Aiheuttaako Vagifem masennusta?

Onko kukaan havainnut, että Vagifem vaikuttaisi mielialaan? Minulla käytössä kaksi kertaa viikossa Vagifem. Aina seuraavana päivänä olen alamaissa, itkeskelen. Lopetin Femoston 1/10 juuri näiden itkujen takia - yhdistelmähoito päin vastoin lisäsi masennusta ja itkuisuutta, vaikka aluksi luulin toista!
Voiko siis paikallinen estradioli vaikuttaa mielialaan?
711569
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Tarkoitatko emättimeen laitettavaa paikallishoitoa? Itse käytän kerran viikossa vagifem. Sopii minulle hyvin ei tule mitään oireita.

Äänestä

En usko paikallishoidon paljoa vaikuttavan. Sitähän voivat käyttää naiset, joille hormonit eivät käy esim. sairastetun aivohalvauksen vuoksi. Eli yleisiä vaikutuksia ei ole.

Mielikin on aika ihmeellinen väline. Jos uskot, että hormonikorvaushoito aiheuttaa oireita, niin sittenhän niitä saat. Itse asiassa hormoninpuutoksen vasta oireita pitäisi aiheuttaakin. Ja pelkällä paikallishoidolla yleisiä vaihdevuosioireitasi ei hoideta. Ellet sitten käytä niihin vaikka mielialalääkkeitä tms.

Voithan jättää Vagifemit käyttämättä. Ja kärsiä ohuista limakalvoista, tulehduksista ja virtsankarkailusta. Joskus yksinkertainenkin lääke tai hoito voi säästää monelta harmilliselta vaivalta ja työläämmältä hoidolta. Se kannattaa lääkekielteisenkin ihmisen muistaa.

Äänestä
  • Taidat olla lääkäri tai lääkeyhtiön edustaja. Vastauksesi huokuu sellaista.

    Äänestä

Limakalvoille kookosöljyä pysyy paikat kunnossa. Erinomainen tuote

Äänestä

Lueskelin paljon englanninkielisiä nettikeskusteluja aiheesta. Aika monessa oli kuvailuja, että Vagifem aiheutti masennusta, alakuloa. Mutta toisaalta monelle Vagifem sopii - on kai kokeiltava riittävän pitkään.

Se, mitä minä mietin, että voiko Vagifemiä käyttää kolme kertaa viikossa?

Äänestä

Ohi....

Äänestä

Olen jo jonkin aikaa käyttänyt Vagifemiä. En ole huomannut, että sillä olisi mielialaan mitään vaikutusta, ainakaan omalla kohdalla.
Joku tuossa oli kirjoittanut kolmesti viikossa, mutta paketin tuoteselosteessa sanotaan, että olisi hyvä olla ainakin kolme päivää välissä käyttökerroilla.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Pohtiva kirjoitti:

Onko kukaan havainnut, että Vagifem vaikuttaisi mielialaan? Minulla käytössä kaksi kertaa viikossa Vagifem. Aina seuraavana päivänä olen alamaissa, itkeskelen. Lopetin Femoston 1/10 juuri näiden itkujen takia - yhdistelmähoito päin vastoin lisäsi masennusta ja itkuisuutta, vaikka aluksi luulin toista!
Voiko siis paikallinen estradioli vaikuttaa mielialaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu