Yksin muslimi

Introvertti.muslimiko

Hei. Olen kiinnostunut islamista ja uskon yhteen Jumalaan, voinko alkaa nyt yksin muslimikis kun ilmoitan tänne ja rukoilen Jumalaa? Olin ennen luterilainen mutta en vuosiin ole kuulunut kirkkoon. En koksaan oikeastaaan käynyt kirkossa, ripillä kyllä nuorena. Nytkään en halua uskonyhteisöön mennä, moskeijaan, vaan olla yksin muslimi ja rukoilla Jumalaa. Olenko muslimi?

6

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskotko sinä Jumalaan, joka loi maailman ja paljasti ihmiskunnalle totuuden profeettojensa välityksellä? Sitten olet muslimi.

      Tiedäthän, että nämä profeetat opettivat vain Jumalan sanaa: uskomaan ja rukoilemaan yhtä Jumalaa ja elämään sopusoinnussa muun luomakunnan kanssa, pidättäytyen ylimielisyydestä ja riidanhaluisuudesta.

      Jos et halua mennä moskeijaan nyt tai myöhemminkään, ei tarvitse - se ei mitätöi uskoasi ja rakkauttasi Jumalaan. (Kun minäkin käännyin, en muutamaan ensimmäiseen vuoteen juurikaan tuntenut muslimeita.) Sinä voit alkaa muslimiksi, kun uskot yhteen Jumalaan!

      Sanot haluavasi rukoilla, ja se onkin tärkeää, muodostaa oma suhde Jumalaan. Tiedätkö, miten sen profeetat: rukoilla kumartaen ja polvistuen. Haluathan tuntea olevasi lähellä Jumalaa? <3

      (Jotain islamista voi oppia mm. täältä
      https://perehdytysislamiin.wordpress.com/
      https://www.instagram.com/siratinsilta/ )

    • muslimi

      Miksi kommenttini poistettiin sääntöjen vastaisena?
      Introvertti.muslimiko, tullaksesi muslimiksi sinun tulee todistaa/sanoa: todistan ettei ole muuta Jumalaa kuin Allah ja todistan että Muhammad on hänen orjansa ja hänen lähettiläänsä.
      Allah tarkoittaa Jumalaa arabiaksi eikä nimeä voi sanoa monikossa, kuten suomeksi esim. jumalat.
      Naisten ei tarvitse rukoilla moskeijalla ja naisten onkin parempi rukoilla kotona kuin moskeijalla. Mitä tulee miesten rukouksiin, osa oppineista on sitä mieltä että se on vahvasti suositeltavaa, mutta toki moskeijalla rukoileminen on vielä parempi. Useimmat niistä oppineista ketkä pitävät ryhmärukouksia pakollisina, eivät sano että on velvollisuus suorittaa rukous moskeijalla. Voit kysyä lisätietoja joltain joka tietää islamista enemmän...

      • Tekoäly poistaa niitä joskus vahingossa.

        Uuden muslimin kannattaa löytää vastauksia näihin kysymyksiin:
        - Kuka on Jumala? Millainen Hän on?
        - Mikä on elämän tarkoitus?
        - Mitä on Jumalan palvonta?
        - Mitä ovat peruspilarit?

        Suosittelen katsomaan, löytyykö paikalliskirjastosta kirjaa nimeltä Jumalan 99 nimeä. En itsekään ole lukenut sitä kannesta kanteen, mutta pointti on siis, että uskovaisen on jostain opittava, millainen Jumala on: yksi, ainutlaatuinen ja että Hänen puoleen käännymme suruissamme ja iloissammekin.

        Meidän on elettävä palvoen Jumalaa ja Jumalan palvontaa on peruspilarit: usko Jumalaan ja profeettoihin, rukous, paasto, pyhiinvaellus ja almut. Näiden lisäksi palvontaa on kaikki hyvästä motiivista tehdyt hyvät teot, joilla ei vahingoiteta ketään: opiskelu, työnteko, lempeä lasten kasvattaminen, ystävien kanssa oleminen ja heidän huoltensa kuunteleminen, kahvinkeitto puolison iloksi, naapurin koiran ruokkiminen naapurin lomaillessa, mummon auttaminen kadun yli, koulukiusatun puolustaminen.

        Lasten hankkiminen ei siis ole velvollisuus, vaan se on yksi tapa, jolla on mahdollista palvoa Jumalaa ja täyttää tarkoitustaan maan päällä.

        Palvonta ei edellytä mitään vaivalloista, vaan todellakin hauskanpito ystävien kanssa voi olla palvontaa.


      • Vastaustakiitos

        Miksi naisten on parempi rukoilla kotonaan? Miksi heidät suljetaan siten pois yhteisöstä? Mitä moskeijassa oikein tapahtuu?


    • Kannattaa miettiä valitsiko oikean ihmisen luoman epäjumalan, oikeasta jumalasta kun ei ole minkäänlaista jälkeä havaittavissa vaikka hän pienenpienen promillenosuuden miljoonasoasan todennäköisyydellä saattaakin olla olemassa.

      Jos tuo epätodennäköinen oikea jumala on olemassa, vain ateistit pääsevät siihen jonoon, jossa ei epäjumalia palvittu maallisen vaelluksen aikana.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe