5 vaihde 60 vauhdissa

Meneeköpaskaks

Morjens. Minulla on Corolla e12 2.0 D4D ja olen tässä usein miettinyt että mahtaakohan tuo vitosella ajo alle 80kmh vaihdissa olla haitallista kun olen kuullut paljon huhuja ettei vitosen ratas saisi tarpeeksi voitelua.

15

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klujklu

jos on öljyä lootassa, niin voit ajaa vitosella vaikka 1kmh vauhtia, öljy kyllä nousee rattaalle.

• vääntöihme

Ja kyllähän Toyotan mahtavasta alakierrosväännöstään tunnettu moottori jaksaa kiskoa vitosvaihteella vaikka 500rpm kierrosnopeudesta Corollasi mahtaviin nopeuksiin huomaamattomasti ja jyristelemättä. Ja laatikkovikaisia jos em. "kiihdyttelyllä" tulee, niin Tojota vastaa Puolassa tehtyjen huippuhyvien vaihteistojen laadusta, korjauttamalla ne asiakkaan piikkiin.

• Vitosellaliikkeelle

On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä

• Vitosellaliikkeelle
        Vitosellaliikkeelle kirjoitti:

On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä

vapaassa pudotuksessa.

• kurjaJaKuuluisaKone

Onko moottori jo rempattu? Jos ei niin en vedättäisi liian pienillä kierroksilla, voi tulla kallis kokeilu.

• Tännevaann

Tuo 2 litran dieseli on luja.se 2.2 on susi

• pintapaineet

Ei kyse ole niinkään rattaiden vaan laakerin voitelusta ja rasituksesta.

• Perusasioita

Kysymys taitaa kuitenkin olla siitä ettei laatikko tykkää pienten kierrosten aikaisesta vääntömomentista vedätyksen aikana. Eikä tykkää muuten moottorikaan siitä tärinästä joka touhusta seuraa.

• juupeliepeli

Mutsillas ei kakkonen saanu tarpeeks voitelua...

• lökölöö

Minä ajan pösöllä vitosella neljästäkympistä ylöspäin.

Ei ole vielä hajonnut, mutta mittarissa on vasta 390tkm.

Corolla voi toki kestää erilailla.

• parempidaciaduster

Ite ajan vääntävällä dusterillani ykkösellä aina 60 asti, 70 80 ajan kakkosella ja siitä ylöspäin kolmosella. ylempiä turha kuluttaa, palaa karstatkin moottorista paremmin.

• HuHuuuuuuu

Onkohan aloittaja tässä usein miettinyt että mahtaakohan paljon huhujen kuuleminen olevan haitallista rattaisiinsa korvien välissä?

• KiitosTästä

Kommenttisi auttoi paljon meitä kaikkia. Kiitos tästä.

• Kakstuhat

Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!

• HupuTupuLupu
        Kakstuhat kirjoitti:

Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!

Ja käkikellossa hihnaveto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe