Nykyinen bernivanhuksemme on lähdössä viimeiselle matkalleen syövän vuoksi ja olen miettinyt uuden pennun ostamista piakkoin, koska ajankohta pennulle olisi sopiva elämäntilanteen vuoksi.
Tilanne pentujen suhteen näyttää huonolta Suomessa tällä hetkellä ja mietin olisiko turvallista ostaa pentu esim. Virosta, jossa niitä näyttäisi olevan tarjolla?
Onko kellään hyviä kokemuksia ja mistä kennelistä? Entä onko kasvattajia, joita kannattaa välttää?
Berninpaimenkoiran pentu Virosta?
3
1426
Vastaukset
- Vinkkiystävällinen
Virosta voit löytää hyvän, mutta pyytäisin saada näkyville sukutaulun ettei vain ole vedetty liian ahtaaksi. Toinen hyvä paikka on täällä, sillä brittiläiset kasvattajat ovat alkaneet ottamaan toden teolla niskasta kiinni testatakseen koiransa ennen astutusta https://www.pets4homes.co.uk/search/?type_id=3&breed_id=92&results=10&sort=pricehigh
- eihyväasia
En ottas riskiä et joutuu vedätetyksi,ja pentu paperiton mixi .
- eestipoeg
Virossa ja Venäjällä koiria kasvatetaan eri tavalla kuin Suomessa. Siellä on suurissa tiloissa paljon koiria, joten koirien rauhallisuus on tärkeää. Harmi vain, että balteilla menevät rauhallisuus/hyväluonteisuus ja sairaalloisuus sekaisin. Olen itse ostanut kaksi koiraa Virosta ja kolmatta en osta. Etenkin berni kannattaa hankkia Suomesta, koska suomalaiset kasvattajat ovat saaneet jo parannettua bernien terveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196