Asuntolainasta

Nordeassa

Asuntolainaa ja lainalupausta kannattaa lähteä hakemaan jostakin muusta pankista kuin Nordeasta, jos haluaa asian sujuvan nopeasti ja mutkattomasti. Lainan saantiin Helsingissä on oman kokemukseni mukaan kulunut käytännössä puolitoista viikkoa, vaikka lainahakemus onkin alunperin tehty Solon kautta. Muutama päivä kuluu tämän netin kautta jätetyn hakemuksen jälkeen ja sitten konttorista soittavat aikaa varatakseen. Aikaa ei tietenkään löydy lähipäiville, tämän lisäksi lainapäätöstä ei tehdä välttämättä samana päivänä kuin lainaneuvottelut on käyty, vaikka kohde olisikin tiedossa. Näin siis oman kokemukseni ja tiedossa olevien tapausten valossa on asianlaita.

Joku kuitenkin tykkää Nordean hitaasta, asiakasta huomioonottamattomasta tyylistä, heille kehoituksena, että siitä sitten vaan, mutta niille, jotka suosivat asioiden joustavampaa hoitamisen tapaa, suosittelen Sampoa. Sammossa lainaratkaisuja on siirretty konttoritasolle, "rivivirkailijoille", eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lainapäätöksen saa tunnissa lainaneuvottelujen päättymisen jälkeen (ja aikoja tuntuu mukavasti lainaneuvotteluihin löytyvän). Jos itse olisin tiennyt, kuinka aikaa vievää ja turhauttavaa on asiointi Nordean kanssa, olisin kääntynyt heti Sammon puoleen. Valitettavasti kuitenkin uskoin, että asiat hoituvat mutkattomasti, ja saan tarvitsemani lainan ilman turhaa byrokratiaa. No, vahingosta viisastuneena olen madaltanut kynnystäni vaihtaa pankkia jatkossa, eli asiakkuuteni vaihtuu nopeammin Sampoon, kuin olisivat Nordeassa voineet uskoakaan, jos en ole asioidenhoitotapaansa tyytyväinen tulevaisuudessa.

Joku saattaa sanoa, että kirjoitukseni on vain katkeraa tilitystä, tähän voin oikeastaan todeta vain, että jonkinlainen katkeruus on kyllä sormiani näppäimistöllä siivittänyt. Vaikka olenkin ollut Nordean asiakas lähes 7 vuoden ajan ja minulla on muitakin lainoja (sekä talletuksia) ko pankissa, minulle tuli kuitenkin vaikutelma, että osoittamallani "pankkiuskollisuudella" ei ollut kuitenkaan lainaprosessin kannalta mitään merkitystä.

Yhteenvetona kaikesta edellisesta voidaan siis sanoa, että kannattaa siis harkita ainakin kaksi kertaa mistä (asunto)lainansa hakee!

Nimimerkillä vituttaa.com

P.s. Havittelemamme asunto meni lähes sivu suun Nordean tunaamisen takia..

10

1690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miki

Eikös sitä lainapäätöstä voi hakea jo hyvissä ajoin ennen kuin lähtee tosimielellä asuntoja katselemaan? Itse ainakin teimme näin ja silloin oli helppo iskeä kiinni, kun sopiva asunto osui kohdalle.

• ykä

Onko Suomesta asunnot loppumassa kun tuollaista kiirettä pitää?

• Ci-Tikka

Omat kokemukseni Nordeasta asuntolainoittajana ovat hyvät. Neuvonta on ollut asiallista, asiantuntevaa ja yllätyksiä (ainakaan negatiivisia) ei ole ollut kertaakaan tässä 2,5v asuntolainataipaleella. Minä hain heti lainalupauksen Sololla kun kiinnostavaa kohdetta (=nykyistä taloani) kävin katsomassa. Lainapäätös taisi tulla parissa päivässä. Pitkä ja hyvä (=tili ei miinuksella eikä edes lähellä koskaan) pankkisuhde ainakin takasi sen, että ei tarvinnut selvittää kovin tarkkaan työtilannettaan yms. Tälläkin hetkellä muuten määräaikaisessa työssä, kuten myös lainan myöntämishetkellä. Lainalupauksen jälkeen jälkeen pohdin, pohdin, pohdin ja käytin erilaisia ammatti-ihmisiä tutkimassa kohdetta, tein tarjouksen ja Nordea myönsi lainan kuten oli luvannut ja kaupat syntyivät. Homma sujui täysin kitkatta. Mutta kukin konttori, pankkivirkailija ja asiakas ovat yksilöitä. Aina ei voi osua toiveet ja tarpeet yksiin. Näin se on.

• limperi

Samanlaisia kokemuksia toisesta Nordean konttorista Espoon puolelta. Pankkineuvoja vaihtui jokin aika sitten: kaikki oli sujunut siihen mennessä hyvin, tyyppi vaihtui ja kaikki alkoi mättää. Ongelman ydin siinä ettei tättä vissiin malttanut katsoa tapaustamme huolella läpi: veivaamista edestakaisin, ja pinna kiristyi puolin ja toisin. Näyttää pankkiasioiden hoito olevan myös virkailijan henkilöstä kiinni, meidän tapauksessa meni tättä vaihtoon, ja aika lähellä oli ettei mennyt pankkikin.

• Kerro vielä..

eli minä vuonna saat rahat kokoon sitä sisävessaa varten? ei tänäkään talvena mikään kovin lämmin ole ollut puuceessä kökkiä ?

• Ci-Tikka
        Kerro vielä.. kirjoitti:

eli minä vuonna saat rahat kokoon sitä sisävessaa varten? ei tänäkään talvena mikään kovin lämmin ole ollut puuceessä kökkiä ?

Juu, tuota. Sisävessan saisin kyllä vaikka heti, näitä kompostimalleja olen katsellut sillä silmällä ja muita vaihtoehtoisia. Vettä jarruttaa lähinnä se, että kunta jahkaa vetääkö kylälle vesijohdon vai ei. Kun päätös tulee, niin joko liityn vesijohtoon tai teetän porakaivon ja pistän direktiivit täyttävät imeytyskentät. Tavallaan pakkorako olla ilman ellei halua tehdä mahdollista tuplainvestointia. Mutta koska ilman juoksevaa vettä on jo liki kaksi vuotta mennyt, niin miksei jatkossakin. Niin, jos tällä viestilläsi haluat jotenkin ilmaista että asuntolainani ei ole iso, se on kyllä totta. Puucessä on kyllä ihan mukava käydä myös talvella, ei sinne tosin viitsi nurkassa lojuvaa Tekniikan Maailma -pinkkaa alkaa selailemaan. Lupaan raportoida, kun saan sisävessan.

• Markku Ohtava

Jätin yhteydenottopyynnön maanantaina, tiistaina klo 13 olin neuvottelemassa lainasta (aikaisemmin ei minulle sopinut) ja lyhyen tilannekartoituksen jälkeen tuli lupaus asuntolainasta.

Tämä kaikki tosin Porissa.

En äkikseltään pysty keksimään joustavampaa ja vaivattomampaa lainaneuvottelua.
      ...tai jospa sittenkin; jos Nordeasta oltaisiin tultu kotiini... ...tai sen lainapäätöksen olisi saanut heti puhelimessa... (En ole ennestään Nordean asiakas, muuten olisi varmaan saanutkin jo puhelimitse lainalupauksen)

• jopas on

Itse olen saanut hyvän tarjouksen Nordeasta enkä ole vielä pankissa koskaan edes käynyt. Lähetin vain tiedot ja jonkin ajan kuluttua minulle soitettiin ja anneettiin tarjous.

• Alli

Sunnuntaina heitin sähköpostin henkilökohtaiselle pankkineuvojalleni Nordeassa ja maanantai-aamuna kymmnen yli kymmenen (pankki aukeaa kymmeneltä) olin saanut vastauksen, että kyllä käy asuntolaina, osta vain.

Niinpä uskalsin heittää tarjouksen ja käsirahan peliin samoin tein. Loput paperit neuvoja laati pankissa käymällä neuvoa kanssani sähköpostitse. Ja kaupat tehtiin heti kun minulle sopi.

Näin meillä täällä Itä-Suomessa.

• sujui Nordeassa
        Alli kirjoitti:

Sunnuntaina heitin sähköpostin henkilökohtaiselle pankkineuvojalleni Nordeassa ja maanantai-aamuna kymmnen yli kymmenen (pankki aukeaa kymmeneltä) olin saanut vastauksen, että kyllä käy asuntolaina, osta vain.

Niinpä uskalsin heittää tarjouksen ja käsirahan peliin samoin tein. Loput paperit neuvoja laati pankissa käymällä neuvoa kanssani sähköpostitse. Ja kaupat tehtiin heti kun minulle sopi.

Näin meillä täällä Itä-Suomessa.

Hakemus sisään Sololla torstai-iltana, soitto perään perjantai-aamuna että olisi kiire ja sitten pankista soitettiin saman perjantaina klo 16, että laina myönnetty ja sitten eikun ostotarjouspaperi myyjälle...Näin Helsingin suunnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe