Meganen kytkin

Relluq

Kauanko ajaa n.? Kiikarissa 200 000km ajettu 2004 megane. Ei ole vaihdettu ilmeisesti.

12

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RanskiksetVainGrilliltä

      En olis kytkimestä ensimmäisenä huolissaan. Yleensä noi on noilla kilsoilla paaliin lähdössä taka-akselin väljyyksien takia.

      • Relluq

        Ok. Kyseessä juuri leimattu auto kyllä. Toki ei voi luottaa niihinkään aina kun kaverit "katsastaa". Ei siis kannata hankkia mielestäsi?


    • I_dunno_lol

      Nii-i. Kannattaa ja kannattaa, miten sen ottaa. Suomessa ei kait minkään auton osto taloudellisesti ole millään lailla kannattavaa.
      Kaipa siihen syynsä on miksi ovat huomattavan halpoja ikäisekseen ja katsastustilastot ovat mitä ovat.

      • HyviäNeOnNykyään

        Katsastusta lastin kertoo vain sen onko auto käynyt huollossa ja korjattavana ennen katsastusta. Rellulla oli kauan sitten ongelmia säkövikojenda kanssa, mutta ei enää 2000 luvulla.


      • VoiNäitäHarhautettuja

        Kauan sitten? Ilmeisesti aatamin aikoina koska en ole koskaan kuullut että Renaultissa olisi yleensä mitää vikoja saati sitten yleisesti sähkövikojakaan.


    • JihuuMitäÄlykköjä

      Kytkimen kesto on paljon käyttäjästä kiinni. Ei voi siis arvata.

    • Mietivielä

      Tässäpä sulle isällinen neuvo ÄLÄ OSTA SITÄ! Siinä on niin paljon muita vikoja että jos niin hyvät hermot omaat että pitäisit sitä yli kaksi vuotta niin hattua nostan ja voisin tarjota vaikka kupin kahvia essompaarissa. Rellu on aina huono ja etenkin tuo malli samoin samanikäiset lagunat on täyttä rihkamaa joulun suklaamunista. Voit pitää tätä vitsinä usko tai älä mutta oonpahan varoittanu. Mikset osta samanikäistä golffia astraa focusta tai corollaa tai miksei vaikka almeraakin? Voin vakuuttaa pääsisit huomattavasti vähemmällä. Rellut myös vattumaisia rapata jokin pikkujuttuki joka pitäs olla normaalisti huollettava vai olla kinkkinen. Annan kaksi konkreettista esimerkkiä. Ajovalopolttimen vaihtoon tarvit tunkin että voit nostaa auton ilmaan koska joudut irrottamaan renkaan että saat polttimon vaihdettua. Toinen seikka öljyropun avain on neliskanttinen jota et saa mistään ja merkkiliike ei sitä suostu myymään koska haluavat että huollat autosi marmoritiskillä. Toki voit tehdä itse avaimen esim rälläköimällä kuusiokulmanpään neliskanttiseksi. Mulla on kokemusta rellusta ja voin sanoa että menetin sekä rahat että järkeni vaikkakin edullinen hankintahinta sai minut houkuteltua retkuun. Toimiiko tuossa autossa muuten minkä ostat niin kaikki sähkölasit? Jos ei niin saat 500e laittaa korjaukseen ellet kiinasta ebaysta löydä sitten kuukauden toimitusajalla halpaa korjaussarjaa. Toimiiko tyhjäkäynti ja onko moottorin tukikumit kunnossa? On muuten kulutus tavaraa relluissa.

      https://m.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

      Tuossa esimerkki kyseisen renaultin polttimon vaihdosta versus golf

      • Relluq

        -00 Focuksella ajelenkin tällä hetkellä, en luopuiskaan mielellään mutta alkaa olemaan niin ruosteessa kaikki ovet, (oli jo aikasemman omistajan aikana) ettei vanhaa viittis alkaa korjaamaan, ja kilometrejäkin on. Pitikin olla vaan kesän ajan ja sitten katsella toista autoa. Focuksia oonkin katsellu kun luotettava auto ollut tosiaan, kaikki tuon ikäiset vaan enemmän tai vähemmän ruosteessa ikävä kyllä :/


      • Hyviäkamppeita

        Oletko opeleita katsellu? Minun mielestä ainakin mitä olen nähnyt niin kohtuu hyvä korisia.


      • DGC

        Ajovalonpolttimot on muuten kertaluokkaa helpompi vaihtaa, jos irroittaa muutaman muoviniitin ja kaksi ruuvia. Sillä tavalla puskurista kulman irti, sitten mahtuu ottamaan koko umpion irti (3 x Torx 35). Eihän se helpoimmasta päästä ole, mutta kun sen on kerran harjoitellut, siihen ei mene kuin 10min per puoli.
        Ja sitten se 8mm neliöhylsy. Olen kuullut tämän saman itkuvirren ehkä sata kertaa, jollakin on todella mennyt sieluun kun tuo työkalu on puuttunut pakista kriittisellä hetkellä. Maksaahan se varmaan 1,85€ jos olisi ostanut samalla reissulla kun öljyt ja suodattimen...
        Sähkölaisen ohjausboxit maksavat 30€/kpl ja ovat tosiaan rikki kaikista tuon ikäsisitä Meganeista. Yleisin tapa korjata sähköikkunat ne on ajaa laseja suoraan katkaisijasta ohjausvirralla. Maksaa piuhanpätkän ja pari apicoa.
        Joten eipä tuo aloittaja ihan väärässä ole, kyllähän niissä kaikkea hermoja raastavaa on. Minun mielestäni kuitenkin kakkoskoppainen Megane on melko helppo korjattava, mutta ihan aloittelevalle tai 70-luvulle jämaähtäneelle autonrassajalle se ei oikein sovi. Minun mielestäni suurin hankaluus sen kanssa työskennellessä on se, että merkkihuollon käyttämää softaa ei saa kuin ebay-piraattina ja sen vaatimat adapterit ovat kalliita ja heikkolaatuisia.
        Taka-akselin välyksistä en ole sen enempää kuullut juttua, mutta ensimmäisissä vuosimalleissa oli tekovikaisia taka-akseleita. Tästä julkaistiin huoltotiedote vuonna 2005.

        Mutta miksi ihmeessä aloittaja on huolissaan juuri kytkimestä?


    • rapeatranskalaiset

      Megane vm -00. Hyvin vähän tulee ajettua ja alkuun auto vaikutti aivan upealta verrattuna maineeseen, kaikki himmelit pelas viimesen päälle ja ruostekaan ei näyttänyt olevan järkyttävä ongelma ja ajolleen varsin näppärä. Nyt 2 vuotta ja 10tkm myöhemmin, (ajan tosiaan vähän ja välillä mietin koko auton tarvetta) Ensin moottorin nakutuksenesto anturi irtosi itsellään, ihan pikku juttu, laitoin sen takaisin paikalleen ja nakutus hävisi. Nakutus on sittemmin palannut vaikka johto on paikallaan ja tulee/menee miten sattuu. Pakoputki on kaksi osainen ja niitä yhdistävä rinkula on ruostesuojaamaton, ruostuu poikki kerran muutamaan vuoteen. (4€ osa) Moottorin tukikumit aivan loppu ja moottori alkoi heilua hervottomasti, sain tämän jotenkin kontrolliin vaihtamalla alimman tukikumin, mutta moottori pääsee edelleen liikkumaan kohtuu paljon vaaka-akselilla ja ylemmät tuet on kallis vaihtaa, mutta ei heilu enää kuin kellon heiluri. Kuskin sähköikkunan mekanismi romahti ja ikkuna on nyt oven sisään survotulla matolla ylhäällä. Ulkomailta tuli väärät osat kun tähän on ilmeisesti laitettu peräti kolmella erilaisella viritelmällä olevaa sähköistä nostinta, jätin sikseen, pysyypähän kiinni. Vaihteistonöljyt on vuotaneet pois ja odottelen vaihdelaatikon hajoamista, vuoto sen verran raju että ei oikein kannata edes lisätä. Toivon, että siellä lootassa edes vähän on palvellakseen vielä tovin, hajoaa kun hajoaa ja silleen. Luultavasti juurikin tästä syystä ilmestynyt vapaalla säksättävä ääni vaihdelaatikosta joka tulee ja menee. Edellisen öljynvaihdon yhteydessä kun itse tunkin kanssa vaihtelen meni tunkki pohjasta läpi ja lokareiden muoveja kun käytin irti niin alta tuli multaa ja sammalta, alkaa olemaan aika rapeeta tavaraa massauksesta huolimatta. Alatukivarsien ja kallistuksenvakaajien kumit halkeilleet ja budjetti/motivaatio vaihtoon on vähissä. Keskuslukko kenkkuilee kostealla säällä ja ajamattomuuden jäljiltä. Aina aukeaa hienosti, mutta välillä napsahtelee itsestään ja peräkontin/takaovien lukot jumittelee. Mittarissa on 130tkm tällä hetkellä. Palvelee vielä ja startannut tähän asti vaikka -30c ilman lämmitystä kerrasta käymään. Varauksella ostaen ja älä maksa ylihintaa. Tämän yksilön sain alle tonniin ja hinta oli ihan syystä vaikka ihan kohtuu nätti auto onkin.

      Pitää nyt isoksi plussaksi laittaa, että vikavaloon ei ole tarvinnut tutustua ja kertaakaan ei ole välille jäänyt. Autossa on 100 paikkkaa joissa jos olisi käytetty aavistuksen vahvempia osia niin kestäisi isältä pojalle. Kustannussyistä pilalle mennyt helmi. Selkeästi pöydällä piirrelty, että mistä voidaan vielä leikata kustannuksia.

      Ps. 2004 kakkoskoppaa jo? Lie edes muutamat heikkoudet paikattu. Ainakin ikkunamekanismit on jossain kohtaa vaihdettu kunnon saksinostimiin.

    • Grillille

      Tos mallis ei taida olla vielä Nissanin tekniikkaa, muuta kuin paska vaiheloota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      128
      5256
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      187
      4971
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3454
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2986
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2322
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      241
      1757
    7. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1325
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

      Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1309
    9. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      1020
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

      Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      120
      992
    Aihe