Huijausta eläimillä?

Helleleena

Alanyassa toimii suomalainen nainen joka kerää rahaa eläimille... Mutta rahat eivät kaikki mene näille apua tarvitseville 😟vaan naisen elämtyyliin... Rahaa tulee usealta yhdistyksiltä Suomesta ja lisäksi hän pyytää rahaa omalle tililleen.... Onko kyseessä laiton rahan keräys? Moni on pyytänyt selvitystä rahan käytöstä mutta, saanut vastaukseksi kirosanoja ja uhkauksia julkisena Facebookissa...

51

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahjoitanedelleen

      Eli viestin sisältö on että ei ole oikeutta elää, olla elämän tapoja tai -tyyliä?

    • JarmoK

      Älkää helvetti lahjoittako kenellekään yhtään mitään.
      Takuuvarmasti rahanne menee aivan muualle kuin mihin olisi tarkoitus. Kerääjälle tietenkin jää 99 % tuotosta koska hän määrittää keräyskulut joihin saattavat kuulua hänen ylellisen elämänsä ylläpitäminen.

      Älkää myöskään luovuttako vertanne Punaiselle Ristille; se myy plasmanne lääketeollisuuteen ja käärii sillä muhkeat voitot joilla maksetaan firman johdon miljoonapalkkiot:
      https://areena.yle.fi/1-4355098

      Itse myin vertani aikoinaan Libanonissa. Maksoivat 120 taalaa ja pienen konjakkipullon puolesta litrasta.
      Arabit maksavat parhaiten koska islam kieltää luovuttamisen mutta sallii vastaanottamisen.

    • joulupata

      Minä en ole moneen vuoteen antanut lahjoitusta EN mihinkään, siis en mihinkään. Lopetin joulupataan laittamisenkin v 2015

      • klinkkeripuutiainen

        Uskon että Pelastusarmeija on ainoa taho joka todella haluaa ja myös auttaa vähäosaisia.
        Onko se juuri se järjestö joka ylläpitää Joulupata- keräystä?
        He ottavat vastaan myös vaate- ja tavaralahjoituksia joiden on vaikeata ajatella ohjautuvan riistäjäporvarien käsiin.


    • Pussy

      Jos kerran on niin hyvä business niin ala siekin. Tilaa on ja kissoja riittää.

      • SuksiSaharaan

        Arvoisa nimimerkki Pussy on ääliö.

        Pelastusarmeijasta ja siihen liittymisestä voimme olla montaa mieltä mutta yksi asia on varma: se tekee pyyteetöntä työtä vähäosaisten auttamiseksi.


    • enkäolerobo

      Kenestä sinä tässä puhut? Sari-nimisestä telkassakin nähdystä vai? Jos sulla ei ole todisteita, taitaa mennä kunnianloukkauksen puolelle.

      • huoskintla

        Ei ole Deturin hotellit hyviä. Silmiä kirvelee.


      • Jakoirakinon

        No ei kai muita vaihtoehtoja ole kuin Kissanainen. Nyt sillä on muka rotwailerikin, kaikkea muutaa kuin rotwaileri, mikäli lie sekarotunenpiski.


      • Hewosnaama
        Jakoirakinon kirjoitti:

        No ei kai muita vaihtoehtoja ole kuin Kissanainen. Nyt sillä on muka rotwailerikin, kaikkea muutaa kuin rotwaileri, mikäli lie sekarotunenpiski.

        Sua vaan vituttaa kun oma ainoa henkinen pääomasi on huono maine ja eläimetkään eivät viihdy seurassasi.


      • Jakoirakinon
        Hewosnaama kirjoitti:

        Sua vaan vituttaa kun oma ainoa henkinen pääomasi on huono maine ja eläimetkään eivät viihdy seurassasi.

        Jos kissanaisella olisi yhtään henkistä pääomaa ylä tai alapäässä nii olis jo poistunu kaupungista.


      • PidotParanee
        Jakoirakinon kirjoitti:

        Jos kissanaisella olisi yhtään henkistä pääomaa ylä tai alapäässä nii olis jo poistunu kaupungista.

        Ei tartte nyt kun pahimmat pahikset pysyneet poissa näköpiiristä. Paljastunut jo todellinen luonne kaikille.


      • Alanyakurppa
        Jakoirakinon kirjoitti:

        Jos kissanaisella olisi yhtään henkistä pääomaa ylä tai alapäässä nii olis jo poistunu kaupungista.

        Silkkaa kademieltä, kun itse et ole ketään kiinnostava ihminen. Et ole onnistunut luomaan kiinnostavuutta itseäsi kohtaan edes väärinteolla ja huijauksilla. Toisilla sitä vaan on luontaista karismaa, jota et ole onnistunut itsellesi luomaan.


    • VaIehtelija

      Kaikesta sitä osaakin olla toinen ihminen kateellinen. Jopa pyyteettömästä vapaaehtoistyöstä. Vain suomalainen, omassa elämässään epäonnistunut ämmä pystyy tähän. Ja usein miten tällaiseen katkeruuteen liittyy vielä se, että omalle ukollekaan ei enää kelpaa. Näillä tunnusmerkeillä on helppo löytää kirjoittajan profiili.

      • turvenuijaa.koijataan

        Paljonkos olet laittanut? HAHAHA!!!

        Taidat olla yksi hyväksikäytetty vähä-älyinen.


      • VaIehtelija
        turvenuijaa.koijataan kirjoitti:

        Paljonkos olet laittanut? HAHAHA!!!

        Taidat olla yksi hyväksikäytetty vähä-älyinen.

        Joka vuosi muutama sata liiraa. Ei tunnu missään. Mistään en ole huomannut olevan poissa, mutta olen huomannut kyllä tulokset. Se on tämä sama bitch aina joka paikassa herjaamassa, kun havaitsee ympärillään toisten onnea tai menestystä pienissäkään asioissa. Voi kunpa olisi itse menestynyt edes jossakin, vaikkapa esimerkiksi kalan kasvatuksessa tai vastaavassa.


      • Mummelisalilta

        Itse kissanainenhan se täällä kirjoittelee, hänen kirjoitukset tunnistaa jo ensimmäiseltä riviltä. EI riviäkään ettei ole hirveää kielenkäyttöä. No jos ei sitä kieltään enään muuhun voi käyttää kuin suun soittamiseen niin suotakoon. Hanki elämä, ämmä.


    • VarmaaTietoaTaas

      Tuon aloittajaämmän saamat keräysrahat menevät hänen itsensä perseeseen.
      Ei kuulemani mukaan osta niillä edes akvaariokaloilleen ruokaa.

      • Anonyymi

        no mmitäs se sille perseelleen sitten ostaa? Tyhmä!


    • rrttyy

      Olen kuullut tältä nuorelta naiselta itseltään, että hän on tehnyt Suomessa rikosilmoituksen näistä keräyksistä. HÄn on kuulunut siihen ryhmään ja antanut lahjoituksia, joten hänellä on kertomansa mukaan ollut todistusaineistoa. En kuitenkaan usko, että se on johtanut mihinkään.

    • Omastapussista

      Kuinkahan paljon taas ketjun aloittaja tietää asioista`? Alanyassa on ainakin kaksi eri ryhmää, joissa suomalaisia toimii. Toisesta tiedän viime perjantain ja lauantain ruokamäärää, mitä henkilö haki tarjouksista säkkikaupalla kissojen ja koirien ruokaa isoja 15kg säkkejä useampia kertoja. Vei kissoja leikattavaksi. Itse kun vien katukissan leikattavaksi se maksaa 450tl narttu ja uros 350tl. Lisäksi kissojen hiekkoja tulee säkkikaupalla suoraan nettikaupasta tilattuna. Jos joku on kateellinen tälläisesta toiminnasta kun on kerätty pyyhkeitä kissojen häkkeihin leikkurin jälkeen ja uusia pentuja syntyy ja vammaisia kissoja kursitaan kokoon. Jos joku haluaa olla kateellinen tällaisesta toiminnasta niin joku ei todellakaan osaa arvosaa tällaista toimintaa ollenkaan. Minä nostan hattua näille ihmisille enkä ole kitkerä vaan päinvastoin kiitollinen heidän panoksestaan eläinten hyväksi. Jokainen valittaja tulkoon kuukaudeksi hommiin maksaen kaikki kustannukset omasta pussistanne. Silloin näette paljonko rahaa menee!

      • pyyhkeet

        Mitenkä paljon annetaan rahaa Pelastakaa lapset rylle, SPRlle, Nälkäpäiväkeräykseen ynnä muihin?? Kyse on sentään lapsista ja ihmishengistä.


      • kenetpelastetaan

      • HäpeäSPR
        kenetpelastetaan kirjoitti:

        Niin siis mihin menee ne rahat:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/83467938-f938-42e7-8871-1d9ac8196f74_u0.shtml

        Noihin tuloihin kun lisätään n. 60%, niin ollaan työnantajan kuluissa, joka kaikki on pois avustuksista. SPR ei julkaise eikäkerro edes kysyttäessä heidän avustussuhdettaan. Eli paljonko eurosta menee avustuksiin ja paljonko itse toimintaan. Arvelen avustusuhteeksi 20 avustuksiin ja 80 toimintaan. Kun avustat SPR:ää 100 eurolla, niin avustuskohteeseen menee n. 20 euroa. Tyydyttääkö? Minua ei. Alanyan kissaihmisten avustussuhde on sata. Joko ruokana, hoitamisena, lääkitsemisenä tai työnä.


      • Anonyymi
        pyyhkeet kirjoitti:

        Mitenkä paljon annetaan rahaa Pelastakaa lapset rylle, SPRlle, Nälkäpäiväkeräykseen ynnä muihin?? Kyse on sentään lapsista ja ihmishengistä.

        eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin lahjoittaa, vai meinaatko että pitäisi pakottaa johonkin tiettyyn asiaan? Sulla ei ole mitään tajua miksi kukakin lahjoittaa ja mihin ja kuinka mmoneen muuhun paikkaan lahjoittaa. Mikä sulla on ongelma?


    • EiMuniaKissoilta

      Kuka haluaisi että joku ämmä korjaa heidät kadulta ja vie munat pois leikattaviksi?
      Eivät kissatkaan. Se ei heidän elämänlaatuaan kohenna.

    • tosi

      En minäkään ymmärrä tuota kissarakkautta? Ruokaa ripotellaan ympäririinsä, vaikka kissat osaavat roskiksestakin kaivaa ruokansa. Muovipusseja ja muovisia kippoja on kaikkialla.

      Eräskin nainen nuoleskelee noita katukissoja. Sieltä vaan roskiksesta suoraan syliin ja siinä sitten halaillaan. Teatteria parhaimmillaan
      Seurasin yhtä vanhaa naista, joka jakoi kissoille ruokaa, heitti muovipussin kädestään luontoon ja nuoli omat näppinsä, kun niihin oli tullut ruokaa. Hyi, että meinasi laatta lentää.

      Yleensä nuo kissakiihkoilijat ovat ylilihavia itsekin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
      Mahtaako kyse olla jonkinasteisesta läheisriippuvuudesta? Yleensä he valitsevat seuraansa vain samanlaisia, muut älkööt vaivautuko heidän ystävikseen. He eivät ymmärrä, että jollakin ihmisellä on astmaa tai allergiaa. Kissat menevät kaiken edelle.

      • julmetuskos

        Älkäämme unohtako koiria.
        Eräs valistunut matkaaja kirjoitti taannoin että koiran nuolaisusta voi saada ärhäkän vatsataudin.
        Ei siis pidä nuolla koiria.


      • Keskinkertaisuuskunniaan
        julmetuskos kirjoitti:

        Älkäämme unohtako koiria.
        Eräs valistunut matkaaja kirjoitti taannoin että koiran nuolaisusta voi saada ärhäkän vatsataudin.
        Ei siis pidä nuolla koiria.

        Hah. Yks Eija kerto mulle ihan samaa koirien nuolusatua ja aivan pokkana. Oli naurussa pitelemistä, kun kertoja oli ihan vakavissaan.


      • Kenetpelastetaan
        Keskinkertaisuuskunniaan kirjoitti:

        Hah. Yks Eija kerto mulle ihan samaa koirien nuolusatua ja aivan pokkana. Oli naurussa pitelemistä, kun kertoja oli ihan vakavissaan.

        Ykskään Eija eikä Sari veljeile kaltaistesi kanssa. Turha trollata. Muista ottaa lääkkeesi.


      • nht56yjk
        Keskinkertaisuuskunniaan kirjoitti:

        Hah. Yks Eija kerto mulle ihan samaa koirien nuolusatua ja aivan pokkana. Oli naurussa pitelemistä, kun kertoja oli ihan vakavissaan.

        Harvinaisen valistunut nainen:

        https://yle.fi/uutiset/3-7793907


    • Haistakaattensheisse

      Harvinaisen katkeraa porukkaa täällä..... no jos ei ole eläimillä väliä, niin ei voi mitään. Kummasti kuitenkin ollaan heti huutamassa kun Suomessa havaitaan eläinsuojelurikoksia. Kannattaa olla varovainen kun puhuu asioista ilman todistettavaa faktaa ja laittaen sen verran tietoa että monet tietävät tai LUULEVAT tietävänsä henkilön. BAD!!!! Kirjoittaja aina löytyy. Hankkikaa hyvät ihmiset oma elämä älkääkä AINA olko kyyläämässä mitä joku toinen tekee. Tämän vuoksi minulla ei montaa kaveria ole. Suurin osa ihmisistä aina puhuu muiden tekemisistä ja en oikeesti jaksa enää kuunnella kuinka aina jotakuta mollataan. Täytyy sanoa että ilmeisesti ei ole paljoa elämä koetellut kun on halua tuollaiseen!

    • Tuksun.tyyliin

      Onko Alanyassa nk. normaaleja suominaisia ylipäätään.

      • Tompapa

        Ihan pari, harvassa on.


    • hähähähähähähäääää

      Heh heh..., kiva kysymys.
      Olen 2 x paikalla käynyt ja kaunein näkemäni nainen oli Tuksu....DDD

    • Alanyan_kissat

      Turkissa kissoilla on aivan erityinen asema ihmisten mielissä. Kissaa kunnioitetaan ja arvostetaan. Katukissoja ei hätistellä, eikä kiusata. Kissat ovat vapaina ja ihmiset ruokkivat kissoja.
      Alanyassa on ainakin kaksi kissapuistoa, joihin ei saa tuoda koiria. Kissoja ruokitaan puistossa, kissat ovat kesyjä, eivätkä pelkää ihmistä.
      Kannattaa hieman perehtyä asiaan. Tässä on takana turkkilaisen kulttuurin eroavuus.

      • joopajoojoo

        Hetkinen!

        Kovin olet vähä perehtynyt asiaan jos kuvittelet että tossa piilee totuus.
        Olen niin monen turkkilaisen nähäny potkivan kissoja.

        Ne on ulukomaalaisia jotka niitä kissoja ruokkii...


      • Tompapa
        joopajoojoo kirjoitti:

        Hetkinen!

        Kovin olet vähä perehtynyt asiaan jos kuvittelet että tossa piilee totuus.
        Olen niin monen turkkilaisen nähäny potkivan kissoja.

        Ne on ulukomaalaisia jotka niitä kissoja ruokkii...

        Onko menny kissat ja koirat sekasin? Muslimit tykkää kissoista, koiria ne potkii.


    • Alanyan-kissat
    • Rousk

      Juuri vähän aikaa sitten facessa eräässä alanya ryhmässä kysyttiin miten voisi osallistua kissojen ja koirien auttamiseen paikanpäällä. Sieltä ehdotettiin että liitytään eri faceryhmiin, joissa jokaisella on ona ylläpitäjä sari, suski tai jane.
      Eihän siinä mitään jos haluaa auttaa kissoja ja koiria alanyassa mutta rahan antaminen tai sen lähettäminen ei todellakaan ole oikea tapa. Se on laitonta ja todella epäilyttävää! Missään näiden kolmen naisen ryhmässä ei kerrota esim. Pirkko lahjoitti 50e 1.3, saara lahjoitti 30e 2.3, 5.3 tilattiin kissanruokaa 350tl, 6.3 narttukissa leikattiin 450tl. Ihmisten lahjoittamista summista ollaan ihan hyshys ja sitten kerjätään vaan lisää rahaa sanomalla että tämä kissa tarvitsee leikkausta ja pitäisi tehdä uusi ruokatilaus. Onko tälläinen toiminta ok?
      Edellä mainitut suski ja jane tekivät ennen yhteistyötä kissojen ja koirien hyväksi. Jostain syystä sukset meni ristiin ja toisen heistä facetilillä oli julkisesti luettavissa totuus tästä toisen tekemästä eläinbisneksestä, esim. Kissojen leikkaus ja hoitokulut pyöristettiin runsaalla kädellä ylöspäin, omien lemmikkien ruuat ja rokotukset maksettiin avustajien rahoilla ja avustajille sanottiin että pitää vuokrata auto eläimen hoitoon kuskaamisen vuoksi, avustajien rahoilla auto vuokrattiin ja nainen käytti autoa koko viikon omiin menoihinsa vaikka eläimen vuoksi olisi riittänyt auton vuokraaminen päiväksi. Puolustaako joku tälläistä toimintaa ihan tosissaan.
      Monelle kissat ja koirat kuuluvat sydämeen, mutta on niitä muitakin parempia tapoja auttaa niitä kuin huijareiden avustaminen.

    • Animaalia

      Älä kirjoita että tietäisit kaiken! Selvästikään et tiedä mutta silti kehtaat täällä tuomita auttajia! Pthyi!!! Kyllä itse ainakin olen nähnyt kuitit toimenpiteistä ja ostoksista ja sen lisäksi käyn paikanpäällä useamman kerran vuoden sisään ja näen kuinka raha käytetään. Häpeä tai ota selvää asioista!

      • Rousk

        Miksi siis salamyhkäisyys keneltä rahaa tulee ja paljonko? Kyllä voi kuitteja näyttää että on mennyt 300e leikkauksiin ja ruokiin mutta ei näytetä ollenkaan paljonko rahaa on ensinnäkään lähetetty!
        Et taida itse tietää asioista mitään kun perustelet asioita ainoastaan että kuitteja on nähty. Ja miksi tälläinen paljastus facessa heti kun sukset meni naisilla ristiin?
        Käyt useamman kerran vuodessa turkissa, mites ne jotka täällä asuu koko vuoden, ovat jo eläkkeellä ja näkevät jo millaista peliä täällä pelataan.


      • Animaalia

        kyllä meidän ryhmässä tiedetään kuka maksaa ja paljonko. Mitä siis en tiedä? No joo, en tiedä kenellä on sukset ristiin mennyt ja koska eikä juurikaan edes kiinnosta. Minulla on yksi avustuskohde jossa on eläimiä laidasta laitaan ja tämä riittää minulle. Jos itse olet suurimman osan vuotta siellä, luulisi siinä ajassa tietävän missä hommat hoituvat sinun toiveiden mukaisesti?


      • Rousk

        Ehkä sitten kuulumassasi ryhmässä asiat hoituvat oikein ja laillisesti, mutta näiden kolmen edellämainitun naisen ryhmässä näin ei ole.
        Asioiden ei tarvitse hoitua "minun toiveiden mukaisesti", mutta laillisesti ne voisi toimia. Voisi ajatella mitä seuraamuksia näille naisille voisi tulla jos turkin poliisille vinkkaisi heidän tekemästään bisneksestä, rahankeruu ilman lupaa on myöskin laitonta niin turkissa kuin suomessakin.
        Minä itse ja lähipiirini olemme ottaneet kadulta kissan tai koiran ja annamme heille loppuelämän kodin omassa kodissamme. Näin omalla tavalla teemme hyvää. Aina ei tarvitse antaa rahaa ulkopuoliselle "auttajalle".


      • Sekoilijat
        Rousk kirjoitti:

        Ehkä sitten kuulumassasi ryhmässä asiat hoituvat oikein ja laillisesti, mutta näiden kolmen edellämainitun naisen ryhmässä näin ei ole.
        Asioiden ei tarvitse hoitua "minun toiveiden mukaisesti", mutta laillisesti ne voisi toimia. Voisi ajatella mitä seuraamuksia näille naisille voisi tulla jos turkin poliisille vinkkaisi heidän tekemästään bisneksestä, rahankeruu ilman lupaa on myöskin laitonta niin turkissa kuin suomessakin.
        Minä itse ja lähipiirini olemme ottaneet kadulta kissan tai koiran ja annamme heille loppuelämän kodin omassa kodissamme. Näin omalla tavalla teemme hyvää. Aina ei tarvitse antaa rahaa ulkopuoliselle "auttajalle".

        Alaniahuorat kisailevat kuka on laupein. Bitch ja bitch vastakkain.


    • Muslimit vihaavat kissoja, koiria ja sikoja.
      Näiden alapuolella ovat vain naiset.

      • HulluMikäHullu

        Eihän kukaan pidä sioista, varsinkaan nazisioista.


    • Anonyymi

      Ja vielä naisten alapuolella Maken mestoilla pyörivät runkkarit!

    • Tällä herralla pyörii alituiseen mielessä runkkaavat miehet.
      Itse pidän tällaista pakonomaista kuvittelun tarvetta aika perverssinä.
      Ehkäpä hän runkkaillee kovasti ajatellessaan runkkaavia miehiä?

      Voinen todeta että Pattayan lomillani en ole koskaan vielä runkannut.

    • Anonyymi

      Joko nämä saatanan trollit tännekin pääsivät? Syrjäytyneet miehet jotka eivät kestä että nainen tykkää enemmän eläimistä kuin hienhajuisesta sohvaperunamiehestä.

    • Anonyymi

      Kissoista saa kelpo liimaa ja talveksi lämpimät rukkaset.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe