Vuosi sitten minulta mitattiin FSH -arvo. Se oli 152 U/I. Nyt vuotta myöhemmin se oli 8.3 U/I. Söin vajaan vuoden Femostonia, mutta lopetin sen muutamia viikkoja ennen tätä viimeisintä FSH -mittausta. Olen 49v. Vuosi sitten kohdun ultraäänitutkimuksessa havaittiin kohdun olevan viivamainen ja munasarjojen surkastuneen.
Tämän hetkisen mittauksen mukaan olen kuitenkin "hedelmällisessä iässä". Mitä ihmettä tämä on?
FSH -arvo romahti!
2
1236
Vastaukset
- Ymmä
Olen tämän ketjun aloittaja. Nyt sitten alkoivat kuukautiset! Viimeiset luonnolliset kuukautiset olivat vuosi sitten elokuussa. Suurin piirtein marraskuussa aloitin Femostonin, jonka siis lopetin tämän vuoden elokuussa. Kyseinen FSH mitattiin, joka oli aivan alhainen verrattuna edelliseen arvoon. Olen aivan ihmeissäni! Osaako joku kertoa, että miten on mahdollista, että aluksi on vaihdevuodet ja hormonikorvauslääkitys; lopetuksen jälkeen FSH -arvo "normaali" kai ja kuukautiset taas...
Vaikuttaako todella elämäntapojen muutos noin voimakkaasti? Lisäsin maidon ja Femisoijan ruokavaliooni, samoin piparminttuteen. En käytä kofeiinia. Syön usein fenkolia, jonka sanotaan vaikuttavan myönteisesti estrogeeniin. Syön manteleita, ja FemiGlandin tuotetta. Voiko näillä olla merkitystä hormonitoiminnan elpymiseen?
Syön Femisoijaa ehkä ruokalusikallisen kaksi, kolme kertaa viikossa, samoin pellavansiemenrouhetta.- Jotaintietävä
FSH-arvo ei kerro sitä onko nainen vaihdevuosissa vai ei vaan FSH arvo vaihtelee kuukautiskierron ja jopa vuorokauden ajan mukaan. Siksi sitä ei käytetä diagnoosin tekemisessä kuin alle 40-vuotiailla. Korkea FSH arvo vain kertoo, että aivolisäke piiskaa munasarjoja eikä se sinänsä ole vaihdevuosien merkki. Diagnoosi tehdään oireiden perustella, ei FSH-arvon perusteella. Sinulla varmaan on ollut ennen Femostonin aloittamista vielä omaa estrogeenituotantoa vai oliko ennen aloittamista viimeisimmistä luonnollisista kuukautisistasi yli vuosi ? Tuskin olin. Odottele nyt vuosi tuleeko kuukautisia ja jos ei tule, niin jep, olet postmenopausaalinen eikä kuukautisia tule varmaan enää koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983