Älkää hyvät Skodistit luottako niihin pitkiin öljynvaihtoväleihin. Koneesta irtoa aina kaikennäköistä saostumaa, ja itse öljyjen ominaisuudet muuttuvat hyvinkin pian, keräten mm kosteutta ja siitä syntyvää vaahtoa, joka johtaa alentuneeseen voitelukykyyn. Vaihtakaa öljyt viimeistään 15000 kilometrin välein, se kannattaa. Jos autoa ei ole tarkoitus pitää kuin se 2-3 vuotta, silloin sillä ei ole teille merkitystä, vaan ne haitat siirtyvät seuraaville omistajille. Itse en aja öljyillä kuin 10000km, vaihtaen aina samalla myös öljynsuodattimen. Uudessa autossa teen ensimmäisen öljynvaihdon suodattimen kanssa noin 2000 km:ssä.
Long life öljynvaihtovälistä
8
3113
Vastaukset
- pekka
Asiaa on varmasti mietitty kertaan jos toiseenkin valmistajien taholta. Luotan merkkivaloon.
- Boss
Eipä tuo kirjoittamasi pidä kyllä paikkaansa. Tietysti meillä kaikilla autonomistajilla on oikeus vaihtaa öljyt vaikka joka viikko, mutta kyllä nykyaikaiset synteettiset öljyt ovat ketävyydeltään aivan omaa luokkaansa. Long Life öljyt on tarkoitettu uusille moottoreille ja toimivat niissä erinomaisesti. Öljyjen kestävyys on aivan omaa luokkaansa, sen sijaan suodatintekniikka saattaa joutua lujille. Synteettinen öljy ei kerää sisälleen yhtään vettä vaan hylkii sitä ja siksi sen pitäisi tulla aina ulos huohotinputken kautta. Jos vedelle ei löydy poistumistietä aiheutuu vahinkoa jos jonkinlaista. Olet oikeassa, että koneesta irtoa kaikenlaista epäpuhtautta ja sen pesemiseen on myös synteettisellä öljyllä oma osuutensa. Epäpuhtaudet odotetaan suodattuvan suodattimeen.
Ei autonvalmistaja turhaan ole öljynvaihtovälejä asettanut, joten luota niihin vaan! - pappa tiisseli
Vaarini Arvo 76v armoton volkkari mies ollut aina vuodesta 1964 9 volkkari menossa nykynen Golf variant kiertää kesällä kaikki sukulaiset joten kilometrejä tulee 15000 on tottunut vaihtamaan öljyt 2500km välein parhaana viikkona kaksi kertaa niin tehtiin ennen eikä sitä tapaa ole syytä muutta piste.
- Boss
Nostetaan hattua vaarillesi! Vanhan liiton miehiä todellakin ja heitä ei paljon uudet tuulet heiluta. Pitäisi pyytää öljy-yhtiöltä jo paljousalennusta!!
Eipä noita hyväksi havaittuja tapoja pysty muuttamaan.
Isäukko 78v Ooppeli miäs,kilomeetrejä kans kolmattakymmentätuhatta vuades.
Hänelle on turha selittää että nykyaikaisilla moniaste öljyillä voi ajaa jopa yli 5000 km ja että ne kestävät paremmin kierroksiakin kuin Nesteen Agri-leikkuupuimuriöljy, koska kyllä maajussit tietävät mitä kalleissa koneissa kuuluu käyttää.
- säästäväinen
otetaan esimerkiksi mersu jonka dieselmoottoreilla ajetaan esson pöydässä melkein miljoona ilman remonttia.ei tehdas ole uskaltanut antaa hirmu pitkiä öljynvaihtovälejä pelkästään markkinointimielessä.ei tämmöistä mainetta ole varaa menettää jonkun huonon öljyn takia.
uskokaa nyt vanhat ja vähän nuoremmat,että kyllä se systeemi osaa "pähkäillä"sen oikean huoltoajan.
se 50tkm on sellainen "haamu",mihin harva ajosuorite yltää,mutta onhan niitäkin nähty.semmoinen keskiverto-keijon ajosuorite koostuu kaikenlaisesta ajosta ja hän ajelee 25-35 tkm samalla öljyllä.ja aivan varmasti se huippulisä-aineistettu öljy kestää...
kuulee aina välillä juttuja että öljy on semmoista venetervaa jos on ajettu 4 kymppiä-höpöhöpö
minä katselen öljytikkua 3-5tkm välein ja eka tarkastuksesta viimeiseen se öljy on kyllä mustaa ja täysin käyttökelpoisen näköistä- Anski
Ekat öljyt vaihdettiin 44T kilometrin kohdalla, merkkivalo ei vielä syttynyt, mutta hätävilkun rele piti vaihtaa. Toisen kerran öljyt vaihdettiin 90T huollossa, vaikka merkkivalo ei vielä syttynyt. Nyt on ajettu kohta 120T ja ajattelin odottaa merkkivaloa. Näkis senkin kerrankin.
Meno on suurimmalta osin moottoritietä ilman suurempia reittelyitä, eli tasasta menoa. Kaupunkiajoa ja ruuhkassa köröttelyä arkipäivisin tommonen 50 km.
Ei harmita yhtään että öljyvaihdot on harvakseltaan. Edelinen auto (nissan) tuntu niin turhalta vaihtaa öljyjä 15T välein mutta kun kerran oli tottunu jne..
Eli ei ainakaan vielä ole huonoja kokemuksia long lifesta. - kustannus_sama
Anski kirjoitti:
Ekat öljyt vaihdettiin 44T kilometrin kohdalla, merkkivalo ei vielä syttynyt, mutta hätävilkun rele piti vaihtaa. Toisen kerran öljyt vaihdettiin 90T huollossa, vaikka merkkivalo ei vielä syttynyt. Nyt on ajettu kohta 120T ja ajattelin odottaa merkkivaloa. Näkis senkin kerrankin.
Meno on suurimmalta osin moottoritietä ilman suurempia reittelyitä, eli tasasta menoa. Kaupunkiajoa ja ruuhkassa köröttelyä arkipäivisin tommonen 50 km.
Ei harmita yhtään että öljyvaihdot on harvakseltaan. Edelinen auto (nissan) tuntu niin turhalta vaihtaa öljyjä 15T välein mutta kun kerran oli tottunu jne..
Eli ei ainakaan vielä ole huonoja kokemuksia long lifesta.Toimiikohan se anturi ?
Muuten nissanin öljytilavuus taitaa olla miltei puolet pienempi (primera 2.6L) siitä mitä näiden longlifien että se 15000 on sama rasitus öljylle kuin 30000 longille! Huomasinpa vaan kun ihmettelin kuinka hemmetisti sitä öljyä pistetään sinne koneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3287121Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714338- 2083165
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242967- 741952
- 1491800
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121746Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661577Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438