Hyvä.sijaisvanhempi

Mahdollisuusko

Millaiset ovat hyvät sijaisvanhemmat. Mitä se vaatii? Millaisia ominaisuuksia? Millaista perhetilannetta? Millaista kotia? Olen harkinnut sijaisvanhemmuutta yhtenä vaihtoehtona elättää itseni mutta etsiessäni tietoa kriteerinä.on usein " tavallinen perhe" ja eri yhteyksissä erilaisia lisämääritelmiä mutta mitä se oikeasti vaatii?

6

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggfdsdsd

      Opettele komentelemaan niin ettei ipanat ulise.

    • onnellinenN

      Alkajaiseksi se vaatii pride koulutuksen. Sijaisvanhemman iällä osittain merkitystä katsotaan että lapsi voisi olla sijaisvanhemman lapsi. Vaatii tietysti sinula puhtaat taustat. Voidaan todeta kodin olevan turvallinen.

      Itse 32nainen luonani asustaa sijoitettu 11vuotiaspoika. Se onkuin hän olisi perhepäivä hoidossa 24/7

    • Hmmmmm

      Ota paljon kantaa näihin keskusteluihin. Sinun kuuluu näyttää kaapin paikka ja hymähdellä vähän joka käänteessä sijoitettujen vanhemmille, aiheeseen katsomatta. Näytä, että sinä olet se osaaja ja luonnollisesti siis neuvot kersoja ja niitten vanhempia.

    • PaljonRAHAA

      Tästä kaaviosta käy selvästi ilmi, kuinka huostaanotot ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti 2006 vuoden jälkeen, kun valtio alkoi maksamaan kunnille 100 000€ vuodessa per.lapsi. Tuo raha ei ole korvamerkitty, joten kunnat maksavat nuilla rahoilla sijaisperheille. Jokainen sijaisperhe saa starttirahaa valtiolta 3000€ per.lapsi. jos perheeseen tulee kuukaudessa esim.5 kodinulkopuolelle sijoitettua lasta, saa perhe siitä 15 000€ verotonta tuloa. Tuon päälle kunnat maksaa siitä sadastatuhannesta eurosta kuukausittain 2640€ per lapsi, sekä 900€ km.kuluja könttäsummana, vaikkei auto liikahtaisi pihasta mihinkään. Tämä on jo ihmiskauppaa. Suomi siis myy lapsia. Me Paremman lastensuojelun puolesta ry:n toimihenkilöt taistelemme lasubisnestä vastaan.

      Saa jakaa!!

      • sijar

        Olen toiminut sijaisvanhempana viisi vuotta. Minulla jää ansiot alhaisemmaksi kuin lähihoitajana vuorotyössä ollessani, vaikka on yksi suu lisää ruokittavana. Palkkiosta osa on rajattu täysin lapsen hankintoihin ja hänelle tarvittaviin asioihin, ei minulle tai muulle perheelle käytettäväksi. Eikä kilometrikorvauksia saada senttiäkään, starttirahaa sai sen verran mitä oli käyttänyt lapsen hankintoja varten jos oli näyttää kuitti mitä on ostanut nimenomaan tätä lasta varten! Summat kuulostaa aika tähtitieteellisiltä siihen verrattuna mikä kokemus itselläni on. Oletkohan käsittänyt nyt nämä summat ihan oikein, kuulostaa mahdottomalta. Ei kai kuntien välillä voi olla noin paljon vaihtelua?


      • LisääRahaa

        Rahakönttään voi lisätä kunnan kustantaman talon laajennuksenkin kun otetaan sijaislapsi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe