Lentokonemekaanikko

Oisin kiinnostunu lentokonemekaanikon urasta, joten oisko jotai neuvoja jatko-opiskelusta. Myös toi palkka kiinnostais ja kaikki oleellinen ja hyödyllinen tieto.

6

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen kotoisin vantaalta

    • eläkelislehtori

      Kyllä koulutus on ammattikoulu lentokonemekaniikko pyrkijöitä on joten kannatta opiskellla

    • Ntön

      Lentokonemekaanikoksi opiskelulla ei ole mitään tekemistä akateemisen opiskelun saati akateemisen jatko-opiskelun kanssa. Kerron silti, että lentokonemekaanikoksi haluava opiskelee ensin ammattikoulussa 3 vuotta lentokoneasentajaksi. Tällainen koulu löytyy Vantaalta lentoaseman liepeiltä. Asentajaksi valmistumisen jälkeen tarvitaan 3 vuotta työkokemusta lentokoneasentajana. Sen jälkeen voi joko omasta tai työnantajan hakemuksesta saada lentokonemekaanikon lupakirjan.

      Tiedoksi vielä, että lentokoneasentajaksi opiskelemaan haluavia on moninkertainen määrä opiskelupaikkoihin verrattuna. Erittäin hyvä koulutodistus on tarpeen.

      • lyhyysti

        Kouluun valitaan pääsykokeen kautta. Pitää osata peruskoulun matikka ja fysiikka, samoin englanti ja kunnollinen suomen kieli. Lisäksi on haastattelu.

        Hyvä fyysinen ja psyykkinen terveys sekä normaali näkö ja kuulo on ehdoton vaatimus. Tämä osoitetaan ilmailulääkärin todistuksella, muussa tapauksessa opiskelupaikka peruutetaan.

        Ehdotonta soveltumattomuutta alalle merkitsevät päihdeongelmat ja rikosrekisterin merkinnät.


    • j.d

      Tuossa sellainen ammatti,että olisi oikein suotavaa,ettei "kahta vasenta kättä" tai "peukaloa keskellä kämmentä" Akateemisesti opiskelleiden yleinen vika..käytännön työn ymmärtämättömyys.Mutta silti,hakua vaan koulutukseen,homma on hieno,vaikkakin raskas vuorotyön takia.

    • Ruuthreal

      Lentokoneasentajan opinnoista (3v ammatillinen tutkinto) on myös paljon hyötyä haettaessa halutessaan varusmiespalveluksen jälkeen töihin esim. ilmavoimille, joka ei kuulu EASA:n piiriin. Lentokoneasennuksen perustutkinnosta kunnialla selviytyäkseen on löydyttävä motivaatiota opiskella vaikeita ja monimutkaisiakin järjestelmiä. Looginen päättelykyky korostuu monien järjestelmien toiminnan ymmärtämisessa, jotka ovat tärkeitä osa-alueita lentokoneen toiminnan kannalta. Myös tekniset kädentaidot ovat eduksi erilaisissa käytännön harjoituksissa joita koulutuksen edetessä tehdään.
      Palkkaus ilmavoimissa on hyvä, 45-60 000€ vuodessa 5v työkokemuksen jälkeen, riippuen tehtävistä ja kokemuksesta, sekä omasta työpanoksesta. Siviilimekaanikko tienaa varmaankin samoja lukemia, veikkaisin näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe