Meganen kytkin

Relluq

Kauanko ajaa n.? Kiikarissa 200 000km ajettu 2004 megane. Ei ole vaihdettu ilmeisesti.

12

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RanskiksetVainGrilliltä

      En olis kytkimestä ensimmäisenä huolissaan. Yleensä noi on noilla kilsoilla paaliin lähdössä taka-akselin väljyyksien takia.

      • Relluq

        Ok. Kyseessä juuri leimattu auto kyllä. Toki ei voi luottaa niihinkään aina kun kaverit "katsastaa". Ei siis kannata hankkia mielestäsi?


    • I_dunno_lol

      Nii-i. Kannattaa ja kannattaa, miten sen ottaa. Suomessa ei kait minkään auton osto taloudellisesti ole millään lailla kannattavaa.
      Kaipa siihen syynsä on miksi ovat huomattavan halpoja ikäisekseen ja katsastustilastot ovat mitä ovat.

      • HyviäNeOnNykyään

        Katsastusta lastin kertoo vain sen onko auto käynyt huollossa ja korjattavana ennen katsastusta. Rellulla oli kauan sitten ongelmia säkövikojenda kanssa, mutta ei enää 2000 luvulla.


      • VoiNäitäHarhautettuja

        Kauan sitten? Ilmeisesti aatamin aikoina koska en ole koskaan kuullut että Renaultissa olisi yleensä mitää vikoja saati sitten yleisesti sähkövikojakaan.


    • JihuuMitäÄlykköjä

      Kytkimen kesto on paljon käyttäjästä kiinni. Ei voi siis arvata.

    • Mietivielä

      Tässäpä sulle isällinen neuvo ÄLÄ OSTA SITÄ! Siinä on niin paljon muita vikoja että jos niin hyvät hermot omaat että pitäisit sitä yli kaksi vuotta niin hattua nostan ja voisin tarjota vaikka kupin kahvia essompaarissa. Rellu on aina huono ja etenkin tuo malli samoin samanikäiset lagunat on täyttä rihkamaa joulun suklaamunista. Voit pitää tätä vitsinä usko tai älä mutta oonpahan varoittanu. Mikset osta samanikäistä golffia astraa focusta tai corollaa tai miksei vaikka almeraakin? Voin vakuuttaa pääsisit huomattavasti vähemmällä. Rellut myös vattumaisia rapata jokin pikkujuttuki joka pitäs olla normaalisti huollettava vai olla kinkkinen. Annan kaksi konkreettista esimerkkiä. Ajovalopolttimen vaihtoon tarvit tunkin että voit nostaa auton ilmaan koska joudut irrottamaan renkaan että saat polttimon vaihdettua. Toinen seikka öljyropun avain on neliskanttinen jota et saa mistään ja merkkiliike ei sitä suostu myymään koska haluavat että huollat autosi marmoritiskillä. Toki voit tehdä itse avaimen esim rälläköimällä kuusiokulmanpään neliskanttiseksi. Mulla on kokemusta rellusta ja voin sanoa että menetin sekä rahat että järkeni vaikkakin edullinen hankintahinta sai minut houkuteltua retkuun. Toimiiko tuossa autossa muuten minkä ostat niin kaikki sähkölasit? Jos ei niin saat 500e laittaa korjaukseen ellet kiinasta ebaysta löydä sitten kuukauden toimitusajalla halpaa korjaussarjaa. Toimiiko tyhjäkäynti ja onko moottorin tukikumit kunnossa? On muuten kulutus tavaraa relluissa.

      https://m.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

      Tuossa esimerkki kyseisen renaultin polttimon vaihdosta versus golf

      • Relluq

        -00 Focuksella ajelenkin tällä hetkellä, en luopuiskaan mielellään mutta alkaa olemaan niin ruosteessa kaikki ovet, (oli jo aikasemman omistajan aikana) ettei vanhaa viittis alkaa korjaamaan, ja kilometrejäkin on. Pitikin olla vaan kesän ajan ja sitten katsella toista autoa. Focuksia oonkin katsellu kun luotettava auto ollut tosiaan, kaikki tuon ikäiset vaan enemmän tai vähemmän ruosteessa ikävä kyllä :/


      • Hyviäkamppeita

        Oletko opeleita katsellu? Minun mielestä ainakin mitä olen nähnyt niin kohtuu hyvä korisia.


