Uo-uudistus 2019

Aa-puuvaa

Luin,että laki uudistuu ensi vuonna esim; jos velka ei lyhene heidän mielestään 6kk:n tarpeeksi,voivat ottaa omaisuutta.
Tuleeko ihmisistä kodittomia? Vaikka velkaa lyhentäisi joka kuukausi.Töissä käyminen ei siis enää hyödytä vaikka lyhentäisi tonnin kuussa.

20

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyisinkaikkihyvin

      No mulla oli 6000e ulosotossa ja maksusopimus 600e/kk. Siitä huolimatta ulosotto myi mun oman kotini. Mulla oli melkein koko asunnon arvosta asuntolainaa ja ulosotto sai vain n. 3400e. Eli koti meni ja maksusopimuksella ulosottoon jäi vielä n.2600e velkaa. Ja tämä kaikki tosi nopeasti. Jouduin ulosottoon 05/2016, maksusopimus 06/2016, asunto myyty 08/2016.

      Eli kyllä tuo tähänkin asti on ollut mahdollista. Melkolailla valtaa yksittäisillä ulosottomiehillä päättää miten toimia mutta jos tuo laki tulee voimaan niin ilmeisesti kaikki saavat samaa kohtelua?

    • Kuuuuusess

      Suppeaa ulosottoa ei enää ole 2019 ????

    • VippiReiska

      Taitaa olla tämä paska-sipilän jengin kyhäämä reaaliaikainen tulorekisteri taustalla. Saadaan nyljettyä vähemmällä väkimäärällä (uo-virastoja aiotaan lakkauttaa ympäri Suomen) entistä nopeammin ja tehokkaammin ja ilman vielä jossain kytevää inhimillisyyden kipinää rahat ja omaisuus pois velallisilta. Kun on kylmä automatisaatio takana on helppo digiajan jäätävässä hengessä tehdä lisää työttömiä ja niitä joiden ei kannata edes harkita työntekoa/yrittämistä.
      Hienoa toimintaa perintätoimistojen kultamaassa.

    • Mitenon

      Tuleekohan tähän pakettiin myös se maksuhäiriömerkintä muutos?

    • VelkojatMullanAlle

      Samantekevää, pankkitili on avattu ulkomaille ja säästöt menevät nykyään sinne. Ulosmittauskelpoinen omaisuus on myyty kauan sitten ja rahat jemmattu ja autokin on niin vanha että ulosotto ei sitä vie.

      Tulorekistereillä ei ole mitään merkitystä kun pimeiden töiden ja kamakauppojen tuotot eivät sinne päädy vaan käteisenä taskuun ja sitten ulkomaiselle tilille,

      Joten uo-uudistuksilla ei ole mitään merkitystä. Jatketaan kuten ennenkin, verollisten töiden välttelyä ja pimeiden tekemistä.

      • Rangaistustuomio

        Niin varmaankin monille.Mutta mitäs me jotka olemme maksaneet velkamme?Silti rangaistustuomio on voimassa vielä vuoden ja kolme kuukautta?


      • Ifirfklfl

        Suomi on köyhiin vihamielisesti suhtautuva fasistinen paskamaa. Kannattaa muuttaa parempaan maahan mikäli mahdollista.


      • MiksiEtOleJoMuuttanut
        Ifirfklfl kirjoitti:

        Suomi on köyhiin vihamielisesti suhtautuva fasistinen paskamaa. Kannattaa muuttaa parempaan maahan mikäli mahdollista.

        Muuta pois ja lopeta ininä.

        Muissa maissa joudut tekemään työtä ja maksamaan itse elämisesi ja se ei teikäläisiltä onnistu. Velkalurkit ette todellakaan ole mitään taistelijoita ja oman elämän sankareita, vaan häviäjiä, jotka nostaa heti kädet ylös, kun tilanne vaatii työtä ja järjenkäyttöä.


      • koijari

        Minä muutin jo ulkomaille ja jätin sinne peräreikämaahan muutaman kymppitonnin edestä velkoja ja ulosotto ja velkojat jäivät nuolemaan näppejään. Täällä Virossa saa tehdä bisneksiä rauhassa eikä suomen vouti voi tehdä mitään.

        Suosittelen muillekin ulosoton uhreille häipymistä maasta ja jättämään ulosoton sekä kaikenlaiset surkeat kitisijät rannalle. Elämänlaautu paranee kertaheitolla vähintään neljänteen potenssiin,


      • icvwdrhfohg24jg

        Mitä kauempana pysyt, sen parempi elämänlaatu meillä muilla on.


      • koijari

        En usko, siellä suomessa täytyy olla todella paska elämänlaatu ainakin tuon tyyppisistä kommenteista päätellen. Peräreikämaa ja osa kansasta kuten tuon kirjoittanut on myös syvältä sieltä minne aurinko ei koskaan paista.


      • valehteletAina
        koijari kirjoitti:

        En usko, siellä suomessa täytyy olla todella paska elämänlaatu ainakin tuon tyyppisistä kommenteista päätellen. Peräreikämaa ja osa kansasta kuten tuon kirjoittanut on myös syvältä sieltä minne aurinko ei koskaan paista.

        Onhan sellainen paska maa, jos lähtökohtaisesti edellytetään, että velat maksetaan takaisin ja hoidetaan vastuut, mitkä on itse hyväksynyt.

        Turhaan uhoat, suomi on maailman kärkimaita siinä, että maksetaan vastikkeetonta sosiaaliturvaa, siksi sinäkin roikut täällä kuin iilimato, vaikka väität asuvasi ulkomailla.


      • OnneaVaanSinneViroon
        koijari kirjoitti:

        Minä muutin jo ulkomaille ja jätin sinne peräreikämaahan muutaman kymppitonnin edestä velkoja ja ulosotto ja velkojat jäivät nuolemaan näppejään. Täällä Virossa saa tehdä bisneksiä rauhassa eikä suomen vouti voi tehdä mitään.

        Suosittelen muillekin ulosoton uhreille häipymistä maasta ja jättämään ulosoton sekä kaikenlaiset surkeat kitisijät rannalle. Elämänlaautu paranee kertaheitolla vähintään neljänteen potenssiin,

        Elämäntapasi jättää velat maksamatta on Virossa vaarallista, siellä sinua ammutaan ensin polveen, jos et maksa vieläkään, saat napin otsaan.


    • mitenson

      Ei kaikki voi muuttaa ulkomaille.Elän 1000 euron eläkkeellä ja omaisuutta ei ole.Kiitos UO:n ja y.m
      Asun sukulaiseni säälistä vanhassa talorähjässä ja olis kiva saada kunnalta talveksi lämmin asunto.Mutta ei, kun on maksuhäiriömerkintä.Onko tämä ininää?

      • 1234567890123456

        On turhaa ininää, ei kai se ulosoton vika ole, jos sinä olet tehnyt velkaa, etkä ole maksanut niitä takaisin. Ei me muut voida sinun yli varojen elämistä maksaa, kuten nyt on nähtävästi käymässä, kehtaat vielä vaatia kunnalta asuntoa. Olet äärimmäisen röyhkeä ja itsekäs!


      • mitenson
        1234567890123456 kirjoitti:

        On turhaa ininää, ei kai se ulosoton vika ole, jos sinä olet tehnyt velkaa, etkä ole maksanut niitä takaisin. Ei me muut voida sinun yli varojen elämistä maksaa, kuten nyt on nähtävästi käymässä, kehtaat vielä vaatia kunnalta asuntoa. Olet äärimmäisen röyhkeä ja itsekäs!

        OLEN maksanut takaisin jo viime vuonna joka sentin, mutta rangaistuksena on vielä yli vuosi maksuhäiriömerkintää.
        Onhan sen maksuhäiriömerkintä yhteydessä "ref" merkintä, mutta sillä ei ole mitään virkaa.


      • Mieti
        1234567890123456 kirjoitti:

        On turhaa ininää, ei kai se ulosoton vika ole, jos sinä olet tehnyt velkaa, etkä ole maksanut niitä takaisin. Ei me muut voida sinun yli varojen elämistä maksaa, kuten nyt on nähtävästi käymässä, kehtaat vielä vaatia kunnalta asuntoa. Olet äärimmäisen röyhkeä ja itsekäs!

        Helpottiko , kun sait inistä vastaukseksi oman ” tuomiosi ”? Asunto kuuluu kaikille, mistäs sinä kenenkään taustat tiedät. Olet äärimmäisen röyhkeä ja itsekäs !


    • Kunniallinen_kuolema

      Nämä ulosottomiehet ja perintätoimistojen dillet ne täällä paasaa.
      He eivät katsokaan rehelliseen työhön päin vaan riistävät riistetyltä.
      Sitten itketään lehdistölle, kun on niiiiiin kurjaa, kun liki 5000 e/kk palkkion päälle täytyy vielä erikseen nostaa perse penkistä ja mennä ajamaan lapsiperhe kadulle, jotta itse saa taas hyvät bonukset.

      Medialle nämä ryökäleet sitten itkee, että he saavat vastaavia uhkailuja siitä, mitä he toteuttavat useita kertoja per kk. Siis ei kukaan normaali ihminen lähde ajamaan perhettä kodittomaksi, jotta itse saa elää vielä leveämmin. Päävika näillä kaikilla riistäjillä on.

      Tunsin aikoinaan ulosottomiehen. Iljetti hänen näkeminenkin. Hän rehvasteli luksusasunnolla ja ökybemarilla.
      Koska hän tiesi sen niin ei mennyt kuin pari vuotta niin olin itse ulosoton asiakas, koska jouduin identiteettivarkauden uhriksi.

      Maksanko koskaan näitä valhevelkoja? EN! Minä en rahoita näiden iljetysten rikollista ökyelämää.
      Oikeus aina lopulta toteutuu ja saan hyvät korvaukset siitä, että olin kunniallinen ihminen, vaikka rikolliset vaativat minua rahoittamaan heidän toimintaansa.

      • monenlaisia

        Ulosottomiehiä on kaikenlaisia.
        Minulla viimeinen ulosottomies/-nainen oli asiallinen ja tulimme hyvin sopuun.
        Niin metsä huutaa kun sinne vastataan.


    • Mievaan378

      Mitäpä jso tekisitte vaikka kansalaisaloitteen. Ulosotossa on jo 600000 ja ihan turhaa kenenkään sanoa että kaikki olisi huithapeleita. Kun ei rahaa ole niin ei ole..ja mulla ei ai ainakana omaisuuyta ole yhtään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe