Korvakäytävät täynnä vahaa.

humisee

Siis kannattaako mennä korvalääkärin tekemään putsaukseen,nimittäin kerran kun oli vahatulppa ,niin vesihuuhtelu pahensi tilaa entisestään,korva lukkiutui niin etten kuullut mitään ja särki ja huimasi.Nyt taas korvani täynnä vaikkua,lääkäri totesi kun tutki flunssaa samalla.Ehdotti vesihuuhtelua sairaanhoitajalle,mutta en enää halua samaa kokemusta-eli yksityiseen korvalääkäriin olen ajatellut mennä,kokemuksia kaipaan,tekikö kipeetä,miten tehtiin,imulla vai vesihuuhtelulla?

12

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10vpuhistettu

      imulla lähtee "kevyt vaikku" useinmiten..
      mut jos vaikeesti lähtevää vaikkua ei saa imulla...?
      niin on aika ilkeen tuntusta kun ottavat insrumeteillä...
      siinä ei kyllä hammaslääkäri ole mitään siihen verrattuna!
      mut kokeneet lääkärit osaavat hommansa..! :)

    • Mietitätä

      Mielestäni korvien putsaukseen ei korvalääkäriä tarvita. Oma on kuitenkin asiasi.
      Itseltäni sairaanhoitaja on kerran huuhdellut korvat ja hyvä tuli.

      • samatkonstit

        Eiköhän se korvalääkärikin ne putsaa samalla lailla kuin terkkarissakin tehdään.


      • puhistettu

        riipuen "vahan tyypistä..".???


    • YksityinenHyvä

      Itse kävin juuri kk sitten ylipäätään korvalääkärillä ensinmäistä kertaa ja ykistyisen puolen palvelu oli. Odotin että käyttäisi jotain litkua, kun en muista tekniikoista ollut kuullutkaan. Lääkärillä olikin kone jolla imi korvasta ilmaa, jolla otti ensin kovettunutta vaikkupalloa ulos päin. Sitten otti alligaattoripinseteillä vaikkupallon pois. Teki rutiinitarkastuksen ja kyseli tietty oireista. Kaikki se maksoi noin 100€. En muista sisältyikö siihen se kassatädin oman palvelun hinta vai ei. Mutta jos on varaa, niin suosittelen.

    • potijatar

      Kiitos vastauksistanne, huonon kokemuksen takia,siis vesuhuuhtelusta ,sain ns inhon sairaanhoitajan käsiteltäväksi.Venaan hetken vielä ja pakko pian mennä putsauttamaan molemmat korvat,,,vihloo ja kutisee ja tukkoset alkaa olla,kuulen vielä kellon tikitykset....

    • vahakorva

      Minulla ei korvavaha lähtenyt ollenkaan korvista. Kaikki mahdolliset pehmitysaineet olen käyttänyt. Sairaanhoitaja terveyskeskuksessa sanoi että korvavahaa on niin paljon ettei tärykalvo näy (kummassakaan korvassa) ja ettei korvaa pysty edes tutkimaan. Ilmeisesti vahatulppa on kertynyt korviini vuosien aikana, joten tilanne on kroonistunut ja tulppaa ei sen vuoksi pysty kummastakaan korvasta poistamaan. Kuuloni on heikentynyt huomattavasti ja ensi viikolla olen menossa kuulotutkimukseen, koska tarvitsen kuulolaitteet. Vielä viisitoista vuotta sitten minulla oli erinomainen kuulo. Eikä tähän tinnitukseen, vinkunaan ja suhinaan totu koskaan. Toivottavasti kuulolaite auttaisi heikentyneeseen kuulooni. Harmittaa etten ole aiemmin tutkituttanut korviani, jos vaikka asialle olisi aiemmin voinut tehdä jotain ja kuulon olisi voinut pelastaa.

      • Anonyymi

        Väitätkö nyt ihan tosissasi, että lääkärikään ei pysty eikä ala poistamaan korvaasi kertynyttä vaikkua ?! Miten olet päästänyt itsesi tuohon jamaan ? Sanon silti ensimmäiseen, että bulshiiiit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö nyt ihan tosissasi, että lääkärikään ei pysty eikä ala poistamaan korvaasi kertynyttä vaikkua ?! Miten olet päästänyt itsesi tuohon jamaan ? Sanon silti ensimmäiseen, että bulshiiiit !

        Ite huuhtelin ihan itse! Ihan kuin makarooni olis tullut ulos korvasta ja sitten taas oli ihan kuin pehemeempiä rusinoita ja ihan sellainen musta luiskakin tuli. Tota mustaa luiskaa ihmettelen, että miten sellainen voi korvassa olla? Miten voi olla niin erllaista kuin muu vaha?


      • Anonyymi

        Joo, kyllä korvasta vaikku ensin poistetaan ennen kuin kuuloa tutkitaan. Ei se vaikku sinne kiinni ole kasvanut. Vaikkuiseen korvaan ei kuulolaitetta soviteta!


    • Anonyymi

      Ite sain aika hyvin ihan itse huuhdeltua. Vaha oli paikoin todella kuivaa. Ihan kuin makaroonin palasia olis tullut korvista ja sitten oli taas pehmeämpää rusinaa. Sitten ihmettelin, että tuli myös ihan musta liuska kuin mustaa nahkaa. Miten korva vaha voi olla noin erlllaista?

      • Anonyymi

        Millä huuhtelit ja miten kerro? Käytitkö korvapumppua?

        Auttaako remowax muuten? Lääkäri käski hakee apteekista. Mut jos ois helpompikin keino ettei tarttis tuhlata rahoja tuohon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe