5 vaihde 60 vauhdissa

Meneeköpaskaks

Morjens. Minulla on Corolla e12 2.0 D4D ja olen tässä usein miettinyt että mahtaakohan tuo vitosella ajo alle 80kmh vaihdissa olla haitallista kun olen kuullut paljon huhuja ettei vitosen ratas saisi tarpeeksi voitelua.

15

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klujklu

jos on öljyä lootassa, niin voit ajaa vitosella vaikka 1kmh vauhtia, öljy kyllä nousee rattaalle.

• vääntöihme

Ja kyllähän Toyotan mahtavasta alakierrosväännöstään tunnettu moottori jaksaa kiskoa vitosvaihteella vaikka 500rpm kierrosnopeudesta Corollasi mahtaviin nopeuksiin huomaamattomasti ja jyristelemättä. Ja laatikkovikaisia jos em. "kiihdyttelyllä" tulee, niin Tojota vastaa Puolassa tehtyjen huippuhyvien vaihteistojen laadusta, korjauttamalla ne asiakkaan piikkiin.

• Vitosellaliikkeelle

On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä

• Vitosellaliikkeelle
        Vitosellaliikkeelle kirjoitti:

On tuossa 2.0d4d moottorissa kyllä pirun hyvä vääntö. Oma jaksaa lähteä jopa vitosella liikkeelle tyhjäkäynnillä

vapaassa pudotuksessa.

• kurjaJaKuuluisaKone

Onko moottori jo rempattu? Jos ei niin en vedättäisi liian pienillä kierroksilla, voi tulla kallis kokeilu.

• Tännevaann

Tuo 2 litran dieseli on luja.se 2.2 on susi

• pintapaineet

Ei kyse ole niinkään rattaiden vaan laakerin voitelusta ja rasituksesta.

• Perusasioita

Kysymys taitaa kuitenkin olla siitä ettei laatikko tykkää pienten kierrosten aikaisesta vääntömomentista vedätyksen aikana. Eikä tykkää muuten moottorikaan siitä tärinästä joka touhusta seuraa.

• juupeliepeli

Mutsillas ei kakkonen saanu tarpeeks voitelua...

• lökölöö

Minä ajan pösöllä vitosella neljästäkympistä ylöspäin.

Ei ole vielä hajonnut, mutta mittarissa on vasta 390tkm.

Corolla voi toki kestää erilailla.

• parempidaciaduster

Ite ajan vääntävällä dusterillani ykkösellä aina 60 asti, 70 80 ajan kakkosella ja siitä ylöspäin kolmosella. ylempiä turha kuluttaa, palaa karstatkin moottorista paremmin.

• HuHuuuuuuu

Onkohan aloittaja tässä usein miettinyt että mahtaakohan paljon huhujen kuuleminen olevan haitallista rattaisiinsa korvien välissä?

• KiitosTästä

Kommenttisi auttoi paljon meitä kaikkia. Kiitos tästä.

• Kakstuhat

Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!

• HupuTupuLupu
        Kakstuhat kirjoitti:

Dieselis on hyvä olla tomaatti eli automaatti vaihteisto!

Ja käkikellossa hihnaveto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4926
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4036
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3810
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3388
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      86
      3086
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      65
      2948
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe