Nykyinen bernivanhuksemme on lähdössä viimeiselle matkalleen syövän vuoksi ja olen miettinyt uuden pennun ostamista piakkoin, koska ajankohta pennulle olisi sopiva elämäntilanteen vuoksi.
Tilanne pentujen suhteen näyttää huonolta Suomessa tällä hetkellä ja mietin olisiko turvallista ostaa pentu esim. Virosta, jossa niitä näyttäisi olevan tarjolla?
Onko kellään hyviä kokemuksia ja mistä kennelistä? Entä onko kasvattajia, joita kannattaa välttää?
Berninpaimenkoiran pentu Virosta?
3
1619
Vastaukset
- Vinkkiystävällinen
Virosta voit löytää hyvän, mutta pyytäisin saada näkyville sukutaulun ettei vain ole vedetty liian ahtaaksi. Toinen hyvä paikka on täällä, sillä brittiläiset kasvattajat ovat alkaneet ottamaan toden teolla niskasta kiinni testatakseen koiransa ennen astutusta https://www.pets4homes.co.uk/search/?type_id=3&breed_id=92&results=10&sort=pricehigh
- eihyväasia
En ottas riskiä et joutuu vedätetyksi,ja pentu paperiton mixi .
- eestipoeg
Virossa ja Venäjällä koiria kasvatetaan eri tavalla kuin Suomessa. Siellä on suurissa tiloissa paljon koiria, joten koirien rauhallisuus on tärkeää. Harmi vain, että balteilla menevät rauhallisuus/hyväluonteisuus ja sairaalloisuus sekaisin. Olen itse ostanut kaksi koiraa Virosta ja kolmatta en osta. Etenkin berni kannattaa hankkia Suomesta, koska suomalaiset kasvattajat ovat saaneet jo parannettua bernien terveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367