      • DGC

        Ajovalonpolttimot on muuten kertaluokkaa helpompi vaihtaa, jos irroittaa muutaman muoviniitin ja kaksi ruuvia. Sillä tavalla puskurista kulman irti, sitten mahtuu ottamaan koko umpion irti (3 x Torx 35). Eihän se helpoimmasta päästä ole, mutta kun sen on kerran harjoitellut, siihen ei mene kuin 10min per puoli.
        Ja sitten se 8mm neliöhylsy. Olen kuullut tämän saman itkuvirren ehkä sata kertaa, jollakin on todella mennyt sieluun kun tuo työkalu on puuttunut pakista kriittisellä hetkellä. Maksaahan se varmaan 1,85€ jos olisi ostanut samalla reissulla kun öljyt ja suodattimen...
        Sähkölaisen ohjausboxit maksavat 30€/kpl ja ovat tosiaan rikki kaikista tuon ikäsisitä Meganeista. Yleisin tapa korjata sähköikkunat ne on ajaa laseja suoraan katkaisijasta ohjausvirralla. Maksaa piuhanpätkän ja pari apicoa.
        Joten eipä tuo aloittaja ihan väärässä ole, kyllähän niissä kaikkea hermoja raastavaa on. Minun mielestäni kuitenkin kakkoskoppainen Megane on melko helppo korjattava, mutta ihan aloittelevalle tai 70-luvulle jämaähtäneelle autonrassajalle se ei oikein sovi. Minun mielestäni suurin hankaluus sen kanssa työskennellessä on se, että merkkihuollon käyttämää softaa ei saa kuin ebay-piraattina ja sen vaatimat adapterit ovat kalliita ja heikkolaatuisia.
        Taka-akselin välyksistä en ole sen enempää kuullut juttua, mutta ensimmäisissä vuosimalleissa oli tekovikaisia taka-akseleita. Tästä julkaistiin huoltotiedote vuonna 2005.

        Mutta miksi ihmeessä aloittaja on huolissaan juuri kytkimestä?


    • rapeatranskalaiset

      Megane vm -00. Hyvin vähän tulee ajettua ja alkuun auto vaikutti aivan upealta verrattuna maineeseen, kaikki himmelit pelas viimesen päälle ja ruostekaan ei näyttänyt olevan järkyttävä ongelma ja ajolleen varsin näppärä. Nyt 2 vuotta ja 10tkm myöhemmin, (ajan tosiaan vähän ja välillä mietin koko auton tarvetta) Ensin moottorin nakutuksenesto anturi irtosi itsellään, ihan pikku juttu, laitoin sen takaisin paikalleen ja nakutus hävisi. Nakutus on sittemmin palannut vaikka johto on paikallaan ja tulee/menee miten sattuu. Pakoputki on kaksi osainen ja niitä yhdistävä rinkula on ruostesuojaamaton, ruostuu poikki kerran muutamaan vuoteen. (4€ osa) Moottorin tukikumit aivan loppu ja moottori alkoi heilua hervottomasti, sain tämän jotenkin kontrolliin vaihtamalla alimman tukikumin, mutta moottori pääsee edelleen liikkumaan kohtuu paljon vaaka-akselilla ja ylemmät tuet on kallis vaihtaa, mutta ei heilu enää kuin kellon heiluri. Kuskin sähköikkunan mekanismi romahti ja ikkuna on nyt oven sisään survotulla matolla ylhäällä. Ulkomailta tuli väärät osat kun tähän on ilmeisesti laitettu peräti kolmella erilaisella viritelmällä olevaa sähköistä nostinta, jätin sikseen, pysyypähän kiinni. Vaihteistonöljyt on vuotaneet pois ja odottelen vaihdelaatikon hajoamista, vuoto sen verran raju että ei oikein kannata edes lisätä. Toivon, että siellä lootassa edes vähän on palvellakseen vielä tovin, hajoaa kun hajoaa ja silleen. Luultavasti juurikin tästä syystä ilmestynyt vapaalla säksättävä ääni vaihdelaatikosta joka tulee ja menee. Edellisen öljynvaihdon yhteydessä kun itse tunkin kanssa vaihtelen meni tunkki pohjasta läpi ja lokareiden muoveja kun käytin irti niin alta tuli multaa ja sammalta, alkaa olemaan aika rapeeta tavaraa massauksesta huolimatta. Alatukivarsien ja kallistuksenvakaajien kumit halkeilleet ja budjetti/motivaatio vaihtoon on vähissä. Keskuslukko kenkkuilee kostealla säällä ja ajamattomuuden jäljiltä. Aina aukeaa hienosti, mutta välillä napsahtelee itsestään ja peräkontin/takaovien lukot jumittelee. Mittarissa on 130tkm tällä hetkellä. Palvelee vielä ja startannut tähän asti vaikka -30c ilman lämmitystä kerrasta käymään. Varauksella ostaen ja älä maksa ylihintaa. Tämän yksilön sain alle tonniin ja hinta oli ihan syystä vaikka ihan kohtuu nätti auto onkin.

      Pitää nyt isoksi plussaksi laittaa, että vikavaloon ei ole tarvinnut tutustua ja kertaakaan ei ole välille jäänyt. Autossa on 100 paikkkaa joissa jos olisi käytetty aavistuksen vahvempia osia niin kestäisi isältä pojalle. Kustannussyistä pilalle mennyt helmi. Selkeästi pöydällä piirrelty, että mistä voidaan vielä leikata kustannuksia.

      Ps. 2004 kakkoskoppaa jo? Lie edes muutamat heikkoudet paikattu. Ainakin ikkunamekanismit on jossain kohtaa vaihdettu kunnon saksinostimiin.

    • Grillille

      Tos mallis ei taida olla vielä Nissanin tekniikkaa, muuta kuin paska vaiheloota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      166
      1145
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe