Metron liput

SöörMake

Onko Dubain metroon myytävänä useamman päivän tai viikon lippuja. T. MAKE

7

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metroisbest
    • Silvercard

Silver card ehdottomasti. Siihen on helppo ladata lisää arvoa automaatista tai tiskiltä metroasemilla. Itse kortti on voimassa monta vuotta. Meillä on kertynyt kortteja nivaska, ja niitä lainaillaan tuttujen kesken, kuka nyt Dubaihin sattuu oleen menossa.(vaikka eihän se kortti paljon maksa) Eli ladattu raha ei mene hukkaan, eikä ole niin väliä vaikka korttiin reissun jälkeen jäisikin rahaa, käyttää sen sitten seuraavalla reissulla. Sama kortti käy myös joihinkin bussivuoroihin. Esim. Emirates mall metroasemalta Miracle cardeniin liikennöivän bussin voi kuitata metrolipulla.

• metroisbest

Silver card ei ole yksistään metrolippu vaan sillä voi maksaa kaikissa Dubain julkisessa Rta:n liikenteessä (RTA = Hgin hkl:ää vastaava): bussit, metro, raitiovaunu. Kortti näytetään lukijaan mennessä ja lukijaan poistuessa liikennevälineestä niin siittä koostuu matkan hinta vyöhykkeittäin. Metrossa tietysti matkakortti käytetään porttien lukijassa jo ennen laiturille menoa ja sieltä poistuttaessa.
      Kortinlukija liikennevälineessä tai metron portilla näyttää kortilla olevan saldon ja saldoa voi lisätä mm. metroasemien automaateilla (helppoa) tai lippuluukulla.

• BurDubai

Silver NOL card for 7 days all zones eli 7 päivän lataus kortille sisältäen kaikki matkutusvyöhykkeet on lyhyellä reissulla varmaan paras vaihtoehto jos aikoo päivittäin matkustaa julkisilla. Jos liikkeellä on isompi porukka tai jos metroa ei käytetä päivittäin, kannattaa ehkä harkita muita lippuvaihtoehtoja tai käyttää taksia, koska sekin on edullista.
      Itse kortti maksaa AED 25 ja sisältää jo valmiiksi saldoa AED 19. Kortti on voimassa 5 vuotta.
      7 päivän all zones lataus maksoi pari viikkoa sitten AED 110.
      Jos haluaa matkustaa ensimmäisessä luokassa Gold Class, missä on aina hyvin tilaa, hinta viikon lataukselle on kaksinkertainen. Kultaluokan vaunu on aina metrojunan alku tai loppupäässä.

• Dubai3x

Silver cardilla matkustat normivaunuissa ja niissä on järkyttävä tungos kaukoidän duunareiden työpäivän alkaessa ja päättyessä. Gold card ei ole kovin paljon kalliimpi ja oikeuttaa käyttämään omaa vaunuaan, kuten edellä on todettukin.

• löösdkföldkf

Kiitti hyvistä vastauksista... niistä on paljon apua..
      Lisäkysymys... Mitkä on näiden aasiasta saapuneiden "expattien" yleiset työajat eli mihia aikaa aamusin on ruuhkaa ja sama juttu iltasella?

• Huntuveikko

Suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin Suomessakin: 07-08 ja 16-17.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe