Vuosi sitten minulta mitattiin FSH -arvo. Se oli 152 U/I. Nyt vuotta myöhemmin se oli 8.3 U/I. Söin vajaan vuoden Femostonia, mutta lopetin sen muutamia viikkoja ennen tätä viimeisintä FSH -mittausta. Olen 49v. Vuosi sitten kohdun ultraäänitutkimuksessa havaittiin kohdun olevan viivamainen ja munasarjojen surkastuneen.
Tämän hetkisen mittauksen mukaan olen kuitenkin "hedelmällisessä iässä". Mitä ihmettä tämä on?
FSH -arvo romahti!
2
1238
Vastaukset
- Ymmä
Olen tämän ketjun aloittaja. Nyt sitten alkoivat kuukautiset! Viimeiset luonnolliset kuukautiset olivat vuosi sitten elokuussa. Suurin piirtein marraskuussa aloitin Femostonin, jonka siis lopetin tämän vuoden elokuussa. Kyseinen FSH mitattiin, joka oli aivan alhainen verrattuna edelliseen arvoon. Olen aivan ihmeissäni! Osaako joku kertoa, että miten on mahdollista, että aluksi on vaihdevuodet ja hormonikorvauslääkitys; lopetuksen jälkeen FSH -arvo "normaali" kai ja kuukautiset taas...
Vaikuttaako todella elämäntapojen muutos noin voimakkaasti? Lisäsin maidon ja Femisoijan ruokavaliooni, samoin piparminttuteen. En käytä kofeiinia. Syön usein fenkolia, jonka sanotaan vaikuttavan myönteisesti estrogeeniin. Syön manteleita, ja FemiGlandin tuotetta. Voiko näillä olla merkitystä hormonitoiminnan elpymiseen?
Syön Femisoijaa ehkä ruokalusikallisen kaksi, kolme kertaa viikossa, samoin pellavansiemenrouhetta.- Jotaintietävä
FSH-arvo ei kerro sitä onko nainen vaihdevuosissa vai ei vaan FSH arvo vaihtelee kuukautiskierron ja jopa vuorokauden ajan mukaan. Siksi sitä ei käytetä diagnoosin tekemisessä kuin alle 40-vuotiailla. Korkea FSH arvo vain kertoo, että aivolisäke piiskaa munasarjoja eikä se sinänsä ole vaihdevuosien merkki. Diagnoosi tehdään oireiden perustella, ei FSH-arvon perusteella. Sinulla varmaan on ollut ennen Femostonin aloittamista vielä omaa estrogeenituotantoa vai oliko ennen aloittamista viimeisimmistä luonnollisista kuukautisistasi yli vuosi ? Tuskin olin. Odottele nyt vuosi tuleeko kuukautisia ja jos ei tule, niin jep, olet postmenopausaalinen eikä kuukautisia tule varmaan enää koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747594Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583193- 372466
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72080Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto342034- 221962
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611611
- 181589