Kyllä on epäreilua

pirremiinapas

kun naiset ei pääse pörssiklubiin, eikös olekin?

67

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin_kai_helposti_käy

Eikös se aiheuta riitoja, jos naiset pääsee klubiin?

• pirremiinapas

Miten niin, eihän naiset päässeet metsästys seutroihinkaan ja niinollen hirvimetällekään, mutta nytpä pääsee ja yhtään ei ole kuollut riitojen seurauksena, vaikka on torrakot mukana ja ladattuina .

• Missä naiset eivät päässeet mukaan riistametsälle?
        Minua kutsuttiin ja houkuteltiin aikoinaan, joskus viime vuosisadalla useampiinkin metsästysseuroihin, kun olimme eronneet mieheni kanssa, joka oli aikoinaan houkuttellut ja opettanut minut metsästämään. (Tietysti piti olla suoritettuna myös metsästyskorttiin liittyvä virallinen tutkinto.)

Hirvimetsälle pääsi mukaan myös ilman asetta, aluetta rajoittaviin ja hirvien kulkemista ohjaaviin tehtäviin.

(En muuten lähtenyt, vaan lopetin metsästämisestä ja luovuin aseistakin. Harrastus tuli aikoinaan mukaan kuvioihin, koska halusimme tehdä asioita yhdessä ja viihdyimme paremmin, kun kumppani oli mukana vapaa-aikana.)

• pirremiinapas
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Missä naiset eivät päässeet mukaan riistametsälle?
        Minua kutsuttiin ja houkuteltiin aikoinaan, joskus viime vuosisadalla useampiinkin metsästysseuroihin, kun olimme eronneet mieheni kanssa, joka oli aikoinaan houkuttellut ja opettanut minut metsästämään. (Tietysti piti olla suoritettuna myös metsästyskorttiin liittyvä virallinen tutkinto.)

Hirvimetsälle pääsi mukaan myös ilman asetta, aluetta rajoittaviin ja hirvien kulkemista ohjaaviin tehtäviin.

(En muuten lähtenyt, vaan lopetin metsästämisestä ja luovuin aseistakin. Harrastus tuli aikoinaan mukaan kuvioihin, koska halusimme tehdä asioita yhdessä ja viihdyimme paremmin, kun kumppani oli mukana vapaa-aikana.)

Ai, olen luullut, siis luullut ettei naisia otettu mukaan metsästys seuroihin, kun heitä ei niissä täälläpäin ainakaan ollut, vain hirvisopan keittäjinä osallistuivat ja jne...

• Olen hämmästellyt, miten paljon aktiivisia naismetsästäjiä näyttää olevan nykyisin, ainakin julkisuudessa esiintyviä.

• pirremiinapas

Olen hämmästellyt, miten paljon aktiivisia naismetsästäjiä näyttää olevan nykyisin, ainakin julkisuudessa esiintyviä.

Joo, nyt on jo melkein kaikissa metsästys seuroissa naisjäseniäkin, ja hirven mehtuullakin ovat, meikäläisen ikäisiä tosin ei enää ole, eikä muistaakseni missään ollutkaan, täälläpäin, sentään itselläni 50 vuoden kokemus metsästys seuroista, tosin teoriassa vain tarkkailijana.

• Smetanina

Nainen Tekee ``Pörssikeittoa`` kotona.

• pirremiinapas

Pörssihaikeittoa meinaat?

• Pörssiä.seuraan

Meinasin jo muutama päivä sitten tehdä aloituksen. En naisena millään menisi klubiin, jonne minua ei haluta. Aivan naurettavaa raakkumista. Jos sijoitettavaa on, osaan sen tehdä itsekin. Miksi miehet eivät saa olla omassa klubissaan. Lion-järjestössä miehellä oli kokouksia tämän tästä, en yhtään hinkunut mukaan. Sitten oli erikseen mm. teatterireissuja, jonne naisetkin pääsivät, varsin hyvin riitti.
      Olen pintapuolisesti seurannut tätä jankkaamista mediassa ja miettinyt onkohan tässä jotain mitä en ymmärrä. Mihin vaikuttaa, olenko pörssiklubissa mukana vai en. Vaikuttaako se jotenkin muuten klubin ulkopuoliseen elämään.

