On se jännää...

Heh heh

että kun jokaikisen uskonnon foorumilla on joku kysellyt että HOMOSEKSUALISMI väärin tämän kyseisen uskonnon mielestä, niin kenellekään ei ole edes juolahtanutkaan vielä kysyä että onko homous väärin pakanuuden/luonnonuskontojen mielestä?

Itse en kysy, koska oletan että ei ole väärin...

4

545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakana

No eihän se ole. Kukaan ihminen ei ole puhtaasti maskuliininen tai feminiininen. Meissä kaikissa ovat nämä puolet. Ihmisen perusolemus/sielu on sukupuoleton joten eri elämiensä aikana (monet pakanat uskovat sielunkiertoon) sielu voi olla joko naisen tai miehen ruumiissa (tai jopa hermafrodiitin!)

• Kehno

Hmmm, eihän maskuliinisuus/feminiinisyys liity seksuaalisuuteen... Mutta yhtään homofobista pakanaa en ole vielä tavannut, tai ainakaan sellaisia, jotka olisivat sen ääneen möläyttäneet ilmoille.

Luonnonuskonnoissa (siis niissä vanhoissa) seksuaalinen virtaus on ollut aika vapaata, eikä "oikeaa" tai "väärää" seksuaalisuutta ole ollutkaan. Aika pitkälti tämä näkemys näyttää jatkuvan nykypäivän luonnonuskonnoissakin.

• luutis
        Kehno kirjoitti:

Hmmm, eihän maskuliinisuus/feminiinisyys liity seksuaalisuuteen... Mutta yhtään homofobista pakanaa en ole vielä tavannut, tai ainakaan sellaisia, jotka olisivat sen ääneen möläyttäneet ilmoille.

Luonnonuskonnoissa (siis niissä vanhoissa) seksuaalinen virtaus on ollut aika vapaata, eikä "oikeaa" tai "väärää" seksuaalisuutta ole ollutkaan. Aika pitkälti tämä näkemys näyttää jatkuvan nykypäivän luonnonuskonnoissakin.

pakanuus on sikäli aika laaja idologioiden, henk.koht. ja kollektiivisten uskontojen ja mielipiteiden soppa, että kyllä sinne mahtuu kaikkia mielipiteitä. On olemassa traditioita, jotka uskovat polariteettiin, jonka osapuolet ovat nimen omaan nainen ja mies, ja jonka perustana on elämän kiertokulun ylläpitäminen (lisääntyminen, hedelmöitys). Tähän siis vaaditaan sekä mies, että nainen.

Tietenkään tämä ei KIELLÄ homoseksuaalisuutta. On paljon asioita, joita ei lueta "kierron" ytimeen kuuluviksi, mutta kuitenkin hyväksyttäviksi. Ne, mitkä ovat selkeästi tuomittavia, tuntuvat olevan sitä myös Suomen rikoslaissa.

• luutis
        Kehno kirjoitti:

"maskuliinisuus/feminiinisyys liity seksuaalisuuteen... "

Mielestäni ne usein liittyvät. Ehkä eivät aina, mutta minulle se on kyllä siinä tapauksessa outoa maaperää. Kun puhutaan seksistä (erillään rakkaudesta. Kyllä, se on mahdollista), ihmiset mieltyvät toisessa ihmisessä nimenomaan maskuliinisiin ja/tai feminiinisiin ominaisuuksiin. Vulgaaristi perseeseen, tisseihin, kroppaan. Kasvoissa onkin jo hankalampi erottaa, ollaanko miellytty mas. vai fem. piirteisiin, ja ovatko ne tällä hköllä edes eroteltavissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe