Bluetooth hiiri ja BT näppäimistö

Tabl.uudemmaksi

Toimisivatko nuo yhdessä, säästyisi ainoa USB-liitin?
Kyseessä olisi Microsoft Surface pro 4 (2017) Windows 10, Bluetooth 4.1

Jos toimii, mikä olisi hyvä isokokoinen näppäimistö, ehkä mekaaninenkin, jos nuo ovat kerran miellyttävimpiä ja tarkkoja käyttää. Samat sanat hiirestä.

9

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käykokeile

      Miksi ei toimisi? Eihän bluetoothissa ole mitään järkeä, jos sitä ei voi käyttää. Hyvän näppiksen löydät kokeilemalla. Käy vaikka Verkkokaupassa räpläämässä, jokainen kun pitää hieman erilaisesta näppäintuntumasta. Minulle sopii parhaiten Keytronicin KT2001, mutta sitä tuskin saa bluetooth-versiona, ja voi olla ettei saa enää lainkaan. Ostin näppiksen joskus vuosituhannen vaihteessa.

      • Tabl.uudemmaksi

        Juu, tarkoitin vain sitä yhtaikaista hiiren käyttöä, sillä onhan tuossa ajatuksena kaksi eri laitetta, kummassakin bluetooth, eli irtohiiri ja irtonäppäimistö, jotka hommaisin. USB-versioina saa yhdellä vastaanotinpalikalla kyllä toimimaan molemmat samaan aikaan, mutta bluetoothista ei ole kokemuksia lähes 15 vuoteen, kyseessä oli windows pc ja silloinen Sony Ericsson K800i kännykkä. Harvoin se toimi, ja minulla oli pöytäpc:ssä USB-liitännässä joku 10 Euron bluetooth palikka.


      • wiimeinen-Windows2025
        Tabl.uudemmaksi kirjoitti:

        Juu, tarkoitin vain sitä yhtaikaista hiiren käyttöä, sillä onhan tuossa ajatuksena kaksi eri laitetta, kummassakin bluetooth, eli irtohiiri ja irtonäppäimistö, jotka hommaisin. USB-versioina saa yhdellä vastaanotinpalikalla kyllä toimimaan molemmat samaan aikaan, mutta bluetoothista ei ole kokemuksia lähes 15 vuoteen, kyseessä oli windows pc ja silloinen Sony Ericsson K800i kännykkä. Harvoin se toimi, ja minulla oli pöytäpc:ssä USB-liitännässä joku 10 Euron bluetooth palikka.

        Usb:n voi laittaa hubin
        https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tietokonetarvikkeet/L4HUB14/logik-4-portin-usb-2-0-hub
        https://www.e-ville.com/fi/75-usb-hubit
        Tabletissa jotain tuollaista tulee käytetyksi.


      • onnistunee
        Tabl.uudemmaksi kirjoitti:

        Juu, tarkoitin vain sitä yhtaikaista hiiren käyttöä, sillä onhan tuossa ajatuksena kaksi eri laitetta, kummassakin bluetooth, eli irtohiiri ja irtonäppäimistö, jotka hommaisin. USB-versioina saa yhdellä vastaanotinpalikalla kyllä toimimaan molemmat samaan aikaan, mutta bluetoothista ei ole kokemuksia lähes 15 vuoteen, kyseessä oli windows pc ja silloinen Sony Ericsson K800i kännykkä. Harvoin se toimi, ja minulla oli pöytäpc:ssä USB-liitännässä joku 10 Euron bluetooth palikka.

        Minulla on BT-mininäppis, jonka toisessa reunassa on tasohiiri. Se toimii ainakin telkkarin ja Android-tabletin kanssa. Wikipedian mukaan bluetoothiin voisi liittää kahdeksan eri laitetta samaan verkkoon, jolloin yksi toimisi isäntänä ja 7 olisivat renkejä. Tuolla perusteella erillisen bluetooth-näppiksen ja -hiiren yhtäaikainen käyttö pitäisi olla mahdollista.


      • Tabl.uudemmaksi
        onnistunee kirjoitti:

        Minulla on BT-mininäppis, jonka toisessa reunassa on tasohiiri. Se toimii ainakin telkkarin ja Android-tabletin kanssa. Wikipedian mukaan bluetoothiin voisi liittää kahdeksan eri laitetta samaan verkkoon, jolloin yksi toimisi isäntänä ja 7 olisivat renkejä. Tuolla perusteella erillisen bluetooth-näppiksen ja -hiiren yhtäaikainen käyttö pitäisi olla mahdollista.

        Kiitos.
        Itse tykkäisin käyttää aivan täysmittaista näppistä, koska minulla on aika isot sormet. Vanhana miehenä vielä sormetkin pökkelöityvät.
        Onkohan bluetooth hiiri yhtä hyvä kuin usb-liitäntäinen? Joku väitti, että koska WIFI (WLAN) käyttää yleisesti vieläkin 2,4 GHz taajuutta, ja myös bluetooth, niin tästä on tullut häiriöitä bluetoothin toimivuuteen. En nyt muista mikä taajuus täällä mökilläni on WLAN:ssa. Kotina, kerrostaloasunto, katsoin viisaammaksi laittaa yhteyden 5 GHz alueelle, kun alkoi tulla ongelmia nettiyhteyden kanssa. Jouduin vaihtamaan pöytäkoneeseeni uudenaikaisemman WLAN-kortin.


    • Itse käytän Android-tabletissa BT-kuulokkeita, -näppistä ja -hiirtä yht'aikaa ilman ongelmia, mutta Microsoftin systeemeistä en tiedä, enkä uskalla toimivuutta luvata.

    • Anonyymi

      > Onkohan bluetooth hiiri yhtä hyvä kuin usb-liitäntäinen?

      Minuakin tämä kiinnostaa!

      Haluaisin työkäyttöä varten yhdistää Windows-läppäriini kaksi samanlaista bluetooth-hiirtä , koska minulla on kaksi käyttöpaikkaa, enkä haluaisi pitää hiirtä mukana. Siirtäisin vain läppärin ja alkaisin käyttää siellä työpöydällä olevaa hiirtä. Hiiri voi sitten myös olla normaalin kokoinen.

      Bluetooth-hiiri voisi olla paras ratkaisu, niin ei tarvitse kytkeä USB-porttiin vastaanottimia jotka joskus voivat unohtua kiinni ja olla sitten väärässä paikassa.

    • Anonyymi

      Toimivatko BT - hiiret ylipäätään kuinka hyvin? Logitechin USB - porttiin kiinnitettävä vastaanotin tietoturvaongelmineen tuli kai siksi käyttöön että BT-yhteyden viiveiden vuoksi hiiren ja näppiksen käyttö oli epämiellyttävää.

      • Toimii todella hyvin peruskäytössä ja toimistossa. :)
        Ero tulee lähinnä jos on tyyliin kilpatason pelaaja nopeissa peleissä.

        Syyt miksi suurin osa Logitechin laitteista käyttää tosin eri vastaanotinta liittyy lähinnä:
        A) Eivät joudu maksamaan Bluetooth-teknologian lisenssimaksuja myydyistä laitteista
        B) Suurempi syy ostaa toinen laite (näppäimistö) joka toimii samalla vastaanottimella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe