Morjens. Minulla on Corolla e12 2.0 D4D ja olen tässä usein miettinyt että mahtaakohan tuo vitosella ajo alle 80kmh vaihdissa olla haitallista kun olen kuullut paljon huhuja ettei vitosen ratas saisi tarpeeksi voitelua.
5 vaihde 60 vauhdissa
15
258
Vastaukset
- klujklu
jos on öljyä lootassa, niin voit ajaa vitosella vaikka 1kmh vauhtia, öljy kyllä nousee rattaalle.
- vääntöihme
Ja kyllähän Toyotan mahtavasta alakierrosväännöstään tunnettu moottori jaksaa kiskoa vitosvaihteella vaikka 500rpm kierrosnopeudesta Corollasi mahtaviin nopeuksiin huomaamattomasti ja jyristelemättä. Ja laatikkovikaisia jos em. "kiihdyttelyllä" tulee, niin Tojota vastaa Puolassa tehtyjen huippuhyvien vaihteistojen laadusta, korjauttamalla ne asiakkaan piikkiin.
- Vitosellaliikkeelle
On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä
- Vitosellaliikkeelle
Vitosellaliikkeelle kirjoitti:
On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä
vapaassa pudotuksessa.
- kurjaJaKuuluisaKone
Onko moottori jo rempattu? Jos ei niin en vedättäisi liian pienillä kierroksilla, voi tulla kallis kokeilu.
- Tännevaann
Tuo 2 litran dieseli on luja.se 2.2 on susi
- pintapaineet
Ei kyse ole niinkään rattaiden vaan laakerin voitelusta ja rasituksesta.
- Perusasioita
Kysymys taitaa kuitenkin olla siitä ettei laatikko tykkää pienten kierrosten aikaisesta vääntömomentista vedätyksen aikana. Eikä tykkää muuten moottorikaan siitä tärinästä joka touhusta seuraa.
- juupeliepeli
Mutsillas ei kakkonen saanu tarpeeks voitelua...
- lökölöö
Minä ajan pösöllä vitosella neljästäkympistä ylöspäin.
Ei ole vielä hajonnut, mutta mittarissa on vasta 390tkm.
Corolla voi toki kestää erilailla. - parempidaciaduster
Ite ajan vääntävällä dusterillani ykkösellä aina 60 asti, 70 80 ajan kakkosella ja siitä ylöspäin kolmosella. ylempiä turha kuluttaa, palaa karstatkin moottorista paremmin.
- HuHuuuuuuu
Onkohan aloittaja tässä usein miettinyt että mahtaakohan paljon huhujen kuuleminen olevan haitallista rattaisiinsa korvien välissä?
- KiitosTästä
Kommenttisi auttoi paljon meitä kaikkia. Kiitos tästä.
- Kakstuhat
Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!
- HupuTupuLupu
Kakstuhat kirjoitti:
Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!
Ja käkikellossa hihnaveto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818