• pirremiinapas

Jospa niissä tehdään miehisiä päätöksiä?

• pirremiinapas kirjoitti:

Olen virkani puolesta istunut myös ns. "isojen poikien" pöydissä, eivät he ihmistä kummempia ole. Useiden pörssiyhtiöiden hallituksissa istuu naisia, ne ovat vaikuttamisen paikkoja. Sinne ei ole sukupuolirajoitteita, sinne pääsee omilla kyvyillään.

Antaa herrojen pitää omat klubinsa, saavat edes jossain olla rauhassa meidän naisten jonnin joutavalta höpinältä. Joku jossain sanoi, että jokaisella miehellä pitäisi olla ikioma autotalli. Jospa Pörssiklubin miehillä ei ole.

Englannissa, josta monet sivistyneet tavat tulevat, on herroilla aina ollut omat klubinsa, so what.

Minulla on pari hyvää miespuolista ystävää, jotka ovat Suomalaisen klubin jäseniä, sinnekään ei oteta naisjäseniä.

Naiset olisivat aikanaan voineet perustaa oman vastaavan klubin, vaan eivätpä ole perustaneet. Miksi? Ja nyt sitten vikistään, kun ei pääse samalle hiekkalaatikolle leikkimään.

• talousguru

Jos naiset sinne klubille menevät niin heti alkavat ukkelit nipistelemään takamuksia ja ehdottelemaan sitä ja varsinkin tätä. Tästä asiasta olen 100varma.

• pirremiinapas

Ai niin, sehän voisikin olla että miehet unohtaisi varsinaiset kokouksen aiheet, ja päätökset jäisivät tekemättä..joo niin se varmaan onkin.

• Eivät muuten nipistele, eivätkä ehdottelekaan, kun ovat tutustuneet paremmin ja arvostavat ja kunnioittavat aikuista naista tasavertaisena ryhmän jäsenenä. Höpö-höpö-tipulit ovat tietysti ihan oman laatuisiaan, sellaisia joita en minäkään haluaisi mukaan mihinkään ryhmään, jossa itse toimin.
        .

Ai niin, sehän voisikin olla että miehet unohtaisi varsinaiset kokouksen aiheet, ja päätökset jäisivät tekemättä..joo niin se varmaan onkin.

Aika suoraviivainen päätelmä. Aina on ollut niitä, jotka ahdistevat jotenkin, ja sitten niitä, jotka eivät. Aina on ollut niitä, joita ahdistellaan, ja niitä, joita ei ahdistella. Ja se ei ole ulkonäkökysymys. Mikäli olet tietoinen arvostasi ihmisenä, aika harva uskaltaa käyttäytyä sinua kohtaan huonosti. Oma käytös ratkaisee aika pitkälti.

• ajat.ovat.muuttuneet

Odotinkin tällaista provosoivaa aloitusta.
      Noh, eihän naisten tarvitse päästä pörssiklubiin. Naiset ovat perustaneet naisten pankin. Naiset voivat halutessaan perustaa vaikka mitä :) Se pelkohan alkaa miehillä olla, kun eivät enää pääse lääppimään naisia miten tahansa.

• pirremiinapas

Kummallista että lääppimisen kiellosta täytyi tehdä ihan miituut ennen kuin asia meni jakoon, koskemattomuushan on jo aikapäiviä kirjattu perustuslakiimme..kovapäisiä sanon.

• Tuulettaa

Mutta oottekos huomanneet miten hyvin me vanhat akat hyvin kelvattas vaikka mihin auttamishommiin ? Jos ei liikakiloja ole ja liikkuu, niin jopa mukamas pystys vaikka mitä työtä tekemään.
      Laittasin virnistyshymiön jos voisin.

• pirremiinapas

Niin, riippuu päättävästä elimestä, ei yksilöstä.

• Ei siinä ole mitään laitaa jos naiset pörssiklubiin pääsisivät,
      jos se on jo sata vuotta ollut miesten kuppikuntana,
      olkoon seuraavankin sata vuotta.

Eihän eduskunnan naiskerhokaan kelpuuta miehiä joukkoonsa.

Se on teennäistä vaatimusta naisia joka paikkaan,
      perustakoot naiset oman pörssiklubin,
      mahtuuhan näitä klubeja maailmaan.
      Jos haluavat kokoontua ja rupattaa pörsseistä ja sijoittamisesta.

Siinä naisklubissa saattaisi olla paljon hauskempaa kun pönöttää joidenkin
      tärkeiden pörssihaitten rinnalla saunanlauteilla.

Naiset osaavat olla viisaita ja tarkkoja sijoittajina.
      Ei se siitä ainakaan ole kiinni.

• pirremiinapas

Mutta joku siinä närästää, kuin mies olisi asettunut naisen yläpuolelle, noin niinku olisi muka viisaampi päättämään asioista, vaikka - onhan se tuokin klubi jo sata vuotta sitten perustettu ja silloin ei varmana nainen ollut kuin soppakauhan heiluttaja, ei perinyt edes miehen kuoltua "yhteistä" omaisuutta, tila esim. meni pojalle ei leskelle.
        Ihme kun se käytäntö on saatu korjattua.

Mutta joku siinä närästää, kuin mies olisi asettunut naisen yläpuolelle, noin niinku olisi muka viisaampi päättämään asioista, vaikka - onhan se tuokin klubi jo sata vuotta sitten perustettu ja silloin ei varmana nainen ollut kuin soppakauhan heiluttaja, ei perinyt edes miehen kuoltua "yhteistä" omaisuutta, tila esim. meni pojalle ei leskelle.

Tämäkin sukupuoliin liittyvä kysymys näkyy nousevan aina välillä esille.
        1970-luvulla keskusteltiin joskus asiasta, ja miehet miettivät, mitä pitäisi tehdä, jotta he voisivat kutsua minutkin mukaan klubille. - Totesin jo silloin, etten tuntenut kiinnostusta ryhtyä aktiiviseksi osanottajaksi niihin kuvioihin, vaikka olisin ehkä mielelläni voinut poiketa sinnekin välillä.

Olen onnistunut aikoinaan avaamaan muutamia ovia naisillekin, kun olen ollut joissain kuvioissa ensimmäisenä naisena mukana, pörssiklubi ei tosin kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään.

Ei tämä pörssklubii kun ei varmaan muutkaan klubit mitään yhteiskunnallisesti päättäviä elimiä ole.
        keskustelevia luottamuksellisessa ilmapiirissä.
        Etiketti ja muut perinteiset kuviot, käytöstavat ja rituaalit tuommoisen klubin toiminnassa näyttelevät suurta roolia, tai ainakin kuvittelen, koskaan en ole moisessa klubissa käynyt.

Keskusteluja , esitelmiä ja taas keskusteluja ja varmaan muutakin monipuolista ohjelmaa järjestävät jopa perheille. Eli ei mikään suljettu klubi sillä lailla ole, kutsuttuja tietysti kaikki vieraat, joka kadun mummeli ja papparainen ei voi mennä tuosta hienostuneesta ilmapiiristä noin vaan nauttimaan.

• pirremiinapas

Tämäkin sukupuoliin liittyvä kysymys näkyy nousevan aina välillä esille.
        1970-luvulla keskusteltiin joskus asiasta, ja miehet miettivät, mitä pitäisi tehdä, jotta he voisivat kutsua minutkin mukaan klubille. - Totesin jo silloin, etten tuntenut kiinnostusta ryhtyä aktiiviseksi osanottajaksi niihin kuvioihin, vaikka olisin ehkä mielelläni voinut poiketa sinnekin välillä.

Olen onnistunut aikoinaan avaamaan muutamia ovia naisillekin, kun olen ollut joissain kuvioissa ensimmäisenä naisena mukana, pörssiklubi ei tosin kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään.

Sinä olet rohkea ja liikkunut tai ollut työelämässä, niin kuin olet kertonut, miesvaltaisilla aloilla, ja toisaalta hyvin paljonhan se riippuu ihmisestä, naisesta kuinka hän itse suhtautuu miespuolisiin työtovereihinsa, tasa-arvoisena niinkin päin, ei objektina :)

• john.d.high

No eipä ole epäreilua,itseasiassa perus-syy sille,että noinkin kauan on klubi toiminut on siinä ettei naisia ole ollut mukana riitaa ja kinastelua aiheuttamassa. Mikään ei ole hirveämpi kuin kateellinen tai "toiseksi" jääänyt nais-ihminen!

• Tuulettaa

Mistäs tuo kateus ja toiseks jääminen nyt pulpahti ? Täällä ei ainakaan tarvitse olla kateellinen. En ole kyllä täällä suorakontaktissakaan kenellekkään.
        Taitaa olla paremminkin niin, että meiltä iäkkäiltäkin akoilta aina odotetaan enemmän. Ei riitä muinaiset tekemiset, niitä ei noteerata.
        Tuonne klubille minua ei saisi kirveelläkään.

• pirremiinapas

Onko kokemusta, munan mitanko sait :)

• Tuulettaa
        pirremiinapas kirjoitti:

Onko kokemusta, munan mitanko sait :)

Mitäs piruilua sinä harrastat ? Tyhjänpäiväistä tyyliä sinulta.

Joku sanoi, että 100 vuotta sitten naiset olivat vain kauhan varressa. Minun mummoni oli sata vuotta sitten jo hyvin koulutettu.

• pirremiinapas
        Tuulettaa kirjoitti:

Mistäs tuo kateus ja toiseks jääminen nyt pulpahti ? Täällä ei ainakaan tarvitse olla kateellinen. En ole kyllä täällä suorakontaktissakaan kenellekkään.
        Taitaa olla paremminkin niin, että meiltä iäkkäiltäkin akoilta aina odotetaan enemmän. Ei riitä muinaiset tekemiset, niitä ei noteerata.
        Tuonne klubille minua ei saisi kirveelläkään.

No en minäkään, mutta noin periaatteellisena kysymyksenä asia hieman närästää..

Luulen, että jos nainen olisi kys.klubissa jäsenenä, tuskin sillä tasolla enää oltaisiin tukkanuottasilla, ainakaan miehistä, he olisivat jo hieman älykkäämpää kastia kuin nämä kakat rattaissa..
        Ei mitään henkilökohtaista ketään kohtaan..:)

• pirremiinapas
        Tuulettaa kirjoitti:

Joku sanoi, että 100 vuotta sitten naiset olivat vain kauhan varressa. Minun mummoni oli sata vuotta sitten jo hyvin koulutettu.

En harrasta mitään piruilua, vaan on taivahan tosi ettei KAIKKI naiset ainakaan päässeet päättäjien paikoille sata vuotta sitten, ei minun isoäitini aikaan olleet yliopistossa, eikä eduskunnassa päättämässä maan asioista.

Tuo edellinen tuossa vetelee taas niitä "toiseksi jäämisiään", kokemuksen rintaäänellä kai puhuu..

• pirremiinapas
        Tuulettaa kirjoitti:

Vastasit väärään vastaukseeni, ei ollut Sinulle..katsopa polku ...

• pirremiinapas
        pirremiinapas kirjoitti:

En harrasta mitään piruilua, vaan on taivahan tosi ettei KAIKKI naiset ainakaan päässeet päättäjien paikoille sata vuotta sitten, ei minun isoäitini aikaan olleet yliopistossa, eikä eduskunnassa päättämässä maan asioista.

Tuo edellinen tuossa vetelee taas niitä "toiseksi jäämisiään", kokemuksen rintaäänellä kai puhuu..

Lisään linkin naisten elämästä ja oikeuksista, noin yleisesti, sata vuotta sitten:

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016030721232528_iq.shtml

• pirremiinapas

Isän mummo jäi leskeksi1888 ja Susanna Serafia sai pitää talon ja luovuttaa sen sitten myöhemmin pojalleen, kai ollut omaisuudestaan huolen pitävä jo tuolloin, ei päässy pojat jyräämään, tosin en tiedä kuinka kirjaimellisesti tuo "omistaminen " lie toteutunut.

• ”Mikään ei ole hirveämpi, kuin toiseksi jäänyt kateellinen naisihminen”, kirjoitti joku tuonne yläpuolelle. - Väitän, että voipa hyvinkin olla. Typerä, kateellinen mies voi olla tosi kamala ja käyttäytyä hyvinkin kammottavasti, jopa epärehellisesti ja julmasti. Osaavat miehetkin, ja voivat olla yhtä epämiellyttäviä ja pahoja kuin naiset pahimmillaan. - Onneksi ovat melko harvinaisia, molemmat.
        .

• john.d.high

Kyllä siinä herraklubi menee piloille,jos näiset pääsevät sekaan harrastamaan "akkaäläpälää"
        Rauhalliset,järkevät keskustelut saa unohtaa,kun raivottaret alkavat omia "etujaan" puolustamaan! SIksi toisekseen,,perustakaa hyvät naiset niitä omia kerhojanne,,mikä pirun pakko se on miesten klubiin päästä,kun ei ole niitä pallejakaan...
        Yhtä typerä ajatus kuin täyttää länsimaat muslimeilla ja afrikaanoilla!

• pirremiinapas
        john.d.high kirjoitti:

Kyllä siinä herraklubi menee piloille,jos näiset pääsevät sekaan harrastamaan "akkaäläpälää"
        Rauhalliset,järkevät keskustelut saa unohtaa,kun raivottaret alkavat omia "etujaan" puolustamaan! SIksi toisekseen,,perustakaa hyvät naiset niitä omia kerhojanne,,mikä pirun pakko se on miesten klubiin päästä,kun ei ole niitä pallejakaan...
        Yhtä typerä ajatus kuin täyttää länsimaat muslimeilla ja afrikaanoilla!

Munakriteerilläkö niihin päästään..

• KlubiinOnPääsykoe

Jees, näin on. Pitää suoriutua 50 metrin kävelymatkasta kantaen raakaa kananmunaa lusikalla suussa. Aikaa ei saa kulua enemmän kuin 30 sek.

• pirremiinapas
        KlubiinOnPääsykoe kirjoitti:

Jees, näin on. Pitää suoriutua 50 metrin kävelymatkasta kantaen raakaa kananmunaa lusikalla suussa. Aikaa ei saa kulua enemmän kuin 30 sek.

Olisi aika harvalukuinen klubilaisista, luulen :)

• Se on samasta syystä kuin moskeijoihin ei hyväksytä naisia pyllistelemään miesten joikkoon.
      Suurelle osalla miehiä pelkkä naisen näkeminen saa ajatukset harhailemaan kauaksi pääaiheesta.

Otetaan nyt vaikka karkeana esimerkkinä sellainen, että kun mies näkee aamuteeveessä jonkun Hetan, niin hänen ajatuksensa keskittyvät vain naisen ulkonäköön ja ääneen, eikä hän kuule, mitä tuo nainen sanoo.

• ällistä.viis.veisaa

Saattaa mies huomata myös kaula-aukon laajuuden ja vyötärön kapeuden.

• ällistä.viis.veisaa kirjoitti:

Saattaa mies huomata myös kaula-aukon laajuuden ja vyötärön kapeuden.

Siinä ehtisi pörssit romahtamaan ihan silmien edessä, kun keskittymiskyky niitten seuraamiseen olisi naisten takia heikentynyt.

• Hallaahon.äänestäjä44

NAISTEN PITÄISI LIITTYÄ OSAKESÄÄSTÄJIIN https://www.osakeliitto.fi/jasenyys/jasenedut/
      eikä keskustella jostain reliktistä pörssiklubi

Oletteko koskaan käyneet: pörssiklubi, millainen on?
      iso miesten vessa, pikkuruinen naisille - varmuuden vuoksi sellainen kuitenkin on

vessassa on ruokasuolaa purkissa ja lusikka
      vaaka ja vihko johon vakijäsenet voi kirjoittaa painonsa

On tietenkin sääli, jos naiset eivät pääse nauttimaan tästä ihanuudesta

Englantilaistyyppiset herraskerhot syntyivät siitä, että herrasväki oli aina naimisissa ja kun ei jaksanut kuunnella esim. nalkutusta kotona niin oli paikka jonne saattoi paeta lukemaan päivän lehdet tai hätätilassa muuttaa muutamaksi viikoksi asumaan jos oikein otti päähän

Suurempi on ongelma on että naiset eivät sijoita tai jos, niin passiivisesti niitä ei ole kokouksissa
      nuoria naisia ei ollenkaan

KAIKKEIN suurin ongelma on että suomalaiset - hyvinvointiyhteiskuntaan uskovat - eivät sijoita
      kun valtio sijoittaa (eläkemaksut) ihmisten puolesta, finanssilukutaito puuttuu

NIINPÄ kotitalouksissa on YLI 80 MILJARDIA euroa läheskorottomilla pankkitileillä kun ei osata eikä uskalleta eikä ymmärretä

tästä voisi tulla tuottoa esim 5 prosenttia kotitalouksille vuodessa eli vaikkapa 4 miljardia euroa vuosittain JOKA SITTEN NYT MENEE

kenelle?

No ulkkareille

ja minullekin (koska sijoitan)

mutta ei monille kotitalouksille

• Pörssiä.seuraan

Oli todella osakesäästäjissä yksi etu, joku ottaisin vain 1,5 prosentin palkkion osakkeiden ostosta ja myynnistä, itse maksan 2. Mutta kun maksaa jäsenmaksun lehtitilauksella niin sinne se säätö uppoaa. Muita lueteltuja etuja en tarvitse, ihan joutavia ovat. Mikä etu sinulle on merkittävä?

• Hymerilla_ajeleva

Onko hän samainen "pirre..." joka oli suunnittelemassa
      jonkinlaista "leirintäkehtoa" itä-Suomeen ?

Olisiko suunnitelma edennyt,
      ja polkeeko suunnitelma ajatus tasolla edelleen?

• pirremiinapas

Polkee paikoillaan, ei ole tällä hetkellä ajankohtainen asia, ainakaan tällä hetkellä.

• Hymerilla_ajeleva
        pirremiinapas kirjoitti:

Polkee paikoillaan, ei ole tällä hetkellä ajankohtainen asia, ainakaan tällä hetkellä.

Vai niin. Katsoi netistä että siinä suunnassahan näkyy oleva tuollainen kun :
        Itä-Suomen jalokivi - Papinniemi (Papinniemi Camping)
        Tosin kai sieltä suunnalta muitakin löytäisi, jos oikein alkaisi etsin ?

Ensi kesänä on tarkoitus viimeinkin "vallata" Itä-Suomi.
        Johan tässä on jo nähty tämä toinen puoli Suomesta.

En tiiä olisiko hyvä opetella itä-suomalaisia murteita ?
        Lanttu-kukkoakin kai sieltä piän löytää
        kun ensin olen ollut Kala-kukon Piäkaapunki ssa.

• Yhteis-henkeä

"Kyllä on epäreilua
      kun naiset ei pääse pörssiklubiin, eikös olekin?"

Ei ole, miksi naiset eivät tee oma pörssiklubia johon ei pääse miehet?

Yhteishenkeä niin tulee yhteishanke

• TarkkaAnalyysi

Näissä nykykuvioissa ei ole enää kyse tasa-arvosta vaan miesten täydellisestä alistamisesta. "Tasa-arvo" on enää vain feikki, veruke tavoitteen saavuttamiseksi.

• Bengalitikku

Eiks Mikkelissä ole Naisvuori ja Vaajakoskella Naissaari, ainaskii nämä olisivat hyviä seminaaripaikkoja.
        Eivätkö naiset voisi vallata Vanhan?

• 1eero

Joo Naisvuori on ja vieressä on akkavuori, naiset katselivat porrassalmen taistelua korkeammalta vuorelta ja akat uskalsivat matalammalle vuorelle katselemaan joskus 1790 tienoioilla.

• 1eero
        1eero kirjoitti:

Joo Naisvuori on ja vieressä on akkavuori, naiset katselivat porrassalmen taistelua korkeammalta vuorelta ja akat uskalsivat matalammalle vuorelle katselemaan joskus 1790 tienoioilla.

Tienoilla :)

• Bengalitikku

Minusta oli jännää seistä naisvuoren laella vai olisiko ollut akkavuori ja miettiä, millainen tehtävä naisilla yhteisössä on ollut.

• Lemmenkäinen

Naisethan istuvat pörssin päällä :-*

• terävä_kieli

Mitä ne siellä tekee - veetuilevat vaan.

• Saa miehillä olla omia kerhojaan, onhan naisillakin omansa.
      Tästä pörssiklubista en tiedä mitään, puhun ihan yleisesti.

• Riippuumistäroikkuu

Mitä vielä. Kuka viisas, fiksu ja nykyaikainen nainen tahtoo mennä sellaiseen jämähtäneeseen ukkoseuraan, joka elää vielä jossain menneessä tai peräti pimeässä ... Hieman nätimmin ajateltuna antaa ukkoin pitää seuransa hyvänään ja perustakoot naiset paljon paremman, uuden ja nykyaikaisen seuran tai klubin tai ...

• bessie--

Tämä fiksu, nykyaikainen ja ihan vähän viisas nainen tahtoo. Jos Pörssiklubin äänestyksessä naisten pääsyä jäseneksi kannattavat voittaisivat, niin periaatteessa kai voisin osoittaa arvostavani heidän päätöstään vaikkapa käymällä joskus klubilla. Käytännössä se varmaan jäisi tekemättä koska klubin jäsenyys ei minua kiinnosta ja ei-jäseniä tuskin tulevat päästämään.

Se, että joku klubi vielä toistaiseksi on tarkoitettu vain miehille ei häiritse minua yhtään. Pidän itsestäänselvyytenä sitä, että en kelpaa kaikkiin (yksityisiin) klubeihin, paikkoihin ja porukoihin enkä siitä pahoita mieltäni. Koskaan en ole edes älynnyt pahoittaa mieltäni siitä, että on olemassa vain miehille tarkoitettuja seuroja, en vain yksinkertaisesti näe siinä mitään tasa-arvo-ongelmaa.

Tasa-arvofeministi olen ollut niin kauan kuin muistan. Sukupuolten välisen tasa-arvon toteutumisen eteen pitää vielä täällä meidän tasa-arvoisessa Suomessakin tehdä paljon töitä.
        Tasa-arvoa pitäisi vaatia sinne missä sitä ei selvästikään ole, asevelvollisuus nousee helposti ensimmäisenä mieleen, sukupuolten välisistä terveyseroista pitäisi mielestäni myös keskustella huomattavasti enemmän ja monesta muusta asiasta.

Pörssiklubin (mahdollisen) avautumisen naisille en näe edistävän tasa-arvoa laajemmin ajatellen, mutta kaipa se enemmän hyvä viesti kuitenkin olisi.

• Sarja-klupi

• Tuulettaa

Mielipiteisiinsä jämähtäneistä puheenollen, kohta on taas Jälkiviisaissa Apunen. Hänen ajatusmaailmansa on aina tiettyä suuntaa, ei koskaan analysoi oisko oikeisto koskaan väärässä.
      Myös jotkut lehtien päätoimittajat ovat jonkin poliittisen puolueen palvojia.

• oisko-silleesti

niih
      ko plörssikurssit laskeep ei pääse klupeihin.

• Tuulettaa

Onhan meillä tämä klubi. Ellei joku Waltteri T. Finne ala karkottaa sisäsuomen porukkaa.
      Jollette tunne Waltteria, kannattaa tutustua lukemalla Heikkisen kirja.

• Pottaa-pukkaa

Hän on varmaan Waltteri Pottaksen ukki? Siis sen Äf kuskin.

• e.lä.mä

Naiset ovat saman arvoisia.

• miehilleomansa

Ei ole epäreilua.

• vfihimsf

Useimmissa pankeissa naiset myös toimivat rahatalous- ja sijoitusneuvojina pankkitoimihenkilöinä
      - ja asiakkaiden osa on kestää kurssien heilahtelut myös. Ihan pieleen menneissäkin ja tappiollisissa sjoituksissakin jolloin voittoa tai tuottoa ei odotetusti synny tehtyjen laskelmien mukaan.
      Onpahan edes pidetty pankkien toimintaa yllä yhteiskunnssa - vaikka olisikin nk pankin kivijalkaa
      - naisten työllisyyttä ylläpitävää voimaa. Asiakkkathan kaiken maksavat ja kustantavat
      siihenkin sai tottua että härmän häijyt alati oli kimpussa, varsinkin tappiollisina vuosina - taistelua suvussa lapsilisistäkin ja kelle nekin roposet lainmukaan kuuluivat - ? Päihdeperheissä naisten osa tunnetusti kehno. Joskus täysin vailla ihmisarvoa ja oikeuksia.

• Tuulettaa

Lukekaas kirja Betoniporsas (M-P Heikkinen). Tapaatte Waltterinkin ja hauskuutta elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9019
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2709
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2491
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2491
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1875
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe