Olen menossa Minskiin, nythän siellä on mahdollista olla 30 päivää kentältä saatavalla viisumilla. Ymmärsinkö oikein että 5 päivän jälkeen henkilön tulee rekisteröityä? Hoitaako hotelli rekisteröinnin , vai pitääkö itse marssia johonkin virastoon vai peräti poliisilaitokselle ?
Viisumi Valko-Venäjälle
2
193
Vastaukset
- viisumi
Enää viisumia ei saa lentokentältä, jos matkustajalla on Suomen passi.
Tämä johtuu siitä että Suomessa on viisumihakupiste.
EU:n kansalaiset jotka saapuvat Minskiin lentäen voivat olla maassa ilman viisumia 30 päivää.
Viisumivapaus ei koske Venäjälle Minskistä lähteviä tai Venäjältä Minskiin saapuvia lentomatkustajia. Jos matka kestää yli 5 arkivuorokautta, pitää rekisteröidä oleskelunsa joko hotellissa tai kutsuvassa organisaatiossa viimeistään 5 päivän sisällä maahan saapumisesta. - Anonyymi
Suomen passilla on rekisteröidyttävä, jos matka kestää yli 5 vuorokautta. Baltian maiden ja Puolan passilla raja on 30 vrk. Ennen passintarkastusta on muistettava ostaa vakuutus, jonka saa ostaa luukulta ennen passintarkastusta. Se on maksettava euroilla käteisellä, maksu on muistaakseni 1€/päivä.
Hotelli hoitaa rekisteröinnin, ja siitä saa lapun esitettäväksi maasta poistuessa, riippumatta matkapäivien määristä. Muussa tapauksessa rekisteröinti onnistuu myös internetin kautta. En tiedä siitä tarkemmin, koska en Viron kansalaisena ole koskaan viipynyt maassa 30 vrk pidempään, enkä ole joutunut rekisteröitymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2334467Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752884- 472413
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua441708- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831202- 16955
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 69888
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86864