Hei! Minulle tuli muutama päivä sitten hoitoon kaksi marsua. Itse en marsuista hirveästi mitään tiedä, joten sain mukaan tietenkin hoito-ojeet. Ohjeessa sanottiin, että marsuja olisi hyvä pitää häkin ulkopuolella n. 1h päivässä, mutta ongelmana on, että marsut eivät liikahdakkaan, vaikka levittelen lattialle pieniä salaatinlehtiä. Ja marsut ovat olleet hoidossa jo noin viikon ja joka päivä olen yrittänyt niitä liikkumaan saada. Toinen mietityttävä asia on marsujen karvanlähtö. Kun niitä pitää sylissä, niistä jää ihan hirveästi karvaa vaatteisiin. Onko se ihan normalia ja jos ei ole mitä asialle voisi tehdä? Huomasin myös , että toisella marsulla on on kyljistä irronnut karvaa sellainen pieni soikion muutoinen läntti. Karva on myös aika kiillotonta. Marsujen pääsääntöinen hoitaja on ollut n.12 v tyttö, jonka vanhemmat ei myöskään hirveän kiinnostuneita lemmikeistään ole, joten asiaa on heiltä vähän hankala kysyä. Nyt marsut ovat hoidossani viel n. 1 kuukauden. Ja olen tietoinen että nämä keskustelupalstat ei ole paras paikka kysellä näistä asioista mutta, en muutakaan paikkaa tiedä. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Pari kysymystä marsujen hoitoon liittyen
2
137
Vastaukset
- Zedä
Uusi paikka varmasti ujostuttaa. Laita lattialle sopivia piilopaikkoja että ei ole liian avaraa ja pelottavaa jos rohkaistuisivat.
Minkälainen ruokavalio marsuilla on tällä hetkellä? Turkin ongelmat useimmiten löytyy sieltä. Loisetkin toki on mahdollisia, kannattaa katsella niiden turkkia, ettei siellä näy mitään selkeää liikettä (kaikki loiset ei näy toki paljaalla silmällä, mutta saat jotain viitettä kuitenkin). Itsekään en ole varsinaisesti marsuasiantuntija. Nyt on kyllä selkeesti karvanlähtöaika monilla eläimillä, mutta en osaa sanoa miten raju vaihto on marsuille normaalia.
Jos käytät facebokkia, niin siellä on paljon hyviä aktiivisia marsuryhmiä joista voi myös kysellä :)- Rusettimarsu
Pitääpä kokeilla noita piilopaikkoja. Niille annetaan mm. porkkanaa, salaattia, kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Ja tietysti heinää, vettä ja pellettiä. Ja jotain c-vitamiini jauhetta. Kiitos vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1586430
- 511854
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441560- 541122
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3261050Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48981Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887