CUPS ja verkkotulostin

Epätietoinen_maalta

HPLIP tekee asennusohjelmallaan seuraavanlaisen yhteistiedon.
hp:/net/HP_LaserJet_M203-M206?ip=192.168.1.11

CUPS taas antaa useammanin mahdollisuuden mutta seuraavaa on ainakin netissä suositeltu.
socket://192.168.1.11:9100

Kumpi on parempi tapa? ainakin molemmat tuntuvat toimivan yhtäläisesti.

3

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa ip osoitetta käyttävät sisäverkossa. Cups käyttää avointa Ghostscriptiä ja HPLIP ehkä HP:n omaa tulkkia. Mutua - kaikki PostScriptiä tukevat tulostimet toimivat hyvin unix maailmassa.

      • tosi_on_

        Näin on. Laserit on löytyneet helposti ja parhaimmillaan riittänyt painaa "OK" nappia kysymykseen, haluatko, että havaittu lähiverkon tulostin asennetaan? Ajuriongelmia ei ole ollut ja sama laser-tulostin toiminut sekä langallisessa että langattomassa verkossa - jopa niin, että kytkettynä PC:hen, jossa kaksi verkkokorttia ja "route add -host <laserin IP>" loitsulla. PDF:n tulostus onnistunut jopa vanhalla luurilla, jossa wifi-ominaisuus - ei mikään älykänny.
        Sen sijaan mustesuihkareilla ollut ongelmia: Ajureita ei joko löydy tai ne eivät ole oikealle alustalle/käyttikselle! Eräänkin kerran tullut metsästettyä mustesuihkariin oikeaa ajuria - ja taas uudelleen 5 vuoden päästä kun on asentanut järjestelmästä uuden version.
        Toisaalta varastossa 3 vuotta ollut laseri lähtee yleensä toimimaan mukinoitta. Yritäpä samaa inkjetillä.. paperijumeja ei lasketa, koska inkjetissä paperinsiirto menee rikki yleensä jo ensimmäisen riisin tulostuttua ja joutuu syöttämään yhden A4:n kerralla.


      • tosi_on_ kirjoitti:

        Näin on. Laserit on löytyneet helposti ja parhaimmillaan riittänyt painaa "OK" nappia kysymykseen, haluatko, että havaittu lähiverkon tulostin asennetaan? Ajuriongelmia ei ole ollut ja sama laser-tulostin toiminut sekä langallisessa että langattomassa verkossa - jopa niin, että kytkettynä PC:hen, jossa kaksi verkkokorttia ja "route add -host <laserin IP>" loitsulla. PDF:n tulostus onnistunut jopa vanhalla luurilla, jossa wifi-ominaisuus - ei mikään älykänny.
        Sen sijaan mustesuihkareilla ollut ongelmia: Ajureita ei joko löydy tai ne eivät ole oikealle alustalle/käyttikselle! Eräänkin kerran tullut metsästettyä mustesuihkariin oikeaa ajuria - ja taas uudelleen 5 vuoden päästä kun on asentanut järjestelmästä uuden version.
        Toisaalta varastossa 3 vuotta ollut laseri lähtee yleensä toimimaan mukinoitta. Yritäpä samaa inkjetillä.. paperijumeja ei lasketa, koska inkjetissä paperinsiirto menee rikki yleensä jo ensimmäisen riisin tulostuttua ja joutuu syöttämään yhden A4:n kerralla.

        Mustesuihkukirjoitin kotikäytössä ongelma. Pitäisi ajaa tulostinpään putsaus kerran viikossa jos ei tulosteta mitään. Muuten kuivahtaa käyttökelvottomaksi ja ajureita ei välttämättä löydy Win10 vanhempiin malleihin. Ikivanha laseri voi toimia kun pistää kiinni... Linuxissa jos PostScript tuki on. Ei ajurihelvettiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe