Apua sims 3 pelaajat!

haluaisinkokeilla

Mulle sims ei oo pelinä vielä niin tuttu, satunnaisesti oon pelaillut aikasemmin. Mietin tässä kun sims 3 (ja muihinkin) saa ladattua netistä esim. Uusia hiuksia, vaatteita, kulmakarvoja jne. niin onko ne yleensä maksullisia vai ilmaisia? Ja mitä sivustoja suosittelisitte? Itsellä vain ihan perus sims 3, netistä streamin kautta ladattu, niin tuleeko ladatut tuotteet suoraa sinne, vai miten se toimii? Kiitos jos joku osaisi vastata :) olen ihan pihalla..

7

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OutoSim

En ole tarkistanut onko käyttäjäsisältö YLEENSÄ maksullista vai ilmaista, mutta käsitykseni on että TS 3:n käyttäjäsisältö on vielä tätä kirjoitettaessa enimmäkseen ilmaista, vaikka maksulliset ovatkin yleisesti lisääntymässä Sims-peleissä.
      Suosittelen hyvin pienin varauksin *) MTS:ää (Mod The Sims), koska sieltä lataamalla en ole tähän mennessä saanut koneelleni viruksia tai haittaohjelmia yms. ikävää. MTS:n sivuilta löytyy myös ohjeet ladattujen asennukseen, mutta suomeksikin löytyy netistä erinomaisia ohjeita. Seuraava on eräs parhaista näkemistäni, mutta muitakin löytyy:
      http://lauransimsblogi.blogspot.com/p/sims-3-latausohje.html

*) Pienet varaukset liittyvät lähinnä ladattujen yleiseen käyttöön ja sen opetteluun. Tietokoneet poikkeavat toisistaan ja samoin niihin asennetut ohjelmat. Tästä syystä ei paraskaan ohje sovellu sellaisenaan jokaiseen tapaukseen ja käyttäjä jotuu toisinaan itse etsimään esimerkiksi jotakin tiedostoa yms. hieman eri paikasta kuin ohje kertoo.

• OutoSim

Ja heti perään kommentti purkuohjelmista. Laura suositteli WinRar-ohjelmaa. Itselläni on ilmainen 7-Zip ja niin taitaa olla monella muullakin tätä nykyä.

• haluaisinkokeilla

Kiitos paljon OutoSim! Tästä oli paljon apua. Kaikki muut on nyt kunnossa, paitsi tota resource.ufg tiedostoa en saa ladattua, pyrkii vaan avaamaan sen jossain sovelluksessa, mutta en saa latausta päälle.. Mikäköhän tähän auttaisi..?

• haluaisinkokeilla

Oho, kirjoitusvirhe. Siis .cfg tiedostoa siis meinaan

• OutoSim
        haluaisinkokeilla kirjoitti:

Oho, kirjoitusvirhe. Siis .cfg tiedostoa siis meinaan

resource.cfg ON paikallaan useimmissa tapauksissa. Peli ei todennäköisesti toimi ilman sitä lainkaan. (Voi kyllä kokeilla. Pelin toimiessa on "satavarmaa" että resource.cfg on olemassa ja paikoillaan.) Jos sen joku on hukannut tavalla tai toisella peli luo uuden TAI pelaaja voi sellaisen ladata mm. MTS:n sivulta. Hakusanoiksi esimerkiksi "sims 3 resource cfg" ja osoite löytyy kyllä tuon haun ehdottamista lukuisista keskusteluista. Ellei löydy haetaan yhdessä.

En ole tähän mennessä törmännyt sellaiseen että jokin ohjelma alkaisi omia aikojaan avata cfg-tiedostoa, mutta onhan sekin mahdollista. cfg on jo oikea muoto, sitä ei pidä avata. (Jos kone sellaista yrittää sitä pitää siitä estää.) Noita tiedostoja on sitten pelissä tyypillisesti useampia, kukin juuri tarkoituksenmukaisessa paikassaan. Niitä ei pidä vaihtaa keskenään, vaan antaa niiden jököttää missä ovat.

• haluaisinkokeilla

Joo! Sain selvitettyä asian ja loppujenlopuksi oli tosi helppo homma! Pääsinkin äsken jo testailemaan ladattuja juttuja pelissä ja toimi hyvin, kiitos paljon vielä avustasi :)

• OutoSim
        haluaisinkokeilla kirjoitti:

Joo! Sain selvitettyä asian ja loppujenlopuksi oli tosi helppo homma! Pääsinkin äsken jo testailemaan ladattuja juttuja pelissä ja toimi hyvin, kiitos paljon vielä avustasi :)

Kiitos kiittämästä. Harvinaista ja hienoa, kun tällä maailmanajalla ja palstalla saa positiivista palautetta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 564
      9266
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2365
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      184
      1485
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1209
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      940
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      877
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      794
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      792
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      732
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      642
    Aihe