja yksi ylimääräinen kaasari. Tulppia, suuttimia ja kaasuvaijereita meni kourallinen. Kesähuoltoja tuli yhteensä 10 kertaa ja talvella tehtiin laakeriremppa molempiin. Miinus 1700 minkä sain kun myin moottorit. Äkkiä laskettuna 1900 per kausi meni noihin moottoreihin millä nosteltiin kuitenkin muutama pokaalikin ilmaan.
- roopeankka
Ensimmäinen kartinghuoltaja pitkään aikaan, joka on osannut laskea edes tuolta osa-alueelta kulut suurimmalta osalta yhteen... Tapana tuntuu olevan laskea vain ne kulut, jotka muistaa. Aika kultaa muistot, luojan kiitos!
- exMini60isukki
Äkkiseltään tuntuu 5500e aika kovalta hinnata kahden kesän huolloista.
Me ajettiin uudella koneella melkein 20h tekemättä mitään.
Mäntää vaihdettiin jokusen kerran ja jokusen kerran hoonattiin. Tässä minun muistilistaa, ajatuksia mini60-hommista:
- Sylinteriä ei kannata turhan takia hoonailla, jos ei ole oikeasti tarvetta (Sylinteriputki ei pyöreä, syviä naarmuja tai hoonijäljet alkaa häipymään).
-Sylinteri kannattaa tarkistaa joka viikonloppu, noissa minikoneissa kun tahtoo ylimääräistä kamaa mennä imupuolelta, kun ei ole mitään suodatinta.
- Mäntääkään ei kannata turhan takia vaihdella, jos pysyy hyvänä. Vaihtaa pelkän renkaan, vaikka joka viikonloppu.
- Laakerit ja stefat kannattaa vaihtaa vähintään joka toiselle kisaviikonlopulle ja samalla tarkistaa/oikasee kampuran.
- Yhdellä iridium tulpalla ajaa parhaimmillaan koko kauden läpi, mutta kyllä ehkä 2-3 tulppaa voi kesälle varata.
- Imupönttö kannattaa pitää öljyisenä ja jos sen puhdistaa, niin suihkuttaa vaikka sitkasta ketjurasvaa sinne pöntön sisään, niin siihen jää edes joku osa hiekanmurusista kiinni.
- Imukaula kannattaa tarkistaa tasaisin väliajoin, ne tuppaa repeämään jostain kohtaa ja imuvuoto saattaa aiheuttaa yllättävän isoa vahinkoa, jos ei heti huomaa.
- Sähkökohtojen ja liittimien kunto kannattaa tarkistaa vähän väliä, ainakin Tm:ssä ollut aika paljon ongelmaa johtojen ja liittimien kanssa, mutta kun nekin muistaa tarkistaa niin ei tule ylimääräisiä pätkimisiä, jotka saattaa rikkoa sitten boxin huonolla tuurilla.. - 5-10hmeneehelposti
exMini60isukki kirjoitti:
Äkkiseltään tuntuu 5500e aika kovalta hinnata kahden kesän huolloista.
Me ajettiin uudella koneella melkein 20h tekemättä mitään.
Mäntää vaihdettiin jokusen kerran ja jokusen kerran hoonattiin. Tässä minun muistilistaa, ajatuksia mini60-hommista:
- Sylinteriä ei kannata turhan takia hoonailla, jos ei ole oikeasti tarvetta (Sylinteriputki ei pyöreä, syviä naarmuja tai hoonijäljet alkaa häipymään).
-Sylinteri kannattaa tarkistaa joka viikonloppu, noissa minikoneissa kun tahtoo ylimääräistä kamaa mennä imupuolelta, kun ei ole mitään suodatinta.
- Mäntääkään ei kannata turhan takia vaihdella, jos pysyy hyvänä. Vaihtaa pelkän renkaan, vaikka joka viikonloppu.
- Laakerit ja stefat kannattaa vaihtaa vähintään joka toiselle kisaviikonlopulle ja samalla tarkistaa/oikasee kampuran.
- Yhdellä iridium tulpalla ajaa parhaimmillaan koko kauden läpi, mutta kyllä ehkä 2-3 tulppaa voi kesälle varata.
- Imupönttö kannattaa pitää öljyisenä ja jos sen puhdistaa, niin suihkuttaa vaikka sitkasta ketjurasvaa sinne pöntön sisään, niin siihen jää edes joku osa hiekanmurusista kiinni.
- Imukaula kannattaa tarkistaa tasaisin väliajoin, ne tuppaa repeämään jostain kohtaa ja imuvuoto saattaa aiheuttaa yllättävän isoa vahinkoa, jos ei heti huomaa.
- Sähkökohtojen ja liittimien kunto kannattaa tarkistaa vähän väliä, ainakin Tm:ssä ollut aika paljon ongelmaa johtojen ja liittimien kanssa, mutta kun nekin muistaa tarkistaa niin ei tule ylimääräisiä pätkimisiä, jotka saattaa rikkoa sitten boxin huonolla tuurilla..melko erikoinen huolto-ohjelma...laakerit ja stefat joka toiseen kisaan...mutta ei mäntää?? mieluummin toisin päin, mäntä vaikka joka kisaan, jos kerran niin pienestä kiinni, tai jos reenaa paljon samalla koneella kuin ajaa kisaa...kampuran oikaisu...no mielestäni vain jos on tarvetta, muutenkin tuota lohkojen jatkuvaa aukaisua tulisi välttää, tulee enempi vahinkoa kuin hyötyä...noissa laakerit kyllä kestää, eikä tarvi jatkuvasti olla vaihtamassa...
- exMini60isukki
Voihan männänkin vaihtaa, ei se mitään haittaakkaan, mutta ei yleensä ole tarpeen, jos sylinteriputki on pyöreä eikä ole päässyt mitään ylimääräistä sylinteriin. Turha kulunki vaan.
Ei kaikissa isommissakaan luokissa tarvii joka viikonloppu mäntää vaihtaa ja silti pysyy kärjen vauhdissa.
Ei välttämättä laakerien ja stefojenkaan vaihto aina ole tarpeen, mutta kun kerran olet huomannut että laakerit rohisi yhden viikonlopun jäljiltä, niin ne mielellään varmuuden vuoksi vaihtaa.
Ja kampura oikastaan vaan jos tarvetta, ei sen ihan nollassa tarvii olla.
Raketissa ehkä lohkojen aukaisua kannattaa välttää, niin kuin kaiken muidenkin osien irroittelua, mutta kun pitää momentit järkevinä niin kyllä nää muut moottorit muutaman kerran kesässä uskaltaa avata.
Kaikkeen on täällä helppo heittää vastaväite ja heittää omia ajatuksia. Ylläolevat oli omasta kokemuksesta sekä useamman huoltajan toimia seuranneena kertyneitä mielipiteitä.
Mikään ei kuitenkaan harmita sen enempää kuin kesken viikonloppua toteat, että imuvuoto pisti sylinterin soikeeks ja alakerran laakerit oli sittenkin vaihtokunnossa ja podiumsijoitus jäi niiden takia saavuttamatta.. Että hitsi olis sittenkin pitäny tehdä se huolto, vaikka kyllä näissä laakerit kestää :-)
- Wladoil
Osassa näistä kirjoituksista kyllä tulee esille se mihin törmää varikollakin. 70% porukasta puhuu ihan paskaa, 20% ei tiedä mitään ja 10% puhuu faktoilla.
Tuo joka kisaan laakereiden vaihto! Ei hyvää päivää!- Motul
Mihinkäs porukaan itse lukeudut? Lukiko jossain joka kisaan?
Mutta fakta on vaan se, että niin kuin kaikissa osissa, niin laatu vaihtelee ja joskus ne laakerit alkaa rohisemaan nopeammin kuin luulisi. Jos ajelee sijoilla ynnämuut, niin ei sillä niin väliä, mutta jos pitää pysyä kärjen vauhdissa, niin kaikki vaan on tarkistettava ja vaihdeltava ehkä välillä turhaankin tai turhan usein.
Mutta lataa toki faktoja pöytään, jos niitä löytyy. Aika harvalta löytyy. - hölmöläistenhommaa
Motul kirjoitti:
Mihinkäs porukaan itse lukeudut? Lukiko jossain joka kisaan?
Mutta fakta on vaan se, että niin kuin kaikissa osissa, niin laatu vaihtelee ja joskus ne laakerit alkaa rohisemaan nopeammin kuin luulisi. Jos ajelee sijoilla ynnämuut, niin ei sillä niin väliä, mutta jos pitää pysyä kärjen vauhdissa, niin kaikki vaan on tarkistettava ja vaihdeltava ehkä välillä turhaankin tai turhan usein.
Mutta lataa toki faktoja pöytään, jos niitä löytyy. Aika harvalta löytyy.joka kisaan tai joka toiseen...aivan sama ja ihan turhaan, ei taatusti ole kyyti siitä kiinni, onko 1h ajetut laakerit vai 10h, ja jos on, on laakerinvaihtotyö menny ihan vituiks, pitäkää ne kaasarit puhtaina, uudet ketjut ja rattaat, pyörien laakerit puhtaina ja oikeat ilmanpaineet renkaissa, halpaa ja taatusti enempi vaikutusta vauhtiin kuin alvariinsa repiä konetta auki...
- ammattilaisetkommentoi
Harvoin on turhan takia avattu. Meinasitko, että uudet rattaat ja ketjut joka kisaan? Kaikki mitä luettelit on ihan peruskauraa, ei tosin kaikille huoltajille. Unohdit mainita, että säätäkää sitä runkoa ja kokeilkaa ei juttuja. Kyllä se vauhti tulee muualta kuin ketjuista, tosin nekin vaikuttaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
- Wladoil
Tuosta tärkein vielä unohtui teillä. Eli se ajaminen ja harjoittelu! :)
Itse yritän lukeutua siihen joka puhuu faktoilla, mutta tässä vaiheessa vielä aika aloittelijana, mutta koko ajan kokemuksia rikkaampana ja viisaampana. Itse kerron kyllä kaikille ihan avoimesti mitä oon autolle tehnyt ja mitä data mittarissa näyttää, jos joku haluaa kysyä vinkkejä tai muuten vertailla asioita. Lähinnä tarkoitin sitä, että aika harva oikeasti varikolla puhuu täysin avoimesti auton säädöistä ym. asioista. Aloittelevana karting harrastajana, mutta en aloittelevana moottoriurheilun harrastajana oon huomannut, että puoliakaan ei kannata uskoa mitä sinulle kerrotaan. Toki on joukossa myös niitä jotka jaksaa kertoa avoimestikin asioita ja heille iso hatun nosto.- iteopeteltava
tosiasiahan on, että jos varikolla kelloa kysyy...sanottu aika heittää ainakin puolituntia...
- faktaapöytään
fakta on se, että pitää tuntea ihmiset keltä kannattaa kysyä ja keltä ei. Itse kyllä kerron kiertelemättä asiat, kun asiallisesti tullaan kysymään. Hyvä mieli siitä tulee jos voi olla avuksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230