onko lapseni lihava

minjuska

pituus 139.cm paino 35kg

69

6349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maar

      Keskustele siitä hyvä ihminen terveydenhoitajan kanssa!

      • Imatran_Iida

        Miun tyttärein paino on 49,1 kg. Ja pituutta 149 cm. Ikää on 10 vuotta. Miä haluisin tietää että onko miun tyttärein ylipainoinen. Hän omaa vattaansa peilistä kattoo ja sanoopi: "äiti,miulla on varmaan ylipainoo. Mun parhalla kaverilla Oonallakin on painoa vaan 28,2 kg!" Enkä miä voi vaan kun vastata: "et siä mikkää ylipainoinen oo! Älä turhaa huolehi." Mutta nyt mie oon alkanu itekki miettii että ei kai hän ylipainoinen ole :O


      • Anonyymi
        Imatran_Iida kirjoitti:

        Miun tyttärein paino on 49,1 kg. Ja pituutta 149 cm. Ikää on 10 vuotta. Miä haluisin tietää että onko miun tyttärein ylipainoinen. Hän omaa vattaansa peilistä kattoo ja sanoopi: "äiti,miulla on varmaan ylipainoo. Mun parhalla kaverilla Oonallakin on painoa vaan 28,2 kg!" Enkä miä voi vaan kun vastata: "et siä mikkää ylipainoinen oo! Älä turhaa huolehi." Mutta nyt mie oon alkanu itekki miettii että ei kai hän ylipainoinen ole :O

        On tuo kyllä ihana murre. Taitaa olla vähän ylipainoinen mut ei se kai tuossa iässä niin haittaa. Voisi ehkä liikkua vähän enemmän tai syödä terveellisemmin jos siis ei vielä niin tee.
        Tsemppii <3


    • Hansu

      Mitä lapsesi syö. Syökö joka päivä karkkia, jätskiä, sipsejä, tms. naposteleeko paljon aterioiden välillä? Syökö kasviksiakin vai vetääkö pelkkää lihaa ja energialisäkettä. Järkikin sanoo, että epäterveellisellä ruoalla lihoo. Mutta jos lapsesi syö terveellisesti en usko, että olisi mitään syytä huoleen. Niin ja liikkuuko lapsesi vai lojuuko vain telkkarin/tietokoneen/pelikonsolin äärellä? Liikuntaharrastus on tärkeää lapsillekin.

    • ja omat silmät on paras vastaus.

    • anjuska

      ei todellakaan.
      Ja kyllä kouluterveydenhoitajalta tulee palautetta jos näin olis.
      Nykyajan lapsia ei voi laittaa samaan käyrään kuin 60- ja 70-luvun lapsia.

    • äiti

      Meillä tyttö 140 cm, painaa 36. Mielestäni ei todellakaan ole lihava, kylkiluut näkyy.
      Eikä ole kertaakaan missään tarkastuksessa huomautettu.

    • Tiibu

      Ei tosiaan ole lihava! Aivan sopiva on, jopa laiha!!! Ja iän ja pituuskasvun myötä varmasti vielä entisestään solakoituu, jos syö terveellisesti eikä karkkia yms. joka päivä.

      • Ava

        Lapseni pituus on 145,5cm ja painaa 35kg. Koulun terkkari huomautti painosta, se on hänen mielestä normaalin alarajoilla. Muuten lapseni on terve, hyvinvoivan näköinen vaikkakin tosi solakka.
        Napostelee välillä enemmän välillä vähemmän karkkeja, lähinnä viikonloppuisin.


    • Kika

      Poika 137 cm/ 33 kg ja tyttö 137 cm/ 32 kg, ja molemmat aivan hoikan näköisiä. Terkka juuri laittoi korttiin et "paino sopiva".

    • Lihavan lapsen äiti

      Lapseni on 10v 158cm pitkä ja painaa 63! Onko hän teidän mielestänne lihava? Voit sanoa suoraan ;)))

      • äiti kertaa 3

        ei ole lihava


      • jonnekolmekuusviis

        On itse olen noin 165 ja painan 43 kuitenkin on lihaksia paljon ja sixpack urheilun paljon aloin vaan miettimään olen kuitenkin aika vahva rakenteiden leveät hartiat yms.


      • Anonyymi

        Kyllä on vähän pullea


    • vili vilperin äiti

      Siis 10 vuotias ja melkein 160 senttinen..oho. Meillä lapsi täyttää kymmenen parin kk päästä ja on 144cm ja paino 35kiloa(eikä tosiaan ole luokkansa lyhimmästä päästä),hoikka on mutta niin ollaan miehen kanssa mekin. Syö kuin hevonen ja liikkuu kuin kani jokapaikassa :)

      Aloittajan lapsi ei todellakaan ole lihava!!

    • LIHAVA

      olen se lapsi joka on lihava! painan 5 luokalla 43 kiloo ja muut 37... :( arvatkaa hävettääkö! muut ei jaksa nostaa mua ja mä haisen kauhialle. en tajuu miks mun hiki haisee. MUTTA mä rupesin melkein itkee kun äiti sano että olen lihava :( kaikki on mennyttä! mua hävettää ottaa ruokaa ja en syö aamupalaa. syön koulun jälkeen hampurilaisen. ja en vaan pysty LIIKKUMAAN!!!!!!!!!! on löysät nivel siteet ja kasvukipuja. liikkatunnin jälkeen illalla itken,tuntuu kun joku vetäisi monta veistä jalkoja pitki ja pahin: OPETTAJAT EIVÄT KUUNTELE! oon lopussa ja kukaan ei enää kuuntele mua. ei koulussa,ei kotona..... ajattelin että te voisitte auttaa ja antaa vinkkiä siitä miten saan liikalihot pois,kun on kipeet jalat.mun luokalla on yks samallainen poika ja se painaa enemmän kun mun isä! en halu samaa kohtaloa.............. :( T. se tyttö joka on OIKEASTI lihava

      • äiti kertaaa 3

        et sinä tyttö ol lihava, ja kasvukipuja on melkein jokaisella ikäiselläsi. muuaman kilon heittto on normaalia. ei kaikkien tarvitse ollakaan samanpainoisia.


      • Anonyymi

        Voin kyl samaistuu osittain. Ite täytän 10 Kolmen kuukauden päästä. Mun luokalla tyttöjen paino noin 26–40,5. Itse en ole sitä hoikempaa päätä. :/ Liikuntaakaan ei tuu paljon harrastettua päivän mittaan kun asun niin lähellä koulua ja ei hirveesti kavereita naapurustossa joitten kaa tulis pihalla oltua. oon aika huono liikunnassa. en syö kovin terveellisesti ja mun vanhemmat on ylipainoisia. Mulla on myös jonkin verran lihaksia mutta sen verran vähän ettei se paljon painoon vaikuta.
        Yritin laihduttaa joulun jälkeen ja sainkin 3,9kg pois mut nyt ne on alkanu tulee takas. Paino tällä hetkellä siis jotain 39–40kiloo j pituus 140. Ottakaa Ja kertokaa mite saan painoo pudotettua?
        Moikka ja tsemppiä kaikille suurten ongelmien kanssa painiville ihmisyksilöille.


      • Anonyymi

        Mä oon 10v 149cm ja painan 64 kiloo. Oonko alipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon 10v 149cm ja painan 64 kiloo. Oonko alipainoinen.

        Oonko ylipainonen oon 160cm painoo 51,4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ylipainonen oon 160cm painoo 51,4

        Vähän pullukka.


    • jonttu_

      itse olen 14v 3kk poika, pituutta 164 cm ja painoa 58kg, terkkarin sun muiden vanhempien mielestä olen normaali , mutta olen itse alkanut epäillä että olenko minä sittenkin lihava? pituus pyrähdys on vissiin alkanu alkukeväästä ja olen silloin tällöin käynyt läheisessä kunto salissa ja teen käsipaino ja vatsalihas liikkeitä päivittäin noin 4 kuukauden ajan. mitä mieltä te olette asiasta? isäni on 180 cm ja äiti 160 cm

      • oke

        et sinä ylipainonen ole,melkein vähä liian laiha vaikka riipu ihan kehostasi


    • se lihava

      olen 12 ja painoa 46-43 kg!! muut tytöt meidän luokalla painaa 38-35 ja järkytyin kun äitini OMA ÄITINI sanoi että olin lihava........... todellakin loukkaanuin siitä .

      • Läskinorsu

        Minunkin perhe haukkuu minua norsuksi koska olen 160cm pitkä ja painan 76,4 kg. Muut perheestäni painaa alle 60kg mutta iskä painaa 105kg.


      • Anonyymi

        Nyt kyllä äitisi on ollut aika paljon väärässä minun lapseni painaa päälle 79 kiloa ja maha näkyy paidan läpi ja pituus 150cm


      • Anonyymi

        Voi sua<33


    • holllloooo

      onko lapseni liian laiha? 13 v. , 170 cm ja 53 kg .

    • jk

      ei ole

    • houkutusta peliin

      Koulujen alettua soita terveydenhoitajalle ja kysy, pitääkö siitä olla huolissaan. Kun on seuraava terveystarkastus, mene mukaan. Tärkeintä on se, miten paino menee painokäyrillä, sillä kaikki ei ole samasta puusta veistettyjä.

      Jos lapsesi syö normaalia kotiruokaa, arkisin herkutellaan marjoilla ja hedelmillä ja viikonloppuherkut pysyy kurissa ja kaiken päälle lapsi harrastaa suositellut min 2 h/pv liikuntaa (mukaanlukien hyötyliikunta esim. koulumatkat kävellen), niin ei ole mitään hätää.

      Aina voi itse miettiä, että miten hyvänä esimerkkinä sitä itse toimii. Otatko lasta mukaan harrastuksiin esim. uimaan tai kävelylenkille, käyttekö koskaan kaupassa tai kirjastossa kävellen tai pyörällä jne. On tärkeää opettaa, että paikasta toiseen pääsee muullakin tavalla kuin autolla. Jos liikunta on tosi vastenmielistä lapselle, niin pieni lahjonta voi tehdä terää. Meillä tyttö lähtee mukaani pururadalle 2 x/vko ja siitä hyvästä on saanut Habbohotelliin tai Gosupermodeliin jäsenyyden kuitenkin niin, että ENSIN pitää tulla mukaani ja vasta SEN JÄLKEEN saa etuuksia.

    • En tiedä onko tämä kaikille jo itsentäänselvyys, mutta jos ressaatte lapsenne painosta, koittakaa ainakin olla näyttämättä sitä. Mikään tuskin luo parempaa pohjaa nuoruuden ja aikuisuuden syömishäiriöille kuin se, että omilta vanhemmilta omaksutaan näkemys että omassa kropassa on liikaa ekstraa ja sitä pitäisi saada pois. Lapset harvoin osaavat laittaa asiaa kontekstiinsa vaan ajattelevat, että HEISSÄ on se vika.

      Ei kai kasvuikäisiä lapsia hevillä määritellä ylipainoisiksi tai alipainoisiksi, ellei kyse ole sairaalloisista luvuista? Ainakin omalta kohdalta muistan terveydenhoitajan joskus kertoneen painoindeksini pentuna, mutta painotti ettei sitä kannata turhaan tuijotella, paino kasvuiässä saattaa heittelehtiä.

    • jalella

      lapseni ei liiku ollenkaan ja painaa 51kg 11v pituutta 156cm se koittaa välillä laihduttaa mut ei onnistu mitä mun pitäis tehdä sille? sehä on hirveen ylipainone ja nousi painossa 7kg vuodessa!! oon ihan hermona. en tiiä mitä tehä. Auttakaa plese!

      • Äitiinsä tullut

        Minun "tyttölapseni" on 18-vuotias, 168 cm pitkä ja painaa 45 kg ja syö kuin hevonen. :D

        Tasan ei käy onnenlahjat.

        Olen sanonut hänelle, ettei stressaa painostaan, vaan nauttii siitä, että voi syödä mitä ikinä haluaa, kun ei kerran näytä lainkaan lihovan. Liikuntaa hän harrastaa aivan normaalisti eli ei ole sohvaperuna, muttei himolenkkeilijäkään.


      • Anonyymi

        Mun luokkalaisten mielestä oon ruma ja läski.....😭😭😭😭


    • ööh

      jalella // kiitos, täällähän on samanpainoinen ja pituinen tyttönen mutta omasta mielestään hoikka ja yksi luokan parhaista liikassa. Luvut eivär kerro mitään, mutta jos näyttääkin ylipainoiselta niin sitten on syytä huoleen, muuten ei

    • Hmmm...

      Ensinnäkään lapsesi EI ole "hirveen ylipainoinen", vaan hoikka nuori naisenalku...Sitäpaitsi; tytöthän usein hieman pyöristyvät tuon ikäisinä juuri ennen kuin alkavat muotoutua. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole? Tyttäresi alkaa vain muuttua pikkutytöstä nuoreksi naiseksi, eikä varmaankaan halua kuulla olevansa ylipainoinen.

    • Ananas.

      Mä oon 23v ja painan 37kiloa ja tunnen itseni lihavaksi ;(

      • ihmeissään...

        ÖÖÖHH.......
        23v ja 37 kiloa!!!!!? ja sanot painava kuules siskon tyttöni on baletissa ja nousee kaikkeen mahdoliseen pyramidiin ja 12v ja painaa 41k ja lihavan näköinen ei yhtään!


      • Anonyymi

        Näinpä. Ajan henki lisää entisestään syömishäiriöitä, erityisesti anoreksiaa, ortoreksiaa ja bulimiaa. Voisitte ottaa selvää ja miettiä, mistä kaikesta voi olla kyse...


    • LoL

      Ananas oot ilmeisesti 140 pitkä :D

      • Ananas.

        LOL vaan itsellesi. Olen 160cm pitkä.


    • Äitiolen

      On minun mielestäni ehkä ylipainoinen,oma tyttöni on 44 kiloa ja on kuiteskin 162 cm pitkä! :/

    • mieteliäs

      onko lapseni lihava painaa 41 k ja on 147 cm pitkä minusta ei ole ja harrastaa lajia jossa nousee pyramiideihin aina. Onko hän teiädän mielestä lihava?? ja mitä pitäisi tehdä:o

      • mieteliäs

        siis lapseni painoi viime vuonna 35 ja nyt 41 ei lihavan näköinen mutta painoa on vain nousut!!! HELP


      • Arvoituksekas
        mieteliäs kirjoitti:

        siis lapseni painoi viime vuonna 35 ja nyt 41 ei lihavan näköinen mutta painoa on vain nousut!!! HELP

        Ei lihava, mutta ehkä vähän pyöreä. Kun pituutta tulee lisää ja painoa ei, niin hän sopusuhtaistuu. Oma tyttäreni on 168 cm ja painaa 49 kg ja on just perfeckt-mitoissa


    • apua tarvitseva

      Mitä pitäisi tehdä olen yrittänyt laihduttaa mutta en vain pysty vähentämään ruokaa, kun on treenit ja treenaan kovaa niin niiden jälkeen hirvee nälkä taaas miten laihduttais kaikki minua pitemmätkin ovat kevyempiä ja 1v vanhemmatkin ovat kevyempiä vaikka saman pituisia ja terveyden hoitajan mukaan olen "ihanne painossa" muka.....:pppp

      • ei kai tyttäreni ole..?

        Onko mun tyttö läski? 10v 146 cm ja 39 kg. Mitä sanotte?


      • Lapsi rakas
        ei kai tyttäreni ole..? kirjoitti:

        Onko mun tyttö läski? 10v 146 cm ja 39 kg. Mitä sanotte?

        Ei tod oo mikää läski tunnen yhen 11 vuotiaan 89kg se on läski ja tosi makkara jalka ja vatsa pömpöttää tytön tiellä ja isot makkarat vatsassa se on läski.


    • haxer

      onko lapseni liian läski? 139-140 cm paino 31kg SANO SUORAAN!

    • koiraVikkuLi

      Heelp oonko normi 147 cm ja paino 37,8

    • lihava47kg

      Olen 140cm 9.v 47kg eli olenko lihava

      • Anonyymi

        Kun olin n. 148cm painoin jotain tuota rataa mutta minulla oli silloin terkkarin mukaan paino jäänyt paikalleen ja pituus lähtenyt nousuun. Eli sanoisin että olet hyvän painoinen.


    • Enooläski

      Moikka! Täällä 12v tyttö ja mun mitat on 162 cm ja 56 kg. Ja mä en ole lihava!

    • Linda249

      Minä olen 149cm ja 65,8:( olen luokkani läskein 12.v vatsassa on miljoona makkaraa, ja kaksoisleuka on tosi iso, vatsassa roikkuu sellane klöntti:((((

      • Anonyymi

        Sinulla on vääristynyt kehonkuva, apua voisi saada jostain...jos olet valmis ottamaan vastaan..


      • Anonyymi

        Sinä kuules mä oon 13v ja painan 76kg eli minä olen tooodella läski ja läskimakkarat roikkuu ja pomppii jokaisessa paikassa, vaikka oon yrittäny laihuttaa


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole! Hyvin paljon painoon voi vaikuttaa ruokailujen säännöllisyys ja Urheilu. Mutta kuulostaa normaalilta tuon pituiselle.

    • Anonyymi

      Meidän lapsi on 165cm ja 39kg. Syö normaalisti ja liikkuu paljon. Terveydenhoitajan mielestä painoa on saatava lisää...

    • Anonyymi

      Ite oon 12.v 145cm pitkä ja paino on 40kg

    • Anonyymi

      mä oon kohta 14-vuotias, ja oon silti vielä 142cm:,) mun vanhemmat ovat 157cm ja 177cm ja 12-vuotias pikkuveli on 160cm, eli 18cm pidempi ku mä;(

    • Anonyymi

      Moi!
      Oon tämmönen pian 10 vuotta täyttävä läskipallero. Mitat 141CM & 39KG. Kertokaa suoraan oonko teidän mielestä läski.
      Mä en syö kauhean terveellisesti. Ja en oikein pidä kasviksista ja vaikka yritän pitää vaan yhen herkkupäivän viikossa tulee joskus naposteltuu vähän muinakin päivinä. vanhempanikaan eivät todellakaan ole mitenkään super laihoja. Oon tyyliin meijän luokan painavin tyttö. Mitä voisin tehä?

    • Anonyymi

      Lapsesi painaa aika paljon tuon pituiselle ja uskoisin että hänen vartalonsa on aika hölskyvä joten nyt herkut pois ja lenkille

    • Anonyymi

      Toivottavasti et tosissasi "huolehtinut". Ei ole. Kasvavan lapsen pitää saada kasvurauha eikä siihen kuulu dieetit. Vaa-an lukemia seurattava vasta kun terkkarilta tulee viestiä..

    • Anonyymi

      Onko tyttäreni ylipainoinen 11v, 150cm ja 55kg? Maha n.90cm

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan ole


    • Anonyymi

      Olenko lihava oon 146cm pitkä ja 38.9kg
      Oon siis 5.luokalla

    • Anonyymi

      Et oo tod läski!! Eikä kantsi tollasia asioita täällä miettiä. T: 11v 😊

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on yksilö ! Vain täydelliset idiootit voivat asetella jonkinlaisia "ohjearvoja" kuinka pitkä tai leveä joku saa olla , terve ja kylläinen , vanhempiensa hyväksymä , se on jokaisen lapsen oikeus !

    • No ei se kyl ainakaan siltä kuulosta. Riippuu kyl vähän iästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe