Miten voi 13v pudottaa painoa aloitin harrastamaan vapaaottelua viimeviikolla ja olen karkkilakossa painan 68kg
Olen ylipainoinen
2
137
Vastaukset
Eiköhän se paino rupea putoamaan ihan itsekseenkin jatkaessasi karkkilakkoa ja vapaaotteluharjoitteita.
Lihas on läskiä tiheämpää eli painavampaa, joten urheilukärpäsen purema ei katso heti alussa vaakaan, vaan peiliin, siellä rupeaa treeni näkymään ensin.
Turha miettiä heti harrastuksen alussa mitään painoluokkia itselle. Kaikki hoituu aikanaan...Sivusta seuranneena olen joutunut näkemään, että kamppailulajin harrastamisen aloittaminen ei ole välttämättä paras keino nuoren painonhallintaan. Ensinnäkin sen kuvitellaan ratkaisevan kaikki ongelmat ja lajin harjoitteet alkavat tuntua liian raskailta ja nuori lopettaa.
Tarvitset elämäntapamuutoksen ja sen ytimessä tulee olla ruokavalion hallinta. Karkkilakko on hyvä alku ja vapaaottelu on hyvä harrastus, mutta yksin ne tuskin ongelmaa vielä ratkaisevat - jollet sitten ole aikaisemmin syönyt ihan järkyttävää määrää karkkia.
Vapaaottelutreenien lisäksi olisi hyvä olla joku hidastempoisempi kestävyyslaji, kuten vaikkapa uinti, hiihto tai pyöräily.
Voisit ehkä kysyä vaikka kouluterkkarilta tai vanhemmilta mahdollisuutta päästä koulutetun ravitsemisterapeutin juttusille. Hän voisi neuvoa enemmän tuossa ravintoasiassa. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että tarkkaile annoskokoja, varo napostelua ja syö paljon kasviksia.
Avain painon pudottamiseen on nimen omaan ruokavalio, ei niinkään liikunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141986- 811254
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71817Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22731Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49710Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56669