Ruuhkaa Helsingin ilmatilassa puolilta öin?

AY-muminaa

Oltiin tulossa Keski-Euroopasta Finnairilla Helsinkiin. Kentän monitoreista nähtiin, että lähtö on myöhässä kolme varttia. Syytä kolmen vartin myöhässä lähtemiselle ei kerrottu. Aikanaan päästiin koneeseen ja sitten mitään ei tapahtunut. Istuttiin ja odotettiin. Kunnes kapteeni mumisi jotain, kuten Finnairin kapteenit usein mumisevat. Ihme muuten jos Finnairin kapteenit pystyvät kommunikoimaan lennonjohdon kanssa, kun kuulutuksia ei saa ymmärrettävästi millään kielellä edes matkustamoon.

Sen verran sain selville, että jouduimme odottamaan lisää koska ensiksi Helsingin ja myöhemmässä kuulutuksessa myös Viron ilmatilassa oli ruuhkaa. Lentoaika noin 2 h ja saapuminen perille liki puolilta öin. Mikä ihmeen ruuhka Helsingissä voi olla puolilta öin? Eikö koneet pysty laskeutumaan noin minuutin välein, joten miksi piti odottaa "ruuhkan purkautumista"?

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnkoMuutaOngelmaa

Siksi että elämäänne kunnioitettiin ja säännöksiä noudatettiin.

• Säännöllinen_lentelijä

Ruuhka on tekosyy vaikkapa tekniselle häiriölle, jonka lentäjät ovat pystyneet korjaamaan Finskin pääkallonpaikan ohjeiden mukaan. Aina kun Finskin kapteeni tai lentoemo kertoo viivästykselle jonkin syyn, sen totuudenmukaisuuteen kannattaa suhtautua epäilevästi.

• lentoexpertti

Viron ilmatilan ruuhka johtuu siitä, koska Itä-Aasian ja Euroopan väliset lennot kulkevat pääosin sen kautta. Suomen kautta kulkee muutama päivittäin eli ne, jotka eivät mahdu Eestin ilmatilaan.

• harvis

Voi mitä paskaa

• AY-muminaa

Kertokaa nyt siitä ruuhkasta jotain järkevää.

• Mikäpäivä

Voit katsoa itse Flightradar24 Playbackilla max viikon ajan ko. ajankohdasta, jota et oikeastaan kertonut.

• AY-muminaa

21.9 oli päivä. Joku tuossa ylempänä jo ehti lainaamaan mun nimimerkkiä.

• IhmetystäKerrakseen

Katsos kun täällä sivummalla ei ole paljon liikennettä,kuitenkin paljon enemmän kuin Viron ilmatilassa.
      Edellä sulle jo kerrottiin että Keski-Euroopassa on aika vilkas liikenne,varsinkin ylilentoja.
      Kannattaa vilkaista Keski-Euroopan ilmatila vaikka keskiyöllä Flightradar-sivulta.
      Ota myös huomioon kaukolennot ja se ettei kaikkialla maailmassa ole sama aika kuin Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe